Розробка контрольної роботи з теми «Світлові кванти». Кожен варіант завдань складається з восьми завдань різної складності, оцінені балами. Виконання учнями всіх завдань не є обов'язковими. При виконанні роботи учень самостійно вибирає задачі із свого варіанту, стараючись набрати як можна більше балів. В залежності від рівня підготовки учнів учитель самостійно змінює максимальну кількість балів для 12-ти бальної системи оцінювання.
Тема уроку. Контрольна робота з теми: «Світлові кванти»
Мета уроку: перевірити рівень знань, умінь і навичок учнів з теми, розвивати уміння логічного мислення, аналізувати.
Тип уроку: урок контролю і оцінювання знань.
Хід уроку.
І. Організаційний момент.
ІІ. Самостійне виконання завдань «лояльного рейтингу», який дає можливість учневі вибирати завдання, які йому найбільш імпонують.
Варіант І
1. Визначити масу фотона світла, довжина хвилі якого становить 0,7 мкм. Якого кольору де світло?
(15 балів)
2. Чому фотографічні знімки проявляють при червоному освітленні?
(5 балів)
3. Чому хвіст комети напрямлений завжди в бік, протилежний
руху її до Сонця?
(5 балів)
4. Визначити найбільшу довжину світлової хвилі, при якій
розпочнеться фотоефект для цезію та платини. Робота виходу
електрона 1,9 еВ для цезію і 6,3 еВ для платини.
(15 балів)
5. У скільки разів енергія фотона ультрафіолетового випромінювання з довжиною хвилі 0,38 мкм більша від енергії фотона видимого світла з довжиною хвилі 0,7 мкм?
(15 балів)
6. Електрон виходить з цезію, маючи кінетичну енергію 2 еВ.
Яку максимальну довжину має хвиля світла, що спричиняє фотоефект, коли робота виходу дорівнює 1,8 еВ?
(15 балів)
7. Робота виходу електронів з поверхні цезію 1,94 еВ. Який
потенціал потрібно прикласти, щоб затримати фотоелектрони, якщо
поверхня цезію опромінюється монохроматичним світлом з довжиною хвилі 589 нм?
(20 балів)
8. З якою швидкістю має рухатися електрон, щоб його імпульс
дорівнював імпульсові фотона випромінювання з довжиною хвилі
5,2•10-7 м?
(20 балів)
Варіант ІІ
1. До вакуумного фотоелемента, катод якого виготовлено з цезію,
прикладено запірну напругу 2 В. При якій довжині хвилі світла,
що падає на катод, з'явиться фотострум? Робота виходу електронів
з цезію 1,8 еВ.
(20 балів)
2. Яка довжина хвилі фотона з енергією 3 еВ? До якого типу
електромагнітних хвиль належить це випромінювання?
(15 балів)
3. Знайти роботу виходу електрона з металу, якщо фотоефект
починається, коли частота падаючого світла становить 6•1014Гц.
(10 балів)
4. Визначити максимальну кінетичну енергію електронів, що
їх вириває з поверхні калію випромінювання з довжиною хвилі
345 нм. Робота виходу з калію становить 2,26 еВ.
(15 балів)
5. Яка природа світла - хвильова чи корпускулярна?
(10 балів)
6. Знайти імпульс фотона, коли довжина хвилі, що йому відповідає, дорівнює 1,6•10-8 м.
(10 балів)
7. При якій довжині хвилі випромінювання маса фотона дорівнює масі спокою електрона?
(15 балів)
8. Чому високо в горах легко дістати опіки сонячними променями?
(5 балів)
Кожен варіант завдань складається з восьми завдань різної складності, оцінені балами. Виконання учнями всіх завдань не є обов’язковими. При виконанні роботи учень самостійно вибирає задачі із свого варіанту, стараючись набрати як можна більше балів. В залежності від рівня підготовки учнів учитель самостійно змінює максимальну кількість балів для 12-ти бальної системи оцінювання.
ІІІ. Домашнє завдання. Повторити §§ 59-63.