Контрольна робота з української літератури для 5 класу з теми "Музика поетичного слова"

Про матеріал
Контрольна робота для перевірки рівня засвоєння матеріалу з теми "Музика поетичного слова" містить різнорівневі завдання, щоб перевірити теоретичний матеріал,навички давати оцінку прочитаному,рівень творчих навичок
Перегляд файлу

                              Тематична робота №3

                             Музика поетичного слова

                              Письмове комбіноване опитування

                               Варіант 1

Початковий рівень (0.5 бала)

1.Хмаронька зове і вкладає спати(«За сонцем хмаронька пливе»)

а)зорі ;

б)місяць ;

в)сонце ;

г)краплину .

2. Твори,у яких виражено думки,почуття та переживання людини в певних обставинах,під впливом певних подій-це

а)драматичні твори;

б)казки;

в)епічні твори;

г)ліричні твори.

3.  Прикметник, який придумав М. Вінграновський,ужито як епітет у словосполученні

а) стежка стежкояблуката;

б) залатаний кожух;

в) посріблене сідло;

г) темний сад.

4.Хто у вірші «Чарівники» є щирим трудівником?

а)ніч ;

б)чарівник ;

в)ранок;

 

 

 

г)садівник .

5. Який колір переважає у вірші «Зірка»?

а) золотий;

б) срібний;

в) червоний;

г) білий.

6. Хто є автором поезії «Сама собою річка ця тече»?

а) Є.Гуцало;

б) М.Рильський;

в) М.Вінграновський;

г) П.Тичина. 

Середній рівень

7. Установіть відповідність (2 бали)

Назва вірша                                                 Уривок  

1. «Бабунин дощ»                                а) «Струмок серед гаю як стрічечка,

2. «Дощ»                                                        На квітці метелик мов свічечка»;

3. «Сама собою річка ця тече»           б) «Не побачиш вітра в полі,

4. «Чарівники»                                             ні тополю на роздоллі »;

                                                                    в) «Хто він такий в залатанім кожусі

                                                                           В кожусі, а хапає дрижаки»;     

                                                                     г) «Цвіте над нею небо здоровенно

                                                                            Солодкими хмаринками з дощем»;

                                                                        д) «І пшеницею, й ячменем,

                                                                           Буйним повівом зеленим

                                                                           Білі села звеселить».

 

 

8.Порівняння вжито у рядку (1 бал)

а) «Впав бадьоро,свіжо,дзвінко На закурені будинки»;

б) «Там розсипа вона роси сріблясті»;

в) «Я йду,іду – зворушений. Когось все жду - співаючи»;

г) «А туман,неначе ворог, Закриває море».

Достатній рівень

9. Персоніфікацію вжито у рядку(0,5 бала)

а) «Не бував ти у наших краях,Бо відтіль не таким би вернувся» ;

б) «Ця річечка Дніпра маленька доня,Маленька донечка без імені іще»;

в) «За сонцем хмаронька пливе,Червоні поли розстилає»;

г) «Срібно-блакитне повітря. Ніжні осінні пісні тиходзвонні».

10.Що таке патріотизм? Як це почуття виявляється у вірші «Сама собою річка ця тече»?(1 бал)

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

11. Які тропи(засоби образної мови) ви знаєте? Наведіть приклади таких тропів.(1,5 бала)

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

                              Високий рівень ( 3 бали)

12. Виконайте одне із завдань:

 а)Напишіть твір-роздум на тему «Бережіть красу природи для прийдешніх поколінь!» ;

б)Напишіть твір-мініатюру на тему «Краса призахідного сонця»;

в)Складіть вірш про осінь;

г)Складіть есе на тему « Не бував ти у наших краях!».

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                              Тематична робота №3

                             Музика поетичного слова

                              Письмове комбіноване опитування

                               Варіант 2

Початковий рівень (0.5 бала)

1.Образний вислів, у якому ознаки людини переносять на неживий предмет чи явище називають

а)епітетом ;

б)гіперболою ;

в)метонімією ;

г) персоніфікацією .

2. У вірші «Бабунин дощ» кінь був

а)у торбі;

б)за хатою;

в)у степу;

г)у саду.

3.Кого Є.Гуцало у поезії «Чарівники» називає більшим чарівником?

а)вечір  ;

б)ніч ;

в) ранок;

г) день.

4.Хто закриває море і рожевую хмаринку в поезії «За сонцем хмаронька пливе»?

а) ніч;

б)пелена ;

в)туман;

г)дим .

 

 

5. Хто йде з коромислом по воду в поезії «Зірка»?

а) дівчина-красуня ;

б) веселка;

в) сонце;

г)зірка .

6. Хто є автором поезії «Дощ»?

а) Є.Гуцало;

б) М.Рильський;

в) М.Вінграновський;

г) П.Тичина.

Середній рівень

7.Установіть відповідність (2 бали)

Назва вірша                                                    Уривок

1. «За сонцем хмаронька пливе»       а) «Струмок серед гаю як стрічечка,

2. «Не бував ти у наших краях»              На квітці метелик мов свічечка»;

3. «Блакить мою душу обвіяла»           б) «А туман, неначе ворог

4. «Садок вишневий коло хати»                 Закриває море»;

                                                                       в) «Затихло все, тільки дівчати

                                                                              Та соловейко не затих»;     

                                                                       г) «Гей,дзвін гуде-Іздалеку.

                                                                             Думки пряде- Над нивами»;

                                                                      д) «Єсть там люди- й зросли у степах-,

                                                                            Що не люблять, не вміють ридати».

8. Порівняння вжито у рядку (1 бал)

а) «Затихло все,тільки дівчата Та соловейко не затих»;

б) «Не бував ти у наших краях! Там же небо - блакитні простори»;

 

 

в) «І сонце спатоньки зове У синє море»;

г) «Єсть там люди-й зросли у степах,- Що не люблять ,не вміють ридати».

Достатній рівень

9. Персоніфікацію вжито в рядку  (0,5 бала)

а) «Сім’я вечеря коло хати, Вечірня зіронька встає» ;

б) «Плугатирі з плугами йдуть, Співаючи ідуть дівчата»;

в) «Дочка вечерять подає, А мати хоче научати..»;

г) «Поклала мати коло хати Маленьких діточок своїх

10. Що таке ліричний твір? Чим він відрізняється від драматичного та епічного творів?Наведіть приклади  драматичного,ліричного та епічного творів. (1,5 бала)

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

11. Доведіть,що осінь у поезії « Осінь-маляр з палітрою пишною» персоніфікований образ.(1 бал)

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

                                         Високий рівень ( 3 бали)

12. Виконайте одне із завдань:

а)Напишіть твір-роздум на тему «Бережіть красу природи для прийдешніх поколінь!» ;

б)Напишіть твір-мініатюру на тему «Краса навколишнього світу»;

в)Складіть вірш про осінь;

г)Складіть есе на тему « Не бував ти у наших краях!».

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

 

docx
Додано
17 березня
Переглядів
299
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку