НАВЧАЛЬНО-МЕТОДИЧНА КАРТА ЗАНЯТТЯ
Тема : Контрольна робота за темою: «Українська поезія та драматургія 20 – 30 х років ХХ ст.»
Тривалість заняття: 2 години
Тип заняття : контроль знань
Мета заняття:
|
Знати: |
Вміти: |
Навчальна: |
загальне уявлення про особливості української поезії та драматургії 1920 – 1930-х рр.; знати основні відомості про життя і творчість вивчених авторів |
давати загальну характеристику пропонованим творам; писати розгорнуту відповідь на проблемне питання |
Виховна:
прищеплювати потяг до знань, відкриття нового, самопізнання і самовдосконалення; виховувати національно-патріотичні почуття, повагу й цікавість до історії України; виховувати вміння спостерігати, зіставляти, порівнювати; виховувати стійкий інтерес до дисципліни, навколишнього світу; виховувати почуття людської гідності, співпереживання людям, доброту, відвертість.
Міждисциплінарна інтеграція:
Дисципліна |
Теми |
Попередні (забезпечуючі): |
|
історія України |
суспільно-політична ситуація в Україні в 1920 – |
Наступні(забезпечувані): |
|
культурологія |
культура доби «розстріляного відродження» |
українська мова |
монологічне мовлення |
Внутрішньопредметна інтеграція |
|
Українська література 1920 – 1930-х рр. |
|
|
|
|
Основні етапи заняття |
Методи контролю та навчання |
Матеріали методичного забезпечення |
Час |
І. Підготовчий етап |
|
|
10 хв. |
1. Організація заняття |
Організаційний момент |
Перевірка відсутніх |
2 хв. |
2. Повідомлення теми, формування мети та основних завдань |
Актуальність теми, мотивація знань |
Вступне слово викладача (додаток № 1) |
3 хв. |
3. Контроль початкового рівня знань |
Бесіда |
Питання (додаток № 2) |
5 хв. |
ІІ. Основний етап |
|
|
78 хв. |
1. Написання контрольної роботи |
Написання контрольної роботи |
Завдання (додаток № 3) |
|
ІІІ. Заключний етап |
|
|
8 хв. |
1. Підбиття підсумків заняття |
Підсумки та загальні висновки заняття |
Заключне слово викладача (додаток № 4) |
5 хв. |
3. Домашнє завдання |
Опрацювати сторінки підручника |
Г. Семенюк. Українська література : Підручник для 11 класу загальноосвітніх навчальних закладів. Рівень стандарту, академічний рівень / Григорій Семенюк, Микола Ткачук та ін. – за заг. редакцією докт. філол. наук., проф. Г. Ф. Семенюка. – К. : Освіта, 2011.– С. 94 – 102. |
3 хв. |
Українська література
Контрольна робота
Тема : Контрольна робота за темою: «Українська поезія та драматургія 20–30 х років ХХ ст.»
ПЛАН
Література:
1. Семенюк Г. Українська література : Підручник для 11 класу загальноосвітніх навчальних закладів. Рівень стандарту, академічний рівень / Григорій Семенюк, Микола Ткачук та ін. – за заг. редакцією докт. філол. наук., проф. Г. Ф. Семенюка. – К. : Освіта, 2011. – С. 5 – 44, 57 – 73, 140 – 153, 203 – 206
ДОДАТОК № 1
Вступне слово викладача
Сьогодні ми завершуємо вивчення теми «Українська поезія та драматургія 1920 – 1930-х рр.». Протягом заняття ви напишете контрольну роботу, у якому зможете продемонструвати свої знання з теми, а також висловити власний погляд на прочитані тексти.
Робота складається з 5 запитань. Перше питання стосується біографії того чи іншого автора. За відповідь на нього можна отримати 2 бали. У другому питанні необхідно схарактеризувати літературне угрупування за запропонованою схемою: рік заснування, голова, члени угрупування, основні ідеї, причини ліквідації. За повну відповідь даються 2 бали. Третє питання передбачає виклад основних особливостей творчості письменника та максимально 2 бали. Четверте завдання – це питання проблемного характеру, за розгорнуту відповідь на яке можна отримати 3 бали. П’яте завдання – це ідейно-художній аналіз поезії, за виконання якого можна отримати 3 бали. Максимальна оцінка за контрольну роботу – 12 балів.
ДОДАТОК № 2
Ключові питання теми:
1. «Розстріляне Відродження» – унікальне культурно-соціальне явище 20-х років ХХ ст. Літературний процес (стильові течії, літературні угрупування, ідейно-тематичне спрямування літератури). Літературна дискусія та участь у ній ідеологів модернізму та соцреалізму. Поезія 1920 – 1930-х років.
2. П. Тичина: загальний огляд творчості. Поезії «Арфами, арфами...», «Пам’яті тридцяти», «Гей, вдарте в струни, кобзарі...»: емоційні переживання пореволюційної епохи, її духовних катаклізмів; оптимістично-трагедійні настрої ліричного героя.
3. Загальний огляд творчості М. Рильського. «Запахла осінь в’ялим тютюном...», «Слово про рідну матір»: мотиви пошуків душевної рівноваги, краси в житті та в душі людини, звеличення любові до рідного краю; «Молюсь і вірю…» – кохання як найпрекрасніше з почуттів.
4. Загальний огляд творчості В. Сосюри. Інтимна лірика – одна з центральних ідейно-тематичних ліній творчості поета («Білі акації будуть цвісти», «Васильки», «Так ніхто не кохав»); «Любіть Україну»: драматична доля твору; звеличення образу України у вірші.
5. Загальний огляд творчості Є. Плужника. Поезії: «Для вас, історики майбутні...», «Вчись у природи творчого спокою...», «Річний пісок»: мотивна структура; художні образи.
6. Загальний огляд театрального життя 1920 – 1930-х років, вплив партійної ідеології на нього; основні теми, проблеми та художні особливості драматичних творів 1920 – 1930-х років.
7. М. Куліш: життя і творчість. «Мина Мазайло»: гостра сатира на новітніх міщан, що втратили глибинні знання вікових традицій народу, його культури, мови, поваги до них.
ДОДАТОК № 3
ЗАВДАННЯ
І ВАРІАНТ
Так ніхто не кохав. Через тисячі літ
лиш приходить подібне кохання.
В день такий розцвітає весна на землі
І земля убирається зрання..
Дише тихо і легко в синяву вона,
простягає до зір свої руки...
В день такий на землі розцвітає весна
і тремтить од солодкої муки...
В'яне серце моє од щасливих очей,
що горять в тумані наді мною...
Розливається кров і по жилах тече,
ніби пахне вона лободою...
Гей, ви, зорі ясні!.. Тихий місяцю мій!..
Де ви бачили більше кохання?..
Я для неї зірву Оріон золотий,
я – поет робітничої рані...
Так ніхто не кохав. Через тисячі літ
лиш приходить подібне кохання.
В день такий розцвітає весна на землі
І земля убирається зрання..
Дише тихо і легко в синяву вона,
простягає до зір свої руки...
В день такий на землі розцвітає весна
і тремтить од солодкої муки...
ІІ ВАРІАНТ
Річний пісок слідок ноги твоєї
І досі ще – для мене! – не заніс...
Тремтить ріка, і хилиться до неї
На тому березі ріденький ліс...
Не заблукають з хуторів лелеки, –
Хіба що вітер хмари нажене...
О друже мій єдиний, а далекий,
Який тут спокій стереже мене!
Немов поклала ти мені на груди
Долоні теплі, і спинилось все:
І почуття, і спогади, і люди,
І мертвий лист, що хвилями несе...
Немов ласкаві вересневі феї
Спинили час, – і всесвіт не тече...
І навіть цей слідок ноги твоєї
Вже не хвилює серця і очей...
Бо я дивлюсь і бачу: все навіки
На цій осінній лагідній землі,
І твій слідок малий – такий великий,
Що я тобі й сказати б не зумів!
ІІІ ВАРІАНТ
Молюсь і вірю. Вітер грає
І п'яно віє навкруги,
І голубів тремтячі зграї
Черкають неба береги.
І ти смієшся, й даль ясніє,
І серце б'ється, як в огні,
І вид пречистої надії
Стоїть у синій глибині.
Кленусь тобі, веселий світе,
Кленусь тобі, моє дитя.
Що буду жити, поки жити
Мені дозволить дух життя!
Ходім! Шумлять щасливі води,
І грає вітер навкруги,
І голуби ясної вроди
Черкають неба береги.
ІV ВАРІАНТ
Гей, вдарте в струни, кобзарі,
Натхніть серця піснями!
Вкраїнські прапори вгорі –
Мов сонце над степами...
Гей, рясно всипте цвітом шлях,
У дзвони задзвоніте!
Вкраїнське військо на полях
Йде, славою повите.
Дзвенять слова мов у сріблі
Братерськії, веселі.
А десь на морі кораблі
Розбилися об скелі...
Земля схотіла жити знов –
Шумлять потужно ріки.
Благословіть ви чесну кров,
Хвала борцям навіки!
Хвала борцям, що на зорі
Лягли в холодні ями.
Гей, вдарте в струни, кобзарі,
Натхніть серця піснями!
V ВАРІАНТ
На Аскольдовій могилі
Поховали їх –
Тридцять мучнів українців,
Славних, молодих…
На Аскольдовій могилі
Український цвіт! –
По кривавій по дорозі
Нам іти у світ.
На кого посміла знятись
Зрадника рука? –
Квитне сонце, грає вітер
І Дніпро-ріка…
На кого завзявся Каїн?
Боже, покарай! –
Понад все вони любили
Свій коханий край.
Вмерли в Новім Заповіті
З славою святих. –
На Аскольдовій могилі
Поховали їх.
ДОДАТОК № 4
Заключне слово викладача
Сьогодні ми завершили вивчення теми «Українська поезія та драматургія 1920 – 1930-х рр.». Наступного разу ми попрямуємо далі й почнемо розгляд прози цього періоду, розглянемо спільне та відмінне різних родів літератури, які побутували в один і той самий час.