Контрольна робота з української мови для 9 класу

Про матеріал
Контрольна робота для учнів дев'ятих класів загальноосвітніх шкіл, яка містить два варіанти завдань.
Перегляд файлу

 

                     Контрольна робота з української мови

Мета (формувати компетентності) : предметні: знання з певних тем; ключові: уміння виконувати поставлені завдання; комунікативні: уміння працювати самостійно; інформаційні: навички роботи з тестами; загальнокультурні: навички самоорганізації.

Тип уроку: урок перевірки знань та навичок учнів.

                                  ПЕРЕБІГ   УРОКУ

І. Організація класу

ІІ. Повідомлення теми, мети, завдань уроку. Мотивація навчальної діяльності.

ІІІ. Написання тестів

                                     В-1

  1. Однакова кількість звуків і букв у всіх словах рядка (1) :

А заєць, життєвий, хворостняк ;

Б з’являється, воджу, ящірка ;

В ялтинський, ніччю, щільно ;

Г люблю, дзвякає, тьмяніє ;

Д щабель, діяння, контрастний.

  1. Усі слова слід писати з м’яким знаком у рядку (1) :

А нен…чин, кін…ця, маз…;

Б смієт…ся, голуб…, поріж…;

В людс…кий, радіс…тю, різ…кий;

Г бракон…єр, повір…те, мен…ше;

Д сяд…те, гал…ці, різ…бяр.

  1. Синонімічними є фразеологізми в рядку (1):

А прикусити язика, накрутити хвоста;

Б мов у рот води набрати, ні пари з вуст;

В хоч греблю гати, як кіт наплакав;

Г народитися в сорочці, на сьомому небі;

Д розуму не позичати, замилювати очі.

  1. Чоловічий рід мають усі незмінювані іменники рядка (1)

А Тбілісі, алібі, поні;

Б колібрі, Міссурі, леді;

В поні, кіно, аташе;

Г кенгуру, цеце, таксі;

Д шимпанзе, какаду, денді.

  1. Збірний числівник ужито в рядку (2) :

А кілька, десять, сотий;

Б мало, мільйон, тисяча ;

В кількасот, другий, вісім ;

Г удвох, обидва, сотня .

  1. Складений дієслівний присудок ужито в реченні (2)

А Ліс стояв розхристаний, спустошений і дикий.

Б Золоточубий вересень прийшов позолотити дерева.

В Життя стає радістю для кожного у рідному краю.

Г Хмари починають темніти, стають синьо-чорні.

Д Боятися смерті – на світі не жити.

  1. Установіть відповідність між другорядним членом і реченням, у якому його вжито (4)

Другорядний член речення                         Речення

1 означення                                           А Нехай учні виходять.

2 прикладка                                           Б Абітурієнти виявили ерудицію.

3 додаток                                               В Розумні студенти не байдикують.

4 обставина                                            Г Діти вчилися дуже сумлінно.

                                                                Д Зареєструвалися учні-відмінники.

 

 

 

 

 

 

 

  1. Установіть відповідність між односкладними реченнями та їхніми видами (4)

Вид                                                          Односкладні речення

1 означено-особове                        А Люблю іти цією стежкою восени.

2 узагальнено-особове                   Б Київ за валами.

3 безособове                                   В Гостей зустрічають хлібом-сіллю.

4 називне                                         Г А снігу, снігу !

                                                         Д На двір нанесло купи піску. 

 

  1. Спишіть речення (розділові знаки пропущено). Підкресліть однорідні члени, у дужках вкажіть кількість груп однорідних членів. (3)

Рибалки поїхали на лиман спустили човна на воду поскладали усю рибацьку снасть здорові мережі й посуд.

  1. Перебудуйте подані речення на речення з прямою мовою (2)

Дівчина сказала, що її звуть Оленка.      Вона запитала, де розташоване поштове відділення.

  1. Зробити повний синтаксичний аналіз речення, розставити розділові знаки (6)

Відвертість завжди чиста як сльоза та треба знати з ким відвертим бути бо підлість піділлє тобі отрути і ти зів’янеш як тонка лоза.

  1. Доповніть першу частину складносурядного речення так, щоб між ними не ставилася кома (3).

………………. і синіють тіні дерев.

