Тематична робота №3
Музика поетичного слова
Письмове комбіноване опитування
Варіант 1
Початковий рівень (0.5 бала)
1.Хмаронька зове і вкладає спати(«За сонцем хмаронька пливе»)
а)зорі ;
б)місяць ;
в)сонце ;
г)краплину .
2. Твори,у яких виражено думки,почуття та переживання людини в певних обставинах,під впливом певних подій-це
а)драматичні твори;
б)казки;
в)епічні твори;
г)ліричні твори.
3. Прикметник, який придумав М. Вінграновський,ужито як епітет у словосполученні
а) стежка стежкояблуката;
б) залатаний кожух;
в) посріблене сідло;
г) темний сад.
4.Хто у вірші «Чарівники» є щирим трудівником?
а)ніч ;
б)чарівник ;
в)ранок;
г)садівник .
5. Який колір переважає у вірші «Зірка»?
а) золотий;
б) срібний;
в) червоний;
г) білий.
6. Хто є автором поезії «Сама собою річка ця тече»?
а) Є.Гуцало;
б) М.Рильський;
в) М.Вінграновський;
г) П.Тичина.
Середній рівень
7. Установіть відповідність (2 бали)
Назва вірша Уривок
1. «Бабунин дощ» а) «Струмок серед гаю як стрічечка,
2. «Дощ» На квітці метелик мов свічечка»;
3. «Сама собою річка ця тече» б) «Не побачиш вітра в полі,
4. «Чарівники» ні тополю на роздоллі »;
в) «Хто він такий в залатанім кожусі
В кожусі, а хапає дрижаки»;
г) «Цвіте над нею небо здоровенно
Солодкими хмаринками з дощем»;
д) «І пшеницею, й ячменем,
Буйним повівом зеленим
Білі села звеселить».
8.Порівняння вжито у рядку (1 бал)
а) «Впав бадьоро,свіжо,дзвінко На закурені будинки»;
б) «Там розсипа вона роси сріблясті»;
в) «Я йду,іду – зворушений. Когось все жду - співаючи»;
г) «А туман,неначе ворог, Закриває море».
Достатній рівень
9. Персоніфікацію вжито у рядку(0,5 бала)
а) «Не бував ти у наших краях,Бо відтіль не таким би вернувся» ;
б) «Ця річечка Дніпра маленька доня,Маленька донечка без імені іще»;
в) «За сонцем хмаронька пливе,Червоні поли розстилає»;
г) «Срібно-блакитне повітря. Ніжні осінні пісні тиходзвонні».
10.Що таке патріотизм? Як це почуття виявляється у вірші «Сама собою річка ця тече»?(1 бал)
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
11. Які тропи(засоби образної мови) ви знаєте? Наведіть приклади таких тропів.(1,5 бала)
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Високий рівень ( 3 бали)
12. Виконайте одне із завдань:
а)Напишіть твір-роздум на тему «Бережіть красу природи для прийдешніх поколінь!» ;
б)Напишіть твір-мініатюру на тему «Краса призахідного сонця»;
в)Складіть вірш про осінь;
г)Складіть есе на тему « Не бував ти у наших краях!».
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Тематична робота №3
Музика поетичного слова
Письмове комбіноване опитування
Варіант 2
Початковий рівень (0.5 бала)
1.Образний вислів, у якому ознаки людини переносять на неживий предмет чи явище називають
а)епітетом ;
б)гіперболою ;
в)метонімією ;
г) персоніфікацією .
2. У вірші «Бабунин дощ» кінь був
а)у торбі;
б)за хатою;
в)у степу;
г)у саду.
3.Кого Є.Гуцало у поезії «Чарівники» називає більшим чарівником?
а)вечір ;
б)ніч ;
в) ранок;
г) день.
4.Хто закриває море і рожевую хмаринку в поезії «За сонцем хмаронька пливе»?
а) ніч;
б)пелена ;
в)туман;
г)дим .
5. Хто йде з коромислом по воду в поезії «Зірка»?
а) дівчина-красуня ;
б) веселка;
в) сонце;
г)зірка .
6. Хто є автором поезії «Дощ»?
а) Є.Гуцало;
б) М.Рильський;
в) М.Вінграновський;
г) П.Тичина.
Середній рівень
7.Установіть відповідність (2 бали)
Назва вірша Уривок
1. «За сонцем хмаронька пливе» а) «Струмок серед гаю як стрічечка,
2. «Не бував ти у наших краях» На квітці метелик мов свічечка»;
3. «Блакить мою душу обвіяла» б) «А туман, неначе ворог
4. «Садок вишневий коло хати» Закриває море»;
в) «Затихло все, тільки дівчати
Та соловейко не затих»;
г) «Гей,дзвін гуде-Іздалеку.
Думки пряде- Над нивами»;
д) «Єсть там люди- й зросли у степах-,
Що не люблять, не вміють ридати».
8. Порівняння вжито у рядку (1 бал)
а) «Затихло все,тільки дівчата Та соловейко не затих»;
б) «Не бував ти у наших краях! Там же небо - блакитні простори»;
в) «І сонце спатоньки зове У синє море»;
г) «Єсть там люди-й зросли у степах,- Що не люблять ,не вміють ридати».
Достатній рівень
9. Персоніфікацію вжито в рядку (0,5 бала)
а) «Сім’я вечеря коло хати, Вечірня зіронька встає» ;
б) «Плугатирі з плугами йдуть, Співаючи ідуть дівчата»;
в) «Дочка вечерять подає, А мати хоче научати..»;
г) «Поклала мати коло хати Маленьких діточок своїх
10. Що таке ліричний твір? Чим він відрізняється від драматичного та епічного творів?Наведіть приклади драматичного,ліричного та епічного творів. (1,5 бала)
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
11. Доведіть,що осінь у поезії « Осінь-маляр з палітрою пишною» персоніфікований образ.(1 бал)
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Високий рівень ( 3 бали)
12. Виконайте одне із завдань:
а)Напишіть твір-роздум на тему «Бережіть красу природи для прийдешніх поколінь!» ;
б)Напишіть твір-мініатюру на тему «Краса навколишнього світу»;
в)Складіть вірш про осінь;
г)Складіть есе на тему « Не бував ти у наших краях!».
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------