5 клас. Контрольна робота за темою:
«Фонетика. Графіка. Орфоепія. Орфографія»
1. Визначте рядок, у якому уподібнення не відбувається:
А) швидкий, легкий, просьба
Б) здається, смієшся, розхотів
В) казка, танці, стежка
2. Проставте пропущену літеру у словах, підкресліть її:
А) ро..казати, бе..перечно, доне..ці
Б) голу..ка, подру..ка, ни..ько
В) моло..ьба, ко..ьба, розві..ка
3. Визначте рядок, у якому спрощення не відбувається:
А) кількість, чесність, заздрість
Б) щасливий, мислити, корисний
В) надкісниця, кістлявий, шістсот
4. До дієслів підберіть пару, щоб відбувалося чергування [о] – [а] і запишіть парами:
Ломити, покатаєш, скочеш, гониться
5. Доберіть до поданих слів підібрати слова з чергуванням [о], [е] з [і] та запишіть парами:
Семеро, дорога, плести, селяни
6. Проставте у словах пропущену голосну, визначте чергування:
Г...рський, ч...танка, в...чірній, ш...ти, ш...шка
7. Поставте в словах речення пропущену голосну, визначте чергування та підкресліть в реченнях підмет і присудок:
Гострий ніж швидше відрі...е шмат. Дощ че...е, собака бр...ше, а вітер далі несе.
8. Утворіть слова з префіксами -роз, -без: жалісний, писати, казати, хитати, кінечний, крайній.
9. Запишіть слова фонетичною транскрипцією:
Солодкий, вітрина, життя, розписати.
10. Виправте помилки в рядку та правильно їх запишіть:
Зкосити, бесшумний, росписаний, честний
11. Написати есе «Моя бабуся» (4-5 речень)