Урок "Рухова активність і здоров’я"

Про матеріал

Конспект уроку дасть можливість ознайомити учнів з поняттями «гіподинамія», «постава»; довести, що рух – це життя, а гіподинамія – основний чинник виникнення різноманітних хронічних захворювань і скорочення життя; виховувати потребу в активному способі життя.

Перегляд файлу

Тема: Рухова активність і здоров’я

Мета: Ознайомитися з поняттями «гіподинамія», «постава»; довести, що рух – це життя, і гіподинамія – основний чинник виникнення різноманітних хронічних захворювань і скорочення життя; виховувати потребу в активному способі життя.

Тип уроку: комбінований

Обладнання: таблиця «Опорно рухова система», підготовленні учнями матеріали

 

Хід уроку.

І.Організаційний момент. (5 хв.)

Привітання з хорошим днем.

Учитель. розгадаємо загадку «Хто вранці ходить на чотирьох, удень  - на двох, а ввечері – на трьох?». Про кого так говорять

Про людину в дитячому. Середньому та зрілому віці. У процесі росту і розвитку відбуваються значні зміни опорно – рухової системи (скелета та м’язів). У дитячому та підлітковому віці ці зміни пов’язані з формуванням хребта, ростом кісток, окостенінням, зміною пропорцій тіла.

Це спостерігали з давніх – давен. Але сьогодні все частіше зустрічаємось з відхиленням від нормального розвитку опорно – рухової систем, з хворобами, про які наші діди і прадіди не знали. Їх називають хворобами цивілізації.

Проблемне питання. Що це за хвороби цивілізації, які їх наслідки для організму, як запобігти цьому.

Тому і проведемо урок – консиліум.

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів (10 хв.)

Виконання різнорівневих завдань (індивідуальні та групові завдання)

ІІІ. Вивчення нового матеріалу (обговорення проблем) (15 хв.)

Однією з хвороб цивілізації є гіподинамія. Які причини і наслідки її? Запросимо терапевтів з’ясувати це.

Звіт групи терапевтів.

Як запобігти цій хворобі допоможе група фізкультурників

Звіт групи фізкультурників з практичними вправами.

Ми часто чуємо слова «здоров’я і краса», «краса і здоров’я». І дійсно краса пов’язана зі здоров’ям.

Будова чоловічого і жіночого організмів має багато спільного і в той же час значно відрізняється. Ця відміність спостерігається ще в ранньому дитинстві, але найвиразніше проявляється при досягнені статевої зрілості.

Жінки зазвичай мають менший зріст і масу тіла, біль розвинений підшкірно – жировий шар живота і стегон. Тіло дорослої жінки ширше в області тазу, а чоловіка в плечах. Кістки тазу жінки тонші з’єднані більш рухливо.

У жінок переважає грудний тип дихання, грудна клітка коротша, а у чоловіків – черевний тип дихання (діафрагмальний), відповідно грудна клітка більша ніж у жінок.

Загалом анатомо – фізіологічні відмінності організмів жінок і чоловіків пов’язані з їх різними функціями в процесі репродукції.

Що таке постава? Якою вона може бути?

 Допоможіть, будь ласка, красуні.

Звіт групи красунь

Нажаль серед учнів нашої школи зустрічаються такі, в кого порушення постави або плоскостопість. Які ознаки цих хвороб, як їм запобігти?

Звіт групи хірургів

ІV. Підведення підсумків. (5 хв)

Рухова активність призводить до посилення функцій опорно – рухової системи, активізації обміну речовин, підвищення стійкості організму до хвороб. Значення рухової активності в життєдіяльності людей має важливу роль. Наприклад, розвиток дрібної моторики рук дитини спряє функціональному розвитку структури мозку.

Лише фізично активна людина стає здоровою. Малорухливий спосіб життя (гіподинамія) може спряти розвитку низки захворювань, порушення роботи опорно – рухового апарату, серцево – судинної системи, кровообігу, дихання, травлення.

Наш консиліум підходить до завершення. Зробимо висновок про те, що є основним профілактичним заходом таких тяжких захворювань, як гіподинамія, порушення постави. Яку народну мудрість треба знати?

«Рух – це життя!»

V. Оцінювання роботи груп (3хв )

VIРефлексія  уроку. (5 хв.)

Чи сподобалося  урок?

 Що запам’яталось?

VII. Домашнє завдання. (2 хв.)

  1. Вивчити &
  2. Визначити свою поставу.
  3. Підготувати пам’ятки з рекомендаціями щодо ведення здорового способу життя.

 

docx
До підручника
Біологія 8 клас (Матяш Н.Ю., Остапченко Л.І., Пасічніченко О.М., Балан П.Г.)
Додано
13 липня 2018
Переглядів
1784
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку