Контрольна робота з української літератури для учнів 10 класу на тему: "Реалістична українська проза (творчість І. Нечуя-Левицького та Панаса Мирного)"

Про матеріал
Контрольна робота містить два варіанти завдань, які передбачають один варіант відповіді, а також 5 завдань на встановлення відповідності.
Перегляд файлу

Контрольна робота

Реалістична українська проза (творчість І. Нечуя-Левицького та Панаса Мирного)

Варіант 1

1. Товариство «Просвіта» як центр наукової й культурно-освітньої роботи починає діяти з 1868 р. у:

а) Львові  б) Києві   в) Харкові   г) Чернівцях

2. До яких позасюжетних елементів найчастіше вдається автор «Кайдашевої сім’ї»:

 а) описи  б) роздуми   в) ліричні відступи г) публіцистичні відступи

3. «Польова царівна» - так назвав Панас Мирний одну з героїнь роману «Хіба ревуть воли, як ясла повні?». Це:

 а) Мотря  б) Галя   в) Христя   г) баба Оришка

4. Що є предметом зображення в повісті І. Нечуя-Левицького «Кайдашева сім’я»:

 а) трагічні події українського села, пов’язані з підготовкою до реформи 1861р.

 б) традиційний патріархальний устрій українського села

 в) сім’я як середовище безперервних конфліктів, зумовлених надто великою кількістю людей

 г) розшарування селянства, розпад патріархальних норм родинного життя під тиском пореформених обставин, темрява і неуцтво, індивідуалізм

5. Які події у сюжеті повісті «Кайдашева сім’я» є головним композиційним елементом:

 а) три найбільші сварки-бійки, кожна з яких має свою зав’язку і розв’язку

 б) одруження Карпа та прихід до Кайдашевої хати Мотрі

 в) кульмінаційна сварка через грушу на городі як розв’язка твору

 г) зображення Марусі Кайдашихи

6. Укажіть, які образи створює у своїх творах І. Нечуй-Левицький:

 а) типові  б) трагічні   в) героїчні    г) ідеальні

7. Визначте специфічність гумору в повісті «Кайдашева сім’я»:

 а) гумор з елементами іронії, наближеної до сатири

 б) сміх крізь сльози співчуття

 в) викривальний сміх

 г) гумор заради розваги

8. Вкажіть, який жанр української прози започаткував І. Нечуй-Левицький:

 а) соціально-побутову повість    б) ліро-епічний роман

 в) соціально-психологічний роман    г) психологічну новелу

9. Визначте головну проблему роману-епопеї «Хіба ревуть воли, як ясла повні?»:

 а) неможливість реалізації творчих задумів героя за умов кріпацтва

 б) конфлікт між багатими і бідними як головний конфлікт ХІХ ст.

 в) конфлікт «пропащої сили» з патріархальним середовищем пореформеного села

 г) конфлікт батьків і дітей

10. Словами: « Сам – предводитель; родичі – урядники; справник, суддя, підсудки – все то зяті, родичі зятів, племінники,,, Як квочка курчат збирає під крила, так … придбав до своїх лап цілий повіт...», – автори роману «Хіба ревуть воли, як ясла повні?» характеризують:

 а) Максима Ґудзя   б) Чіпку Варениченка

 в) Василя Польського   г) сотниченка Саєнка

11. З’ясуйте, у чому виявилось новаторство роману Панаса Мирного «Хіба ревуть воли, як ясла повні?»:

 а) у створенні першого зразка соціально-психологічного роману, в якому розкрито соціальну дійсність в усіх її суперечностях та впливовості на формування характеру особистості

 б) у створенні багатогранного, динамічного образу селянина-борця, формування якого спричинене розоренням селянства

 в) у всебічному показі життя українського пореформеного села

 г) у показі причин розшарування селянства, розпаду патріархальних норм родинного життя під тиском пореформених обставин

12. Яким правилом керувався в житті «чесний труженик» Грицько Чупруненко:

 а) «Коли б можна, – увесь би цей світ виполонив, а виростив новий… Тоді б може й правда настала!..»

 б) «Береженого й Бог береже»

 в) «Своя сорочка ближче до тіла»

 г) «А що люди про мене скажуть?»

13. Встановити відповідність між назвами літературних напрямів та їх визначальними рисами.

А романтизм Б классицизм  В реалізм  Г сентименталізм творів  

1. Підвищена емоційність зображення подій та характерів

2. Культ почуттів

3. Обов'язкове дотримання канонічних правил написання

4. Принцип точної відповідності реальній дійсності

5. Зображення не самого предмета, а враження від нього.

14. Встановіть відповідність між терміном та його визначенням.

А гумор  Б сатира  В троп   Г іронія 

 1. Слово чи вислів, ужитий у переносному, образному значенні

 2. Художні твори різних жанрів, у яких смішне в житті людей

 3. Глузливо-критичне ставлення митця до предмета зображення

 4. Зіставлення протилежних явищ, понять, характерів для посилення враження

 5. Твори викривального характеру, у яких гостро висміюються негативні суспільні явища

15. Установіть послідовність розгортання подій у І частині роману “Хіба ревуть воли…?” Панаса Мирного.                                                                                                                                                                                               1 Перший епізод               2 Другий епізод                3 Третій епізод                4 Четвертий епізод 5 П’ятий епізод    А Громада приймає козака Остапа Хруща                                                                                                                 Б Чіпка в наймах у Бородая                                                                                                                                             В Чіпка випасає худобу з дідом Уласом                                                                                                                    Г Зустріч Чіпки з Галею                                                                                                                                                    Д Грицько повертається із заробітків і одружується                                                                                                                            16. Установіть відповідність між персонажем повісті “Кайдашева сім’я” І. Нечуя-Левицького і його реплікою:                                                                                                                                        1 Карпо       2 Мелашка          3 Лаврін                      4 священик                                                                                   А “Ваша частка – і моя частка; ви сьогодні господар, а я завтра”                                                                    Б “Не так шкода мені матір, як шкода чобіт”                                                                                                       В “Як Бог дасть, то і в калюжі втопишся”                                                                                                          Г “Вдавіться тими грушами разом із своїми жінками”                                                                                                               Д “Така нудьга мене бере, що, здається, степи попалила б своїми сухотами”                                                          17. Установіть відповідність                                                                                                                                         1 експозиція               А сватання й одруження Карпа з Мотрею                                                                                                 2 зав’язка                             Б розмова Карпа й Лавріна про одруження                                                                                        3 розвиток дії               В всихання груші                                                                                                                           4 кульмінація               Г сварка через грушу                                                                                                                                                                                                                                Д лікування Омелька Кайдаша бабою Палажкою

 

Контрольна робота

Реалістична українська проза (творчість І. Нечуя-Левицького та Панаса Мирного) Варіант 2

1. Укажіть стиль, характерний для творів І.Нечуя-Левицького:

а) классицизм  б) романтизм  в) реалізм  г) сентименталізм

2. Вкажіть, хто з відомих українських письменників назвав І.Нечуя-Левицького «всеобіймаючим оком України», «артистом зору»:

а) Т. Шевченко  б) І. Франко  в) Леся Українка   г) О. Маковей

3. Укажіть героя твору «Кайдашева сім'я», про якого сказано: «Широке лице було сухорляве й бліде, наче в ченця. На сухому високому лобі набігали густі дрібні зморшки»:

а) Лаврін  б) Карпо  в) Омелько   г) Кайдашиха

4. Що заперечує автор у повісті «Кайдашева сім’я», створюючи комічні ситуації і сцени:

а) необхідність відокремлення господарства старшого брата Карпа від молодшого Лавріна зі своїм господарством

б) крутий характер Марусі Кайдашихи

в) постійне вживання спиртного старим Кайдашем

г) безглузде марнування життя і здоров’я на суперечки, які порушують цілісність і міцність родини

5. Укажіть епізод, який є зав’язкою твору «Кайдашева сім'я»:

а) Мелашка тікає з дому   б) брати розмовляють про дівчат

в) Карпо сватається до Мотрі  г) до сім’ї Кайдашів входить Мотря

6. Укажіть хибне твердження:

а) «Кайдашева сім'я» - реалістична повість

б) «Кайдашева сім'я» - соціально-побутова повість

в) «Кайдашева сім'я» - енциклопедія народознавства

г) «Кайдашева сім'я» - соціально-психологічна повість

7. Укажіть термін, який випадає з логічного ряду:

а) зав’язка  б) метафора  в) експозиція  г) кульмінація

8. Де вперше окремою книжкою видруковано роман Панаса Мирного «Хіба ревуть воли, як ясла повні?»?

