Контрольні роботи з географії 9 класу за 1 семестр. 9 варіантів

Про матеріал
Контрольні роботи з географії 9 класу за 1 семестр. Містить 9 варіантів. Враховано змістові лінії та компетентнісний потенціал.
Перегляд файлу

1 варіант

1.                   Змістова лінія: «Здоров’я і безпека», «Екологічна безпека та сталий розвиток».

            Компетентнісний потенціал: «Соціальна і громадянська компетентність», «Екологічна грамотність і здорове життя», «Спілкування державною та  іноземними мовами»,  «Уміння вчитися впродовж життя»,

«Основні компетентності у природничих науках і технологіях».

 

На уроках фізики ви вивчили фізичні основи бережливого природокористування та збереження енергії. Ознайомилися з альтернативними джерелами енергії. З уроків української мови знаєте, що складноскорочені назви, утворені з початкових (ініціальних) букв, власних і загальних назв, пишуться великими літерами. Використовуючи знання фізики, української мови та географії, укажіть абревіатуру, що НЕ позначає альтернативні джерела енергії :

 

А)  ВЕС;  Б)  ГТЕС; В)  СЕС;  Г)  ТЕС; Д)  ПЕС.

                         

А

Б

В

Г

Д

 

 

 

 

 

 

2.                   Змістова лінія: «Здоров’я і безпека», «Громадянська відповідальність», «Екологічна безпека та сталий розвиток».

             Компетентнісний потенціал: «Соціальна і громадянська компетентність», «Уміння вчитися впродовж життя», «Обізнаність та самовираження у сфері культури», «Екологічна грамотність і здорове життя». 

 

Сьогодні кожен має знати права споживача на якісні товари і послуги. В тому числі  походження цих товарів і послуг. Україна – найбільший експортер світу рослинної (соняшникової та ріпакової) олії. Постачає її до понад 100 країн світу. А це, в свою чергу, визнання її якості і конкурентоспроможності. Укажіть вітчизняного лідера з виробництва соняшникової олії:

 

А)  Запорізька обл;   

Б)  Хмельницька обл;    

В)  Закарпатська обл.;   

Г)  Вінницька обл; Д)  Харківська обл.

 

А

Б

В

Г

Д

 

 

 

 

 

 

3.                   Змістова лінія: «Громадянська відповідальність».             Компетентнісний потенціал: «Інформаційно-цифрова компетентність». 

 

Електричний струм – це «хліб» промисловості. Тому одним з основних показників рівня розвитку країни є обсяг й ефективність виробництва в ній електричного струму на різних типах електростанцій. За секторною діаграмою укажіть букву, що позначає частку виробленої електроенергії на ТЕС (2016 р.):

 

image

 

А

Б

В

Г

Д

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4.                   Змістова лінія: «Екологічна безпека та сталий розвиток», «Громадянська відповідальність».

             Компетентнісний потенціал: «Екологічна грамотність і здорове життя», «Соціальна і громадянська компетентність»,   «Математична компетентність».

На уроках фізики ви отримаєте знання про атомні станції, екологічні проблеми атомної енергетики. Зможете доповнити їх знаннями з географії. Установіть відповідність між атомними електростанціями України та кількістю працюючих на них енергоблоків: 

              

1.      Рівненська АЕС;          А) 2;                     

2.      Південноукраїнська АЕС;       Б) 3;                  

3.      Хмельницька АЕС;      В) 4;      

4.      Запорізька АЕС.          Г) 5;      

                                                                         Д) 6.                                                                                                

 

1

2

3

4

 

 

 

 

 

5.                   Змістова лінія: «Підприємливість та фінансова грамотність», «Здоров’я і безпека».             Компетентнісний потенціал:  «Математична компетентність».

 

Визначте кількість електроенергії, яку виробляє Хмельницька АЕС за рік (в млрд. кВт), якщо її потужність складає 2 млн. кВт/год.:

              

                А)  43,8;           Б)  17,52;         В)  228,3;        Г)  730; Д)  54,8.

 

А

Б

В

Г

Д

 

 

 

 

 

 

 

6.                   Змістова лінія: «Екологічна безпека та сталий розвиток», «Здоров’я і безпека», «Підприємливість та фінансова грамотність».

            Компетентнісний потенціал: «Екологічна грамотність і здорове життя», «Соціальна і громадянська компетентність», «Ініціативність і підприємливість».

 

В Україні станом на 2016 рік на АЕС припадає більше ніж половина всього виробництва електроенергії.  Укажіть три переваги атомних електростанцій над іншими типами електростанцій:

 

1.                   виробляє найдешевший електричний струм;

2.                   невичерпність енергоносія та його дешевизна;

3.                   має великі встановлені потужності з виробництва й найменшу вагу енергоносія;

4.                   відсутність відходів виробництва;

5.                   не потребує транспортування пального;

6.                   стабільне у значних обсягах виробництво електричного струму мало залежить від погодних умов; 7. відсутність шкідливих викидів;

8. можливість будівництва електростанцій з різною потужністю й використання різних типів пального для виробництва електричного струму.

 

 

 

 

 

 

7.                   Схарактеризуйте експортні галузі сільського господарства України

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2

 

1.                   Змістова лінія: «Громадянська відповідальність».

            Компетентнісний потенціал: «Обізнаність та самовираження у сфері культури», «Екологічна грамотність і здорове життя», «Соціальна і громадянська компетентність», «Інформаційно-цифрова компетентність».

 

У 2015 році Міністерство аграрної політики та продовольства України затвердило державний логотип для органічної продукції (сировини). Розпізнайте його серед представлених зображень:

 

     А) image 

 

А

Б

В

Г

Д

 

 

 

 

 

 

2.                   Змістова лінія: «Підприємливість та фінансова грамотність».             Компетентнісний потенціал: «Ініціативність і підприємливість». 

 

Укажіть соціально-економічний чинник, що не впливає на розвиток агробізнесу:

 

А) аграрні відносини на селі;        

Б)  форми земельної власності;        

В)  розвиток генної та клітинної інженерії;         Г)  паливний чинник;        

Д)  особливості землекористування. 

 

А

Б

В

Г

Д

 

 

 

 

 

 

3.                   Змістова лінія: «Громадянська відповідальність».

             Компетентнісний потенціал: «Екологічна грамотність і здорове життя». 

 

             До дня довкілля, 21 квітня, кожен із секторів господарства країни прагне досягти успіхів щодо мінімізації негативного впливу свого виробництва на навколишнє середовище. Укажіть поняття, що характеризує штучне відновлення родючості ґрунтів і рослинного покриву після техногенного порушення природи:

 

                А)  реанімація;                               В)  рекультивація;                   Д)  реакліматизація.

                Б)  реалізація;                                 Г)  реабілітація;

             

А

Б

В

Г

Д

 

 

 

 

 

 

4.                   Змістова лінія: «Підприємливість та фінансова грамотність», «Громадянська відповідальність».              Компетентнісний потенціал: «Ініціативність і підприємливість», «Екологічна грамотність і здорове життя».

            Для прийняття рішення про перспективи лісового господарства нашої держави та можливості інвестування у цю галузь, необхідно оцінити лісистість її території. Вкажіть забезпеченість лісовими ресурсами України:

 

А)  значна лісистість; 

Б)  середньолісиста;  

В)  достатня лісистість;  Г)  малолісна та лісодефіцитна; 

Д)  відсутність лісу.

.

А

Б

В

Г

Д

 

 

 

 

 

 

5.                   Змістова лінія: «Здоров’я і безпека», «Громадянська відповідальність», «Екологічна безпека та сталий розвиток», «Підприємливість та фінансова грамотність».

             Компетентнісний потенціал: «Ініціативність і підприємливість», «Математична компетентність».

             

Укажіть, який із зазначених у таблиці видів мінеральних ресурсів у США скінчиться раніше, якщо обсяги видобутку сировини не зміняться. Розмістіть ресурси у порядку збільшення тривалості використання, починаючи з найменшої:

 

 

Вид мінеральної сировини

Запаси мінеральної сировини

Щорічний видобуток

А

срібло, т

52 550

4 042,3

Б

вугілля, млн. т.

249 994

992

В

залізна руда, млн. т.

5 100

534

Г

нафта, млн. т.

3 800

380

Д

природний газ, млрд. м3.

14 430

582,2

 

 

А

Б

В

Г

Д

1

 

 

 

 

 

2

 

 

 

 

 

3

 

 

 

 

 

4

 

 

 

 

 

5

 

 

 

 

 

 

 

6.                   Змістова лінія: «Громадянська відповідальність», «Підприємливість та фінансова грамотність».             Компетентнісний потенціал: «Соціальна і громадянська компетентність», «Ініціативність і підприємливість», «Основні компетентності у природничих науках і технологіях».

При створенні підприємств із добування паливних ресурсів, в першу чергу необхідно володіти знаннями про території їх залягання. Установіть відповідність між видами палива та місцями їх видобутку в Україні:

 

1. кам’яне вугілля; 

А) Олександрія;

2. буре вугілля; 

Б) Борислав;

      3. нафта;

В) Бучмани;

      4. природній газ

Г) Павлоград;

     

 

Д) Дашава;

 

1

2

3

4

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

7.                   За якими типами електростанцій сьогодні майбутнє в Україні і чому?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3

1.       Змістова лінія: «Екологічна безпека та сталий розвиток».

             Компетентнісний потенціал: «Екологічна грамотність і здорове життя».

Основою для розвитку лісового господарства є лісові ресурси. Укажіть материк, на якому є найбільші площі лісів:

 

                А)  Австралія;                              В)  Євразія;                             Д)  Південна Америка.

                Б)  Африка;                                 Г)  Північна Америка;  

 

А

Б

В

Г

Д

 

 

 

 

 

 

2.       Змістова лінія: «Підприємливість та фінансова грамотність», «Екологічна безпека та сталий розвиток».             Компетентнісний потенціал: «Обізнаність та самовираження у сфері культури», «Соціальна і громадянська компетентність», «Інформаційно-цифрова компетентність», «Ініціативність і підприємливість». 

Мінеральні ресурси – основа функціонування промисловості світу. Україна посідає 12 місце у світі за вартістю підтверджених видобувних запасів корисних копалин у своїх надрах. Укажіть корисну копалину, за запасами якої Україна посідає перше місце в світі: А) залізна руда; Б) марганцева руда;  В) титанова руда; Г) бром;  Д) уран.  

 

А

Б

В

Г

Д

 

 

 

 

 

 

3.       Змістова лінія: «Здоров’я і безпека», «Екологічна безпека та сталий розвиток».

            Компетентнісний потенціал: «Соціальна і громадянська компетентність», «Екологічна грамотність і здорове життя», «Уміння вчитися впродовж життя», «Основні компетентності у природничих науках і технологіях».

Основа рослинництва – зернове господарство. Під зерновими культурами зайнята майже половина оброблюваних земель світу. Майже 4/5 світового виробництва припадає на три основні «хліби людства» – пшеницю, рис і кукурудзу. За площею посівів та експорту першість серед зернових культур належить пшениці. У 6-7  класах ви вивчали природні зони світу. Пригадайте їх особливості і вкажіть, у яких природних зонах розміщені основні райони вирощування пшениці у світі:

                А)  лісотундра та мішаний ліс;                                                       

                Б)  мішаний ліс та лісостеп;            

                В)  лісостеп та степ;     

Г)  степ та полісся;

Д)  лісостеп та лісотундра.

 

А

Б

В

Г

Д

 

 

 

 

 

 

4. Змістова лінія: «Здоров’я і безпека», «Громадянська відповідальність».

            Компетентнісний потенціал:  «Спілкування державною та  іноземними мовами», «Соціальна і громадянська компетентність», «Уміння вчитися впродовж життя», «Обізнаність та самовираження у сфері культури».

           Вивчаючи на уроках української літератури доби Ренесансу і доби Бароко байку Григорія Сковороди «Бджола та Шершень», ви зрозуміли основну ідею твору: праця має стати для людини природною потребою і «найсолодшою поживою», лише тоді праця «потрібне робить неважким, а важке — непотрібним». Продовжуючи дану тематику, можна навести приклад із географії про бджільництво, одне із найдавніших занять українців. Укажіть найкращі умови для його розвитку:

 

А)  Полісся, Лісостеп, Карпати;        

Б)  Степ, Полісся, Крим;        

В)  Полісся, Лісостеп, Степ;        

Г)  Карпати, Крим;       

Д)  Лісостеп, Степ, Карпати. 

 

 

А

Б

В

Г

Д

 

 

 

 

 

 

5.                  Змістова лінія: «Громадянська відповідальність».

            Компетентнісний потенціал: «Інформаційно-цифрова компетентність». 

 

Геополітичне положення України та її високий земельно-ресурсний потенціал обумовлюють провідну роль земельного фонду як одного з важливих ресурсів держави, що виступає первинним фактором виробництва і своєрідним фундаментом економічного розвитку. Укажіть букву на діаграмі, що позначає частку сільськогосподарських земель у структурі земельного фонду України станом на 2015 рік:

image

 

А

Б

В

Г

Д

 

 

 

 

 

 

 

6.                  Змістова лінія: «Екологічна безпека та сталий розвиток», «Громадянська відповідальність».

             Компетентнісний потенціал: «Екологічна грамотність і здорове життя», «Соціальна і громадянська компетентність».  

Нафта – один із основних видів паливних ресурсів світу. Установіть відповідність між країнами та їх роллю у нафтовій промисловості світу:

1.  США;

2.  Україна;

3.  Саудівська Аравія;

4.  Австралія;

     

А) країна – імпортер нафти із значним енергопостачанням;                                                       

Б) країна – експортер нафти;                                                                                                   

В) країна – імпортер нафти із незначним енергопостачанням;                                    

Г) країна, що забезпечує потреби за рахунок власних ресурсів нафти;            Д) країна – імпортер нафти із екологічно безпечним            енергопостачанням.                     

             

               

 

 

1

2

3

4

 

 

 

 

 

 

7.                  Схарактеризуйте паливні мінеральні ресурси України, їх проблеми і перспективи.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4

 

1. Змістова лінія: «Здоров’я і безпека», «Громадянська відповідальність».

             Компетентнісний потенціал: «Екологічна грамотність і здорове життя»,  «Соціальна і громадянська компетентність», «Уміння вчитися впродовж життя», «Основні компетентності у природничих науках і технологіях».

Багатьом із вас доводилося допомагати батькам у вирощуванні різних культурних рослин на присадибних або дачних ділянках. Уважно вивчаючи географію, ви можете допомогти їм не лише фізично, а й  порадою. Наприклад, яким культурам потрібні ті чи інші умови вирощування, щоб отримати багатий урожай. Укажіть НЕправильне твердження:

А)  гречка – вологолюбна рослина;

Б)  отримання високих врожаїв рису в Україні можливе лише на поливних землях;

В)  кукурудза вимоглива до родючості ґрунтів, не витримує приморозків;

Г)  соняшник – світлолюбна, посухостійка культура, що потребує багато тепла й родючих ґрунтів; Д)  соя – посухостійка, вимоглива до ґрунтів рослина.

             

А

Б

В

Г

Д

 

 

 

 

 

 

2.      Змістова лінія: «Здоров’я і безпека», «Громадянська відповідальність», «Екологічна безпека та сталий розвиток».

             Компетентнісний потенціал: «Спілкування державною та  іноземними мовами», «Соціальна і громадянська компетентність», «Уміння вчитися впродовж життя», «Обізнаність та самовираження у сфері культури», «Екологічна грамотність і здорове життя». 

 

Шанобливому ставленню до засад народної моралі й етики: працелюбності, щирості, любові ви вчилися на уроках української літератури періоду романтизму на основі балади Петра Гулака-Артемовського «Рибалка». Реалістичності змісту можна надати терміну «рибальство» при вивченні географії. Вкажіть поняття, що характеризують промисли у світовому рибальстві – вирощування водних організмів відповідно у прісних і морських водах:

А)  акванавт і гідронавт;   В)  аквакультура й марикультура;   Д)  аквамарин і акванаріум. Б)  аквапарк і акваріум;    Г)  акваторія та акваметрія; 

             

А

Б

В

Г

Д

 

 

 

 

 

 

3.      Змістова лінія: «Громадянська відповідальність», «Здоров’я і безпека».

            Компетентнісний потенціал: «Спілкування державною та  іноземними мовами»,  «Уміння вчитися впродовж життя», «Основні компетентності у природничих науках і технологіях».

Існує крилатий вислів: «Хто знає – може приймати рішення. Хто приймає рішення – може запровадити зміни. Хто може запровадити зміни – може поліпшити якість». Це стратегія сталого розвитку. Вона стала результатом екологізації наукових знань.  Щоб мати змогу оцінювати перспективи використання тих чи інших ресурсів важливо володіти інформацією про ресурсозабезпеченість. Укажіть правильне твердження:

 

А)  ресурсозабезпеченість – це система заходів з вивчення, освоєння, охорони,       перетворення навколишнього середовища; 

Б)  ресурсозабезпеченість – це сукупність компонентів географічного середовища, що        впливають на можливість розвитку господарства та умови життя людини і не       використовуються нею;

В)  ресурсозабезпеченість – це земне довкілля, частина географічної оболонки, яка       безпосередньо пов’язана з життям і діяльністю людини і перебуває в стані постійної       взаємодії з нею в процесі господарської діяльності;

Г)  ресурсозабезпеченість – це співвідношення між наявністю природних ресурсів та  їх використанням;

Д)  ресурсозабезпеченість – це компоненти природи, які за даного рівня розвитку       продуктивних сил використовуються або можуть бути використані в господарстві.

 

А

Б

В

Г

Д

 

 

 

 

 

 

 

4. Змістова лінія: «Здоров’я і безпека».

Компетентнісний потенціал: «Основні компетентності у природничих науках і технологіях».

Для оцінки важливості тієї чи іншої сировини, важливо знати її прикладне значення. А саме: які товари можна виготовити і відповідно задовольнити потреби людини. Укажіть рядок, в якому правильно  наведено приклади товарів, що виготовлені з нафти (використайте знання, отримані на уроках хімії на тему «Перегонка нафти», або «Переробка нафти»):

 

А)  аміак, кокс, фарби, ліки, пластмаса, гірський віск, нашатирний спирт;

Б)  парафін, газолін, бензин, парфумерія, одяг, паливо для доменних печей, сажа;;

В)  асфальт, газолін, бензин, парфумерія, одяг, мастила для швейних машин, сажа;

Г)   гас, оцтова кислота, фарби, ліки, пластмаса, гірський віск;

Д)  мазут, нафталін, мило, важкі масла, одяг, алкоголь ;

             

А

Б

В

Г

Д

 

 

 

 

 

 

 

5. Змістова лінія: «Підприємливість та фінансова грамотність», «Громадянська відповідальність».

            Компетентнісний потенціал: «Обізнаність та самовираження у сфері культури», «Соціальна і громадянська компетентність», «Ініціативність і підприємливість».

 

Уявіть себе фермером у будь-якому куточку Землі, який вирішив займатися скотарством. У правій колонці таблиці впишіть назви держав, у яких, на ваш погляд вигідно займатися відповідною справою (ці країни займають перші місця за поголів’ям тварин серед країн світу):

 

оленярство

 

вівчарство

 

конярство

 

скотарство

 

свинарство

 

 

 

 

 

6. Змістова лінія: «Підприємливість та фінансова грамотність», «Здоров’я і безпека».             Компетентнісний потенціал:  «Математична компетентність».

 

Визначте кількість залізної руди (в млн. т) із вмістом заліза 50% для безперебійної роботи металургійного комбінату впродовж року при потужності 3 млн. т прокату за рік:

 

 

7. Схарактеризуйте ГЕС та ГАЕС світу. Їх проблеми та перспективи

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                            

 

 

 


5

  

1.             Змістова лінія: «Громадянська відповідальність», «Підприємливість та фінансова грамотність», «Здоров’я і безпека».

 Компетентнісний потенціал: «Основні компетентності у природничих науках і технологіях»,

«Математична компетентність», «Ініціативність і підприємливість».

 

Успішний менеджмент в агробізнесі передбачає володіння інформацією про особливості природноекономічних умов певних територій. Укажіть цифру на карті, що позначає сільськогосподарську зону за наступним описом: «Зона молочно-м’ясного скотарства, свинарства, картоплярства й зернового господарства»: 

                А)  1;               Б)  2;                В)  3;                Г)  4;                Д)  5. 

 

А

Б

В

Г

Д

 

 

 

 

 

image 

 

2.             Змістова лінія: «Громадянська відповідальність», «Екологічна безпека та сталий розвиток.             Компетентнісний потенціал: «Спілкування державною та  іноземними мовами», «Обізнаність та самовираження у сфері культури».

Вивчаючи на уроках зарубіжної літератури поезіюГенріха Гейне «На півночі кедр одинокий…» із збірки «Книга пісень» або переклад цього твору «Сосна» із лірики Михайла Юрійовича Лермонтова, можна доповнити розповідь вчителя інформацією про країни, де поширені рослини, згадані в творах. Також про південний та північний лісовий пояс. Оберіть рядок, в якому перераховано виключно країни із значною лісистістю (50% і більше):

 

А) Ангола, Бразилія, Канада;

Б)  США, Канада, Бразилія, Малайзія;

В)  Велика Британія, Сирія, ПАР;  Г)  Гвіана, Суринам, Еквадор, Росія; Д)  Росія, Канада, Бразилія.

             

А

Б

В

Г

Д

 

 

 

 

 

3.             Змістова лінія: «Підприємливість та фінансова грамотність», «Громадянська відповідальність».             Компетентнісний потенціал: «Соціальна і громадянська компетентність», «Ініціативність і підприємливість».

 У процесі професійної підготовки гірничих інженерів важливою складовою майстерності є ознайомлення  їх із географією корисних копалин. Спробуйте себе в ролі гірничого інженера і впишіть у праву колонку таблиці назви найбільших басейнів та районів видобування вугілля із країною розташування, позначених на карті світу відповідними цифрами:

 

image 

1-  

2-  

3-  

4-  

5-  

 

 

 

4.             Змістова лінія: «Здоров’я і безпека», «Підприємливість та фінансова грамотність», «Громадянська відповідальність».

            Компетентнісний потенціал: «Соціальна і громадянська компетентність», «Ініціативність і підприємливість».

Потреба людства у рудах металів невпинно зростає. Основою рудної промисловості світу є видобування залізної руди. Для спеціаліста з міжнародних економічних відносин важливо знати країни з найбільшими обсягами видобування залізних руд і країни, які потребують цих ресурсів. На основі таких даних можна побудувати успішний бізнес із експортно-імпортних операцій. Із перерахованих держав оберіть три, які не відповідають характеристиці «експортер залізної руди» 

1.             Бразилія;

2.             Австралія;

3.             Японія;

4.             Канада;

5.             Китай;

6.             Україна; 7. Білорусь; 8. Італія.

 

 

 

 

 

5.             Змістова лінія: «Екологічна безпека та сталий розвиток».

            Компетентнісний потенціал: «Екологічна грамотність і здорове життя», 

           «Обізнаність та самовираження у сфері культури». 

 

Вам, як майбутньому господарю планети Земля, необхідно знати, що у розміщенні виробництв велике значення має екологічний чинник. Розпізнайте на світлинах підприємство, у розташуванні якого найбільш важливо враховувати екологічний чинник:

 

           А) image  

 

А

Б

В

Г

Д

 

 

 

 

 

 

6.             Змістова лінія: «Підприємливість та фінансова грамотність».             Компетентнісний потенціал: «Ініціативність і підприємливість». 

 

При створенні власної справи необхідно продумати форму організації виробництва, яка буде найбільш доцільною для даного виду діяльності. Укажіть форму суспільної організації виробництва, за якої на одному підприємстві зосереджують виробництва різних видів продукції:

А)  концентрація;      Г)  кооперування; Б)  диверсифікація;         Д)  комбінування.

В)  агломерування;

 

А

Б

В

Г

Д

 

 

 

 

 

 

7.             Схарактеризуйте землезабезпеченість України та вашої області.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6

  

1.                  Змістова лінія: «Громадянська відповідальність».

             Компетентнісний потенціал: «Соціальна і громадянська компетентність»,  «Спілкування державною та  іноземними мовами»,

В економіці діє закон порівняльних переваг – кожна країна має порівняльну перевагу у виробництві того чи іншого товару чи послуги й може отримати вигоду, торгуючи ними. Укажіть поняття в географії, що характеризує згаданий закон:

А)  спеціалізація території;  В) світова економіка ;         Д)  типи економічних систем. Б)  світове господарство;  Г)  міжнародний поділ праці;

             

А

Б

В

Г

Д

 

 

 

 

 

2.                  Змістова лінія: «Підприємливість та фінансова грамотність», «Громадянська     відповідальність». 

             Компетентнісний потенціал: «Ініціативність і підприємливість», «Соціальна і  громадянська компетентність».

 

В Україні День підприємця прийнято святкувати в першу неділю вересня. У засобах масової інформації з’являється багато новин про бізнес, започаткування власної справи тощо. Уявіть, що в честь цього свята до вашого класу завітали кореспонденти. Вони запропонували вам дати відповіді на запитання. Одним із них було б таке: «Укажіть чинник розміщення вашого майбутнього бізнесу, якби ви заснували виробництво мобільних телефонів у Китаї»:

 

        А)  сировинний;  Б)  паливний;  В)  енергетичний; Г)  трудових ресурсів;  Д)  транспортний.

 

А

Б

В

Г

Д

 

 

 

 

 

3.                  Змістова лінія: «Громадянська відповідальність».

             Компетентнісний потенціал: «Соціальна і громадянська компетентність».

 

Цікавими є просвітницькі ідеї об’єднання людства в оді Йоганна Крістофа Фрідріха фон Шиллера «До радості». Із пафосом твору, який став гімном Євросоюзу ви нещодавно познайомилися на уроках зарубіжної літератури. Укажіть чинник розвитку світового господарства, прикладом якого є ЄС при відсутності в ньому економічних кордонів:

 

                А)  науково-технічний прогрес;                             Г)  інтернаціоналізація;                           

                Б)  соціалізація;                                                        Д)  глобалізація.

В)  інформатизація;

             

А

Б

В

Г

Д

 

 

 

 

 

 

4.                  Змістова лінія: «Громадянська відповідальність».

            Компетентнісний потенціал: «Соціальна і громадянська компетентність».

Виконайте роль експерта ООН з питань економічного розвитку країн світу і вкажіть тип організації економіки сучасної України:

 

А)  традиційна;  Б)  командна;   В)  ринкова;  Г)  змішана.

                         

А

Б

В

Г

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5.                  Змістова лінія: «Підприємливість та фінансова грамотність».

            Компетентнісний потенціал: «Ініціативність і підприємливість», «Соціальна і  громадянська компетентність».

Уявіть себе керівникам транснаціональної корпорації. Укажіть твердження, що НЕ стане мотивацією закордонної діяльності вашої ТНК:

 

А) економія на транспортних зборах;

Б)  економія на транспортних витратах;

В)  використання місцевої робочої сили;

Г)  збільшення ВВП у країні базування; Д)   використання місцевої сировини й енергії.

 

А

Б

В

Г

Д

 

 

 

 

 

 

6.                  Змістова лінія: «Здоров’я і безпека», «Підприємливість та фінансова грамотність».             Компетентнісний потенціал: «Соціальна і громадянська компетентність», «Ініціативність і підприємливість».

 

У зв’язку з великою різноманітністю сільськогосподарських культур склад рослинництва досить складний. Уявіть, що ви вирішили відкрити власну справу із виробництва натуральних ниток. Укажіть три технічні культури світу із наступного переліку, географію яких вам би довелося вивчати детальніше:

 

1.             маніок;

2.             ямс;

3.             льон-довгунець;

4.             джут;

5.             бавовник;

6.             цукрова тростина;

7.             соя; 8. кокосова пальма.

 

 

 

 

 

 

7. Змістова лінія: «Підприємливість та фінансова грамотність».             Компетентнісний потенціал: «Ініціативність і підприємливість». 

 

Однією із характерних рис психології людини є життя згідно наступного принципу: «Що маємо – не бережемо, що втрачаємо – цінуємо». Прокоментуйте даний принцип щодо добувної промисловості США (що посідають перше місце в світі за вартістю мінеральної сировини, яку добувають самі, і водночас – перше місце як її імпортер) та Канади. Особливість господарства Канади – це аграрно-сировинна спеціалізація у світовому поділі праці. Які риси схожості і відмінності у політиці використання надр можете відмітити? Укажіть проблеми і перспективи розвитку добувної промисловості названих провідних лідерів світового господарства.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

7

                   

1.      Змістова лінія: «Громадянська відповідальність».

             Компетентнісний потенціал: «Соціальна і громадянська компетентність», «Математична компетентність». 

 

Ми пишаємося тим, що ТНК представлені на вітчизняному ринку. Укажіть ТНК-виробника України, що відповідає формулі «первинний+вторинний сектор національної економіки»:

 

                А)  УкрАВТО;                            В)  Кока-Кола;              Д)  «Тойота».

                 Б)  Т.Б.Фрут;                             Г)  «Самсунг»; 

             

А

Б

В

Г

Д

 

 

 

 

 

 

2.      Змістова лінія: «Громадянська відповідальність».

            Компетентнісний потенціал:  «Спілкування державною та  іноземними мовами», «Соціальна і громадянська компетентність», «Обізнаність та самовираження у сфері культури», «Уміння вчитися впродовж життя», «Основні компетентності у природничих науках і технологіях».

 

На першому уроці вивчення нової науки учні дізнаються, що вона вивчає. Укажіть предмет вивчення економічної географії: 

 

            А)  просторові процеси та форми організації господарської діяльності людства;  

Б) територіальна організація суспільства, природо-ресурсної сфери та техносфери соціальногеографічні комплекси, що утворюються в результаті їх взаємодії;

В) територіальна організація суспільства, природо-ресурсної сфери та техносфери соціальногеографічні комплекси, що утворюються в результаті їх взаємодії в межах території нашої держави; 

 Г)  закономірності та особливості розміщення населення, природних ресурсів та господарства;    Д)  суспільство, техносфера, або населення з господарством нашої держави.

 

А

Б

В

Г

Д

 

 

 

 

 

 

3.                  Змістова лінія: «Громадянська відповідальність».

            Компетентнісний потенціал: «Інформаційно-цифрова компетентність». 

 

Світовий банк регулярно досліджує якість життя в різних країнах світу. Уявіть, що вам, як менеджеру банку зі зв’язків із громадськістю доручили скласти доповідь про якість життя в Україні. Укажіть показник, який  ви  використаєте для цього:

 

           А) ВВП; Б) ВНП;  В) НД;    Г) ІРЛ;    Д) ТНК.  

 

А

Б

В

Г

Д

 

 

 

 

 

 

 

4.                  Схарактеризуйте географію технічних культур України

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                  5. Змістова лінія: «Підприємливість та фінансова грамотність», «Громадянська    відповідальність».  Компетентнісний потенціал: «Соціальна і громадянська компетентність», «Ініціативність і підприємливість».    

Бурхливий розвиток міжфірмових зв'язків породжує необхідність міждержавного (а в деяких випадках наддержавного) регулювання, спрямованого на забезпечення вільного переміщення товарів, послуг, капіталів і робочої сили між країнами в рамках даного регіону. В результаті створюються цілісні регіональні господарські комплекси (угруповання), про які необхідно знати всім суб’єктам господарювання, щоб успішно вести бізнес. Установіть відповідність між основними формами міжнародної економічної інтеграції та їх характеристиками.

 

 

товарів, робіт і послуг, а також факторів виробництва — капіталі, трудових ресурсів — через кордони країн-членів;

2. митний союз

 

Б) тип міжнародної інтеграції, при якій в країнах-учасниках скасовуються митні збори і податки, а також кількісні обмеження у взаємній торгівлі згідно з міжнародним договором;

       3. спільний ринок

В) це угода двох або декількох держав, що передбачає усунення внутрішніх тарифів та встановлення спільного зовнішнього тарифу;

       4. економічний союз

Г) це таке інтеграційне об'єднання, в якому переважна частина функцій національного уряду в галузі внутрішньої та зовнішньої політики передається наддержавним органам;

     

 

Д) об'єднання чи група, до якої входить ряд країн, метою яких є сприяння зоні вільної торгівлі між країнами-членами цієї групи, об'єднання.

1

 2

3

4

 

 

 

 

          1. зона вільної торгівлі     А) форма економічної інтеграції країн, що припускає вільне переміщення

6.         Змістова лінія: «Громадянська відповідальність».

 Компетентнісний потенціал: «Основні компетентності у природничих науках і технологіях», «Математична компетентність», «Обізнаність та самовираження у сфері культури», «Соціальна і громадянська компетентність», «Уміння вчитися впродовж життя». 

 

ООН щорічно встановлює рейтинги країн за різними економічними показниками. Уже багато років поспіль лідерами багатьох рейтингів є країни, які характеризуються високим рівнем економічного і соціального розвитку та мають найвище значення ВВП в розрахунку  на душу населення. Ці країни-лідери мають найбільші масштаби економічної діяльності. Для них характерна структура господарства постіндустріального типу. Укажіть рядок, в якому перераховано виключно країни «Великої сімки», позначені на карті відповідними цифрами: 

 

А

Б

В

Г

Д

 

 

 

 

 

imageА) 1,2,4,5, 8,11, 12;

Б) 1,3, 5,6,7,9,10;

В) 1,5,6,7,10,11,12; 

Г) 1,2,3,4,5,6,12;

Д)  1,4,5,6,7, 10,12.

 

 

7. Змістова лінія: «Підприємливість та фінансова грамотність», «Громадянська  відповідальність».             Компетентнісний потенціал:  «Математична компетентність», «Соціальна і громадянська компетентність».

Для визначення економічного розвитку України та її ролі у світовому економічному просторі, розрахуйте ВВП на душу населення (номінальний ВВП 2016 року склав 93 270 млн. дол. США; кількість населення станом на 1. 01. 2017 р. 42 584,5 тис. чол.). Відповідь запишіть у тисячах доларів.

 

 

 

 

 

 


 

 

Контрольна робота 9 клас 1 семестр

                                                                                                                          8    варіант

1. Змістова лінія: «Громадянська відповідальність».

             Компетентнісний потенціал: «Уміння вчитися впродовж життя», «Основні    компетентності у природничих науках і технологіях».

 

У період глобалізації, особливо в умовах надвиробництва та економічної кризи для багатьох підприємців і урядів геомаркетинг набуває дедалі більшого значення стосовно спостереження за розвитком ринку, оптимізації збуту товарів та послуг, розміщення виробництва, спрямованості реклами. За допомогою географічних інформаційних систем та геоданих  геомаркетинг передає сукупність важливої для підприємця інформації в регіонах, пов’язуючи її з даними ринкового потенціалу. Таким чином, можна уникнути ризику при розміщенні підприємства у будь якому регіоні світу. І тоді події розвиватимуться, як у відомому вислові: «Якщо я володію інформацією – я володію світом». Укажіть твердження, що НЕправильно характеризує значення знань з економічної географії:

 

А)  найважливіший аспект географії – формування світогляду, інтелектуального та професійного кругозору майбутнього фахівця;

Б)  напрацювання економічної географії є основою регіональної політики виключно у розвинутих країнах світу;

В)  географічні знання допомагають обґрунтувати вибір місць для будівництва промислових і сільськогосподарських підприємств, прокладення транспортних шляхів, освоєння нових родовищ корисних копалин;

Г)  географія дає повні знання про природу, населення й господарство, необхідні для розроблення напрямку розвитку будь-якої країни;

Д)  економічна географія виконує унікальну функцію, а саме – синтезує все різноманіття інформації про навколишній світ.

        

А

Б

В

Г

Д

 

 

 

 

 

2. Змістова лінія: «Громадянська відповідальність».

            Компетентнісний потенціал: «Уміння вчитися впродовж життя». 

 

Для розуміння важливих економічних термінів сучасності корисним є вивчення їх історії створення, розуміння їх видатними людьми. Одним із таких розумінь є вислів Арістотеля: «Багатство – це те що ми витрачаємо, а не те, що зберігаємо». Саме завдяки витраченим грошам громадянами країни можна порахувати, скільки всього продукції споживається в тій чи іншій країні та інші показники. Одним із них є валовий внутрішній продукт (ВВП). Укажіть правильне визначення ВВП:

 

А)   це вартість усіх кінцевих товарів і послуг, вироблених і реалізованих в даній країні  за рік, іноземними виробниками ;

Б)   це вартість усіх кінцевих товарів і послуг, вироблених в країні за рік, як         національними виробниками так і іноземними; 

В)   це вартість усіх кінцевих товарів і послуг, вироблених і реалізованих        національними виробниками, як в середині країни так і за її межами;

Г)   це вартість усіх кінцевих товарів і послуг, вироблених і реалізованих в країні за рік  як національними виробниками, так і іноземними; Д)   це вартість усіх кінцевих товарів і послуг, вироблених і реалізованих в країні за рік.

             

А

Б

В

Г

Д

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

      3.         Змістова лінія: «Громадянська відповідальність».

            Компетентнісний потенціал «Соціальна і громадянська компетентність», «Уміння вчитися впродовж життя».

Вчені, спостерігаючи за побудовою унікальних споруд мурашників, дійшли висновків, що комахи діють інстинктивно. Людина, на відміну, від них, спочатку складає проект своєї діяльності, визначає прогноз, а тоді – діє. При цьому обирає відповідні елементи проекту.

Укажіть рядок, в якому перераховано елементи, що пов’язують між собою центр і периферію:

А)  потоки інформації, капіталу, політики, робочої сили;

Б)  потоки товарів, робочої сили, інформації, капіталу;

В)  потоки товарів та послуг;

Г)  потоки ресурсів, підприємницьких здібностей, інформації;

Д)  потоки фінансів, ресурсів, робочої сили;

        

А

Б

В

Г

Д

 

 

 

 

 

 

4.                     Змістова лінія: «Громадянська відповідальність».

            Компетентнісний потенціал: «Спілкування державною та  іноземними мовами»,  «Соціальна і громадянська компетентність», «Уміння вчитися впродовж життя».

 

За концепцією «центр – периферія» нерівномірність економічного зростання регіону і процес просторової поляризації неминуче породжують диспропорції між центром і периферією. Укажіть рядок, в якому перераховано чинники, завдяки яким виникають ці контрасти:

 

А) екологічний, економічний, політичний;

Б)  економічний, природно-ресурсний, соціальний;

В)  сировинний, екологічний, енергетичний; 

Г)  економічний, соціальний, психологічний;

Д)  екологічний, економічний, енергетичний.

        

А

Б

В

Г

Д

 

 

 

 

 

 

5.                     Змістова лінія: «Громадянська відповідальність».

             Компетентнісний потенціал: «Соціальна і громадянська компетентність».

                 Світове господарство стосується кожного з нас безпосередньо. Ми користуємося речами, виготовленими в різних країнах світу.  В Україні чимало вітчизняних товарів містять складові, вироблені за її межами. Світове господарство пройшло тривалий шлях свого розвитку, продовжує змінюватись і в наші дні. Розташуйте етапи розвитку світового господарства послідовно, починаючи із найдавнішого:

А)  привласнююче господарство;     

Б)  аграрне господарство;    

В)  індустріальне господарство;     

Г)  постіндустріальне господарство.

 

 

А

Б

В

Г

1

 

 

 

 

2

 

 

 

 

3

 

 

 

 

4

 

 

 

 

 

6.                     Змістова лінія: «Підприємливість та фінансова грамотність», «Громадянська відповідальність»             Компетентнісний потенціал: «Ініціативність і підприємливість». 

 

Для прогнозування розвитку економіки країни слід провести ретельний аналіз її складових. Спробуйте себе в ролі економіста: поясніть особливості секторальної моделі економіки України і вкажіть, за яким сектором відкриваються найбільші можливості. Свій вибір обґрунтуйте.

 

Контрольна робота 9 клас 1 семестр

                                                                                                                          9    варіант

 

 

1. Змістова лінія: «Громадянська відповідальність».

            Компетентнісний потенціал: «Соціальна і громадянська компетентність». 

Для ефективного управління уряд чи адміністрація будь-якого рівня формують команду із професіоналів у різних сферах господарства. Уявіть, що вам, як експерту з регіонального розвитку доручили оцінити тенденції в розташуванні підприємств різних виробництв. Складіть звіт у вигляді таблиці, в якій потрібно встановити відповідність між основними формами просторової організації національної економіки та елементами територіальної структури, які вони утворюють :

 

1.      промислові;              А) басейни, райони, ареали;

2.      сільськогосподарські;          Б) пункти, центри, вузли, агломерації, райони;

3.      лісогосподарські й лісопромислові;          В) зони й райони;

4.      гірничодобувні        Г) райони та ділянки;

                                                                                           Д)  зони, райони, ділянки.                             

 

1

2

3

4

 

 

 

 

 

2.                  лінія: «Основні компетентності у природничих науках і технологіях»,  «Громадянська  відповідальність».

            Компетентнісний потенціал: «Обізнаність та самовираження у сфері культури», «Соціальна і громадянська компетентність».

 

  На уроках інформатики ви розглядали електронну таблицю як засіб подання відомостей про однотипні об’єкти, а також вчились експортувати та імпортувати електронні таблиці.

Переконалися, що табличний процесор – відмінний засіб розв’язування задач з різних дисциплін. Використовуючи табличний метод, впишіть у праву колонку таблиці по два приклади типів країн, вказаних у лівій колонці:

 

малі високорозвинені країни Європи

 

азіатські країни, які включено до економічно розвинених країн нещодавно

 

країни, що розвиваються (новітні індустріальні країни)

 

країни, що розвиваються і також досягли відносно високого рівня соціально-економічного розвитку

 

країни, що розвиваються (країни-експортери нафти)

 

 

3.                  Змістова лінія: «Підприємливість та фінансова грамотність», «Громадянська  відповідальність». 

            Компетентнісний потенціал: «Соціальна і громадянська компетентність»,    «Спілкування

державною та  іноземними мовами».

 

Фахівці з менеджменту зовнішньоекономічної діяльності можуть реалізовувати себе  на посадах керівників, спеціалістів, економістів, аналітиків, менеджерів підприємств та організацій, що здійснюють зовнішньоекономічну діяльність. Вони можуть бути працевлаштовані в українських підрозділах ТНК, банках, які працюють з іноземними партнерами, торгово-промислових палатах, у науково-дослідних інститутах та центрах, які проводять дослідження стану світових товарних та фінансових ринків, розвитку інтеграційних та глобалізаційних процесів тощо. Важливим для них є володіння знаннями про міжнародні організації. У правій колонці таблиці впишіть розшифрування абревіатур міжнародних економічних організацій, перерахованих у лівій колонці таблиці, та їх завдання :

 

 

НАФТА

 

ЄС

 

АСЕАН

 

ЛАІ

 

ОПЕК

 

 

 

4.                  Змістова лінія: «Здоров’я і безпека».

            Компетентнісний потенціал: «Соціальна і громадянська компетентність».

На уроках основ здоров’я ви розглядали значення принципу «Мислити глобально – діяти локально». Використовуючи набуті навички, із перерахованих чинників оберіть три, які об’єктивно зумовлюють процес набуття цілісності світового господарства:

 

1.  інтернаціоналізація;

2.  глобалізація;

3.  спеціалізація;

4.  індивідуалізація;

5.  науково-технічний прогрес та інформатизація;

6.  диференціація;

7.  диверсифікація; 8. націоналізація.

 

 

 

 

 

5.      Змістова лінія: «Підприємливість та фінансова грамотність», «Громадянська  відповідальність».             Компетентнісний потенціал: «Соціальна і громадянська компетентність».

 

Переконання того, що контакт зі світом є підтримкою особистості, зумовлює активну підтримку глобалізації у всіх сферах її прояву. Оберіть три ознаки, які характеризують глобалізацію в економічній сфері:

 

1.  поширення ринкової економіки;

2.  поширення планової економіки;

3.  поширення традиційної економіки;

4.  поглиблення міжнародного географічного поділу праці;

5.  активне переміщення виробничих, фінансових і трудових ресурсів у масштабах планети;

6.  активне переміщення виробничих, фінансових і трудових ресурсів у масштабах країни;

7.  концентрація обсягів виробництва на малих підприємствах; 8. основні фінансові ресурси та провідні наукові центри розташовані у країнах, що розвиваються.

 

 

 

 

 

6.      Схарактеризуйте рудні мінеральні ресурси світу і України. Вкажіть їх проблеми та перспективи використання

pdf
До підручника
Географія 9 клас (Гільберг Т.Г., Савчук І. Г., Совенко В.В.)
Додано
7 травня
Переглядів
1162
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку