Завдання для контролю знань з теми «Зв'язок організму людини із зовнішнім середовищем. Сенсорні системи». Варіант 1. Біологія, 8 клас. Містить різнорівневі завдання. Може бути використано для підготовки до ЗНО.
Біологія. 8 клас
Контрольна робота з теми
«Зв’язок організму людини із зовнішнім середовищем. Сенсорні системи»
І варіант
І рівень (3 бали; за кожне завдання – 0,5 бала)
У завданнях 1-6 виберіть ОДНУ правильну відповідь
1. У райдужній оболонці ока розташована:
А рогівка; В зіниця;
Б сітківка; Г склера.
2. До допоміжного апарату ока НЕ належать:
А брови; В вії;
Б фоторецептори; Г повіки.
3. До внутрішнього вуха належить:
А завитка; В молоточок;
Б коваделко; Г стремінце.
4. Для сприйняття запаху речовини потрібно, щоб вона була в агрегатному стані:
А твердому; В рідкому
Б газоподібному; Г гелеподібному.
5. Які рецептори інформують про положення руки в просторі:
А пропріорецептори; В терморецептори;
Б хеморецептори; Г механорецептори.
6. В якій частці кори переднього мозку розташована слухова зона:
А лобній; В скроневій;
Б потиличній; Г тім’яній.
ІІ рівень (3 бали; за кожне завдання – 1 бал)
У завданні 7 виберіть ДЕКІЛЬКА правильних відповідей
7. Рецептори, що сприймають дію світлових променів:
А хеморецептори;
Б фоторецептори;
В палички;
Г механорецептори;
Д колбочки.
У завданнях 8,9 упишіть пропущені в тексті слова
8. Райдужна оболонка ока забарвлена завдяки наявності в ній темного пігменту - _______________.
9. Барабанна перетинка розташована між __________________ та __________________ вухом.
ІІІ рівень (3 бали; за кожне завдання – 1 бал)
Завдання 10 передбачає встановлення логічної послідовності дій (явищ, процесів тощо).
10. Установіть правильну послідовність проходження звукового сигналу.
A волоскові клітини кортієвого органа;
Б молоточок, коваделко, стремінце;
B вушна раковина;
Г барабанна перетинка;
Д слуховий нерв;
Е зовнішній слуховий прохід.
У завданнях 11-12 необхідно встановити відповідність інформації, утворити логічні пари. До кожного рядка, позначеного ЦИФРОЮ, доберіть відповідник, позначений БУКВОЮ
11. Установіть відповідність між складовими ока та їх функціями.
СКЛАДОВІ ОКА ФУНКЦІЇ
1 судинна оболонка; А сприймає зображення;
2 кришталик; Б забезпечує акомодацію ока;
3 зіниця; В регулює кількість світла;
4 сітківка. Г забезпечує бінокулярний зір;
Д забезпечує живлення ока .
12. Установіть відповідність між частинами вуха, позначеними буквами та цифровими позначками на малюнку.
А півколові канали;
Б зовнішній слуховий прохід;
В завитка;
Г молоточок;
Д барабанна перетинка.
ІV рівень (3 бали; за кожне завдання – 1,5 бала)
У завданнях 11-12 дайте повну обґрунтовану відповідь
13. Які можливі порушення зору людини? Як їх можна попередити?
14. Видатний німецький композитор і піаніст Людвіг ван Бетховен, втративши слух, продовжував писати музику та грати на роялі. А слухав музику таким чином: брав до рота дерев’яну паличку, міцно стискав зубами та притискав до деки роялю. Поясніть, яким чином композитор чув музику?
Біологія. 8 клас
Прізвище, ім’я учня______________________________________ Варіант _______________
Контрольна робота: «Зв’язок організму людини із зовнішнім середовищем. Сенсорні системи»
Завдання 1-6: Завдання 7.
|
А |
Б |
В |
Г |
1 |
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
4 |
|
|
|
|
5 |
|
|
|
|
6 |
|
|
|
|
А |
Б |
В |
Г |
Д |
|
|
|
|
|
Завдання 8. ________________________.
Завдання 9. __________________________ та ______________________________ .
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|
|
|
|
|
|
Завдання 10. Завдання 11.
|
А |
Б |
В |
Г |
Д |
1 |
|
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
|
4 |
|
|
|
|
|
Завдання 12.
А |
Б |
В |
Г |
Д |
|
|
|
|
|
13.______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________.
14.____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________.
Оцінка _________.