Префікси і прийменники. Зіставлення за значенням та способом написання. Урок складався як відкритий. Максимально використовуючи час на уроці задіяти якумога більше видів діяльності. На мою думку все вдалося!
Тема: Префікси і прийменники. Зіставлення за значенням та способом написання
Мета: поглибити знання учнів про префікс як значущу частину основи слова; навчати розрізняти співзвучні префікси і прийменники на слух і на письмі, правильно їх писати; розвивати зв’язне мовлення учнів,уміння правильно відповідати на питання; виховувати культуру поведінки у громадських містах.
Хід уроку
Р р Рр Ра ир бр рш
Словникова робота
Гра «Збери склади» па пір па ра соль ка по дру га
Складіть з одним з цих слів речення (за рядами)
III. Повідомлення теми й мети уроку
Без сорому — безсоромний;
На письмі — написаний;
дочитати до кінця – дочитаний
засніжило за вікном
— Ми знаємо, що за допомогою префіксів утворюються нові слова. Префікси зі словами пишуть разом. Але у нашій мові є слова, так звані службові, які дуже схожі на префікси. Їх називають прийменники. Наведіть приклади прийменників, які ми сьогодні вже зустріли (без, на до за)
- Отже яка ж тема нашого уроку?
— Сьогодні на уроці ми будемо вчитися розрізняти префікси і прийменники, а також правильно їх писати.
2) Порівняльна характеристика.
Спробуємо порівняти префікс та прийменник
Префікс:
Прийменник:
(На)малюю (на)папері.
(До)бігти (до)дерева.
(В)ходити (в)річку.
(Під)копати (під)кущем. Вибіркова перевірка виконаних завдань
Віршована Фізкультхвилинка
Узагальнення й систематизація знань
Колективна робота (біля дошки) Розкрийте дужки. Поясніть орфограму.
Робота в групах
(З)мерзлі, (у)сніг, (у)гайках, (за)біліла, (на)гілках, (у)пав, (за)вис,(на)полоханих, (на)землю, (з)гадую, (на)зиму, (в)барлозі, (до)весни,(у)сміхається, (в)лаштувавсь.
1-3-5 група. Випишіть слова з прийменниками.
2-4 га група. Випишіть слова з префіксами.
Додаткове завдання Виконання завдання за варіантами на оцінку
1 варіант
Миколка (за)йшов (за)товаришем.
Хлопці (від)штовхнулися (від)берега.
2 варіант
Човен (на)скочив (на)мілину.
Рибаки уже далеко (від)пливли (від)берега.
Творче завдання
— Складіть словосполучення з однозвучними префіксами і прийменниками (на, від, під, з, по).
— Запишіть утворені словосполучення у зошит, підкресліть прийменники, виділіть префікси.
Вправа «Незакінчене речення»
VІ. Підсумок уроку
— Що сподобалося на уроці?
— Чого ви навчилися сьогодні на уроці?
— Пригадайте, що називається префіксом?
— Як префікси пишуть зі словами?
— Як пишуть прийменники зі словами?
— Як перевірити, що це прийменник, а не префікс?
— Що здалося складним?
Домашнє завдання
Добре ми попрацювали
Ми оцінки заробляли
Та дзвенить уже дзвінок
Бо закінчився урок
Дякую за увагу!