Тест "Складнопідрядне речення"

Про матеріал
Різнорівневі завдання з теми "Складнопідрядне речення" Мета: перевірити рівень засвоєння учнями змісту основних понять вивченої теми «Складнопідрядне речення», а також сформованість умінь застосовувати набуті знання під час виконання різнорівневих завдань з даної теми.
Перегляд файлу

          Контрольна робота на тему  «Складнопідрядне речення»

1.У яких складнопідрядних реченнях є підрядна частина означальна?

1)  Надвечір Маланка вийшла з хати і наткнулась на Гафійку, що стояла притулена до одвірка.

2)  Маланка розкладає в печі вогонь, щоб зготувати Андрієві вечерю.

3) Вліво від Андрія грав на сонці срібними брижами ставок, немов риби купались у ньому.

4)  В неділю Маланка ходила в ліс, де стояли готові зруби, оглядала їх, вибирала кращий матеріал.

5)  Як Маланці дороге борошно, так Андрієві снилась фабрика.

 

2. У яких складнопідрядних реченнях є підрядна частина з’ясувальна?

1)  Люди прохали дощу, бо все віщувало голод.

2)  Здається, що то шумить колосом нива.

3)  Йшла чутка, що Андрію не пощастило.

4)  Низенькі хати осіли під синьою банею неба, немов баби в намітках  на коліна стали у церкви.

5)  Маланка встає і дивиться у слід , як клубочиться за бричкою позолочений сонцем пил.

 

3. Укажіть складнопідрядні речення з підрядною обставинною частиною:

1)  Над шляхом біліла хатинка, мов йшла кудись із села і зупинилась спочити.

2)  По жнивах показалося, що зима буде голодна

3)  Андрій був веселий , бо говорив голосно і зворушено.

4)  Після довгого літнього дня, коли сонце сідає, Маланка з Гафійкою повертаються додому.

5)  Коли чоловік працює , він мусить за те щось мати.

 

4.  У яких складнопідрядних реченнях що виступає сполучником?

1)  Андрій прямував до старого береста, що ріс на вершечку горба.

2)  Яка-небудь шина, що блищала з трави , або чавунне колесо, до половини загрузле в землю, викликали картину шумливого життя фабрики.

3)  Здавалося, що то дзвенить золото сонця.

4)  Андрій знає, що в селі немає кращої дівчини.

5)  Все, за що б не бралася Маланка, робила поважно.

 

5.Знайдіть складнопідрядні речення з однорідною підрядністю:

1)  Хоч сахарня давно вже закинута  розсипалася і заросла травою, в порожніх будинках її раз у раз відчувався шум, немов гомін машин і робітників лишився на старому житлі.

2)  Андрій плекав таємну надію, що все минеться якось і жінка не зачепить.

3)  Якщо ти людина, не називай людиною того, хто не дбає про народ.

4)  Те, що віддав товаришеві, другові, людині, яка потрапила у біду, – це твоє багатство.

5)  Чим гірше було навкруги, тим більше надії хліборобів в’яли, тим більш Андрія опанували мрії про фабрику.

 

6. Вкажіть, до якого типу складнопідрядного речення з кількома підрядними належить речення:

Андрієві зразу стало ясно, що справді фабрики не буде, що то дурні надії, що краще б він не варив рибу , яку можна було продати та купити хліба.

1) Складнопідрядне речення з однорідною підрядністю;

2) Складнопідрядне речення з паралельною підрядністю;

3) Складнопідрядне речення з послідовною  підрядністю;

4) Складнопідрядне речення з паралельною і однорідною підрядністю;

5) Складнопідрядне речення з однорідною і послідовною підрядністю.

 

7. Розставте розділові знаки в реченні. Накресліть схему, визначте  його тип.

Вони думають що як вона дурна баба то вже нічого не тямить.

8. Із речення з відокремленим означенням утворіть складнопідрядне речення. Накресліть схему, визначте засіб зв’язку, вид підрядної частини.

Гола земля, бита крилами вітру, безнадійно сіріла під олив’яним небом.

9. Проаналізуйте складнопідрядне речення. Перебудуйте його таким чином, щоб вказівне слово було частиною складного підрядного сполучника. Визначте види підрядних частин обох речень.

Дівчата затягли пісню так, що аж луна пішла понад ставом.

10. Із попереднього завдання випишіть засіб зв’язку, що вживається у ролі сполучного слова. Свій вибір обґрунтуйте.

11. Зробіть повний синтаксичний аналіз речення.

Потривожений пил , що досі тихо спочивав в меблях, тепер курився димом , роблячи світло жовтим і каламутним.

 

12. Із поданих простих речень утворіть складнопідрядні речення з одним або кількома підрядними.

Правила телефонної розмови:

1.Розмова по телефону не може бути довгою (за правилами етикету 3-5 хвилин). Говорити треба коротко і ясно.

2. Ви дзвоните. Назвіть себе.

3. Вас неправильно з’єднали і вам відповіли: «Це поліклініка». Краще попросити вибачення і покласти слухавку.

4. Ви дзвоните у довідкове бюро. Вітатися не обов’язково. Це займає час і телефон.

5. Вам доводиться телефонувати додому у справах. Треба вибачитись, коротко викласти суть і домовитись про ділову зустріч. Ділові розмови ведуться тільки по службовому телефону. 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Городиська Ірина Миколаївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
До підручника
Українська мова 9 клас (Авраменко О.М.)
Додано
10 грудня 2020
Переглядів
14315
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку