Дана контрольна робота з української мови для 4 класу на тему: „ Іменник, Прикметник “ містить завдання спрямовані на перевірку знань і вмінь учнів з теми. Містить тестові завдання відкритого і закритого типу.
Перевірка мовних знань та вмінь з тем „Іменник, Прикметник“
І варіант
1. Познач рядок, у якому всі іменники можуть вживатися тільки у множині.
а) Телефони, ключі, вікна.
б) Двері, штани, окуляри.
в) Дерева, кущі, трави.
г) Яблука, кавуни, дині.
2. Визнач, у якому іменнику відбулася зміна приголосних перед закінченням -і.
На широкім лузі
у густій лозі
вдалося сховатись
бабусі й козі.
а) лузі
б) лозі
в) козі
г) бабусі
3. Познач прикметник, у написанні якого допущено помилку.
а) француський
б) англійський
в) польський
г) празький
4. Вибери словосполучення, в якому прикметник ужито в переносному значенні.
а) холодний вітер
б) холодний камінь
в) холодний погляд
г) холодний дощ
5. Спиши речення, поставивши слова, що в дужках, у правильній формі.
Бабуся пригостила онука гарячим (чай), запашним (мед) і свіжим (калач).
6. Запиши словосполучення, поставивши їх у давальному відмінку.
Дядько Сергій, дід Іван.
7. Перебудуй подані словосполучення так, щоб у них були прикметники.
Полиця для книжок – _________________________________________
Пісня солов’я – ______________________________________________
8. Спиши словосполучення, опустивши дужки. Визнач відмінок прикметників.
(Могутній) дубом, (радісне) обличчям, (вранішня) тишею, (добра) справою.
Перевірка мовних знань та вмінь з тем „Іменник, Прикметник“
ІІ варіант
1. Познач рядок, у якому всі іменники можуть вживатися тільки у множині
а) Комп’ютери, пенали, лижі.
б) Мрії, спогади, думки.
в) Ножиці, ворота, сани.
г) Діти, тварини, дерева.
2. Визнач, у якому іменнику відбулася зміна приголосних перед закінченням -і.
На полях в горосі,
просі і вівсі
шукають поживу
сірі горобці.
а) горосі
б) просі
в) вівсі
г) горобці
3. Познач прикметник, у написанні якого допущено помилку.
а) чумацький
б) сільський
в) запоріський
г) козацький
4. Вибери словосполучення, в якому прикметник ужито в переносному значенні.
а) бідна дівчина
б) бідна сім’я
в) бідна мова
г) бідна жінка
5. Спиши речення, поставивши слова, що в дужках, у правильній формі.
У школі Наталя подружилася з веселою (Марія), старанною (Оксана) і скромною (Оля).
6. Запиши словосполучення, поставивши їх у давальному відмінку.
Дідусь Андрій, брат Степан.
7. Перебудуй подані словосполучення так, щоб у них були прикметники.
Сік з яблук – ________________________________________________
Гавкання собаки – ___________________________________________
8. Спиши словосполучення, опустивши дужки. Визнач відмінок прикметників.
(Синя) сливою, (смачна) вечерею, (сонячне) промінням, (справжній) другом.