Контрольні роботи з алгебри і початків аналізу для 10 класу . Профільний рівень.
Канарська Людмила Василівна, вчитель математики Черкаської гімназії № 9 ім. О. М. Луценка Черкаської міської ради Черкаської області, спеціаліст вищої категорії
Контрольна робота 1. Степенева функція
І варіант
-
Знайдіть область визначення функції: .
А) ; Б) В) Г) Д)
2. Обчисліть: .
А) -7; Б) 3; В) -3; Г) 7; Д) 5 .
3. Установіть відповідність між виразами (1-4) і числами (А-Д), одержаними в результаті їх перетворення:
1) А) 12;
2) Б) 1;
3) В) 48;
4) . Г) -1;
Д) 2.
4. Установіть відповідність між виразами (1-4) і виразами (А -Д), одержаними в результаті їх перетворення:
1) А) ;
2) Б)
3) В) ;
4) . Г)
Д) .
5. Знайдіть значення виразу: а) ; б) .
6. Обчисліть значення виразу: .
7. Знайдіть область визначення функції:
.
8. Розв’яжіть рівняння : .
9. Спростіть вираз: .
ІІ варіант
-
Знайдіть область визначення функції: .
А) ; Б) В) Г) Д) .
2. Обчисліть:
А) -7; Б) 1; В) -1; Г) 7; Д) 12.
3. Установіть відповідність між виразами (1-4) і числами (А-Д), одержаними в результаті їх перетворення:
1) А) 1;
2) Б) 2;
3) В) 4;
4) . Г) 3;
Д) 6.
4. Установіть відповідність між виразами (1-4) і виразами (А-Д), одержаними в результаті їх перетворення:
1) А) ;
2) Б)
3) В) ;
4) . Г)
Д) .
5. Знайдіть значення виразу: а) ; б) .
6. Обчисліть значення виразу: .
7. Знайдіть область визначення функції:
.
8. Розв’яжіть рівняння : .
9. Спростіть вираз: .
Контрольна робота 2 . Тригонометричні функції
І варіант
-
Кутом якої чверті є кут, радіанна міра якого дорівнює 1,5 радіана ?
А) І; Б) ІІ; В) ІІІ; Г) IV; Д) визначити неможливо.
-
Знайдіть значення виразу: .
А) ; Б) ; В) 0 ; Г) 1; Д) .
-
Укажіть неправильну нерівність:
А) ;
Б) ;
В) ;
Г) ;
Д) .
-
Відомо, що . Знайдіть .
А) ; Б) ; В) ; Г) ; Д) .
-
Установіть відповідність між функцією, заданою формулою (1-3), та її властивістю (А-Г):
-
; А) функція не має найбільшого значення;
-
; Б) функція є зростаючою на всій області визначення;
-
; В) найбільше значення функції дорівнює 1 при ;
Г) функція парна.
-
Знайдіть головний період функції: .
-
Доведіть парність функції:
-
Знайдіть значення виразу: .
-
Побудуйте графік функції: а) ; б) .
ІІ варіант
-
Кутом якої чверті є кут, радіанна міра якого дорівнює 2,5 радіана?
А) І; Б) ІІ; В) ІІІ; Г) IV; Д) визначити неможливо.
-
Знайдіть значення виразу: .
А) ; Б) ; В) 0; Г) 1; Д) .
-
Укажіть неправильну нерівність:
А) ;
Б) ;
В) ;
Г) ;
Д) .
-
Відомо, що . Знайдіть .
А) ; Б) ; В) ; Г) ; Д) .
-
Установіть відповідність між функцією, заданою формулою (1-3), та її властивістю (А-Г):
1) ; А) функція не має найменшого значення;
2) ; Б) функція є спадною на всій області визначення;
3) . В) найменше значення функції дорівнює -1 при ;
Г) функція зростає на проміжках
-
Знайдіть головний період функції : .
-
Доведіть непарність функції :
-
Знайдіть значення виразу: .
-
Побудуйте графік функції: а) ; б) .
Контрольна робота 3 . Тригонометричні тотожності
І варіант
-
Укажіть неправильну тригонометричну формулу:
А) ;
Б) ;
В) ;
Г) ;
Д) .
-
Укажіть вираз, тотожно рівний виразу :
А) ;
Б) ;
В) ;
Г) ;
Д) .
-
Установіть відповідність між тригонометричними виразами (1-4) і їхніми числовими значеннями (А-Д):
1) ; А) ;
2) ; Б) ;
3) ; В) 1;
4) . Г) ;
Д) .
-
Обчисліть: .
-
Спростіть вираз:
-
Знайдіть значення виразу: , якщо .
-
Спростіть вираз: .
-
Знайдіть найбільше та найменше значення виразу: .
-
Доведіть тотожність: а) ;
б)
ІІ варіант
-
Укажіть неправильну тригонометричну формулу:
А) ;
Б) ;
В) ;
Г) ;
Д) .
-
Укажіть вираз, тотожно рівний виразу :
А) ;
Б) ;
В) ;
Г) ;
Д) .
-
Установіть відповідність між тригонометричними виразами (1-4) і їхніми числовими значеннями (А-Д):
1) ; А) ;
2) ; Б) ;
3) ; В) ;
4) . Г) ;
Д) 2.
-
Обчисліть: .
-
Спростіть вираз: .
-
Знайдіть значення виразу: , якщо .
-
Спростіть вираз: .
-
Знайдіть найбільше та найменше значення виразу: .
-
Доведіть тотожність: а) .
б)
Контрольна робота 4 . Тригонометричні рівняння
І варіант
-
Обчисліть: .
А) ; Б) ; В) ; Г) ; Д) .
-
Установіть відповідність між рівняннями (1-4) і множинами їхніх розв’язків (А-Д):
1) ; А) ;
2) ; Б) розв’язків немає;
3) ; В) ;
. Г) ;
Д) .
-
Знайдіть найменший додатний корінь рівняння: .
-
Розв’яжіть рівняння способом розкладання на множники .
-
Розв’яжіть однорідне рівняння: .
-
Розв’яжіть рівняння: .
-
Розв’яжіть рівняння : а) ;
б) .
-
Розв’яжіть систему рівнянь:
-
Визначте, при яких значеннях параметра рівняння має на проміжку : 1) два корені; 2) три корені; 3) не менше ніж три корені?
ІІ варіант
-
Обчисліть: .
А) ; Б) ; В) ; Г) ; Д) .
-
Установіть відповідність між рівняннями (1-4) і множинами їхніх розв’язків (А-Д):
1) ; А) ;
2) ; Б) розв’язків немає ;
3) ; В) ;
-
. Г) ;
Д) .
-
Знайдіть найменший додатний корінь рівняння : .
-
Розв’яжіть рівняння способом розкладання на множники .
-
Розв’яжіть однорідне рівняння : .
-
Розв’яжіть рівняння: .
-
Розв’яжіть рівняння: а) ;
б)
-
Розв’яжіть систему рівнянь:
-
Визначте, при яких значеннях параметра рівняння має на проміжку : 1) два корені; 2) три корені; 3) не менше ніж три корені?
Контрольна робота 5. Тригонометричні нерівності
І варіант
-
Розв’яжіть нерівність: .
А) ;
Б) ;
В) ;
Г) ;
Д) .
-
Розв’яжіть нерівність: .
А) ;
Б) ;
В) ;
Г) ;
Д) .
-
Розв’яжіть нерівність: .
А) ;
Б) ;
В) ;
Г) ;
Д) .
-
Установіть відповідність між заданою нерівністю (1-3) та її розв’язками (А-Г):
А) ;
Б) ;
3) . В) ;
Г) .
Д) .
-
Знайдіть область визначення функції : .
-
Розв’яжіть нерівність: а) ;
б) ;
в) .
-
Розв’яжіть нерівність: .
-
Розв’яжіть нерівність: .
ІI варіант
-
Розв’яжіть нерівність: .
А) ;
Б) ;
В) ;
Г) ;
Д) .
-
Розв’яжіть нерівність: .
А) ;
Б) ;
В) ;
Г) ;
Д) .
-
Розв’яжіть нерівність: .
А) ;
Б) ;
В) ;
Г) ;
Д) .
-
Установіть відповідність між заданою нерівністю (1-3) та її розв’язками (А-Г):
1) ; А) ;
2) ; Б) ;
3) . В) ;
Г) .
Д) .
-
Знайдіть область визначення функції : .
-
Розв’яжіть нерівність : а) ;
б) ;
в) .
-
Розв’яжіть нерівність: .
-
Розв’яжіть нерівність: .
Контрольна робота 6. Границя та неперервність функції
Варіант 1
-
Чи є функція неперервною в кожній точці проміжку:
а)
б)
в)
-
Обчисліть границю функції:
а) ;
б) ;
в) ;
г) ;
д) ;
е) .
-
Доведіть, що функція неперервна в точці :
-
Серед даних функцій виберіть ті, графіки яких мають вертикальні асимптоти, горизонтальні асимптоти, похилі асимптоти:
а)
б)
в)
г)
-
Знайдіть асимптоти графіка функції (якщо вони існують):
а)
б)
-
При яких значеннях функція неперервна в точці ?
-
Побудуйте графік функції дослідіть цю функцію на неперервність у точках і .
-
При яких значеннях параметра функція є неперервною в точці ?
Варіант 2
-
Чи є функція неперервною в кожній точці проміжку:
а)
б)
в) ?
-
Обчисліть границю функції:
а) ;
б) ;
в) ;
г) ;
д) ;
е) .
-
Доведіть, що функція неперервна в точці :
-
Серед даних функцій виберіть ті, графіки яких мають вертикальні асимптоти, горизонтальні асимптоти, похилі асимптоти:
а)
б)
в)
г)
-
Знайдіть асимптоти графіка функції (якщо вони існують):
а)
б)
-
При яких значеннях функція неперервна в точці ?
-
Побудуйте графік функції дослідіть цю функцію на неперервність у точках і .
-
При яких значеннях параметра функція є неперервною в точці ?
Контрольна робота 7. Похідна функції
Варіант 1
-
Знайдіть тангенс кута нахилу дотичної до графіка функції в точці з абсцисою .
А) -1; Б) 1; В) 0; Г) 2; Д) -2.
-
Тіло рухається прямолінійно за законом ( вимірюється в метрах, у секундах). Знайдіть швидкість цього тіла в момент часу с.
А) 1 м/с; Б) 8 м/с; В) 4 м/с; Г) 2 м/с; Д) 6 м/с.
-
Установіть відповідність між функціями (1-4) та їх похідними (А-Д):
-
; А) ;
-
; Б) ;
-
; В) ;
-
. Г) ;
Д) .
-
Знайдіть похідну функції:
а) ;
б) ;
в) .
-
Знайдіть похідну складеної функції:
а) ;
б) ;
в) .
-
Запишіть рівняння дотичних до графіка функції , якщо дотичні паралельні прямій .
-
Матеріальна точка рухається за законом (в метрах, у секундах). Визначте швидкість точки в момент, коли її прискорення мінімальне.
-
Знайдіть значення і , за яких виконуються умови: , , .
Варіант 2
-
Знайдіть тангенс кута нахилу дотичної до графіка функції в точці з абсцисою .
А) ; Б) 1; В) -1; Г) 4; Д) -3.
-
Тіло рухається прямолінійно за законом ( вимірюється в метрах, у секундах). Знайдіть швидкість цього тіла в момент часу с.
А) 3 м/с; Б) 2 м/с; В) 5 м/с; Г) 1 м/с; Д) 4 м/с.
-
Установіть відповідність між функціями (1-4) та їх похідними (А-Д):
-
А) ;
-
Б) ;
-
В) ;
-
Г) ;
Д) .
-
Знайдіть похідну функції:
а) ;
б) ;
в) .
-
Знайдіть похідну складеної функції:
а) ;
б) ;
в) .
-
Запишіть рівняння дотичних до графіка функції , якщо дотичні паралельні прямій .
-
Матеріальна точка рухається за законом (в метрах, у секундах). Визначте прискорення точки в момент, коли її швидкість максимальна.
-
Знайдіть значення і , за яких виконуються умови: , , .
Контрольна робота 8. Застосування похідної
Варіант 1
-
Укажіть абсцису точки, у який дотична до графіка функції паралельна осі абсцис, якщо така точка існує.
А) 0; Б) 1; В) -1; Г) 2; Д) таких точок немає.
-
Знайдіть проміжки зростання функції .
А) ; Б) ; В) ; Г) ; Д) .
-
Укажіть усі критичні точки функції .
А) 0; 2; Б) 0; ; В) 2; Г) 0; Д) 2; -2.
-
Знайдіть найбільше значення функції на проміжку .
-
У якій точці кривої дотична нахилена до осі абсцис під кутом ?
-
Висота, на якій перебуває камінь, що кинули вертикально вгору зі швидкістю м/с із початкової висоти м, змінюється за законом ( вимірюється в метрах, у секундах). На якій висоті швидкість каменю дорівнюватиме нулю (вважайте, що прискорення вільного падіння м/с)?
-
Дослідіть функцію і побудуйте її графік.
-
У прямокутний трикутник, гіпотенуза якого дорівнює 24 см, а кут - , вписано прямокутник так, що одна його сторона лежить на гіпотенузі. Знайдіть сторони прямокутника, якщо відомо, що він має найбільшу площу.
-
Скільки коренів має рівняння при умові ?
Варіант 2
-
Укажіть абсцису точки, у який дотична до графіка функції паралельна осі абсцис, якщо така точка існує.
А) 1; Б) 2; В) -1; Г) 0; Д) таких точок немає.
-
Знайдіть проміжки зростання функції .
А) ; Б) ; В) ; Г) ; Д)
-
Укажіть усі критичні точки функції .
А) ; Б) ; В) 1; Г) 0; Д) 3.
-
Знайдіть найбільше значення функції на проміжку .
-
У якій точці кривої дотична нахилена до осі абсцис під кутом ?
-
Висота, на якій перебуває камінь, що кинули вертикально вгору зі швидкістю м/с із початкової висоти м, змінюється за законом ( вимірюється в метрах, у секундах). На якій висоті швидкість каменю дорівнюватиме нулю (вважайте, що прискорення вільного падіння м/с)?
-
Дослідіть функцію і побудуйте її графік.
-
У прямокутний трикутник, гіпотенуза якого дорівнює 24 см, а кут - , вписано прямокутник так, що його кут збігається з прямим кутом трикутника. Знайдіть сторони прямокутника, якщо відомо, що він має найбільшу площу.
-
Скільки коренів має рівняння при умові ?
Література:
-
Каплун О. І. Алгебра і початки аналізу. Геометрія. 10 клас: зошит для поточного та тематичного оцінювання / Каплун О. І. – Харків.: ПЕТ, 2014. – 128 с. +32 с. вкладка.
-
Гальперіна А. Р. Алгебра і початки аналізу. Геометрія. 10 клас. Академічний рівень. Тестовий контроль знань / А. Р. Гальперіна . – 2-ге вид. – Київ.: Літера ЛТД, 2013. – 128с.
-
Єршова А. П. Самостійні та контрольні роботи з алгебри та початків аналізу для 10-11 класу. Різнорівневі дидактичні матеріали / Єршова А.П., Голобородько В. В. – Харків.: Гімназія, 2004. -176 с.