Презентація "Словосполучення. Головне й залежне слова в словосполученні" містить основний теоретичний матеріал з теми та практичні завдання на закріплення.
Словосполучення. Головне й залежне слова в словосполученні(5 клас)
Номер слайду 2
Словосполучення – синтаксична одиниця, яка, як і слово, називає предмети, їх ознаки, ознаки дій. Проте порівняно зі словом словосполучення є точнішим. книжкаурокпрацюватицікава книжкаурок математикипрацювати наполегливо. Слово. Словосполучення
Номер слайду 3
Номер слайду 4
Слова у словосполученні пов'язані: за змістом (за допомогою питань від головного слова до залежного)граматично(за допомогою закінчень (важлива подія, важливою подією)) граматично(за допомогою закінчень і прийменників (на важливу подію, до важливої події))
Номер слайду 5
Словосполучення бувають: Непоширеніскладаються з двох слів – головного і залежного(добрий вчинок,слухати уважно)ПоширеніСкладаються з трьох і більше слів. Одне і те саме слово може бути головним (від нього ставлять питання) і залежним (до нього ставлять питання)
Номер слайду 6
До словосполучень не належать Поєднання іменників або займенників з прийменниками(перед зустріччю, до обіду) Слова, які є головними членами речення(прийшла весна, Наталка співає)Слова, незалежні одне від одного(хлопці та дівчата, веселий і кмітливий)
Номер слайду 7
Завдання 1 За допомогою питань установіть змістовий зв’язок між словами в поданих словосполученнях. Словосполучення запишіть, позначте головні слова. Чудова новинавиконати завданняважливе значеннявідповів рішучедовго наважувалисясказати правдускладне завданняпрацювати на заводітанцювати безперервноувійшли до кімнатистаранний ученьдодати до спискувесняний настрійголосно читати
Номер слайду 8
Завдання 2 Непоширені та поширені словосполучення розподіліть та запишіть у дві колонки. Швидкий доступ; корисна порада; почуватися комфортно серед незнайомців; допомогти сусідові по парті; готуватися до складного іспиту; щира дівчинка; збірка народних казок; вищий рівень; допомогти у біді братові.
Номер слайду 9
Вибірковий диктант(Записати тільки словосполучення)Корисна порада; вушко від голки; олівці та фломастери;біля столу; чекали з нетерпінням; на автомобілі; діти загомоніли; вишукане вбрання; дуже обурилися; понад хмарами; успішна людина.
Номер слайду 10
Синтаксичний розбір словосполучення1. Назвати головне і залежне слово.2. Поставити питання від головного слова до залежного. 3. Визначити якими частинами мови виражені головне й залежне слова.4. Указати, як граматично пов'язане головне слово із залежним.
Номер слайду 11
Завдання 4 (Зробити синтаксичний розбір поданих словосполучень)Уважний глядачсприймати як належнесучасна технологіярідний крайзаглянути у вікно