Контрольна робота дасть можливість перевірити рівень знань учнів з теми "Прикметник", зокрема уміння визначати морфологічні ознаки, синтаксичну роль, розряди за значенням, утворювати ступені порівняння прикметників.
Контрольна робота з української мови
з теми «Прикметник як самостійна частина мови»
І варіант
1.Вкажіть рядок, у якому всі слова прикметники:
а)сонячно, червоний, весняний;
б)теплий, сільський, чудовий;
в)інший, зелений, сніжний.
2.Прикметники змінюються за:
а)родами і числами; б)родами, числами і відмінками; в)числами і відмінками.
3. У реченні прикметник найчастіше буває:
а)означенням і присудком; б)означенням і обставиною; в)підметом і присудком.
4.Виберіть правильне твердження:
а)складена форма вищого ступеня твориться за допомогою суфіксів –іш-, -ш-;
б)складена форма найвищого ступеня твориться за допомогою слів найбільш, найменш;
в)проста форма вищого ступеня твориться за допомогою префікса най-.
5.Виберіть рядок, у якому правильно утворені ступені порівняння:
а)смачний – смачніший, більш смачніший, найсмачніший, найбільш смачний;
б)білий – біліший, менш білий, самий білий, найбільш білий;
в)мілкий – мілкіший, більш мілкий, наймілкіший, найбільш мілкий.
6.Виберіть речення, у якому допущено помилку:
а)Азовське море наймілкіше від Чорного;
б)Дніпро – найбільша річка України;
в)Ця справа менш важлива.
7.Ступені порівняння мають:
а)якісні прикметники; б)відносні прикметники; в)присвійні прикметники.
8.Вкажіть рядок, у якому всі прикметники відносні:
а)чорний, золотий, залізний, весняний;
б)зимовий, німецький, дерев’яний, м’ясний;
в) сліпий, срібний, український, зимовий.
9. Вкажіть рядок, у якому всі прикметники якісні:
а)залізні нерви, кам’яний будинок, вовча зграя;
б)братів зошит, свіжий вітер, скляний посуд;
в)ніжна квітка, кам’яне обличчя, світле волосся.
10.Вкажіть рядок, у якому всі прикметники, які мають повну нестягнену форму:
а)червоний, світлая, синєє, золотії;
б)довгії,зелен, ясна, дрібен;
в)високеє, низький, жовтая, добра.
11.Вкажіть рядок, у якому всі прикметники належать до м’якої групи:
а)працьовитий, давній, чесний;
б)середній, синій, майбутній;
в)міський, ближчий, сторонній.
12.Вкажіть речення, у якому прикметник є присудком:
а)Мова – давнє джерело спілкування і натхнення;
б)Мамина мова найкраща;
в)Зелене царство пишніло неповторною красою.
Контрольна робота з української мови
з теми «Прикметник як самостійна частина мови»
ІІ варіант
1.Виберіть рядок, у якому правильно утворені ступені порівняння:
а)смачний – смачніший, більш смачніший, найсмачніший, найбільш смачний;
б)білий – біліший, менш білий, самий білий, найбільш білий;
в)мілкий – мілкіший, більш мілкий, наймілкіший, найбільш мілкий.
2.Вкажіть рядок, у якому всі прикметники належать до м’якої групи:
а)працьовитий, давній, чесний;
б)середній, синій, майбутній;
в)міський, ближчий, сторонній.
3.Вкажіть рядок, у якому всі прикметники відносні:
а)чорний, золотий, залізний, весняний;
б)зимовий, німецький, дерев’яний, м’ясний;
в) сліпий, срібний. Український, зимовий.
4.Прикметники змінюються за:
а)родами і числами; б)родами, числами і відмінками; в)числами і відмінками.
5.Вкажіть рядок, у якому всі прикметники, які мають повну нестягнену форму:
а)червоний, світлая, синєє, золотії;
б)довгії,зелен, ясна, дрібен;
в)високеє, низький, жовтая, добра.
6. У реченні прикметник найчастіше буває:
а)означенням і присудком; б)означенням і обставиною; в)підметом і присудком.
7. Вкажіть рядок, у якому всі прикметники якісні:
а)залізні нерви, кам’яний будинок, вовча зграя;
б)братів зошит, свіжий вітер, скляний посуд;
в)ніжна квітка, кам’яне обличчя, світле волосся.
8.Ступені порівняння мають:
а)якісні прикметники; б)відносні прикметники; в)присвійні прикметники.
9.Виберіть речення, у якому допущено помилку:
а)Азовське море наймілкіше від Чорного;
б)Дніпро – найбільша річка України;
в)Ця справа менш важлива.
10.Вкажіть речення, у якому прикметник є присудком:
а)Мова – давнє джерело спілкування і натхнення;
б)Мамина мова найкраща;
в)Зелене царство пишніло неповторною красою.
11.Вкажіть рядок, у якому всі слова прикметники:
а)сонячно, червоний, весняний;
б)теплий, сільський, чудовий;
в)інший, зелений, сніжний.
12.Виберіть правильне твердження:
а)складена форма вищого ступеня твориться за допомогою суфіксів –іш-, -ш-;
б)складена форма найвищого ступеня твориться за допомогою слів найбільш, найменш;
в)проста форма вищого ступеня твориться за допомогою префікса най-.