Контрольна робота за темою "Міфи народів світу. Мудрість байки"

Про матеріал
Різнорівнева контрольна робота за розділами "Міфи народів світу" та "Мудрість байки"
Перегляд файлу

Контрольна робота з теми «Міфи народів світу. Мудрість байки»

І варіант

Початковий та середній рівні (по 0,5 бала)

1. У чому полягає гріх Осла з байки «Зачумлені звірі»?

 А) був дуже повільний      Б) зайшов у чужий ліс

 В) скубнув жмуток трави  Г) з'їв усі запаси тварин на зиму

2. Засновником жанру байки в світовій літературі вважають:

А. Федра.   Б. Лафонтена.   В. Крилова.    Г. Езопа.

3. Міф про Прометея належить до міфології:

А. Стародавніх римлян.   Б. Стародавніх греків.

В. Стародавніх єгиптян.  Г. Стародавніх індійців.

4. Хто з героїв давньогрецьких міфів здійснив 12 подвигів, перебуваючи на службі в царя Еврісфея?

А. Орфей.    Б. Прометей.    В. Геракл.     Г. Пігмаліон.

5. У якому з міфів надається образне пояснення чергування дня й ночі?

А. У давньоєгипетському міфі «Ра та Апоп».

Б. У давньоіндійському міфі «Про створення ночі».

В. У давньогрецькому міфі «Деметра й Персефона».

Г. У давньослов’янському міфі «Сокіл-Род».

6. Який персонаж байок уособлює собою підступність, хитрість, лестощі?

А. Вовк.   Б. Лисиця.   В. Ворона.   Г. Мавпа.

7. У якому давньогрецькому міфі поєдналися тема невмирущого кохання та сили мистецтва?

А. Нарцис.     Б. Пігмаліон і Галатея.  В. Орфей і Еврідіка.    Г. Деметра й Персефона.

8. Хто першим виступив на звіриній раді у байці «Зачумлені звірі» й визнав усі свої гріхи?

 А) Лис   Б) Вовк   В) Лев   Г) Осел

9. Себелюбство, самозакоханість та егоїзм  засуджуються в давньогрецькому міфі: 

А)»Дедал та  Ікар»  Б)»Пігмаліон і Галатея»  В) «Нарцис»  Г) «Деметра і Персефона»

10. Героя давньогрецького міфу, що закохався у власне творіння, звуть:

А) Зевс             Б) Геракл         В) Пігмаліон          Г) Нарцис

11. Міф «Про створення ночі»  належить до міфів:                         

 А) давньоєгипетських  Б) слов’янських  В) давньоіндійських  Г) давньогрецьких

12. Що зробив Прабатько Брахма з Золотим Яйцем, щоб створити Всесвіт?

 А) розбив    Б) залишив у теплі    В)  зварив    Г) жбурнув в море

 

 

Достатній рівень (по 1 балу).

1.Дайте визначення поняття «байка».

2. Установіть відповідність між героєм і вчинком:

1) Прометей                         А) Вирізьбив із каменя прекрасну жінку

2) Пігмаліон                         Б) Навчив людей будувати житла

3) Орфей                               В) Закохався в себе

4) Геракл                               Г) Намагався врятувати Еврідіку

5) Нарцис                              Д) Поборов Лернейську гідру

3. Назвіть причини виникнення міфів?

 

Високий рівень ( 3 бали)

Проаналізуйте байку Езопа «Мурашки і Цикада» за планом:

1.У якій формі створена байка - прозовій чи ліричній?

2. Які алегоричні риси уособлюють герої байки?

3. Які недоліки чи вади висміюються у байці?

4. Що здалося тобі у цій байці повчальним?

5. Де знаходиться  мораль байки?

 

 

 

 

 

 

 

Контрольна робота з теми «Міфи народів світу. Мудрість байки»

ІІ варіант

Початковий та середній рівні (по 0,5 бала)

1. Чарівна сила мистецтва і кохання уславлюється в давньогрецькому міфі: 

А) «Міф про Прометея»  Б) «Дедал і Ікар»  В) «Деметра і Персефона» Г) «Орфей і Еврідіка»

2. Героя давньогрецького міфу, що закохався у власне відображення, звуть:

А) Зевс   Б) Геракл   В) Пігмаліон    Г)Нарцис

3.Вислів: «Зміна дня і ночі приносить забуття горю» є висновком міфу народу:

а) давньоєгипетського   б) давньогрецького

в) давньоіндійського     г) давньословянського

4. Алегорія – це:

А) повчальний висновок у байці

Б) зображення предмета чи явища як живої істоти

В) приховане зображення людини в образах звірів, предметів, явищ

Г) поетичне перебільшення

     5.  Де, за віруванням стародавніх греків , мешкали боги :

А) у Карпатах ;  Б)  на Олімпі;    В) на Кавказі ;       Г) на Евересті.

Талантом передбачати майбутнє був наділений:

А) Геракл;    Б) Прометей;    В) Гефест;    Г)  Зевс.

6. У міфі « Пігмаліон» розповідається про…

А) створення і будову світу; 

Б) скульптора, який закохався у власний витвір; 

В) скульптора, усі витвори якого оживали.

7. Намагаючись захистити людей від кари Зевса, Прометей украв

А) вогненні стріли-блискавки;     Б) іскру з божественного вогнища; 

В) новий витвір Гефеста – людей із щирого золота;  Г) дорогоцінне каміння.

8. Бог Сонця у єгипетській міфології:

А) Ра;  Б) Апоп;  В) Шу;   Г) Тот.

9. Головне призначення байки:
А) виправляти вади й повчати;    Б) передавати знання;      В) розважати.

10. Що сталося у країні, коли Тефнут її покинула? 

 А)  нічого не змінилося   Б) настала нестерпна спека  

 В) пішли рясні дощі         Г) почало падати каміння з неба

11. "Не слід зневажати нічого, щоб потім не довелося шкодувати" - це мораль з байки

 А) "Лисиця і виноград"   Б)  "Мурашка і Цикада"   В) " Вовк і Ягня"   Г) "Зачумлені звірі"

12. Вибрати звірів, які діють в байці "Зачумлені звірі" Лафонтена

 А) Лев, Лисиця, Осел   Б)  Осел, Лисиця, Мурахи В) Вовк, Ягня, Осел      Г) Лев, Осел, Вовк

Достатній рівень (по 1 балу).

1.Дайте визначення поняття «міф».

2. Установіть відповідність між рисою характеру і твариною, що  традиційно цю рису  уособлює:

1) Мурашка                          А) Хитрість

2) Лисиця                              Б) Працелюбство

3) Осел                                  В) Грубість

4) Вовк                                  Г) Лінощі

5) Цикада                              Д) Тупість

3. Чим міф відрізняється від казки?

 

Високий рівень ( 3 бали)

Проаналізуйте байку Езопа «Вовк та Ягня» за планом:

1.У якій формі створена байка - прозовій чи ліричній?

2. Які алегоричні  риси уособлюють герої байки?

3. Які недоліки чи вади висміюються у байці?

4. Що здалося тобі у цій байці повчальним?

5. Де знаходиться  мораль байки?

 

docx
Додано
16 листопада 2022
Переглядів
322
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку