Контрольна робота з української мови
Мета (формувати компетентності) : предметні: знання з певних тем; ключові: уміння виконувати поставлені завдання; комунікативні: уміння працювати самостійно; інформаційні: навички роботи з тестами; загальнокультурні: навички самоорганізації.
Тип уроку: урок перевірки знань та навичок учнів.
ПЕРЕБІГ УРОКУ
І. Організація класу
ІІ. Повідомлення теми, мети, завдань уроку. Мотивація навчальної діяльності.
ІІІ. Написання тестів
В-1
А заєць, життєвий, хворостняк ;
Б з’являється, воджу, ящірка ;
В ялтинський, ніччю, щільно ;
Г люблю, дзвякає, тьмяніє ;
Д щабель, діяння, контрастний.
А нен…чин, кін…ця, маз…;
Б смієт…ся, голуб…, поріж…;
В людс…кий, радіс…тю, різ…кий;
Г бракон…єр, повір…те, мен…ше;
Д сяд…те, гал…ці, різ…бяр.
А прикусити язика, накрутити хвоста;
Б мов у рот води набрати, ні пари з вуст;
В хоч греблю гати, як кіт наплакав;
Г народитися в сорочці, на сьомому небі;
Д розуму не позичати, замилювати очі.
А Тбілісі, алібі, поні;
Б колібрі, Міссурі, леді;
В поні, кіно, аташе;
Г кенгуру, цеце, таксі;
Д шимпанзе, какаду, денді.
А кілька, десять, сотий;
Б мало, мільйон, тисяча ;
В кількасот, другий, вісім ;
Г удвох, обидва, сотня .
А Ліс стояв розхристаний, спустошений і дикий.
Б Золоточубий вересень прийшов позолотити дерева.
В Життя стає радістю для кожного у рідному краю.
Г Хмари починають темніти, стають синьо-чорні.
Д Боятися смерті – на світі не жити.
Другорядний член речення Речення
1 означення А Нехай учні виходять.
2 прикладка Б Абітурієнти виявили ерудицію.
3 додаток В Розумні студенти не байдикують.
4 обставина Г Діти вчилися дуже сумлінно.
Д Зареєструвалися учні-відмінники.
Вид Односкладні речення
1 означено-особове А Люблю іти цією стежкою восени.
2 узагальнено-особове Б Київ за валами.
3 безособове В Гостей зустрічають хлібом-сіллю.
4 називне Г А снігу, снігу !
Д На двір нанесло купи піску.
Рибалки поїхали на лиман спустили човна на воду поскладали усю рибацьку снасть здорові мережі й посуд.
Дівчина сказала, що її звуть Оленка. Вона запитала, де розташоване поштове відділення.
Відвертість завжди чиста як сльоза та треба знати з ким відвертим бути бо підлість піділлє тобі отрути і ти зів’янеш як тонка лоза.
………………. і синіють тіні дерев.
В - 2
А помешкання, папка, солов’ї, мірка, сказати ;
Б чудово, земля, міліметр, знати, єдність ;
В модниця, наклеїти, дзьоб, пташка, прогулянка ;
Г зозуля, полька, саджанець, день, по-материнськи ;
Д будувати, шкільний, наука, червоний, невміння.
А полив…яний, під…їхати, матір…ю, мад…ярський ;
Б двох…ярусний, пів…яблука, бур…ян, торф…яний ;
В полум…я, пом…якшення, моркв…яний ;
Г сузір…я, св….ятий, зв…язок, перемир…я ;
Д Лук…янчук, рутв…яний, реп…ях, грав…юра.
А невелика пані, птах низького польоту ;
Б дерти кирпу, напустити пихи ;
В байдики бити, розпустити язика ;
Г натирати мозолі, вилежуватися на печі ;
Д крутити сонцем, іти світ за очі .
А піаніно, Делі, аташе, ГЕС ;
Б ООН, Чилі леді, Міссісіпі ;
В кіно, авеню, цеце, боржомі ;
Г Сочі, таксі, метро, кіно ;
Д бязь, путь, Токіо, мадам.
А трьомастами п’ятдесят першим, сімдесят дев’ятим ;
Б двома тисячами сорока п’ятьма, п’ятдесят другим ;
В чотириста двадцятьма двома, тридцятьма семи ;
Г сімомастами тридцятьма п’ятьма, тисяча сто восьмий .
6. Складений іменний присудок ужито в реченні (2)
А Будить спогад давня пісня, пада в трави і зника.
Б Художник щоразу все мусить відкривати заново.
В Вісім могутніх струменів злилися в один велетенський водоспад.
Г А три покоління дому вмістились на знімках старого альбому.
Д Благословенна кожна мить життя на цих всесвітніх косовицях.
7. Установіть відповідність між односкладними реченнями та їхніми видами (4)
Вид Односкладні речення
1 означено-особове А Шкода журитися, молодичко.
2 безособове Б За деревами лісу не бачить.
3 неозначено-особове В Летим. Дивлюся – аж світає.
4 узагальнено-особове Г Судили мене, оправдали, та що мені тепер з того?
Д Берімось краще до роботи.
8.З’ясуйте, якою частиною мови є виділені в реченні слова (цифра позначає наступне слово) (4)
Оглянися – прожиті (1) твої дні летять (2) слідом за тобою, лишаючи в темряві (3) минулого щомиті згасаючий і все ж таки (4) незгасний слід …
А іменник Б прикметник В займенник Г дієслово Д прислівник
9. Спишіть речення (розділові знаки пропущено). Підкресліть однорідні члени, у дужках вкажіть кількість груп однорідних членів. (3)
Летять пливуть і сурмлять ув імлі шовкові жовті й сизопері птиці.
10. Перебудуйте подані речення на речення з прямою мовою (2)
Брат запропонував Андрієві записатись у секцію з плавання. Андрій зізнався, що хоче займатися важкою атлетикою.
Місяць утік небо посіріло а коли зовсім розвиднилося вітер утомився і вогонь ліниво байдуже ні крихти не вважаючи на людей ніби й не їхні хати він пожер став погасати…
………….. і світанок на обрії ясніє.
ІV. Підсумок уроку
Рефлексія
Які завдання були складними? Чому? З якими завданнями впоралися легко?
V. Домашнє завдання.
Індивідуальне завдання з повторення вивченого.