Контрольна тестова робота з теми "Речення з однорідними членами, звертаннями, вставними словами (словосполученнями, реченнями)

Про матеріал
Завдання укладено відповідно до вимог чинної програми та методичних рекомендацій щодо використання тестових технологій у процесі вивчення української мови в загальноосвітніх навчальних закладах. Для учнів 8 класу. Тести призначені для тематичного та поточного контролю навчальних досягнень учнів. Пропоновані завдання узгоджуються зі специфікою кожного з чотирьох рівнів навчальної діяльності, які загалом оцінюються 12-ма балами ( по 3 бали за завдання кожного рівня). Завдання початкового та середнього рівнів передбачають вибір одного правильного варіанта відповіді або встановлення відповідності між рядками,запис слова згідно з правописом. Виконуючи завдання достатнього та середнього рівнів, учні зможуть застосувати набуті знання на практиці..
Перегляд файлу

                           Контрольна тестова робота

« Речення з однорідними членами, звертаннями, вставними словами                            ( словосполученнями, реченнями)».  

                                      

Початковий рівень

 

1.Вкажи рядок, що є продовженням речення Однорідні означення:

А  називають особу, до якої звертаються;

Б характеризують предмет в одному плані чи вказують на споріднені ознаки, стоять після означуваного слова, є епітетами;

В характеризують предмет з різних боків;

Г виражають ставлення мовця до висловленого.

 

2.Вкажи рядок, що є продовженням речення Однорідними називають такі члени речення, які:

А є рівноправними між собою, залежать від одного й того ж слова в реченні, відповідають на однакове питання, виконують однакову синтаксичну роль;

Б  виражають ставлення мовця до висловленого;

В указують на джерело повідомлення;

Г називають особу, до якої звертаються.

 

3.Вкажи речення , у якому є вставні слова:

А У кожному ділі є свої майстри і своє, так би мовити, натхнення.

Б Петро очевидно розгубився, бо не міг відповісти на таке просте запитання.

В Хоч ще така рання година, але на дворі уже видно.

Г Селяни кажуть, що цього року буде хороший урожай зернових.

 

4.Укажи рядок, у якому подано речення з узагальнюючим словом:

А Ще скрізь лежить сніг, хоч дихання весни уже відчувається.

Б Скрізь розцвіли ромашки, фіалки і ще якісь невідомі мені квіти.

В Ах, як всього багато: неба, сонця, веселої зелені.

Г Скільки б не розказував про казкову подорож в гори, всього не перекажеш.

 

5. Познач речення з поширеним звертанням:

А Сійся-родися, колосом розвийся, засівайся, ниво, людям на добро.

Б Вийся, жайворонку, вийся над полями, розважай людськую тугу ти піснями.

В О, спинися, мить,─ дай напитись твого життєдайного трунку.

Г Дяка щира тобі, ніченько-чарівниченько, що закрила ти моє личенько.

 

6.Укажи речення з однорідними членами із безсполучниковим звязком:

А В небі жайворонки вються,/ Заливаються, сміються,/Грають, дзвонять цілий день…

Б В оркестрі року літо і зима, весна і осінь ─ сольні інструменти.

В Життя і мрія в згоді не бувають/ І вічно борються, хоч миру прагнуть.

Г Тихі сосни мудро й величаво серед світу білого стоять.

 

Середній рівень

 

7. Установи відповідність між значенням вставних конструкцій та прикладами:

1 виражають упевненість, невпевненість, сумнів;

2 виражають задоволення, незадоволення, жаль тощо;

3 указують на джерело повідомлення;

4. указують на звязок думок, послідовність викладу.

 

А чуєте, зрозумійте, уяви собі, бачиш;

Б крім того, між іншим, отже, значить;

В на думку, по-твоєму, як відомо;

Г як навмисне, на щастя, слава Богу;

Д либонь, очевидно, правда, може.

 

8.Заміни сполучниковий звязок між однорідними членами речення на безсполучниковий. Речення запиши.

 І квіти, і зорі, й зеленії віти провадять розмови кохані про вічну силу весни на сім світі і про чари потужні весняні.

 

9. У речення уведи узагальнюючі слова ( 1 ─ перед однорідними членами речення, 2─ після однорідних членів речення), запиши, правильно розставляючи розділові знаки.

1. Протоптані від хат стежки бігли до школи, до криниці, до ставка.

2. Хати, дерева, поле були вкриті сніговою ковдрою.

 

Достатній рівень

 

10.Запиши текст, вставляючи букви і розділові знаки.

     Лебеді летять ни..че  ро..патланих  хмар і струшують на землю бенте..ні звуки далеких дзвонів.

      Я стою ніби меншим а навколо більшає росте і міниться увесь світ і загачене білими хмарами небо і одинокі журавлі скрипучі… Лебеді Я  не хочу щоб ви одлітали од нас

 

11.Відредагуй речення правильно вживаючи однорідні члени.

1. Догоряло вогнище і небо на заході, западала темрява.

2. Багато корисного для себе можна почерпнути як із книжок, так і телепередач.

Високий рівень

Склади два варіанти речень так, щоб в одному випадку слова здається, можливо, правда були вставними, а в іншому ─ членами речення.

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
3.7
Оригінальність викладу
3.7
Відповідність темі
3.7
Загальна:
3.7
Всього відгуків: 3
Оцінки та відгуки
  1. Якименко Наталія Олегівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2.  Alla
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. TV Tomass
    Загальна:
    1.0
    Структурованість
    1.0
    Оригінальність викладу
    1.0
    Відповідність темі
    1.0
docx
Додано
30 березня 2020
Переглядів
14233
Оцінка розробки
3.7 (3 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку