Завдання для контролю знань з теми «Зв'язок організму людини із зовнішнім середовищем. Сенсорні системи». Варіант 2. Біологія, 8 клас. Містить різнорівневі завдання. Може бути використано для підготовки до ЗНО.
Біологія. 8 клас
Контрольна робота з теми
«Зв’язок організму людини із зовнішнім середовищем. Сенсорні системи»
ІІ варіант
І рівень (3 бали; за кожне завдання – 0,5 бала)
У завданнях 1-6 виберіть ОДНУ правильну відповідь
1. Спеціальні чутливі клітини, що перетворюють енергію подразника у нервовий імпульс:
А аналізатори; В нерви;
Б остеоцити; Г рецептори.
2. Вестибулярний апарат у людини знаходяться у:
А євстахієвій трубі; В середньому вусі;
Б внутрішньому вусі; Г зовнішньому слуховому проході.
3. Нюхові рецептори знаходяться:
А на сітківці; В на слизовій оболонці носа;
Б в кортієвому органі; Г на язиці та слизовій оболонці ротової порожнини.
4. В якій частці кори переднього мозку розташована зорова зона:
А лобній; В скроневій;
Б потиличній; Г тім’яній.
5. Периферична частина зорового аналізатора представлена :
А фоторецепторами; В сліпою плямою;
Б зоровим нервом; Г зоровою зоною кори головного мозку.
6. Кінчик (верхівка) язика найбільш чутливий до:
А солодкого; В кислого;
Б солоного; Г гіркого.
ІІ рівень (3 бали; за кожне завдання – 1 бал)
У завданні 7 виберіть ДЕКІЛЬКА правильних відповідей
7. До середнього вуха належать:
А молоточок;
Б стремінце;
В завитка;
Г коваделко;
Д півколові канали.
У завданнях 8,9 упишіть пропущені в тексті слова
8. На сітківці є місце найбільш чутливого сприйняття світла, де розміщуються переважно колбочки. Його називають ___________ ____________.
9. Сенсорні системи складаються з трьох відділів: периферичного, _____________________ та ____________________.
ІІІ рівень (3 бали; за кожне завдання – 1 бал)
Завдання 10 передбачає встановлення логічної послідовності дій (явищ, процесів тощо).
10. Установіть правильну послідовність формування відчуття смаку.
А їжа змочується слиною;
Б смакові рецептори подразнюються;
В їжа потрапляє в ротову порожнину;
Г в смаковій зоні формується відчуття смаку;
Д утворюється нервовий імпульс;
Е нервовий імпульс передається до кори півкуль великого мозку.
У завданнях 11-12 необхідно встановити відповідність інформації, утворити логічні пари. До кожного рядка, позначеного ЦИФРОЮ, доберіть відповідник, позначений БУКВОЮ
11. Встановіть відповідність між подразником та рецептором.
ПОДРАЗНИК РЕЦЕПТОР
1 вплив холоду на шкіру; А ноцицептори;
2 світлові промені; Б хеморецептори;
3 раптове прискорення тіла; В терморецептори;
4 хімічні речовини в газоподібному стані. Г волоскові клітини півколових каналів;
Д фоторецептори.
12. Встановіть відповідність між твердженнями, позначених буквами та цифровими позначками на малюнку.
А проводить нервовий імпульс;
Б забезпечує акомодацію;
В місце найкращого бачення;
Г має постійну заломлюючу силу;
Д забезпечує живлення ока.
ІV рівень (3 бали; за кожне завдання – 1,5 бала)
У завданнях 11-12 дайте повну обґрунтовану відповідь
13. Які можливі порушення слуху людини? Як їх можна попередити?
14. Що таке адаптація сенсорних систем і яке її значення в житті людини?
Біологія. 8 клас
Прізвище, ім’я учня______________________________________ Варіант _______________
Контрольна робота: «Зв’язок організму людини із зовнішнім середовищем. Сенсорні системи»
Завдання 1-6: Завдання 7.
|
А |
Б |
В |
Г |
1 |
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
4 |
|
|
|
|
5 |
|
|
|
|
6 |
|
|
|
|
А |
Б |
В |
Г |
Д |
|
|
|
|
|
Завдання 8. ________________________.
Завдання 9. __________________________ та ______________________________ .
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|
|
|
|
|
|
Завдання 10. Завдання 11.
|
А |
Б |
В |
Г |
Д |
1 |
|
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
|
4 |
|
|
|
|
|
Завдання 12.
А |
Б |
В |
Г |
Д |
|
|
|
|
|
13.______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________.
14.____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________.
Оцінка _________.