Контрольна робота з української мови у 5 класі "Будова слова" складена здебільшого у тестовій формі (1-10 завдання, що передбачають одну правильну відповідь з чотирьох), завдання на розбір слів за будовою (11), завдання на підбір спільнокореневих слів (12) та завдання виправлення помилок, пов'язаних з невиправданим уживанням спільнокореневих слів і форм того самого слова (13).
Контрольна робота 5 кл.
(тест)
Будова слова
І варіант
Увага! Завдання 1-10 – по 0,5 бала; 11завдання – 2 бали; 12 завдання – 3 бали;
13 завдання – 2 бали.
1.Укажіть рядок, у якому всі слова спільнокореневі:
а) гора, горе, злетіти;
б) гора, гори, горою;
в) гора, гірка, Підгірці;
г) гора, насип, узвишшя.
2. Визначте рядок, у якому всі слова мають нульове закінчення:
а) зачинити, світло, тінь;
б) весело, кімоно, навстіж;
в) метро, вечір, ходити;
г) хліб, заспівав, перехід.
3. Знайдіть рядок, у якому всі слова незмінні:
а) говорити, гомін, голосно;
б) пальто, село, вікно;
в) трюмо, безпечно, навзнак;
г) вечір, ніч, день.
4. Визначте рядок, у якому в усіх словах правильно виділено основу й закінчення:
а) пишем о, безмеж ний, автокран;
б) сумува ти, весел о, школ яр;
в) чита ють, дощик ом, пол е;
г) такс і, побач у, світильник.
5. Укажіть рядок, у якому всі слова складаються лише з кореня і закінчення:
а) ліс, молоко, білий;
б) вихід, рама, яскраво;
в) політ, таксі, такса;
г) веселий, весело, веселка.
6. Знайдіть слово, яке відповідає поданій схемі:
префікс+префікс+ корінь+суфікс+ закінчення:
а) надворі;
б) поприбирати;
в) зв’язок;
г) безневинний.
7. З’ясуйте, у якому рядку в усіх словах замість крапок потрібно писати префікс з-:
а) …брати, …гнути, …знатися;
б) …шити, …цілити, …чистити;
в) …смажити, …хитрувати, …порожніти;
г) …неславити, …пересердя, …фокусувати.
8. Укажіть слово, написане без помилки:
а) роз’єднати;
б) безвучний;
в) росшити;
г) бесколірний.
9. Укажіть рядок, у якому при- в усіх словах НЕ є префіксом:
а) прихід, приїзд, приліт;
б) привілей, приватний, примула;
в) прибіг, прихильник, прибуток;
г) прикордонник, приплід, примусовий.
10. Укажіть рядок без орфографічних помилок:
а) призирливий, безпечний, рожчепити;
б) прекрасити, безпідставний, росцвісти;
в) прихильний, розсмішити, сфотографувати;
г) розшукати, престаркуватий, зховати.
11. Розберіть за будовою слова.
Безстрашний, прихід.
12. Доберіть до поданих слів по 2-3 спільнокореневих, позначте корінь.
Птах, повечеряти, беззвучно.
13. Виправте помилки, пов’язані з невиправданим уживанням спільнокореневих слів і форм того самого слова.
Лисиця безшумно пробиралася між камінням. Раптом якийсь шум насторожив лисицю. Лисичка раптово припала до землі.
Контрольна робота 5 кл.
(тест)
Будова слова
ІІ варіант
Увага! Завдання 1-10 – по 0,5 бала; 11завдання – 2 бали; 12 завдання – 3 бали;
13 завдання – 2 бали.
1.Визначте рядок, у якому всі слова спільнокореневі:
а) ріка, рік, річний;
б) ріка, струмок, канава;
в) ріка, річковий, річечка;
г) ріка, ріки, рікою.
2. Визначте рядок, у якому всі слова мають нульове закінчення:
а) записати, село, берег;
б) ясно, зверху, зразу;
в) депо, день, робити;
г) концерт, завітав, доповідь.
3. Знайдіть рядок, у якому всі слова незмінні:
а) писати, загін, дивно;
б) пальто, вікно, борошно;
в) край, майдан, комп’ютер;
г) трюмо, безпечно, зненацька.
4. Визначте рядок, у якому в усіх словах правильно виділено основу й закінчення:
а) слив а, знайд у, подорожник ом;
б) читаєм о, безправний, помідор а;
в) танцюва ти, весело, повість;
г) знають, грибочк а, мор е.
5. Укажіть рядок, у якому всі слова складаються лише з кореня і закінчення:
а) вихід, таксі, гайка;
б) пес, хутро, білий;
в) передзвін, родина, яскраво;
г) веселий, весело, веселка.
6. Знайдіть слово, яке відповідає поданій схемі:
префікс+префікс+ корінь+ закінчення:
а) знання;
б) знову;
в) захворіла;
г) щонайкращий.
7. З’ясуйте, у якому рядку в усіх словах замість крапок потрібно писати префікс з-:
а) …характеризувати, …понукати, …плавити;
б) …жинати, …сушити, …бігти;
в) …ховатися, …чинити, …пробувати;
г) …губити, …давати, …кувати.
8. Укажіть слово, написане без помилки:
а) розказати;
б) бессловесний;
в) росповсюдити;
г) бесконечний.
9. Укажіть рядок, у якому пре- в усіх словах є префіксом:
а) претензія, предмет, прем’єра;
б) преподобний, предметний, престиж;
в) предобрий, премилий, предорого;
г) престольний, пречудовий, прес.
10. Укажіть рядок без орфографічних помилок:
а) препинити, росшукати, безвідповідальний;
б) приємний, розсунути, спекти;
в) принизити, безмовний, зпитати;
г) розпитати, препідняти, зховати.
11. Розберіть за будовою слова.
Приліт, сніговим.
12. Доберіть до поданих слів по 2-3 спільнокореневих, позначте корінь.
Товариш, змалку, підростати.
13. Виправте помилки, пов’язані з невиправданим уживанням спільнокореневих слів і форм того самого слова.
Понад озером біжить вузенька стежка. Стежечка оббігає дерева і кущі, щоб вони раптом не з’їхали в озеро. Потім стежка забігає в ліс.