Контрольна робота з української літератури в 10 класі за творчістю І.Нечуя-Левицького (профільний рівень)

Про матеріал
Контрольну роботу з української літератури за творчістю І.Нечуя-Левицького можна використати для уроків української літератури (профіль - українська філологія).
Перегляд файлу

ІІІ варіант

Рівень І (кожна правильна відповідь оцінюється в 0,5 б.)

  1. «Великим артистом зору», «колосальним всеобіймаючим оком» назвав І. Нечуя-Левицького:

а) Панас Мирний;     в) Михайло Драгоманов;

б) Іван Франко;    г) Микола Костомаров.

2. Твір Панаса Мирного «Хіба ревуть воли, як ясла повні?» - це:

  а) сентиментальний роман;   в) пригодницька повість;

  б) соціально-побутова повість;  г)  соціально-психологічний роман.

  1. Через що наприкінці твору І. Нечуя-Левицького найчастіше сварилися сім’ї Карпа й Лавріна Кайдашів?

а) переділ земельного наділу в полі;   в) худобу, що лізла в шкоду, за грушу;

б) поділ волів та возів з батьківської спадщини;  г) постійні бійки між дітьми.

4. Чий це портрет: «Низенька, чорнява, заквітчана польовими квітами, вона й трохи не була схожа на селянок, часто запечених сонцем, високих, дуже неповоротких дівчат. Маленька, кругленька, швидка і жвава, одягнена в зелене убрання, між високим зеленим житом, - вона здавалася русалкою»?

а) Галі з роману Панаса Мирного «Хіба ревуть воли, як ясла повні?»;

б) Мелашки з повісті «Кайдашева сім’я» І. Нечуя-Левицького;

в) Мотрі з повісті «Кайдашева сім’я» І. Нечуя-Левицького;

г) Христі з роману Панаса Мирного «Хіба ревуть воли, як ясла повні?»;

5. Слова «Якби хто взяв Лаврінову хату та одіпхнув її геть-геть на гору або й за гору, а Карпову хату одсунув ген-ген за ставок, аж у діброву, то б вони помирились» належать:

а) батькам Мотрі;    в) священику;

б) батькам Мелашки;   г) бабі Палажці.

6. Характеристиці образу Грицька ( роман «Хіба ревуть воли…?» Панаса Мирного) не відповідає такий рядок:

а) «Ой, злий же він був!.. Ой, лютий! Він би міг – матері очі видрав, або сам собі що   заподіяв»;

б) «…козачий син, сирота»;

в) «Виходили на заробітки піщани, - потяг… з ними, скинувши через плече косу, а за  спину -  торбину з сухарями»;

г) «…тепер зовсім іншими очима дивився на людей: до багачів горнувся, а на голоту дивився згорда».

7. Установіть послідовність розгортання подій у повісті «Кайдашева сім’я» І. Нечуя-Левицького:

а) перший епізод    1) Кайдаші їдуть на оглядини Мелашки;

б) другий епізод    2) Мелашка тікає до Києва;

в) третій епізод    3) Карпо повінчався з Мотрею;

г) четвертий епізод    4) Карпо та Лаврін переміряють город;

д) п’ятий епізод    5) поховали Кайдаша з великою почестю.

 8. З-посеред проблем у романі «Хіба ревуть воли, як ясла повні?» звучать усі, крім:

а) батьки і діти;    в) злочин і кара;

б) деморалізуючий вплив солдатчини; г) служіння народу.

 

Рівень ІІ (кожна правильна відповідь оцінюється в 2 б.)

  1. Чим відрізняється Мелашка від інших жінок «Кайдашевої сім’ї» І. Нечуя-Левицького?
  2. Висловіть власну думку про життєвий вибір Чіпки (за романом Панаса Мирного «Хіба ревуть воли, як ясла повні?»

 

Рівень ІІІ (правильна, змістовна, цікава відповідь оцінюється в 4 б.)

Напишіть твір-мініатюру на одну із запропонованих тем.

