Контрольна робота з української мови для учнів 7 - го класу

Про матеріал
подана розробка контрольної роботи з української мови для 7 - го класу дозволить вчителям доповнити власні розробки, скориставшись поданою.
Перегляд файлу

Контрольна робота робота з української мови учня/учениці  7________ класу

___________________________________________________________________________________________

І варіант

Питання

Відповідь

1.Укажіть слово, від якого утворився дієприслівник  сумуючи : а) сумувати; б) сумуючий; в) сумний;   г)сумують.

 

2.До дієприслівників доберіть дієслова, від яких вони утворилися. Після кожної пари вкажіть вид дієприслівника. Позначте дієприслівникові суфікси.

Вставши, сідаючи.

 

_________________________________________________________

___________________________________________________

___________________________________________________

____________________________________________________

3.Прочитайте речення. Побудуйте з поданих у дужках слів дієприслівниковий зворот. Запишіть, розставляючи розділові знаки.

Відставний майор (попихкує, люлька)не спускав очей із своїх супротивників.

____________________________________________

____________________________________________

____________________________________________

 

4. Перебудуйте речення, замінивши одне із дієслів дієприслівником.

Василько закинув вудочки на плече і почимчикував до лісу.

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

5. Знайдіть речення, де допущено помилки у вживанні дієприслівникових зворотів. Запишіть їх, відредагувавши.

1.Підходячи до воріт, вартовий зупинив хлопця. 2. Під’їжджаючи до міста, хлопець почав хвилюватись. 3. Під’їжджаючи до міста, хлопця охопив неспокій.

______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

6. Знайдіть речення з дієприслівниковим зворотом. Запишіть його номер.

1.Біжучи, юнга поглядав на постать попереду. 2. Човен, зашипівши, ткнувся в берег. 3. У світ широкий іди, не знаючи про спокій.

 

7.У наведеному реченні знайдіть дієприслівниковий зворот. Позначте його. Перебудуйте речення так, щоб той самий зворот стояв у середині та в кінці речення.

Ридаючи від образи та сорому, Віталик побіг геть.

_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

8.Утворіть вищий і найвищий ступені  порівняння прислівника «дорого»

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

9. Прочитайте речення. У другу колонку запишіть правильний запис прислівника (тільки прислівник, а не речення).

1. Дуби ростуть поволі, не/ квапливо. 2.Довге розтеліпане волосся не/ дбало лежало на плечах дівчинки.

 3. Не/порушно стоять дерева, загорнені в сутінь.

4. Ще не/давно дихало в мої думки студеним  запахом зів’ялого листя, а сьогодні шовковисте повітря весни купає мої очі.

 

1 __________________________________________________

 

2 ___________________________________________________

 

3____________________________________________________

 

4______________________________________________________

10.Визначте рядок, у якому до складу всіх словосполучень входять прислівники.

1. Зробили у/трьох; зібрати до/ купи; прийшов у/вечері; по/новому містку.

2.Завчити на/пам’ять; сидіти по/руч; в/друге відро; прийде з/ранку.

3. Відпочивати що/літа; сказати в/голос; кинувся в/бік; знаходитися в/середині .

4. З/верху гори; вийшло по/твоєму; бачились в/останнє; сховати в/купі соломи.

 

 

Позначте цифрою правильний варіант.

11. Прочитайте словосполучення. Запишіть їх,згрупувавши відповідно до значення,яке виражають поєднання «прийменник + іменник». Значення вкажіть у дужках  після кожної групи.

Перейти через дорогу; запізнитись через негоду; віддати через день; втомитися від роботи; відійти від будинку; працювати від суботи.

 

1._______________________________________________________

 ________________________________________________________

 2.______________________________________________________

________________________________________________________

 3.______________________________________________________

________________________________________________________

12. Випишіть словосполучення з прийменником. Прийменники підкресліть.

Стояти коло тину; звузити коло друзів; вийти на/зустріч;йти на/зустріч матері; йти на/зустріч з письменником.

 

_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

   13. Запишіть правильно.У колонці запишіть тільки слово з  «НЕ».

  1. Мрія була не/здійснена. 

1

  1. Не/зріючий плід.

2

  1. Не/виконуючи обіцянки.

3

  1. Не/навидячи ворога.

4

  1. Не/зламана гілочка.

5

  1. Не/опублікований в газеті акт.

6

  1. Не/здолавши черговий вал.

7

  1. Не/роздумуючи заперечив.

8

  1. Не/куплена, а дарована річ.

9

  1. Щастя не/довго триває.

10

  1. Хата була не/метена.

11

  1. За праве діло стій не/боязко, а сміло.

12

14. Запишіть правильно.

 1. Поноч…. .

1

 

2. По/заяч… . 3. До/реч….

2

 

4. По/геройськ…. 

3

 

5.По/молодеч….

4

 

6.В/цілому.

5

 

7.На/гора. 8.Десь/інде.

6

 

9. Де/інде. 10. Віч/на/віч.

7

 

11. Раз/у/раз. 12.Кінець/кінцем.

8

 

13.По/серед.

9

 

14. З/посеред.

10._________________________________________

11._________________________________________

12._________________________________________

13.________________________________________

14._________________________________________

 

15. Запишіть правильно у колонку поруч тільки прислівники та однозвучні слова

  1.                У трьох класах. 2 .Співали у трьох. 3. На семеро дітей. 4. Розділили на семеро. 5. Піднялися  в двох. 6.В двох будинках. 7. В гору Говерлу. 8. Глянути в  гору.9. В  край  треба зробити. 10. В  рідний край.

1

 

2___________________________________________3___________________________________________4___________________________________________5___________________________________________6___________________________________________7___________________________________________8___________________________________________9___________________________________________10__________________________________________11__________________________________________12__________________________________________13__________________________________________14_____________________________________

 

 

16.Граматично правильна відповідь на запитання КОЛИ ЗУСТРІНЕМОСЯ?

А) в сім двадцять;

Б) без двадцяти вісім;

В) за десять до сьомої;

Г) без десяти три.

 

 

17.Правильно вжито прийменник у словосполученні

А) запізнитися із-за хуртовини;

Б) звернутися по питанню відпустки;

В) Виконувати згідно з інструкцією;

Г)проводити відповідно наказу;

Д) працювати біля години

 

 

18.Вписування на місці крапок дієприслівникового звороту  ПОВЕРНУВШИСЬ  ДОДОМУ призведе до граматичної помилки в реченні

А) Батьки ….. лягли відпочивати.

Б)Згодом ….    почався дощ.

В)Виконаю всі завдання ……..   .

Г)Кожен …. відчуває особливе тепло.

Д)Сестро, … ти мене тут уже не застанеш.

 

 

 

docx
До підручника
Українська мова 7 клас (Горошкіна О.М., Попова Л.О.)
Додано
18 січня 2021
Переглядів
3783
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку