. Контрольна робота за темами: «Антиутопія у світовій літературі», «Проблема війни і миру в літературі ХХ ст.» (за підручником - О.Ніколенко, Л.Ковальова, Л.Юлдашева «Зарубіжна

Про матеріал
. Перевірити рівень засвоєння знань учнями 11 класу за темами: «Антиутопія у світовій літературі», «Проблема війни і миру в літературі ХХ ст.»; особливості розвитку жанру антиутопії; характерні ознаки епічного театру Б.Брехта; особливості індивідуального стилю відомих письменників та їхній внесок щодо розвитку європейської літератури та розкриття найважливіших історичних проблем; вміння будувати письмове висловлювання.
Перегляд файлу

Тема уроку. Контрольна робота  за темами:  «Антиутопія у світовій літературі»,  «Проблема війни і миру в літературі ХХ ст.» (за підручником -  О.Ніколенко, Л.Ковальова, Л.Юлдашева «Зарубіжна література» 11 клас)

Мета уроку. Перевірити рівень засвоєння знань учнями 11 класу за  темами:  «Антиутопія у світовій літературі»,  «Проблема війни і миру в літературі ХХ ст.»;  особливості розвитку жанру антиутопії; характерні ознаки  епічного театру Б.Брехта;    особливості  індивідуального стилю  відомих письменників  та їхній внесок щодо розвитку європейської  літератури

та розкриття найважливіших історичних проблем;   вміння будувати письмове висловлювання.

Обладнання. Картки  з тестовими завданнями.

Хід уроку

І. Актуалізація.

Вчитель.   Ми закінчили вивчення тем «Антиутопія у світовій літературі»,  «Проблема війни і миру в літературі ХХ ст.». Познайомилися з  особливостями розвитку жанру антиутопії,  характерними ознаками  епічного театру Б.Брехта,      індивідуальними  літературними  стилями Г.Белля,  П.Целана,  Б.Брехта,  Дж.Орвелла.  Дізналися про нові підходи щодо розвитку  різних жанрів світової літератури ХХ ст. та особливості розкриття   важливих і сьогодні  історичних проблем.

   Вивчені нами  твори допомагають  зрозуміти складність  сучасного світу,  замислитися над  вічними проблемами, власною долею та долею людства.

   Контрольна робота спрямована на перевірку  набутих вами знань та вмінь.

ІІ. Повідомлення теми та мети уроку.

ІІІ. Підготовка до виконання завдань.

Вчитель роздає завдання, проводить інструктаж.

ІV.  Виконання учнями  тестових завдань контрольної роботи.

І варіант

І – ІІ рівні

1.Народився в Німеччині. Навчався в Мюнхенському університеті. Захоплювався театром. Під час Першої світової війни працював санітаром у Аугсбурському шпиталі. Вважав мистецтво могутнім засобом у боротьбі проти війни та диктатури.

А) Б.Брехт,    Б) Г.Белль,     В) П.Целан.

2.Народився в Німеччині.  У 1943р. перебував на Україні.  Шанував творчість В.Стуса,  сприяв щодо перекладання та видання  його творів  за кордоном.

А) Б.Брехт,    Б) Г.Белль,     В) П.Целан.

3.Встановити відповідність

1. «Матінка Кураж та її діти»

А) роман

2. «Подорожній, коли ти прийдеш у Спа…»

Б) драма

3. «Фуга смерті»

В) оповідання

4. «Список Шиндлера»

Г) вірш

 

4. Письменник,  який викриває абсурдність і жорстокість війни, описуючи скалічену долю молодого солдата.

А) Б.Брехт,    Б) П.Целан,    В) Г.Белль,    

5.Яке твердження не є характерним для  епічного театру?

А)глядач спостерігає, замислюється;  Б) автор звертається до почуттів глядача,    В) нові жанри,   Г) фінал відкритий.

6.Цей жанр – подібний до балад, містить їдку сатиру й критику суспільства – розробив…

А) Б.Брехт,    Б) Г.Белль,     В) П.Целан.

ІІІ рівень

7.Зазначте, що впливає на зміст сучасної антиутопії:

А) техногенні проблеми, 

Б) наукові відкриття, 

В) знедуховлення  суспільства,

Г)проблеми війни та миру, 

Д) негативні явища в молодіжному середовищі.

8. «Війна завжди призводить до втрат – фізичних і духовних. Але вона відкриває в людях і нові якості». Автор цього висловлювання…

А)  Г.Белль,     Б) П.Целан,  В) Б.Брехт.

9. Встановити відповідність.

1.Б.Брехт «Матінка Кураж та її діти»

А)казкова алегорія поєднується із суспільно-політичною сатирою та притчею.

2.Дж. Орвелл «Колгосп тварин»

Б)розширюються межі притчі, вона переходить із загальнолюдського  в конкретний соціально-політичний план.

3.П.Целан «Фуга смерті»

В)гуманістичні ідеали епохи античності  химерно поєднуються з ідеологією націонал-соціалізму

4.Г.Белль «Подорожній, коли ти прийдеш у Спа…»

Г)поєднання німецького фольклору та літературної традиції

 

ІV рівень

10. Дайте розгорнуту відповідь на запитання.

Які уроки Другої світової війни людство забуло?

ІІ варіант

І – ІІ рівні

1.Народився в Німеччині. Навчався в Кельнському університеті. Пройшов фронтами Другої світової війни. Центральна тема його творів – вплив війни на долю людини. Лауреат Нобелівської премії.

А) Б.Брехт,    Б) Г.Белль,     В) П.Целан.

2.Народився в Німеччині.  Навчання вимушений був перервати через Першу світову війну. У 1933р. емігрував з країни.  Після повернення на батьківщину заснував новий театр.

А) Б.Брехт,    Б) Г.Белль,     В) П.Целан.

3.Встановити відповідність

1. «Матінка Кураж та її діти»

А)  Г.Белль

2. «Подорожній, коли ти прийдеш у Спа…»

Б) Б.Брехт

3. «Фуга смерті»

В) Т.Кініллі

4. «Список Шиндлера»

Г) П.Целан

 

4. Письменник, який відображає катастрофу єврейського народу у ХХ ст.

А) Б.Брехт,    Б) Г.Белль,     В) П.Целан.

5.Яке твердження  є характерним для  епічного театру?

А)глядач спостерігає події;  Б) автор звертається до почуттів глядача,   

В) традиційні жанри,   Г) фінал відкритий.

6.Його позбавили громадянства, а книжки спалювали в нацистській Німеччині.   А) Б.Брехт,    Б) Г.Белль,     В) П.Целан.

ІІІ рівень

7.Зазначте, що впливає на зміст сучасної антиутопії:

А) екологічні проблеми, 

Б) проблеми війни і миру, 

В) розмаїття політичних партій,

Г)негативні явища серед молоді, 

Д) наукові відкриття.

8.Його моральний ідеал – це людина, котра здатна  мислити критично й не відступає від своїх переконань навіть у страшні часи.

А) Б.Брехт,    Б) Г.Белль,     В) П.Целан.

9. Встановити відповідність.

1.Б.Брехт «Матінка Кураж та її діти»

А)Праворуч у вікні я побачив заграву пожежі – усе небо було червоне, й на ньому врочисто пливли чорні, густі хмари диму

2.Дж. Орвелл «Колгосп тварин»

Б)Майстер

очі в нього блакитні

він влучить в тебе свинцевою кулею

він влучить точно

3.П.Целан «Фуга смерті»

В)Уже годі було розібратися, де людина, а де свиня.

4.Г.Белль «Подорожній, коли ти прийдеш у Спа…»

Г)Тільки війна краще, ніж мир, годує людей.

 

ІV рівень

10.Дайте розгорнуту відповідь на запитання.

Чим небезпечний для людини й людства тоталітаризм?

 

V. Підсумки  уроку.   Домашнє завдання.

 

 

Відповіді

І варіант

1.- А).       2.- Б).      3.   1- Б), 2.- В), 3. – Г), 4.-А).

4.- В).       5.- Б).      6.- А).     7.- А, В.      8.-  В).    9. 1.- Б), 2.- А), 3. – Г), 4.–В).

ІІ варіант

1.- Б).       2.- А).      3.   1- Б), 2.- А), 3. – Г), 4.-В).

4.- В).       5.- Г).      6.- А).     7.- А, Г.      8.-  Б).    9. 1.- Г), 2.- В), 3. – Б), 4.–А).

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
4.5
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.9
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Меринец Катя
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Виговська Ірина Борисівна
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
5 лютого 2020
Переглядів
49254
Оцінка розробки
4.9 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку