ФОНЕТИКА. ГРАФІКА. ОРФОГРАФІЯ. ОРФОЕПІЯ
(частина 2)
Варіант 1
1. Знайти рядок слів, у яких букв більше, ніж звуків:
а) джміль, парта, піонер, знання;
б) сімейка, будівля, дзвінок, щит;
в) щавель, мілина, гість, лялька;
г) січень, травень, здивуватись, суддя.
2. Знайти рядок слів, у яких букв менше, ніж звуків:
а) полощуть, кузня, кожух, сміх;
б) в’ялий, грає, Україна, щоб;
в) воїн, бій, робота, Ярило;
г) щебінь, тиша, крутиться, легкий.
3. Знайти рядки слів іншомовного походження, які написані з помилками:
а) піца, шасі, Руссо, мулла;
б) Андорра, інтермецо, журі, Вашингтон;
в) Адигея, вілла, Адріатика, фюзеляж;
г) б’юро, бруто, папє-маше, Брусель.
4. Знайти речення, у яких треба вжити у.
а) В (У) нього не розживешся і серед зими льоду (Нар. творчість).
б) Від спеки (у)(в)день ховається, а (в)(у)вечері від комарів.
в) До весняного сонечка (в)(у)сю зиму просить їжак ( З календаря).
г) Навчання (у)(в) щасті прикрашає, а (у)(в) нещасті потішає.
д) Скоро заб’ється їжак (в)у своє кубло на (у)всю зиму (З календаря).
5. Знайти рядок слів, у яких подвоєння приголосних відбувається внаслідок подовження:
а) туманний, піддатися, рознісся, ссати;
б) стаття, спросоння, Ілля, життя;
в) законний, знання, віддати, обличчя;
г) беззубий, навмання, військкомат, священний.
6. Знайти групу слів, у яких можливе чергування приголосних звуків при словозміні:
а) вухо, книга, берег, нога;
б) деревина, плюскіт, мішок, небо;
в) кошик, козак, султан, долоня;
г) шепіт, коса, жито, серце.
7. Знайти групу слів, у яких можливе чергування голосних:
а) писар, віл, вересень, лазити;
б) воля, носити, замітати, вдома;
в) ворона, тонкий, вітер, доба;
г) зошит, чіпляти, вихователь, слово.
8. Знайти групи слів, які записані без орфографічних помилок:
а) кістлявий, тижневий, велетень, депозитний;
б) комендантський, зхопити, прималювати, пресісти;
в) верб’я, женьшень, священик, прізвище;
г) дит’ясла, устний, лехкий, козьба.
9. Знайти рядок слів, у яких подвоєння відбувається внаслідок збігу на межі значущих частин слова:
а) знання, оббити, розпорядження, балконний;
б) Залісся, нужденний, змагання, відлуння;
в) узбережжя, ллється, розкішшю, відкриття;
г) віддалений, заввідділом, законний, юннат.
10. Знайти групу слів, у яких можливе чергування приголосних звуків при словозміні:
а) аспірант, щастя, кінь, свічка;
б) книжка, рука, рік, капелюх;
в) східці, сік, корінь, подяка;
г) жаль, козак, гігант, користь.
11. Знайти групу слів, у яких можливе чергування голосних:
а) зимовий, сніг, весна, зоря;
б) сім’я, затінок, стеля, брів;
в) річ, радість, пекти, бджола;
г) промінь, юність, ополонка, голуб.
12. Знайти групи слів, які записані без орфографічних помилок:
а) дінамо, цистера, сфотографувати, раллі;
б) щипці, молодую, священний, Флорида,;
в) прекрутити, Лукянівка, превентивний;
г) Арктіка, прирва, шістнадцять, щидрувальний;
ФОНЕТИКА. ГРАФІКА. ОРФОГРАФІЯ. ОРФОЕПІЯ
(частина 2)
Варіант 2
1. Знайти рядок слів, у яких букв менше, ніж звуків:
а) пояснити, тато, ряд, в’юн;
б) Юля, ясний, сім’я, реєстр;
в) квітка, буря, читання, море;
г) юрист, об’їзд, день, троє.
2. Знайти рядок слів, у яких буквосполучення дж, дз позначаються одним звуком:
а) підзолистий, гудзик, віджити;
б) джура, надземний, дзявк;
в) бджола, дзвоник, кукурудза;
г) підживитися, джинси, дзот.
3. Знайти рядок слів, у яких м’який знак і апостроф не вживаються:
а) підребер..я, бул..йон, ст..ожка, п..єса;
б) медв..яний, кур..йозний, жовч.., мен..ше;
в) матір..ю, черв..як, різ..бяр, Ман..чжурія;
г) п..ятизлотник, заход..те, дон..чин, скрин..ці.
4. Знайти рядок слів, у яких букв більше, ніж звуків:
а) подвір’я, щеня, доня, дзвінок;
б) ґудзик, больовий, Рафаель, ось;
в) тінь, стіл, дощовий, весняний;
г) відсоток, епоха, майка, вікно.
5. Знайти рядок слів, у яких буквосполучення дж, дз позначаються одним звуком:
а) дзюбати, підземний, підзорний, підживитися;
б) Джин, дзінь, дзюдоїст, дзюркіт;
в) дзуськи, піджилки, піджарений, дзеркало;
г) Джоуль, віджиріти, відзвітувати, піджак.
6. Знайти рядок слів, у яких м’який знак і апостроф не вживаються:
а) піч.., бур..як, мавп..ячий, весел..чин;
б) п..ята, р..яса, тім..я, л..одовик;
в) Соловй..ов, зів..ялий, жен..шен.., матір..ю;
г) р..ясно, риб..ячий, рибал..чин, ковз..кий.
7. Знайти рядки слів іншомовного походження, які написані з помилками:
а) апарат, панна, бароко, сигнал;
б) дискусія, піца, бонна, Аппалачі;
в) жюрі, Чікаго, Адриатіка, ілюмінатор;
г) п’єса, бульйон, пенюар, імміграція.
8. Знайти речення, у яких треба вжити зі, зо.
а) Челядь над’їхала (з,зі,зо) степу (З газети).
б) (З, зі, зо) поганої трави не буде доброго сіна (Нар. творчість).
в) Не будуть жнива (з,зі,зо) доброго дива (Нар. творчість).
г) У дитинстві завжди (з,зі,зо) мною була бабуся Орися (З журналу).
9. Знайти рядок слів, у яких подвоєння відбувається внаслідок збігу на межі значущих частин слова:
а) юннат, заввідділом, законний, віддалений;
б) Залісся, нужденний, змагання, відлуння;
в) узбережжя, ллється, розкішшю, відкриття;
г) знання, оббити, розпорядження, балконний.
10. Знайти групу слів, у яких можливе чергування приголосних звуків при словозміні:
а) щастя, кінь, свічка, аспірант;
б) жаль, козак, гігант, користь;
в) східці, сік, корінь, подяка;
г) рука, рік, капелюх, книжка.
11. Знайти групу слів, у яких можливе чергування голосних:
а) річ, радість, пекти, бджола;
б) сім’я, затінок, стеля, брів;
в) сніг, весна, зимовий, зоря;
г) промінь, юність, ополонка, голуб.
12. Знайти групи слів, які записані без орфографічних помилок:
а) Арктіка, прирва, шістнадцять, щидрувальний;
б) Флорида, молодую, священний, щипці;
в) прекрутити, Лукянівка, превентивний;
г) дінамо, цистера, сфотографувати, раллі.