 

 

                       

                 В - 2

  1. Однакова кількість звуків і букв у всіх словах рядка (1)

А помешкання, папка, солов’ї, мірка, сказати ;

Б чудово, земля, міліметр, знати, єдність ;

В модниця, наклеїти, дзьоб, пташка, прогулянка ;

Г зозуля, полька, саджанець, день, по-материнськи ;

Д будувати, шкільний, наука, червоний, невміння.

  1. Усі слова слід писати з апострофом у рядку (1)

А полив…яний, під…їхати, матір…ю, мад…ярський ;

Б двох…ярусний, пів…яблука, бур…ян, торф…яний ;

В полум…я, пом…якшення, моркв…яний ;

Г сузір…я, св….ятий, зв…язок, перемир…я ;

Д Лук…янчук, рутв…яний, реп…ях, грав…юра.

  1. Антонімічними є фразеологізми в рядку (1)

А невелика пані, птах низького польоту ;

Б дерти кирпу, напустити пихи ;

В байдики бити, розпустити язика ;

Г натирати мозолі, вилежуватися на печі ;

Д крутити сонцем, іти світ за очі .

  1. До жіночого роду належать усі іменники рядка (1)

А піаніно, Делі, аташе, ГЕС ;

Б ООН, Чилі леді, Міссісіпі ;

В кіно, авеню, цеце, боржомі ;

Г Сочі, таксі, метро, кіно ;

Д бязь, путь, Токіо, мадам.

  1.  Помилку у відмінюванні числівників допущено в рядку (2)

А трьомастами п’ятдесят першим, сімдесят дев’ятим ;

Б двома тисячами сорока п’ятьма, п’ятдесят другим ;

В чотириста двадцятьма двома, тридцятьма семи ;

Г сімомастами тридцятьма п’ятьма, тисяча сто восьмий .

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6.        Складений іменний присудок ужито в реченні (2)

А Будить спогад давня пісня, пада в трави і зника.

Б Художник щоразу все мусить відкривати заново.

В Вісім могутніх струменів злилися в один велетенський водоспад.

Г А три покоління  дому вмістились на знімках старого альбому.

Д Благословенна кожна мить життя на цих всесвітніх косовицях.

 7.      Установіть відповідність між односкладними реченнями та їхніми видами (4)

           Вид                                         Односкладні речення

1 означено-особове                    А Шкода журитися, молодичко.

2 безособове                               Б За деревами лісу не бачить.

3 неозначено-особове                В Летим. Дивлюся – аж світає.

4 узагальнено-особове               Г Судили мене, оправдали, та що мені тепер з того?

                                                    Д Берімось краще до роботи.

 

8.Зясуйте, якою частиною мови є виділені в реченні слова (цифра позначає наступне слово) (4)

Оглянися – прожиті (1) твої дні летять (2) слідом за тобою, лишаючи в темряві (3) минулого щомиті згасаючий і все ж таки (4) незгасний слід …

А іменник              Б прикметник               В займенник              Г дієслово         Д прислівник

9.   Спишіть речення (розділові знаки пропущено). Підкресліть однорідні члени, у дужках вкажіть кількість груп однорідних членів. (3)

Летять пливуть і сурмлять ув імлі шовкові жовті й сизопері птиці.

10.   Перебудуйте подані речення на речення з прямою мовою (2)

Брат запропонував Андрієві записатись у секцію з плавання.        Андрій зізнався, що хоче займатися важкою атлетикою.

  1. Зробити повний синтаксичний аналіз речення, розставити розділові знаки (6)

Місяць утік небо посіріло а коли зовсім розвиднилося вітер утомився і вогонь ліниво байдуже ні крихти не вважаючи на людей ніби й не їхні хати він пожер став погасати…

  1. Доповніть першу частину складносурядного речення так, щоб між ними не ставилась кома (3)

          ………….. і світанок на обрії ясніє.

 

 

ІV. Підсумок уроку

Рефлексія

Які завдання були складними? Чому? З якими завданнями впоралися легко?

 

V. Домашнє завдання.

Індивідуальне завдання з повторення вивченого.

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 3
Оцінки та відгуки
  1. Pirat Biba
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Кравцова Ганна Миколаївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Шевчук Галина Анатоліївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додав(-ла)
Пруська Тетяна
До підручника
Українська мова 9 клас (Глазова О.П.)
Додано
6 грудня 2020
Переглядів
7654
Оцінка розробки
5.0 (3 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку