Контрольна робота
Складносурядне речення
2 варіант
1.Укажіть складне речення.
А).Все відбулося швидко і майже нечутно.
Б)Видно, їх носив при собі капітан або сам комендант.
В) Він втомлено підняв голову, але побачивши у відблисках смолоскипів Люципера, заусміхався.
Г) Я тобі не пан, а ти мені не наймит.
2.Указати складносурядне речення .
А)Думав, що вже ноги простягну.
Б)А все решта - чиста правда.
В)Мало не кинувся йому на шию Пиття , але зв*язані руки заважали.
Г)Якщо не засну, то начувайтесь.
3.Указати речення, де тире стоїть між частинами складносурядного речення.
А)Надуриш старого діда – будеш великий гріх мати!
Б) Вони заходили вже у лісок - і тут ,між густими деревами, була , очевидно ,остання нагода для втечі.
В)Хоч на сто голосів кричи – ніхто не почує.
Г)Будемо сподіватися, що розбійники – люди честі.
4.Указати складносурядне речення, між частинами якого не треба ставити кому( розділові знаки пропущено).
А) Чорна полонина височіла над селом однак було до неї далеченько.
Б)Через отвір пробивалося трохи світла і Пиття зацікавлено роззирався навколо.
В) Тут він народився і пройшло його дитинство.
Г) Нас обікрали а вона патякає.
5.Указати складносурядне речення, частини якого виражають причинно-наслідковий зв*язок.( розділові знаки пропущено)
А)Вирили яму і схилились над нею.
Б)Його рука смикнулася але він її від кори не відривав.
В)Тоді Пиття ще раз добре тріснув його межи очі і лице Шикароша стало нагадувати гнилий помідор.
Г) Чорна полонина височіла над селом однак було до неї далеченько.
6.Указати речення, де протиставний сполучник стоїть між частинами складносурядного речення.
А)Маю семеро дрібних дітей, а годувати нічим.
Б)Повінчають тебе ,братику, не з молодичкою, а з шибеницею.
В)Тепер я каміння збираю, а не розкидаю.
Г)Григір ще трохи почекав, а далі двічі свиснув.
7.Продовжте речення Мені стає тривожно …так, щоб утворилося складносурядне речення зі смисловим зв’язком між частинами:
А) одночасність
Б) послідовність,
В) причина – наслідок
Г) зіставлення/ протиставлення
8.Розставити розділові знаки. Зробити синтаксичний розбір речення. Накреслити схему.
Побратими спробували усім товариством насісти на плиту але вона навіть не зрушилася.
9.Написати невелике есе з використанням складносурядних речень на тему «Конфлікт- рушійна сила розвитку»