Контрольна робота з теми «Зв’язок організму людини із зовнішнім середовищем. Сенсорні системи». Варіант 2.

Про матеріал

Завдання для контролю знань з теми «Зв'язок організму людини із зовнішнім середовищем. Сенсорні системи». Варіант 2. Біологія, 8 клас. Містить різнорівневі завдання. Може бути використано для підготовки до ЗНО.

Перегляд файлу

Біологія. 8 клас

Контрольна робота з теми

«Зв’язок організму людини із зовнішнім середовищем. Сенсорні системи»
ІІ варіант

 

І рівень  (3 бали; за кожне завдання – 0,5 бала)
У  завданнях 1-6 виберіть ОДНУ правильну відповідь
1. Спеціальні чутливі клітини, що перетворюють енергію подразника у нервовий імпульс:

А  аналізатори;                             В  нерви;      

Б   остеоцити;                               Г  рецептори.

2. Вестибулярний апарат у людини знаходяться у:

А  євстахієвій трубі;                     В  середньому вусі;

Б  внутрішньому вусі;                 Г  зовнішньому слуховому проході.

3. Нюхові рецептори знаходяться:

А  на сітківці;                                В  на слизовій оболонці носа;

Б  в кортієвому органі;              Г  на язиці та слизовій оболонці ротової порожнини.

4. В якій частці кори переднього мозку розташована зорова зона:

А  лобній;                                     В  скроневій;
Б  потиличній;                             Г  тім’яній.

 

5. Периферична частина зорового аналізатора представлена :

А  фоторецепторами;                В  сліпою плямою;

Б  зоровим нервом;                   Г  зоровою зоною кори головного мозку.

6.  Кінчик (верхівка) язика найбільш чутливий до:

А  солодкого;                              В  кислого;

Б  солоного;                                 Г  гіркого.

 

ІІ рівень  (3 бали; за кожне завдання – 1 бал)
У завданні 7 виберіть ДЕКІЛЬКА правильних відповідей

7. До  середнього вуха належать:

А  молоточок;                   

Б  стремінце;                 

В  завитка;

Г  коваделко;

Д півколові канали.

 

У завданнях 8,9 упишіть пропущені в тексті слова
8. На сітківці є місце найбільш чутливого сприйняття світла, де розміщуються переважно колбочки. Його називають ___________          ____________.

9. Сенсорні системи складаються з трьох відділів: периферичного,  _____________________ та  ____________________.

 

ІІІ рівень (3 бали; за кожне завдання – 1 бал)
Завдання 10 передбачає встановлення логічної послідовності дій (явищ, процесів тощо).

 10. Установіть правильну послідовність формування відчуття смаку.

А  їжа змочується слиною;
Б  смакові рецептори подразнюються;
В  їжа потрапляє в ротову порожнину;
Г  в смаковій зоні формується відчуття смаку;
Д  утворюється нервовий імпульс;

Е   нервовий імпульс передається до кори півкуль великого мозку.

У завданнях 11-12 необхідно встановити відповідність інформації, утворити логічні пари. До кожного рядка, позначеного ЦИФРОЮ, доберіть відповідник, позначений БУКВОЮ
11. Встановіть відповідність між  подразником та рецептором.

  ПОДРАЗНИК                                                                  РЕЦЕПТОР

1  вплив холоду на шкіру;                                           А ноцицептори;           

2  світлові промені;                                                       Б  хеморецептори;                 

3  раптове прискорення тіла;                                     В  терморецептори;    

4  хімічні речовини в газоподібному стані.            Г  волоскові клітини півколових каналів;    

                                                                                                        Д   фоторецептори. 

12. Встановіть відповідність між твердженнями, позначених буквами та цифровими позначками на малюнку.

      


 

 

           А проводить нервовий імпульс;

           Б  забезпечує акомодацію;

           В  місце найкращого бачення;

           Г  має постійну заломлюючу силу;

                                                                                          Д забезпечує живлення ока.

 

 

 

 

ІV рівень (3 бали; за кожне завдання – 1,5 бала)

У завданнях 11-12 дайте повну обґрунтовану відповідь
13. Які можливі порушення слуху людини? Як їх можна попередити?

14. Що таке адаптація сенсорних систем і яке її значення в житті людини?


Біологія. 8 клас

Прізвище, ім’я учня______________________________________                           Варіант ­­­­­­­­­­­­_______________

Контрольна робота: «Зв’язок організму людини із зовнішнім середовищем. Сенсорні системи»


Завдання 1-6:                                                                                Завдання 7.

 

А

Б

В

Г

1

 

 

 

 

2

 

 

 

 

3

 

 

 

 

4

 

 

 

 

5

 

 

 

 

6

 

 

 

 

А

Б

В

Г

Д

 

 

 

 

 

Завдання 8. ________________________.

Завдання 9.  __________________________ та  ______________________________ .

1

2

3

4

5

6

 

 

 

 

 

 

Завдання 10.                                                                               Завдання 11.                                                           

 

А

Б

В

Г

Д

1

 

 

 

 

 

2

 

 

 

 

 

3

 

 

 

 

 

4

 

 

 

 

 

 

 

Завдання 12. 

А

Б

В

Г

Д

 

 

 

 

 

13.______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________.

14.____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________.

Оцінка _________.

 

docx
Додано
12 липня 2018
Переглядів
1763
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку