Контрольна робота з української мови у 5 класі - «Словосполучення і речення»

Про матеріал

Контрольна робота «Словосполучення і речення» містить різні завдання: тести, відкриті завдання та міні-твір.

Перегляд файлу

Акостакьоає Любов Іванівна,

вчитель української мови та літератури

Великокучурівського ЗЗСО І-ІІІ ступенів

імені Володимира Бузенка

Сторожинецького району

Чернівецької області

 

Контрольна робота «Словосполучення і речення»

І варіант

Початковий і середній рівень

(6 БАЛІВ)

1. Словосполучення складається

А iз двох рiвноправних слiв

Б iз головного i залежного слiв

В iз пiдмета i присудка

Г iз фразеологiчного звороту

2.  Словосполученнями є всі поєднання слів у рядку

А літає високо, вітер і сонце, комп'ютерна програма

Б переді мною, осінній день, співає голосно

В приємний на смак, дуже тихо, ідуть діти

Г теплий дощ, написати листа, моя школа

3. Позначити  рядок, який містить поширене словосполучення:

а) долітало скрекотання сорок;

б) увійшли до лісової сторожки;

в)  зник у лісі.

4. НЕправильно утворено словосполучення

А милуватися краєвидом                     В вибачте мені

Б прийти о дев'ятій годині                    Г дякую вас

5. Укажіть словосполучення, в якому головне слово – іменник

А чисте небо                Б поглянув на небо

В побачив небо            Г небо та земля

6.  Спонукальним є речення

А Хай помріють тихенько в квіту журавлині літа (О. Го­ловко).

Б Відлітають гуси і лелеки у краї заморські і далекі (Олек­сандр Олесь).

В Душевна пісня рідного краю летить за хвилею Дніпра (В. Крищенко).

Г Туман вечірній стелиться до ніг (А. Матвійчук).

7. Розповідним є речення

А А що ми знаємо про походження українських назв місяців?

Б Пригадаймо види ділових паперів.

В Згадаймо нашого незабутнього Тараса Григоровича Шевченка!

Г Як і коли народжувалася в людини любов до хліба?

Д На Тернопільщині росте чимало дерев-довгожителів.

8.  З одним головним членом є речення

А Юрко та Ігор побігли до зеленого килима поля.

Б У садку пахло стиглими яблуками.

В Маленька пташка поклювала всі зернятка.

Г Пізніше за інші дерева прокидався дуб.

9. У реченні Мовчанка гнів гасить підметом є слово:

    а) мовчанка;  б) гнів;  в) гасить.

10. Присудком у реченні Останні квіти під вікном засипав перший сніг є слово:

    а) останні;  б) засипав;  в) сніг.

11. За метою висловлювання речення поділяються на:

    а) двоскладні, односкладні, розповідні;

    б) розповідні, питальні, спонукальні;

    в) окличні, неокличні, питальні.

12. Складне речення має:

    а) одну граматичну основу;

    б) не має жодної;

    в) дві і більше граматичних основ.

Достатній рівень

(3 БАЛИ)

1. Утворити з поданих слів словосполучення.

(Золотий) осені; (перший) ластівка; на високій (береза); знати (історія); любити (Україна); розкинутися в (долина); кінець (день); пригостити (цукерка).

2.  Визначити вид речення за метою висловлювання.

1. В українських піснях барвінок є                    А. Спонукальне

   символом молодості.

2. Хто боком спить, а лежачи їсть.                Б. Розповідне

3. Вивчайте, любіть рідну мову.                       В. Питальне

 

3. Визначити граматичну основу речення.

Тече вода з-під явора

Яром на долину.

Пишається над водою

Червона калина.

Пишається калинонька,

Явір молодіє,

А кругом їх верболози

Й лози зеленіють.

                                   Т. Шевченко

 

Високий рівень

(3 БАЛИ)

     Написати невелику творчу роботу «Буду я природі другом» з використанням різних за метою висловлювання та емоційним забарвленням речень.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Контрольна робота «Словосполучення і речення»

ІІ варіант

Початковий і середній рівень

(6 БАЛІВ)

1. Укажіть словосполучення

А дерева та кущі                       Б сходить сонце

В побачити диво                      Г перед будинком

2. Позначити  рядок, який містить поширене словосполучення:

а)  під кущем;

б)  чарівний та сонячний день;

в)  ялинка та сосна.

3. Укажіть рядок, у якому обидва словосполучення побудовано правильно

А підручники з математики, поїхали за грибами

Б радіти з успіхів, старший по віку

В вибачити учневі, сміялися з мене

Г бігали по траві, подякували всіх

4. Укажіть словосполучення, в якому головне слово – іменник

А на зеленому лузі                 Б сплетений із лози

В сплести кошик                    Г дуже міцний

5.  Спонукальним є речення

А Лагідний язик може тяжко вдарити (Нар. творчість).

Б Не брудни криниці, бо схочеш водиці (Нар. творчість).

В Під лежачий камінь вода не тече (Нар. творчість).

Г Із сухого дерева добре вогонь класти (Нар. творчість).

6. Розповідним є речення

А Хай краще я самотужки всі лямки тягтиму, аніж маю нарікання терпіти.

Б Гриць, тремтячи від холоду, горнувся до батька.

В Хто може сонце погасить і землю вибити з орбіти?

Г А чи не годі вже того грання ?

Д О земле, велетнів роди!

7. З одним головним членом є речення

А Цілує сонце рушники у чистій материній хаті (Д. Луценко).

Б У танок химерний вітер водить вишні (В. Коротич).

В У лузі пахне вогкою травою (О. Гончар).

Г Веселе сонечко сховалось в веселих хмарах ... (Т.Шев­ченко).

8. Позначте речення, у якому граматична основа складається з одного головного члена:

а)  Це красується орел.

б)  Над верхів’ям  сосен ми бачимо величезного птаха з розпростертими крилами.

в)  У лісі чути розмірений стукіт дятлів.

9. У реченні Сонце промені на землю посилає підметом є слово:

    а) сонце;  б) промені;  в) землю.

10. Присудком у реченні Усяка пташка своє гніздо знає є слово:

    а) знає;  б) пташка;  в) гніздо.

11. За емоційним забарвленням речення поділяються на:

    а) розповідні і питальні;

    б) двоскладні і односкладні;

    в) окличні і неокличні.

12. Двоскладним називається речення, граматична основа якого складається:  

    а) з підмета і присудка;

    б) тільки з підмета;

    в) тільки з присудка.

Достатній рівень

(3 БАЛИ)

1. Утворити з поданих слів словосполучення.

Пізнання (світ); (рожевий) троянда;, на (лівий) березі; знайомство з (учень); малювати (картина); бігти (ліс); (глибокий) озеро; посадити на (поле).  

2.  Визначити вид речення за метою висловлювання.

 

1. Дорожи українською мовою.                       А. Розповідне

2. Мова – найбільше багатство                      Б. Питальне

   людини.

3. Чию це калину гойдають вітри.                  В. Спонукальне

3. Визначити граматичну основу речення.

Тече вода в синє море,

Та не витікає.

Шука козак свою долю,

А долі немає.

Пішов козак світ за очі,

Грає синє море,

Грає серце козацькеє,

А думка говорить...

                                   Т. Шевченко

 

Високий рівень

(3 БАЛИ)

     Написати невелику творчу роботу «Барви осені» з використанням різних за метою висловлювання та емоційним забарвленням речень.

 

 

 

 

docx
Додано
30 березня 2019
Переглядів
5673
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку