19 серпня о 18:00Вебінар: Ментальна арифметика: розвиваємо обидві півкулі головного мозку

Контрольна робота з української мови у 8 класі з теми: "Головні та другорядні члени речення"

Про матеріал

Контрольна робота дає можливість виявити рівень засвоєння учнями теоретичного матеріалу з теми, а також вміння застосовувати їх на практиці. Робота складається із завдань різних типів: тести з однією правильною відповіддю, тести на встановлення відповідності, творче завдання.

Перегляд файлу

8 клас

Контрольна робота № 2

Головні та другорядні члени речення

І варіант

 Завдання 1-12 мають по три варіанти відповіді, серед яких лише один правильний. Потрібно вибрати правильний варіант відповіді.

1.  Додаток відповідає на питання:

а) всіх відмінків;              б) всіх відмінків, крім називного;

в) який? чий? котрий?;    г) як? де?  куди?  коли?   звідки?

 

2. Який серед перелічених членів речення є головним?

а) Означення;

б) додаток;

в) присудок.

 

3. На які питання відповідає обставина?

а)  Хто? що?;

б)  де? коли?;

в)  який? чий?

 

4. У якому реченні виділене слово є означенням?

а) Сонце вже ховалось за гори.

б) Узгір’я хмариною спускалось в море.

в) Повіяв ранковий вітер.

 

5. У якому реченні присудок — складений іменний?

а) Море знов стало спокійне.

б) Освітлений краєчок неба почорнів.

в) Потім також раптом зникли сонце і вітер.

 

6.  Вкажіть речення із складеним дієслівним присудком:

а)Я готовий відповідати за тебе; б)Дзвенять сухі сопілки очерету;

в)Займався на сході погожий ранок; 

г)У повітрі бриніла дзвінка жайворонкова пісня.

 

7. У якому реченні виділене слово є додатком?

а) Шумить, не стихає бурхливе море.

б) Мерехтить роса навколо на зеленій мураві.

в) Вітер пісню співає стоголосо.

 

8. Вкажіть речення, у якому не потрібно ставити тире:

а)Найбільша мрія віртуоза зробити чудо непомітно;

б)Побачити квітування папороті давня мрія людства;

в)Природа наймудріша серед нас;

г)Україна  багатонаціональна держава.

9.  Вкажіть речення з неузгодженим означенням:

а) Білі ручки чорної роботи не люблять;

б) Перенесемося своєю думкою в стародавній Київ;

в) Чубенко дав наказ зупинитися.

 

10. Вкажіть речення з прикладкою:

а) Терном поросла моя дорога до щастя;     

б) Пісні змінювали одна одну;

в) Підходить пароплав «Тарас Шевченко».

 

11. Вкажіть речення з прямим додатком:

а) Я користувався твоєю книжкою;

 б) Цінуйте й бережіть дружбу;

в) Сонячний промінь пробивався крізь гущавину віт.

 

12. Вкажіть речення з обставиною місця:

а) Ми повернулися ввечері;       б) Пожовкле листя спадало на тротуар;

в) По – справжньому великі ті, чиє серце б’ється для всіх.

 

 Завдання 13, 14 передбачає встановлення відповідності. До кожного рядка, позначеного буквою, потрібно дібрати відповідник, позна­чений цифрою.

13. Установіть відповідність між словом та його характеристикою:

А підмет

Б означення

В обставина

Г присудок

=================

1 Прохолодним ранком пролітали над поля­ми журавлі.

2 Прохолодним ранком пролітали над поля­ми журавлі.

3 Прохолодним ранком пролітали над поля­ми журавлі.

4 Прохолодним ранком пролітали над поля­ми журавлі.

5 Прохолодним ранком пролітали над поля­ми журавлі.

14. . Встановіть відповідність між  присудками і їх видами:

1) простий дієслівний;          А Паляниця – хлібові сестриця;

2) складений дієслівний;  Б Повітря було насичене пахощами достиглих яблук;

3) складений іменний;      В Хай любов’ю нашою святиться чарівна криничнка-крижаниця;

                                                  Г Ми повинні берегти народні традиції.

15.  Напишіть твір-роздум на одну з морально-етичних тем,
"Почуття вдячності людям — ознака твоєї гідності"
"Брехня — рідна сестра страху"
"Створи самого себе"

 

 

8 клас

Контрольна робота № 2

Головні та другорядні члени речення

II варіант

 Завдання 1-12 мають по три варіанти відповіді, серед яких лише один правильний. Потрібно вибрати правильний варіант відповіді.

 

1.  Назвіть види означень:

а) прямі та непрямі;    б) узгоджені та неузгоджені;

в) місця, часу, причини, мети.

 

2. Який серед перелічених членів речення є другорядним?

а) Підмет;

б) обставина;

в) присудок.

 

3. На які питання відповідає підмет?

а) Кого? що?;

б) хто? що?;

в) що? де?

 

4. У якому реченні виділене слово є додатком?

а) Летять у далекому вирії гуси.

б) Кожна травичка на своєму корені росте.

в) Вишиває осінь золоті квітки.

 

5. У якому реченні присудок — складений дієслівний?

а) Вдома і стіни гріють.

б) Із дерев спадають жовті ягідки.

в) Він намагається зробити все добре.

 

6. У якому реченні правильно виділене означення?

а) Задумалось глибоко поле.

б) А ми ту червону калину підіймемо.

в) Соловейко в темнім гаї сонце зустрічає.

 

7. Вкажіть речення зі складеним підметом:

а)Сонце росло, палало і тихо спускалось додолу; 

б)Холодна дрібненька мряка сіялась з неба;

в)Багато вітрів прошуміло над головою;               

г)З-під ніг випурхували наполохані пташки.

 

8 Вкажіть речення зі складеним іменним присудком:

а)Невдовзі почало світати;  б)На травах миготіла самоцвітами роса;

в)Вчора ми були в лісі; г)Свій хліб ліпший від чужого калача.

9.  Вкажіть речення з неузгодженим означенням:

а) В гречках нескошених стоїть барвистий мед;

б) До мене підходить людина середнього віку;    

 в) Щире слово – теплий промінь.

 

10. Вкажіть речення з прикладкою:

а) Найважча професія – бути людиною;

б) Якось ішов тим степом козак – нетяга;    

 в) Сиділо нас чоловік з вісім.

 

11.  Вкажіть речення з прямим додатком:

а) Обрій затягнула вечорова імла;      б) Небо заволоклося хмарами;

в) Бажав я для скованих волі.

 

12.  Вкажіть речення з обставиною причини:

а) Хлопець занімів від здивування;

б) Стомились хлопці, присіли спочити;

в) Сідають на озера дикі гуси.

 

 Завдання 13, 14 передбачає встановлення відповідності. До кожного рядка, позначеного буквою, потрібно дібрати відповідник, позна­чений цифрою.

 

13. Установіть відповідність між словом та його характеристикою:

А додаток

Б означення

В обставина

Г присудок

==================

1 Лукавий чоловік завжди і всюди сіє незгоду.

2 Лукавий чоловік завжди і всюди сіє незгоду.

3 Лукавий чоловік завжди і всюди сіє незгоду.

4 Лукавий чоловік завжди і всюди сіє незгоду.

5 Лукавий чоловік завжди і всюди сіє незгоду.

 

14. Встановіть відповідність між присудками і їх видами:

1) простий дієслівний;      А Про рідні звичаї він міг розповідати годинами;

2) складений дієслівний;   Б Будемо чекати ранку;

3) складений іменний;       В Спочатку він хотів бути художником;

                                             Г Села були затоплені водою.

 

15.  Напишіть твір-роздум на одну з морально-етичних тем,
"Що означає бути сучасним?" 
"Прекрасне і потворне в нашому житті"
"Що робить людину великою?"

docx
Додано
8 липня 2018
Переглядів
1086
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку