Мета:поглибити знання про звуковий склад української мови, навчитися правильно вимовляти звуки, що позначаються буквами г і ґ; формувати вміння розрізняти букви г і ґ; розвивати фонематичний слух, мислення, пам'ять, увагу, спостереження; вміння римувати, навички використання орфографічного та тлумачного словників; розширювати словниковий запас дітей; виховувати любов до рідної мови.
Настановчо-мотиваційний етап. Сьогодні в нас буде незвичайний урок,Сьогодні ми зробимо ще один крок В країну прекрасну, в країну чудову, Що нас так чекає й збагачує мову. Країна цікава, тож парти своїПеретворіть у всюдиходи малі. Всі сядьте рівненько, працюйте уважно. Потрапить туди, щоб було вам неважко.
Презентація «Буква Ґ, ґ». Буква Ґ з ріжком вгоріПосміхнулась дітворі:— Щоб дзвінкіш лунала мова,Я прийшла в абетку знову,Бо колись у ній жила,Мов та маківка, цвіла. В багатьох словах цікавих. Красувалась, наче пава:Ґрунт і ґрати, і ґирлиґа,Ґуля, ґніт, дзиґар і дзиґа,Ґаламаґа, ґринджолята... Тож прийміть мене, малята. Придивляйтеся, вивчайте,Букву Ґ не забувайте.
Лінгвістична гра «Зашифроване слово»(біля дошки)1)Площадка зі східцями при вході в будинок2)Кущ із колючими гілками та зеленими чи коричнюватими кисло – солодкими на смак ягодами. 3)Верхній шар землі, на якому ростуть рослини і де є різні живі організми.4)Невеликий предмет, найчастіше круглої форми, який пришивають на одяг для застібки чи прикраси.(ґанок)(аґрус)( ґрунт)( ґудзик)
7)Ламана лінія, напрямок по ламаній лінії.6)Дитяча іграшка у вигляді кола або кулі на осі, яка при швидкому обертанні утримується у вертикальному положенні.5)Скупчення значної кількості невеликих плодів або квітів на гілці.8)Маленькі дитячі санчата.( ґроно)(дзиґа)(зиґзаґ)( ґринджоли)
Домашнє завдання: Обов’язкове: Опрацювати § 18,ст. 104. За допомогою тлумачного словника з'ясувати значення незрозумілих слів з літерами Г, г і Ґ, ґ. Для учнів високого й достатнього рівня: Скласти кросворд із слів з цими буквами. Для учнів середнього рівня: Записати 10 слів з літерою ґ, з трьома скласти речення.