а) у Женеві  б) у Відні  в) у Санкт-Петербурзі   г) у Варшаві

9. «Моя хата скраю» - життєвий принцип, який сповідує герой твору Панаса Мирного «Хіба ревуть воли, як ясла повні?»:

а) Чіпка  б) Грицько   в) Максим   г) Порох

10. Вкажіть причини часових зміщень, поєднання теперішнього і минулого в романі «Хіба ревуть воли, як ясла повні?»:

а) авторський задум , спрямований на композиційне урізноманітнення твору

б) намагання автора надати своєму твору справді епічного звучання

в) прагнення автора відтворити цілісну картину буття через закономірний зв’язок явищ і подій

г) уможливлення розкриття авторського стилю і творчої манери

11. За жанром твір Панаса Мирного «Хіба ревуть воли, як ясла повні?» -

а) історичний роман   б) соціально-побутовий роман

в) етнографічна повість  г) соціально-психологічний роман

12. Назвіть співавтора роману Панаса Мирного «Хіба ревуть воли, як ясла повні?»:

а) І. Франко  б) І. Білик  в) І. Нечуй-Левицький  г) П. Рудченко

13. Встановити відповідність між літературними напрямами та їх представниками.

А Романтизм  Б Класицизм  В Реалізм  Г Сентименталізм 

1. І. Котляревський 2. І. Нечуй-Левицький  3. Г. Квітка-Основ’яненко

 4. Ранній Шевченко   5. Г. Сковорода

14. Встановіть відповідність між терміном та його визначенням.

1. Історичний факт   2. Художній вимисел

3. Сюжет художнього твору  4. Композиція художнього твору 

А народжена творчою уявою письменника, художньо видозмінена дійсність

Б будова художнього твору

В описи в художньому творі

Г справжня подія, що відбулася в конкретний час і документально зафіксована

Д послідовний виклад подій у художньому творі

15. Установіть послідовність розгортання подій у повісті “Кайдашева сім’я” І. Нечуя-Левицького.                                                                                                                                                          1 Перший епізод               2 Другий епізод                3 Третій епізод                4 Четвертий епізод 5 П’ятий епізод    А Кайдаші їдуть на оглядини Мелашки                                                                                                                     Б Мелашка тікає до Києва                                                                                                                                   В Карпо повінчався з Мотрею                                                                                                                                       Г Карпо та Лаврін переміряють город                                                                                                                                                       Д Поховали Кайдаша з великою почестю                                                                                         16. Установіть відповідність між персонажем повісті “Кайдашева сім’я” І. Нечуя-Левицького і його реплікою:                                                                                                                                        1 Карпо       2 Мелашка          3 Лаврін        4 священик                                                                                   А “Ваша частка – і моя частка; ви сьогодні господар, а я завтра”                                                                    Б “Не так шкода мені матір, як шкода чобіт”                                                                                                       В “Як Бог дасть, то і в калюжі втопишся”                                                                                                          Г “Вдавіться тими грушами разом із своїми жінками”                                                                                                               Д “Така нудьга мене бере, що, здається, степи попалила б своїми сухотами”                                                                                               17. Установіть відповідність між іменами персонажів твору  «Хіба ревуть воли, як ясла повні?» і твердженнями про них. 

1 дід Улас        2 Мотря         3 Галя              4 Грицько 

А зажив тихим селянським життям                                                                                                               Б розповідає Чіпці про його батька                                                                                                                 В послужив поштарем і купив хату                                                                                                              Г Чіпка вперше зустрів її в полі                                                                                                                           Д б’є Чіпку до синців 

 

                                             

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Додано
8 жовтня 2023
Переглядів
5515
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку