5 клас
«Людина і природа»
Різнорівневі тестові завдання
І варіант
Початковий рівень (4 бали)
1. Джон Кітс є поетом:
а) французьким; б) англійським; в) німецьким.
2. Вірш «Задзвени із глибини» написав:
а) Джон Кітс; б) Й.В. Гете; в) Г. Гейне.
3. Художнім означенням називається:
а) антитеза; б) епітет; в) метафора.
4. Фольклорний образ-символ, зображений Г. Гейне у вірші «Задзвени із глибини»:
а) сад; б) троянда; в) пісенька.
5. Розповідь про неабияку сміливість собаки – це зміст твору …
а) «Снап» Сетона-Томпсона; б) «Нічна пісня мандрівника» Й.В. Гете;
в) «Задзвени із глибини» Г. Гейне.
6. Коник і цвіркун – головні персонажі твору
а) Джон Кітс; б) Й.В. Гете; в) Г. Гейне.
7. Який пейзаж зображено у вірші «Нічна пісня мандрівника» Й.В. Гете
а) літній; б) вечірній; в) зимовий.
8. Сетон-Томпсон у своїх творах змальовував
а) рослини; б) місто; в) тварин.
Середній рівень (3 бали)
9. Що таке ідея літературного твору?
10. Що таке пейзаж?
11. Що таке оповідання?
Достатній рівень (4 бали)
12. Визначте тему та ідею Й.В. Гете «Нічна пісня мандрівника».
13. Наведіть приклади використання метафор у вірші «Задзвени із глибини» Г. Гейне.
14. Чого навчив Снапа його господар і, чого навчив собака свого хазяїна?
Високий рівень (4 бали)
Напишіть твір-роздум на тему «Хто справжній герой оповідання Сетона-Томпсона «Снап» - собака чи людина?»
5 клас
«Людина і природа»
Різнорівневі тестові завдання
ІІ варіант
Початковий і середній рівні. Тести
1. Г. Гейне є представником літератури:
а) німецької; б) англійської; в) російської.
2. Автор поезії «Нічна пісня мандрівника»:
а) Г.Гейне; б) Дж. Кітс; в) Й.В. Гете.
3. Перенесення ознак з одного предмета на інший методом співставлення або контрасту – це
а) метафора; б) епітет; в) антитеза.
4. Символ невмирущості поезії землі, літа і зими у вірші Джона Кітса «Про коника і цвіркуна»:
а) птахи і пісні; б) коник і цвіркун; в) стодоли і хати.
5. Картина нічної природи – це зміст твору …
а) «Снап» Сетона-Томпсона; б) «Нічна пісня мандрівника» Й.В. Гете;
в) «Задзвени із глибини» Г. Гейне.
6. Пори року, які зображені у вірші «Про коника та цвіркуна», - це …
а) літо й зима; б) зима та весна; в) літо й осінь.
7. Основний настрій вірша «Задзвени із глибини» Г. Гейне.
а) сумний; б) радісний; в) тривожний.
8. Головна думка вірша «Нічна пісня мандрівника» Й.В. Гете.
а) людина та природа; б) людина із собою; в) людина та тварини.
Середній рівень (3 бали)
9. Що таке тема літературного твору?
10. Що таке епітет?
11. Що таке вірш?
Достатній рівень (4 бали)
12. Визначте тему та ідею вірша Г. Гейне «Задзвени із глибини…»
13. Наведіть приклади використання епітетів у вірші «Нічна пісня мандрівника» Й.В. Гете.
14. Чому хазяїн Снапа мав право пишатися своїм улюбленцем?
Високий рівень (4 бали)
Напишіть твір-роздум на тему «Хто справжній герой оповідання Сетона-Томпсона «Снап» - собака чи людина?»
5 клас
Сила творчої уяви. Л.Керролл. М. Цвєтаєва
Різнорівневі тестові завдання. І в.
Початковий та середній рівні (6 балів)
1. Прообразом Аліси в книзі Л.Керролла «Аліса в Країні Див» стала:
а) донька Льюїса Керролла; б) сестра священика;
в) племінниця письменника; г) дочка ректора.
2. Аліса потрапила в Країну Див, бо:
а) туди її запросив Капелюшник; б) побігла за Білим Кроликом;
в) випадково упала в яму; г) вночі її викрав Шалений Заєць.
3. Аліса, розгубившись, так розплакалась, що:
а) Королева розсердилась й наказала її покарати;
б) затопила сльозами всю Країну Див;
в) позбігалися всі мешканці країни; г) утворилося озеро сліз.
4. У розділі «Порося і перець» книги «Аліса в Країні Див» висміюється:
а) невихована дитина; б) жорстокість Герцогині;
в) обмеженість мислення й тогочасна система виховання;
г) недоладність няньок.
5. Королева любила грати в:
а) тріктрак; б) крокет; в) карти; г) шахи.
6. Чеширський Кіт знаменитий:
а) здатністю раптово з’являтися і зникати; б) своєю волелюбністю;
в) своєю іронічністю, насмішкуватістю; г) своєю усмішкою.
7. У вірші М.І. Цвєтаєвої «Книжки в обкладинках червоних» згадується композитор:
а) Штраус; б) Гріг; в) Бах; г) Шопен.
8. Утворіть логічні пари – герої та подія
1) Миша а) співав пісню про горщик і борщик;
2) Капелюшник б) плавала з Алісою в озері;
3) Білий Кролик в) весь час поспішав, щоб не спізнитися;
4) Королева г) хотіла всім відрубати голову.
9. Продовжте речення: «Фантастика – це....»
Достатній рівень (3 бали)
10. Охарактеризуйте ліричну героїню вірша М. Цвєтаєвої «Книжки в обкладинках червоних».
11. Стисло перекажіть один розділ твору Л. Керролла «Аліса в Країні Див».
Високий рівень (кожна відповідь3 бали)
12. Поясніть висловлювання англійців: «Якщо ви не знаєте про Алісу й Чеширського Кота, Капелюшника й Шаленого Зайця, ви нічого не знаєте про Англію».
13. Висловіть міркування про роль книги, мистецтва в житті людини, наведіть приклади з художньої літератури та власного досвіду.
5 клас
Сила творчої уяви. Л.Керролл. М. Цвєтаєва
Різнорівневі тестові завдання. ІІ в.
Початковий та середній рівні (6 балів)
1. Автор «Аліса в Країні Див» був:
а) біологом й істориком; б) фізиком і мовознавцем;
в) математиком і письменником; г) географом і літератором.
2. Аліса, щоб побачити дива підземного царства, захотіла збільшуватися й зменшуватися як:
а) гумка; б) підзорна труба; в) велика пружина; г) циркуль.
3. Дитина, яку бавила Герцогиня, а потім Аліса, перетворилася на:
а) козеня; б) кролика; в) мавпочку; г) порося.
4.У домі Герцогині був безлад, гармидер, не можна дихати від перцю, це є критика на:
а) бездарних господинь; б) задушливу атмосферу в Англії;
в) відсутність естетичного смаку у суспільстві;
г) пристрасті до гострої східної кухні.
5. Кулями у грі в крокет були:
а) мильні бульбашки; б) зігнуті вояки; в) живі їжаки;
г) особливі м’ячі.
6. Про те, що на суді спочатку необхідно винести вирок, а потім присяжні досліджують справу, було сказано:
а) Чеширським Котом; б) Алісою; в) Королевою; г) Герцогинею.
7. У вірші М. Цвєтаєвої «Книжки в обкладинках червоних» згадується відомий філософ:
а) Діоген; б) Платон; в) Аристотель; г) Сократ.
8. Утворіть логічні пари – герої та подію
1) Сонько-Гризун а) зникає, залишаючи лише посмішку;
2) Герцогиня б) розповідає казку про сестричок;
3) Чеширський кіт в) перетворюються на колоду карт;
4) Садівники г) шукає в усьому мораль.
9. Продовжте речення: «Повість – це....»
Достатній рівень (3 бали)
10. Охарактеризуйте образ Аліси з твору Л.Керролла «Аліса в Країні Див»
11. Стисло перекажіть один розділ твору Л. Керролла «Аліса в Країні Див».
Високий рівень (кожна відповідь3 бали)
12. Напишіть висловлювання на тему: «Чому М. Цвєтаєва у вірші «Книжки в обкладинках червоних» називає світ дитинства й імена улюблених героїв «легендами золотих часів»
13. Висловіть міркування про роль творчої уяви, фантазії в житті людини, наведіть приклади з художньої літератури та власних спостережень.
5 клас. Контрольна робота
Сучасна література. У колі добрих героїв
Різнорівневі тестові завдання. І варіант
Початковий рівень (4 бали)
1. У творах Туві Янсон утверджуються цінності?
а) сімейні; б) наукові; в) мистецькі; г) матеріальні.
2. Твори Роальда Дала піднімали питання:
А) виховання дітей; Б) про природу; В) про тваринний світ; г) шоколадний бізнес.
3. Стосунки в родині мумі-тролів грунтуються на
А) егоїзмі; б) любові; в) байдужості; г) жорстокості.
4. Чим містер Вонкі приємно здивував Чарлі?
А) дав йому коштовності; Б) подарував шоколадну фабрику;
В) подарував фрукти, шоколад; г) збудував нову фабрику.
5. Хто з героїв повісті Р. Дала «Чарлі і шокладна фабрика» співав пісні повчального змісту?
А) Чарлі Баккет; Б) Умпа-Лумпи; В) містер Віллі Вонкі; г) Роальд Дал.
6. Головна думка казки Т. Янсон «Комета прилітає»:
А) весь світ – прекрасна чарівна казка; Б) жити – значить боротися;
В) краса врятує світ; г) дружба та порозуміння врятують світ.
7. Колекцію чого збирав Гемуль?
А) рубіни; Б) значки; В) комах; г) рослини;
8. Спосіб життя мумі-тролів схожий на спосіб життя:
А) тварин; Б) невідомих істот; В) людей; г) комах.
Середній рівень (3 бали)
Продовжіть речення
9. Автор твору «Комета прилітає» - ….
10. Персонаж - це ….
11. Туве Янсон народилася в країні …..
Достатній рівень (4 бали)
12. Встановіть послідовність подій у творі Роальда Дала «Чарлі і шоколадна фабрика»
А) Екскурсія в шоколадному цеху
Б) Віолетта перетворилася на жуйку
В) Оголошення про золоті квитки
Г) Чарлі живе в бідній родині
Д) Чарлі отримав винагороду
Ж) Подорож Майка Тіві
З) Верука у сміттєзвалищі
13. Встановіть відповідність між героями та назвами творів
1. Чмих а) «Комета прилітає»
2. Мумі-мама б) «Чарлі і шоколадна фабрика»
3. Верука
4. Чарлі
Високий рівень (4 бали)
14. Виконати одне із завдань.
1. Написати розповідь про твір сучасної літератури, який найбільше сподобався
2. Чим приваблюють читачів твори Роальда Дала?
3. Чому вчать читачів твори Туве Янсон?
5 клас. Контрольна робота
Сучасна література. У колі добрих героїв
Різнорівневі тестові завдання. ІІ варіант
Початковий рівень (4 бали)
1. У творах Туві Янсон утверджуються цінності?
а) сімейні; б) наукові; в) мистецькі; г) матеріальні.
2. Твори Роальда Дала піднімали питання:
А) виховання дітей; Б) про природу; В) про тваринний світ; г) шоколадний бізнес.
3. Стосунки в родині мумі-тролів грунтуються на
А) егоїзмі; б) любові; в) байдужості; г) жорстокості.
4. Чим містер Вонкі приємно здивував Чарлі?
А) дав йому коштовності; Б) подарував шоколадну фабрику;
В) подарував фрукти, шоколад; г) збудував нову фабрику.
5. Хто з героїв повісті Р. Дала «Чарлі і шокладна фабрика» співав пісні повчального змісту?
А) Чарлі Баккет; Б) Умпа-Лумпи; В) містер Віллі Вонкі; г) Роальд Дал.
6. Головна думка казки Т. Янсон «Комета прилітає»:
А) весь світ – прекрасна чарівна казка; Б) жити – значить боротися;
В) краса врятує світ; г) дружба та порозуміння врятують світ.
7. Колекцію чого збирав Гемуль?
А) рубіни; Б) значки; В) комах; г) рослини;
8. Спосіб життя мумі-тролів схожий на спосіб життя:
А) тварин; Б) невідомих істот; В) людей; г) комах
Середній рівень (3 бали)
Продовжіть речення
9. Автор твору «Чарлі і шоколадна фабрика» …..
10. Герой – це ….
11. Роальд Дал народився в країні …..
Достатній рівень (4 бали)
12. Встановіть послідовність подій у творі Туве Янсон «Комета прилітає»
А) Ондатр розповів про комету
Б) Долина мумі-тролів
В) Мумі-мама готує торт до повернення дітей
Г) Кінець світу не настав
Д) Мумі-троль повертається додому з новими друзями
Ж) Мумі-троль і Чмих подорожують до обсерваторії
З) Герої перечікують приліт комети в печері
13. Встановіть відповідність між героями та назвами творів
1. Мумі-троль а) «Комета прилітає»
2. Гемуль б) «Чарлі і шоколадна фабрика»
3. Віолетта
4. Август
Високий рівень (4 бали)
14. Виконати одне із завдань.
1. Написати розповідь про твір сучасної літератури, який найбільше сподобався
2. Чим приваблюють читачів твори Роальда Дала?
3. Чому вчать читачів твори Туве Янсон?
5 клас
Літературна казка
Різнорівневі тестові завдання
Варіант 1
Початковий рівень (виберіть правильний варіант відповіді) (4 балів)
1. «Край лукомор’я...» - це вступ до твору О.С. Пушкіна
а) «Казка про рибака та рибку»; б) «Руслан і Людмила»;
в) «Казка про царя Султана»
2. Цариця-мачуха з казки О.С. Пушкіна «Про мертву царівну та про сімох богатирів» любила розмовляти із:
а) Чорнявкою; б) царем; в) дзеркальцем.
3. Царівну з «Казки про мертву царівну та про сімох богатирів» О.С. Пушкіна врятує:
а) сім богатирів; б) Єлисей; в) бурий вовк.
4. У Копенгагені біля моря стоїть пам’ятник герою казки Г.К. Андерсена:
а) Русалоньці; б) соловейку; в) Дюймовочці.
5. Хто знайшов олов’яного солдатика на тротуарі?
а) три хлопчика; б) два хлопчика; в0 бабуся.
6. Що вимагав Пацюк у олов’яного солдатика?
а) пропуск; б) візу; в) паспорт.
7. Що залишилося у вогнищі від солдатика та балерини?
а) серце і троянда; б) серце і каблучка; в) два камінці.
8. Хлопчик-зірка перетворився на:
а) жабу, схожу на людину; б) людину з гидким обличчям та лускою на тілі;
в) схожий на жабу, тіл вкрилося лускою.
Середній та достатній рівень ( 5 бали)
9. Поєднайте героїв казок, у яких вони діють
1) Чорнявка а) «Непохитний олов’яний солдатик» Г.К. Андерсена
2) Дроворуб б) «Казки про мертву царівну та про сімох богатирів» О.С.
Пушкіна
3) Гном в) «Хлопчик-зірка» О. Уайльда
Продовжіть правильно речення:
10. Літературна казка це ....
11. Назвіть риси характеру Хлопчика-Зірки
Високий рівень (3 бали)
12. Напишіть невеличкий твір на тему:
«Без труда – нема й плода»
«Що таке справжня краса» ( за мотивами казки Оскара Уайльда «Хлопчик-Зірка»).
5 клас
Літературна казка
Різнорівневі тестові завдання
Варіант 2
Початковий рівень (виберіть правильний варіант відповіді) (4 балів)
1. У казці «Про мертву царівну і сімох богатирів» що укусила та заснула царівна:
а) яблуко; б) грушу; в) бублик.
2. Про кого в пролозі до поеми «Руслан і Людмила» сказано : «Вірно служить»?
а) Про морського дозорця; б) про бурого вовка; в) про грозного царя.
3. Королевичу Єлисею з «Казки про мертву царівну та про сімох богатирів», що допоміг знайти царівну:
а) вітер; б) сонце; в) місяць.
4. Що було перед чудовим палацом із паперу?
а) дерева та озерце; б) квіти та озерце; в) квіти та ставок.
5. Хто вистрибнув із табакерки в ночі в казці «Непохитний олов’яний солдатик»?
а) Гном; б) Злодій; в) Фея.
6. Хто написав казку «Хлопчик-Зірка» :
а) Пушкін; б) Шарль Перро; в) О. Уайльд
7. Кого прогнав Хлопчик-Зірка із хати дроворубів:
а) жебрачку; б) рідну матір; в) служницю.
8. Де знайшли дроворуби Хлопчика-Зірку:
а) в полі; б) в лісі; в) у степу.
Середній та достатній рівень ( 5 бали)
9. Поєднайте героїв казок, у яких вони діють
1) Єлисей а) «Непохитний олов’яний солдатик» Г.К. Андерсена
2) Зайченя б) «Казки про мертву царівну та про сімох богатирів» О.С. Пушкіна
3) Балерина в) «Хлопчик-зірка» О. Уайльда
Продовжіть правильно речення:
10. Народна казка це…
11. Назвіть риси характеру олов’яного солдатика.
Високий рівень (3 бали)
12. Напишіть невеличкий твір на тему:
«Краса народної казки».
«Не все те золото , що блищить» ( за мотивами казки Оскара Уайльда «Хлопчик-Зірка»).