Контрольна робота дає можливість виявити рівень засвоєння учнями теоретичного матеріалу з теми, а також вміння застосовувати їх на практиці. Робота складається із завдань різних типів: тести з однією правильною відповіддю, тести на встановлення відповідності, творче завдання.
8 клас
Контрольна робота № 2
Головні та другорядні члени речення
І варіант
► Завдання 1-12 мають по три варіанти відповіді, серед яких лише один правильний. Потрібно вибрати правильний варіант відповіді.
1. Додаток відповідає на питання:
а) всіх відмінків; б) всіх відмінків, крім називного;
в) який? чий? котрий?; г) як? де? куди? коли? звідки?
2. Який серед перелічених членів речення є головним?
а) Означення;
б) додаток;
в) присудок.
3. На які питання відповідає обставина?
а) Хто? що?;
б) де? коли?;
в) який? чий?
4. У якому реченні виділене слово є означенням?
а) Сонце вже ховалось за гори.
б) Узгір’я хмариною спускалось в море.
в) Повіяв ранковий вітер.
5. У якому реченні присудок — складений іменний?
а) Море знов стало спокійне.
б) Освітлений краєчок неба почорнів.
в) Потім також раптом зникли сонце і вітер.
6. Вкажіть речення із складеним дієслівним присудком:
а)Я готовий відповідати за тебе; б)Дзвенять сухі сопілки очерету;
в)Займався на сході погожий ранок;
г)У повітрі бриніла дзвінка жайворонкова пісня.
7. У якому реченні виділене слово є додатком?
а) Шумить, не стихає бурхливе море.
б) Мерехтить роса навколо на зеленій мураві.
в) Вітер пісню співає стоголосо.
8. Вкажіть речення, у якому не потрібно ставити тире:
а)Найбільша мрія віртуоза зробити чудо непомітно;
б)Побачити квітування папороті давня мрія людства;
в)Природа наймудріша серед нас;
г)Україна багатонаціональна держава.
9. Вкажіть речення з неузгодженим означенням:
а) Білі ручки чорної роботи не люблять;
б) Перенесемося своєю думкою в стародавній Київ;
в) Чубенко дав наказ зупинитися.
10. Вкажіть речення з прикладкою:
а) Терном поросла моя дорога до щастя;
б) Пісні змінювали одна одну;
в) Підходить пароплав «Тарас Шевченко».
11. Вкажіть речення з прямим додатком:
а) Я користувався твоєю книжкою;
б) Цінуйте й бережіть дружбу;
в) Сонячний промінь пробивався крізь гущавину віт.
12. Вкажіть речення з обставиною місця:
а) Ми повернулися ввечері; б) Пожовкле листя спадало на тротуар;
в) По – справжньому великі ті, чиє серце б’ється для всіх.
► Завдання 13, 14 передбачає встановлення відповідності. До кожного рядка, позначеного буквою, потрібно дібрати відповідник, позначений цифрою.
13. Установіть відповідність між словом та його характеристикою:
А підмет
Б означення
В обставина
Г присудок
=================
1 Прохолодним ранком пролітали над полями журавлі.
2 Прохолодним ранком пролітали над полями журавлі.
3 Прохолодним ранком пролітали над полями журавлі.
4 Прохолодним ранком пролітали над полями журавлі.
5 Прохолодним ранком пролітали над полями журавлі.
14. . Встановіть відповідність між присудками і їх видами:
1) простий дієслівний; А Паляниця – хлібові сестриця;
2) складений дієслівний; Б Повітря було насичене пахощами достиглих яблук;
3) складений іменний; В Хай любов’ю нашою святиться чарівна криничнка-крижаниця;
Г Ми повинні берегти народні традиції.
15. Напишіть твір-роздум на одну з морально-етичних тем,
"Почуття вдячності людям — ознака твоєї гідності"
"Брехня — рідна сестра страху"
"Створи самого себе"
8 клас
Контрольна робота № 2
Головні та другорядні члени речення
► Завдання 1-12 мають по три варіанти відповіді, серед яких лише один правильний. Потрібно вибрати правильний варіант відповіді.
1. Назвіть види означень:
а) прямі та непрямі; б) узгоджені та неузгоджені;
в) місця, часу, причини, мети.
2. Який серед перелічених членів речення є другорядним?
а) Підмет;
б) обставина;
в) присудок.
3. На які питання відповідає підмет?
а) Кого? що?;
б) хто? що?;
в) що? де?
4. У якому реченні виділене слово є додатком?
а) Летять у далекому вирії гуси.
б) Кожна травичка на своєму корені росте.
в) Вишиває осінь золоті квітки.
5. У якому реченні присудок — складений дієслівний?
а) Вдома і стіни гріють.
б) Із дерев спадають жовті ягідки.
в) Він намагається зробити все добре.
6. У якому реченні правильно виділене означення?
а) Задумалось глибоко поле.
б) А ми ту червону калину підіймемо.
в) Соловейко в темнім гаї сонце зустрічає.
7. Вкажіть речення зі складеним підметом:
а)Сонце росло, палало і тихо спускалось додолу;
б)Холодна дрібненька мряка сіялась з неба;
в)Багато вітрів прошуміло над головою;
г)З-під ніг випурхували наполохані пташки.
8 Вкажіть речення зі складеним іменним присудком:
а)Невдовзі почало світати; б)На травах миготіла самоцвітами роса;
в)Вчора ми були в лісі; г)Свій хліб ліпший від чужого калача.
9. Вкажіть речення з неузгодженим означенням:
а) В гречках нескошених стоїть барвистий мед;
б) До мене підходить людина середнього віку;
в) Щире слово – теплий промінь.
10. Вкажіть речення з прикладкою:
а) Найважча професія – бути людиною;
б) Якось ішов тим степом козак – нетяга;
в) Сиділо нас чоловік з вісім.
11. Вкажіть речення з прямим додатком:
а) Обрій затягнула вечорова імла; б) Небо заволоклося хмарами;
в) Бажав я для скованих волі.
12. Вкажіть речення з обставиною причини:
а) Хлопець занімів від здивування;
б) Стомились хлопці, присіли спочити;
в) Сідають на озера дикі гуси.
► Завдання 13, 14 передбачає встановлення відповідності. До кожного рядка, позначеного буквою, потрібно дібрати відповідник, позначений цифрою.
13. Установіть відповідність між словом та його характеристикою:
А додаток
Б означення
В обставина
Г присудок
==================
1 Лукавий чоловік завжди і всюди сіє незгоду.
2 Лукавий чоловік завжди і всюди сіє незгоду.
3 Лукавий чоловік завжди і всюди сіє незгоду.
4 Лукавий чоловік завжди і всюди сіє незгоду.
5 Лукавий чоловік завжди і всюди сіє незгоду.
14. Встановіть відповідність між присудками і їх видами:
1) простий дієслівний; А Про рідні звичаї він міг розповідати годинами;
2) складений дієслівний; Б Будемо чекати ранку;
3) складений іменний; В Спочатку він хотів бути художником;
Г Села були затоплені водою.
15. Напишіть твір-роздум на одну з морально-етичних тем,
"Що означає бути сучасним?"
"Прекрасне і потворне в нашому житті"
"Що робить людину великою?"