  1. «Роздуми над винуватцями родинних сварок і баталій (за твором І. Нечуя-Левицького «Кайдашева сім’я»).
  2. «Високий духовний потенціал народу, втілений у жіночих образах роману «Хіба ревуть воли, як ясла повні?»

 

 

 

І\/ варіант

Рівень І (кожна правильна відповідь оцінюється в 0,5 б.)

1. Справжнє ім’я Панаса Мирного:

а) Іван Рудченко;    в) Іван Білик;

б) Панас Рудченко;    г) Панас Круть.

2. «Кайдашева сім’я» І. Нечуя-Левицького за жанром – це:

а) історичний роман;   в) соціально-філософська повість;

б) соціально-побутова повість;  г) пригодницька повість.

3. Серед сюжетних ліній роману Панаса Мирного «Хіба ревуть воли, як ясла повні?» немає лінії:

а)  роду та життя Максима Ґудзя;         в) панів Польських;

б) Грицька та його дружини;         г) заводчика-цукровара Данила Павловича Кряжова.

4. Чий це портрет: «Дівчина була невелика на зріст, але рівна, як струна, гнучка, як тополя, гарна, як червона калина, довгообраза, повновида, з тонким носиком. Щоки червоніли, як червонобокі яблучка, губи були повні та червоні, як калина»?

а) ) Галі з роману Панаса Мирного «Хіба ревуть воли, як ясла повні?»;

б) Мелашки з повісті «Кайдашева сім’я» І. Нечуя-Левицького;

в) Мотрі з повісті «Кайдашева сім’я» І. Нечуя-Левицького;

г) Христі з роману Панаса Мирного «Хіба ревуть воли, як ясла повні?»;

5. На шлях морального падіння й кримінального злочину Чіпка з роману Панаса Мирного «Хіба ревуть воли,як ясла повні?» стає після:

а) втрати землі;    в) виведення його із земської управи;

б) знайомства з Максимом Ґудзем; г) привселюдного катування його москалями.

6. Неправильним є твердження:

а) на селі Марусю Кайдашиху називали видроокою економшею;

б) у повісті «Кайдашева сім’я» широко використано вульгаризми.

в) груша, за яку сварилася родина Кайдашів, називалася Лавріновою;

г) Карпо і Мотря хрестили Лаврінову дитину.

7. Установіть послідовність розгортання подій у І частині роману «Хіба ревуть воли…?» Панаса Мирного:

а) перший епізод  1) громада приймає козака Остапа Макаровича Хруща;

б) другий епізод  2) Чіпка у наймах у Бородая;

в) третій епізод  3) Чіпка випасає худобу з дідом Уласом;

г) четвертий епізод  4) Грицько повертається із заробітків і одружується;

д) п’ятий епізод  5) зустріч Чіпки з Галею.

8. Установіть відповідність між персонажем повісті «Кайдашева сім’я» І. Нечуя-Левицького і його реплікою:

а)  Карпо  1) «Ваша частка – і моя частка; ви сьогодні господар, а я завтра»;

б) Мелашка  2) «Не так шкода мені матір, як шкода чобіт»;

в) Лаврін  3) «Як Бог дасть, то і в калюжі втопишся»;

г) священик  4) «Вдавіться тими грушами разом із своїми жінками»;

    5) «Така нудьга мене бере, що, здається, степи попалила б своїми               

                                                     сухотами».

 

Рівень ІІ (кожна правильна відповідь оцінюється в 2 б.)

  1. Зіставте образи Чіпки і Грицька з роману Панаса Мирного «Хіба ревуть воли, як ясла повні?»
  2. Моє ставлення до синів та невісток Омелька Кайдаша (за повістю І. Нечуя-Левицького «Кайдашева сім’я»).

 

Рівень ІІІ (правильна, змістовна, цікава відповідь оцінюється в 4 б.)

Напишіть твір-мініатюру на одну із запропонованих тем.

  1. «Актуальність повісті «Кайдашева сім’я» І. Нечуя-Левицького».
  2. «Роман «Хіба ревуть воли, як ясла повні?» - гірка дума про долю українського народу».

 

docx
Додав(-ла)
Любчик Наталія
Додано
3 серпня
Переглядів
4340
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку