Контрольні роботи з літературного читання для 3 класу

Про матеріал

Контрольні роботи з літературного читання розроблені для 3 класу відповідно до орієнтовних вимог згідно наказу МОН України від 19.08.2016 року № 1009. До кожної роботи розроблено 2 варіанти завдань.

Перегляд файлу

Контрольні роботи з літературного читання для 3 класу

У 2016-2017 навчальному році вчителі початкових класів здійснюють контроль та оцінювання навчальних досягнень учнів відповідно до орієнтовних вимог, складених  згідно наказу МОН України від 19.08.2016 року № 1009. Пропоную для використання у роботі вчителями початкових класів контрольні роботи з літературного читання у 3 класі.

Протягом навчального року проводиться 8 тематичних контрольних робіт, як у письмовій формі на окремому уроці, так і в усній – із виділенням 10-15 хвилин на кожному з певної кількості послідовних уроків.

Контрольна робота № 1

Аудіювання (письмово)

Контрольна робота № 2

Навичка читання мовчки (письмово)

Контрольна робота № 3

Усний переказ прочитаного твору

Контрольна робота № 4

Навичка читання вголос (усно)

Контрольна робота № 5

Аудіювання (письмово)

Контрольна робота № 6

Навичка читання мовчки (письмово)

Контрольна робота № 7

Робота з літературним твором (письмово)

Контрольна робота № 8

Навичка читання вголос (усно)

 

Контрольна робота № 1. Аудіювання (письмово)

Учні сприймають на слух незнайомий текст, орієнтовний обсяг якого 210-230 слів. Після прослуховування тексту учні письмово виконують завдання на розуміння фактичного змісту сприйнятого на слух тексту. Для перевірки аудіативних умінь добирають 8 тестових завдань, з яких 4 завдання закритого типу з вибором однієї правильної відповіді серед трьох пропонованих варіантів по 1 балу за кожне і 4 завдання відкритого типу по 2 бали за кожне.

Солов’ї України

Український народ дуже співучий. Давня легенда розповідає про пташку, пісні якої стали перекладом на пташину мову пісень нашої Батьківщини. Ця пташка – соловей.

Повідали старі люди, що колись давно ці птахи не жили на наших землях. Гніздилися в далеких краях і не знали дорогу на Україну. Вони були дуже співучі, літали по всьому світу і збирали пісні всіх народів для індійського царя.

Залетів один соловейко і на Україну, сів спочити в якомусь селі. Люди в той час були в полі, і село немов вимерло. «Що то за люди тут живуть? – подумав соловей. – Зовсім пісень не чути».

Зайшло сонечко, селяни почали повертатися додому. То тут, то там чулися пісні – соловей зрадів. Та п’ясні були сумними, бо тяжка праця за день забрала багато сил. Тут соловей заспівав, щоб звеселити їх. Забули люди про втому і так заспівали своєму заморському гостю, що він сам собі не повірив…

І ось з усіх земель злетілися солов’ї до царського саду, співаючи йому принесені звідусіль пісні. Але ці пісні вже були знайомі цареві, він сердився. Аж ось під вікнами заспівав соловей з України – і цар втратив спокій. Таких пісень він ще не чув і звелів солов’ю співати день і ніч.

Зачудовані солов’ї навесні полетіли на Україну, щоб слухати наших пісень, перекладати їх на пташину мову і нести в далеку Індію. Саме  у нас вони висиджують пташенят, щоб від народження солов’ята чули найкращі у світі пісні.

1. Де жили колись солов’ї?

А в Україні

Б у далеких краях

В за морями-океанами

2. Для кого солов’ї збирали пісні?

А для себе

Б для індійського царя

В для всіх народів

3. Які пісні почув соловей на Україні після заходу сонця?

А веселі

Б мелодійні

В сумні

4. За чим летять солов’ї в Україну?

А за новими піснями

Б за приємними враженнями

В за найкращими піснями

5. З’єднай частини речень стрілочками.

Гніздилися в далеких краях

 

і збирали пісні всіх народів.

Вони були дуже співучі

 

і слухали українські пісні.

Солов’ї полетіли на Україну

 

і не знали дороги на Україну.

6. Пронумеруй послідовність розгортання подій у тексті.

□ Залетів один соловейко і на Україну.

□ Солов’ї навесні полетіли на Україну, щоб слухати українських пісень.

□ Саме в Україні солов’ї висиджують пташенят.

□ Соловей заспівав, щоб звеселити стомлених людей.

□ Солов’ї не знали дороги на Україну.

□ Соловейко почув сумні пісні.

7. Дай відповідь на запитання.

Чому українські селяни співали сумні пісні?_____________________________

8. Заповни таблицю.

Головні герої твору

__________________________________

Місця, де відбуваються події твору.

__________________________________

Контрольна робота № 2. Навичка читання мовчки (письмово)

Перевірка навички читання мовчки здійснюється в письмовій формі фронтально за показниками: спосіб, темп, розуміння прочитаного. Учні мають прочитати текст мовчки і письмово виконати завдання. Спосіб читання мовчки оцінюється 1 балом за наявністю/відсутністю артикуляції під час читання. Темп читання максимально оцінюється 3 балами. Для цього вчитель пропонує учням узяти в руки олівці. Після слова вчителя «Старт», учні розпочинають читання тексту. Через 3 хвилини вчитель говорить «Фініш» і учні ставлять олівцем крапку над словом, на якому зупинились. Вчитель враховує обсяг тексту, який учень встиг прочитати за три хвилини: повністю (3 бали), не менше 2/3 (2 бали), не менше половини (1 бал), менше половини (жодного бала).  Далі учні дочитують текст і виконують запропоновані завдання: 4 завдання закритого типу, які передбачають вибір одного із запропонованих трьох варіантів відповідей; 2 завдання відкритого типу, що виконуються без опори на запропоновані варіанти відповідей. Обсяг текстів у 3 класі – 250-310 слів.

Краса лебедина

Одного разу на сільському ставку приводнився великий птах. Дітлахи помітили його й підняли галас.

- Дика гуска прилетіла! Дика гуска!

Почувши їхні крики, уважний до всього сторож Свирид пішов на став. І справді: на воді, похиливши довгу шию, плавав великий залітний птах. Навколо ставка вже юрмилися люди.

- Поранена, не інакше, - сказав хтось. – Треба добити, щоб гуска не мучилась.

- Ніяка це не гуска, а лебідь-шипун, - пояснив односельцям Свирид та й побрів по мілкому до птаха.

Поніс Свирид птаха додому. Одразу промив йому рану на крилі, забинтував. Лебідь за весь час ані разу не пручнувся, ніби розумів, що потрапив у руки доброго чоловіка.

Скоро настали холоди. Птахові діватися нікуди було, та й зазимував у Свирида, в одній з ним хаті. Дід його годував з рук, напував водою. Спершу сам, а потім дітлашня до нього занадилася. Сніжком лебедя прозвали, годували до самої весни.

А як настав травень, прилетіли його родичі. Видно, верталися тим же шляхом.

Сніжок уже два тижні гуляв у дворі разом з домашніми гусьми Свирида і навіть старшував над меншими, які ще не обжилися й не відали, кого більше боятися – свого рідного поводиря чи цього білого родича. Коли одного ясного дня почувся в небі лебединий клич. Сніжок враз заметушився, все йому байдуже стало, навіть кумедні гусенята.

Дід Свирид якраз порався на городі. Почув голос перелітних птахів і хотів глянути, відкіля та куди вони летять, коли почулося лопотіння крил на подвір’ї: то лебідь Сніжок знявся в повітря. Старий мало не крикнув услід: «Куди ти?», але лебедя не могла зупинити ніяка сила. Тим більше, що йому треба було наздогнати ключ.

Лебеді завжди повертаються туди, де побачили світ, а жити разом ніяк не хочуть. Батьки не дозволяють дітям селитися поряд. Кожна пара займає свою площу і на ній будує гніздо. Поряд з ними можуть жити чайки, качки, лисухи, а лебедям – зась. Такий у них порядок. Деякі пари повертаються точно свої місця десятки років. (Дмитро Прилюк)

1 варіант

1. Хто такий Сніжок?

А гусак

Б лебідь

В журавель

2. Хто доглядав пораненого птаха?

А лісник

Б сторож

В рибалка

3. Коли лебеді повернулися з теплих країв?

А у березні

Б у квітні

В у травні

4. Чому лебідь знявся у повітря?

А йому треба було наздогнати ключ

Б йому хотілося побачити світ

В йому набридло жити із домашніми гусьми

5. Випиши назви усіх птахів, які зустрічаються в тексті.

____________________________________________________________________

 6. Доповни речення словами з тексту.

Лебідь ні разу не пручнувся, бо розумів, _____________________________

Лебеді завжди повертаються туди, ___________________________________

2 варіант

1. Де люди знайшли лебедя?

А на озері

Б на ставку

В біля річки

2. Чому птах не зміг відлетіти з іншими лебедями?

А у нього була поранена лапка

Б у нього було поранено два крила

В у нього було поранене крило

3. Де Сніжок жив взимку?

А у сараї з іншими птахами

Б у хаті діда Свирида

В на подвір’ї з гусьми

4. З ким Сніжок гуляв на подвір’ї?

А з домашніми гусьми

Б з дикими качками

В з домашніми курми

5. Випиши з тексту ознаки до поданих іменників.

Гусенята (які?)_____________________

Птахи (які?) _______________________

Ставок (який?) _____________________

6. Доповни речення словами з тексту.

Птахові діватися нікуди було, ______________________________________

Кожна пара займає свою площу  ___________________________________

Контрольна робота № 3. Усний переказ прочитаного твору

Перевірка уміння переказувати зміст прочитаного твору відбувається в усній формі індивідуально. Перевіряється уміння зв’язно, логічно, повно переказувати текст розповідного характеру, дотримуватись норм літературної вимови, вдало користуючись лексичним, граматичним багатством мови. Обсяг тексту – 50-70 слів. Вчитель пропонує учневі прочитати текст та переказати його. Для учнів з початковим та середнім рівнем навчальних досягнень можна запропонувати план. За усний переказ виставляється одна оцінка – за зміст. Учитель фіксує результати переказу на лівій сторінці журналу в окремій колонці без дати, на правій сторінці у змісті уроку перевірку усного переказу слід зазначити декілька разів.

Лісові санітари

Мурашки – лісові санітари. Вони підбирають мертвих жучків і мишей, очищають ліс від відходів, поїдають шкідливих гусениць і тлю. Мурашник – це їхнє місто. Десятки літ мурахи тягнуть до мурашника стебла, сухі гілочки. Перед негодою всі мурахи ховаються в мурашнику і закривають всі ходи й виходи.

Якщо розрухати верхівку мурашника, тоді біда. Гине вся мурашина сімя. Лісові теж погано. Менше буде мурашок і лісі – більше розплодиться шкідливих жуків, гусениць, тлі, які поїдають лісові насадження. (Із журналу)

      План переказу

1. Санітари лісу.

2. Місто мурах.

3. Не руйнуй мурашник!

Контрольна робота № 4. Навичка читання вголос (усно)

Перевірка навички читання вголос здійснюється в усній формі індивідуально у комплексі з усіма показниками: правильність, спосіб, виразність, темп, розуміння прочитаного. Для читання учневі пропонують незнайомий художній або науково-художній текст обсягом 180-210 слів.  Перевірка навички читання вголос, у тому числі розуміння прочитаного, може здійснюватись після першого і наступних перечитувань твору. Якщо перевірка здійснюється після першого перечитування, то виразність не враховується, а запитання мають стосуватись фактичного змісту твору: хто?, що?, які?, де?, коли?, як?; які і як відбувалися події?; хто персонажі?, що вони робили?, до якого жанру належить твір?. Доцільно здійснювати вказану перевірку в усній формі.

Якщо перевірка здійснюється після наступних перечитувань, то виразність враховується, а завдання мають стосуватись визначення теми, основної думки; відтворення послідовності подій, встановлення смислових, причиново-наслідкових зв’язків, рис характеру персонажів, мотивів їхніх вчинків. Для цього учням можна запропонувати виконати завдання у письмовій формі.

Як птахи готуються летіти у вирій

Сонячний осінній день, небо чисте, ясне. Раптом вдалині із-за лісу з’явилася темна хмарка. Вітру нема, а хмарка сунеться швидко-швидко, так і зростає на очах.

Ось вона вже зовсім близько… Та це зовсім і не хмарка, а величезна зграя шпаків! Навесні та на початку літа вони живуть парочками, а зараз зібралися у зграї… Це вони готуються до відльоту в далекі теплі краї – у вирій.

Та доки ще не настала пора відлітати, зграї шпаків цілими днями літають над полями, понад луками, шукають собі їжу.

А як мине тиждень, другий, як вибілять перші заморозки поля та луки, глядь – шпаків уже й нема! Значить, полетіли наші шпаки у вирій аж до наступної весни.

Хліб давно уже покосили й зібрали, а по стерні походжають чорні граки – хлібні зерна підбирають, різних черв’яків, жуків їдять.

Тут і старі граки й молоді – всі разом до відльоту готуються.

А подивись на ластівок. Скільки їх восени вздовж дороги на телеграфних дротах сидить! Посідають щільно-щільно одна до одної. Здалеку поглянеш ніби намистинки чорні на разочок нанизані.

Щебечуть ластівки, хвилюються, метушаться, - це вони теж у дальню путь зібралися.

А то ще осіннім днем раптом долинає звідкілясь згори; кру-кру-кру… Подивишся – високо-високо, аж під хмарами, летять у вирій ключем журавлі!

То вже значить – до зими недалеко! (Г. Скребицький, В. Чапліна)

Запитання для усної перевірки

- У яку пору року відбуваються події у тексті?

- Які птахи готуються до відльоту у теплі краї?

- Як летять у вирій журавлі?

- Що збирають на полі чорні граки?

- Де збираються у зграї ластівки?

Завдання для письмової перевірки

1 варіант

Обери і обведи правильний варіант відповіді.

1. У яку пору року відбуваються події у тексті?

А влітку

Б восени

В взимку

2. З чим порівнюється зграя шпаків?

А з чорними намистинками

Б з темною хмарою

В з осіннім листям

3. Які птахи летять у вирій ключем?

А ластівки

Б журавлі

В шпаки

4. Прочитай. Підкресли назви птахів, які зустрічаються у тексті.

Шпаки, синички, граки, горобці, ластівки, сороки, журавлі, лелеки.

5. З’єднай частини словосполучень.

Ластівки

 

курличуть, летять

Шпаки

 

підбирають, їдять

Граки

 

хвилюються, метушаться

Журавлі

 

літають, шукають

6. Що роблять шпаки перед відльотом? Запиши.

____________________________________________________________________

2 варіант

Обери і обведи правильний варіант відповіді.

1. Про який день йдеться у тексті?

А хмарний осінній

Б сонячний осінній

В спекотний літній

2. З чим порівнюються ластівки?

А з чорними намистинками

Б з темною хмарою

В з осіннім листям

3. Які птахи летять у вирій зграями?

А синиці

Б журавлі

В шпаки

4. Прочитай. Підкресли назви птахів, які зустрічаються у тексті.

Шпаки, синички, граки, горобці, ластівки, сороки, журавлі, лелеки.

5. Де можна побачити птахів перед відльотом у вирій? З’єднай частини словосполучень.

Ластівок

 

високо під хмарами

Шпаків

 

на стерні

Граків

 

над полями, понад луками

Журавлів

 

на телеграфних стовпах

6. Коли шпаки відлітають у теплі краї? Запиши.

____________________________________________________________________

Контрольна робота № 5. Аудіювання (письмово)

Учні сприймають на слух незнайомий текст, орієнтовний обсяг якого 210-230 слів. Після прослуховування тексту учні письмово виконують завдання на розуміння фактичного змісту сприйнятого на слух тексту. Для перевірки аудіативних умінь добирають 8 тестових завдань, з яких 4 завдання закритого типу з вибором однієї правильної відповіді серед трьох пропонованих варіантів по 1 балу за кожне і 4 завдання відкритого типу по 2 бали за кожне.

Зайці

- А мороз аж сміється, такий міцний, - розказував батько, вернувшись додому. -  Ішов я через леваду, а заєць вискочив просто з-під ніг, і якби хоч злякався, якби дременув, а то ледь-ледь чеберяє лапами, хоч за вуха хапай. Тепер у полі все завіяно снігом, то зайці до села внадилися – на городах та в садках їм легше прогодуватися. Це ж можуть і молоді яблуні в нас пообгризати. Василько глянув крізь шибку на засніжений садок, одягнув кожушка, озув биті валянки – й надвір. Поки йшов до погреба, мороз веселенько так і співає під ногами.

У погребі Василько набрав моркви, з капусти наздирав листків і побрів городом до саду. Під стовбурами молодих яблунь він клав де морквину, а де капустяне листя. І радів: уночі зайці не стануть обгризати кору на деревах, матимуть смачнішу поживу.

Зосталося іще трохи моркви, то Василько перейшов до сусіднього садка.

Та тут під грушею хтось уже поклав моркву. А також майстерно прилаштував дротяне сильце. Василько, гамуючи хвилювання, відв’язав мудру пастку і шпурнув її подалі в дерезу.

А вранці сусід,прокидаючи від хати до воріт стежку, розказував Васильковому батькові:

- Ох і зайці у нас цієї зими! І, мабуть, здорові, бо вчора зірвали у мене біля груші пастку. А слідів не лишилося. За ніч усе снігом замело.

Василько прислухавсь до їхньої розмови. Він прив’язував шматочок сала на калині – для синичок – і хитро всміхався. (Євген Гуцало)

1 варіант

1. У яку пору року відбуваються події у тексті?

А навесні

Б взимку

В восени

2. Які тварини внадилися до села?

А зайці

Б лисиці

В ведмеді

3. Хто врятував молоді яблуні від зайців?

А Андрійко

Б батько

В Василько

4. До якого жанру відноситься текст?

А вірш

Б казка

В оповідання

5. Чим Василько підгодовував тварин взимку? Запиши продовження речень.

Синичкам давав______________________________

Зайцям давав________________________________

6. Підкресли слова, якими можна охарактеризувати Василька.

Хоробрий, жадібний,добрий, ледачий, працьовитий, хитрий.

7. Пронумеруй послідовність розгортання подій у тексті.

□ Василь прислухався до їхньої розмови і хитро всміхався.

□ Тепер у полі все завіяно снігом, то зайці до села внадилися.

□ Зосталося іще трохи моркви, то Василько перейшов до сусіднього садка.

□ Хлопчик відв’язав пастку і шпурнув її подалі в дерезу.

□ У погребі Василько набрав моркви та капустяних листків.

8. Запиши відповідь на запитання.

Чому зайці внадилися до села?______________________________________

2 варіант

1. Кого побачив батько, повертаючись додому?

А зайця

Б лисицю

В вовка

2. Чому зайці внадилися до села?

А бо у полі все завіяно снігом

Б бо в селі їх підгодовують люди

В бо їм в садках легше прогодуватися

3. Які дерева могли обгризти зайці в садку?

А молоді сливи

Б молоді вишні

В молоді яблуні

4. Хто прилаштував у саду сильце для ловлі зайців?

А батько

Б сусід

В Василько

5. Кому належать вказані дії. З’єднай частини словосполучень.

злякався, дременув

 

сусід

набрав, наздирав

 

заєць

прилаштував, розказував

 

Василько

6. Прочитай складений до тесту план. Познач «˅» зайвий пункт плану.

□ Зустріч у саду.

□ Порятунок яблунь.

□ Сильце під грушею.

□ Підгодівля тварин у лісі.

□ Допомога синичкам.

7. Підкресли словосполучення, які вказують на добрі справи Василька.

Підгодовував синичок салом, носив до лісу сіль для лосів, рятував молоді яблуні, клав для зайців сіно в садку.

8. Запиши відповідь на запитання.

Чому Василько хитро всміхався, слухаючи розмову батька і сусіда?________________________________________________________________

Контрольна робота № 6. Навичка читання мовчки (письмово)

Перевірка навички читання мовчки здійснюється в письмовій формі фронтально за показниками: спосіб, темп, розуміння прочитаного. Учні мають прочитати текст мовчки і письмово виконати завдання. Спосіб читання мовчки оцінюється 1 балом за наявністю/відсутністю артикуляції під час читання. Темп читання максимально оцінюється 3 балами. Для цього вчитель пропонує їм узяти в руки олівці. Після слова вчителя «Старт», учні розпочинають читання тексту. Через 3 хвилини вчитель говорить «Фініш» і учні ставлять олівцем крапку над словом, на якому зупинились. Вчитель враховує обсяг тексту, який учень встиг прочитати за три хвилини: повністю (3 бали), не менше 2/3 (2 бали), не менше половини (1 бал), менше половини (жодного бала).  Далі учні дочитують текст і виконують запропоновані завдання: 4 завдання закритого типу, які передбачають вибір одного із запропонованих трьох варіантів відповідей; 2 завдання відкритого типу, що виконуються без опори на запропоновані варіанти відповідей. Обсяг текстів у 3 класі – 250-310 слів.

Чому рипить сніжок?

А й справді, чому рипить сніжок? Не знаєте? То я вам розповім.

Якось ішов лісом Дід Мороз. Нечутно, по м’якому, наче вата, сніжку. Стомився. Присів на пеньок, а мішок з гостинцями поруч поклав. Довгу бороду гребінцем розчесав. Дивиться, аж під ялинкою зайчик сидить і плаче. Дідусеві жаль стало зайчика. Підійшов до нього та й питає: «Чому це ти, буханчику, плачеш?» а той, схлипуючи, відповідає: «Заблукав, додому ніяк не втраплю!»

Здивувався дідусь: отакої, заєць – і раптом заблукав у лісі. Як же те могло статися? Все ще схлипуючи, куцохвостий розповів старому свою пригоду.

Уранці він гуляв з братиками та сестричками на галявині. Їм було весело, так добре стрибати з розгону в снігові кучугури, що й незчулися, як мисливець підійшов. Пролунав постріл. Зайчата кинулися тікати. Найдалі, в лісову гущавину, забіг той зайчик, якого й зустрів Дід Мороз…

Добрий дідусь заспокоїв малюка, і вони разом швидко знайшли стежину до заячої хати. А там уже зібралися його братики і сестрички. Всі живі та здорові. Мама з татом уже ходили шукати свого найменшенького. Шукали, шукали та вже й зневірилися, що він живий. Ото радощів було, коли побачили свого синочка та ще й з Дідом Морозом!

Дідусь привітав усю заячу родину з Новим роком, гостинці роздав: кожному по великій соковитій морквині. А на прощання, погладжуючи довгу бороду, сказав: «Я зроблю так, що сніжок рипітиме. Щоб ви, зайці, чули, коли хтось буде до вас підкрадатися».

Як сказав, так і сталося: відтоді сніжок рипить, тобто попереджає зайців та інших беззахисних звірів про небезпеку. Ось так: рип-рип, хтось іде, пильнуй! (Василь Струтинський)

1 варіант

1. До якого жанру належить прочитаний твір?

А казка

Б вірш 

В оповідання

2. Чому зайчик заблукав у лісі?

А хотів знайти Діда Мороза

Б втікав від мисливця

В шукав поживу

3. Хто повернув зайчика додому?

А лісник

Б мисливець

В Дід Мороз

4. Чому рипить сніжок?

А вітає звірів з приходом зими

Б попереджає звірів про небезпеку

В радує звірів красивим звуком

5. Запиши відповідь на запитання одним словом.

Що Дід Мороз ніс у мішку?____________________

Чому зайчик плакав під ялинкою?_______________

Коли зайченята гуляли на галявині?_____________

Які гостинці роздав Дід Мороз зайчикам?_________

6. Випиши з тексту 4 слова, якими автор замінює в тексті слово «зайчик».

2 варіант

1. Де Дід Мороз зустрів зайчика?

А під кущем

Б під ялинкою 

В біля пенька

2. Чому зайчик плакав?

А хотів їсти

Б заблукав

В змерз

3. Хто налякав зайчика?

А мисливець

Б Дід Мороз

В вовк

4. Що Дід Мороз роздав зайчикам?

А моркву

Б капусту

В цукерки

5. Запиши відповідь на запитання одним словом.

Чому Дід Мороз сів на пеньок?____________________

Чим Дід Мороз розчесав довгу бороду?_______________

Кого Дід Мороз врятував у лісі?_____________

Що зайчик робив під ялинкою?_________

6. Заповни таблицю.

Назва твору

__________________________________

Автор твору

__________________________________

Жанр твору

__________________________________

Герої твору

__________________________________

Контрольна робота № 7. Робота з літературним твором (письмово)

Письмова перевірка досвіду читацької діяльності передбачає читання учнями тексту самостійно мовчки або пошепки. Після первинного ознайомлення з текстом, під час його опрацювання учні виконують письмові завдання на перевірку сформованості вмінь визначати основну думку твору, його тему, розрізняти жанри, встановлювати послідовність подій у творі, характеризувати вчинки дійових осіб, пояснювати зображувальні можливості художнього слова. У 3 класі письмова частина роботи передбачає 1 завдання з такого показника досвіду читацької діяльності, як обізнаність з колом дитячого читання, по 2 завдання з таких показників, як практичне засвоєння літературознавчих понять і уміння працювати з літературним твором, дитячою книжкою, довідковою літературою та 1 творчого завдання.

Колючі гості

Це було восени, коли з дерев уже осипалося листя. Гуляючи в саду, Христинка помітила, що під яблунею сидить їхня кицька Мурочка й щось розглядає. Дівчинка підійшла до неї й питає:

- Що ти тут видивляєшся, Мурочко? Мишку хочеш упіймати?

Та не звернула на Христинку ніякої уваги й продовжувала пильно дивитися на купку жовтого листя під яблунею.

Стала придивлятися до тієї купки й Христинка. І раптом помітила, що листячко ніби дихає, ворушиться. Ой, що там?

Христинка мерщій - до мами, яка поралася на городі, привела її до яблуні.

- Там хтось є, - показала рукою на купку листя, що дихало.

Мама взяла гіллячку, обережно розгребла його, а там – їжак. Стомився за ніч, блукаючи, і вмостився під яблунею відпочити.

- Ой, гарнесенький який! – плеснула в долоньки Христинка.

Їжачок і справді був симпатичний.

Мама передала Христинці гіллячку.

- Ти постережи його, щоб не втік, а я молока принесу, пригостимо.

Принесла, налила в блюдечко й поставила перед їжачком:

- Пий!

Їжачок посидів хвилинку, принюхуючись, а потім устромив носика в блюдечко й почав пити.

Мурка, що сиділа тут же, біля Христинки, побачила таке й теж захотіла поласувати молочком. Тільки підкралася до блюдечка, а їжачок на неї як чмихне, вона й відскочила.

Вихлебтавши молоко, їжачок подивився на Христинку та її маму блискучими намистинками очей, ніби подякував за частування, і поваго пошелестів від них.

Увечері, відчинивши двері веранди, Христинка загукала:

- Мамо! Мамо! А до нас гості!

Біля східців вона побачила двох великих і троє маленьких їжачків. Це їжак, якого вони з мамою пригостили уранці молоком, привів до них вечеряти свою сімю.

Налили у велику тарілку молока й поставили перед їжаками. Всі п’ятеро одразу ж обступили тарілку й ну дружно смакувати.

Після того сімя їжачків приходила ще кілька разів, і Христинка з мамою охоче пригощали усіх свіжим молоком.

Аж ось випав перший сніг. Їжаки не показувалися.

- Залягли на зиму спати, - пояснила Христинці мама.

І дівчинка почала чекати весни, щоб знову побачити своїх друзів. (Віра Оберемок)

1 варіант

1. До якого жанру належить прочитаний твір? Запиши.

_________________________________________________________________

2. Заповни таблицю.

Герої твору «Колючі гості»

Люди

Тварини

_________________________________

___________________________________

__________________________________

__________________________________

3. Розташуй пункти плану в правильній послідовності відповідно до змісту твору.

□ Сім’я їжачків.

□ Кицька під яблунею.

□ Гостинець для їжачка.

□ Знахідка у листі.

4. Продовж речення словами з тексту.

Події в тексті відбувалися пізньої осені, тому що ________________________

Очі їжачка були схожі на ____________________________________________

5. Запиши відповідь на запитання.

Де дівчинка знайшла їжачка?

_______________________________________________________________

Чому їжачки не показувалися, коли випав перший сніг?

_______________________________________________________________

6. Запиши, чому, на твою думку, оповідання Віри Оберемок «Колючі гості» має таку назву? (2-3 речення)

_________________________________________________________________

2 варіант

1. Хто автор твору «Колючі гості»? Запиши.

_________________________________________________________________

2. З’єднай стрілочками персонажа та слова, які йому належать.

 

 

- Що ти тут видивляєшся?

 

- Ти постережи його, щоб не втік.

                                 мама

- А до нас гості!

                                 Христинка

- Залягли на зиму спати!

 

3. Прочитай складений до тексту план. Постав «˅» біля зайвого пункту плану.

□ Кицька під яблунею.

□ Знахідка у листі.

□ Порятунок їжачка.

□ Гостинець для їжачка.

□ Колючі гості.

4. Продовж речення словами з тексту.

Кицька Мурка пильно дивилася на купку жовтого листя, бо_________________

Листячко, де сидів їжачок, ніби_________________________________________

5. Запиши відповідь на запитання.

Чим мама пригостила їжачка?

_______________________________________________________________

Чому їжачок заховався у листі під яблунею?

_______________________________________________________________

6. Які події могли трапитися з героями твору навесні? Запиши продовження тексту. (2-3 речення)

_________________________________________________________________

Контрольна робота № 8. Навичка читання вголос (усно)

Перевірка навички читання вголос здійснюється в усній формі індивідуально у комплексі з усіма показниками: правильність, спосіб, виразність, темп, розуміння прочитаного. Для читання учневі пропонують незнайомий художній або науково-художній текст обсягом 180-210 слів.  Перевірка навички читання вголос, у тому числі розуміння прочитаного, може здійснюватись після першого і наступних перечитувань твору. Якщо перевірка здійснюється після першого перечитування, то виразність не враховується, а запитання мають стосуватись фактичного змісту твору: хто?, що?, які?, де?, коли?, як?; які і як відбувалися події?; хто персонажі?, що вони робили?, до якого жанру належить твір?. Доцільно здійснювати вказану перевірку в усній формі.

Якщо перевірка здійснюється після наступних перечитувань, то виразність враховується, а завдання мають стосуватись визначення теми, основної думки; відтворення послідовності подій, встановлення смислових, причиново-наслідкових зв’язків, рис характеру персонажів, мотивів їхніх вчинків. Для цього учням можна запропонувати виконати завдання у письмовій формі.

Цікавинки про ластівку

Міські та сільські ластівки живуть поряд з людьми. Вони прикріплюють свої гніздечка до виступів дерев’яних стін, над вікнами, на горищах, під дахами будинків. А в селі ці пташки часто оселяються в повітках та хлівах.

Берегові ластівки гніздяться в норах, які самі ж і викопують у високих берегах річок, схилах ярів, старих кар’єрів. Навесні можна побачити ластівок, що носять у дзьобиках багнюку з калюж, солому, тоненькі гілочки. Саме із цих матеріалів вони ліплять свої маленькі ошатні гніздечка.

Іноді в ластівчиному гнізді оселиться горобчик. Ластівка тривожно в’ється навколо гнізда, намагаючись вигнати непроханого гостя. Та іноді й залишає своє гніздо і починає ліпити нове. Адже ластівки – дуже миролюбні пташки. Вони не люблять і не вміють битись, сваритись.

Яєчка висиджує тільки мама-ластівка, а тато носить їй їсти. Про малих ластів’ят батьки дбають разом, здобувають їм їжу. Ластівки дуже спритно ловлять комашок просто на льоту. Ластівка виводить пташенят аж двічі протягом літа. А на початку осені ластівки збираються у великі зграї. Літають у повітрі, сидять на дротах, готуються до важкого польоту у вирій, аж до далекої Африки.

Цих малих пташок люблять у народі. Люди склали про них казки, легенди, пісні, поети написали вірші. (З блогу «Маленький читайлик»)

Запитання для усної перевірки

- Про кого розповідається у тексті?

- Яких видів бувають ластівки?

- Де гніздяться берегові ластівки?

- Хто висиджує яєчка?

- Коли ластівки починають готуватися до відльоту в теплі краї?

- Куди відлітають ластівки?

Завдання для письмової перевірки

1 варіант

Обери і обведи правильний варіант відповіді.

1. Де гніздяться берегові ластівки?

А на деревах

Б на горищах

В у норах

2. Скільки разів протягом літа ластівка виводить пташенят?

А один

Б два

В три

3. Хто висиджує яєчка?

А мама

Б тато

В обоє батьків

4. Випиши з тексту назви до поданих ознак.

Міські та сільські ______________________

Маленькі ошатні _______________________

5. Де міські ластівки прикріплюють свої гніздечка? Підкресли відповідні слова.

В повітках, на схилах ярів, над вікнами, в хлівах, під дахами будинків, у старих кар’єрах.

6. Доведи словами з тексту, що ластівок люблять у народі.

____________________________________________________________________

2 варіант

Обери і обведи правильний варіант відповіді.

1. Де оселяються сільські ластівки?

А в повітках

Б над вікнами

В на схилах ярів

2. Як тато дбає про маленьких ластів’ят?

А висиджує яєчка

Б здобуває їжу

В навчає літати

3. Куди відлітають ластівки на початку осені?

А в Америку

Б в Індію

В в Африку

4. Допиши речення словами з тексту

Іноді в __________________________________________________

А на початку осені ________________________________________

5. Де берегові ластівки будують свої гніздечка? Підкресли відповідні слова.

В повітках, на схилах ярів, над вікнами, в хлівах, під дахами будинків, у старих кар’єрах.

6. Доведи словами з тексту, що ластівки – дуже миролюбні пташки.

____________________________________________________________________

Література

1. Бикова І.А. Позакласне читання. 3 клас / І.А.Бикова; Н.О.Косовцева. – Х. : ПЕТ, 2014. – 144 с.

2. Бикова І.А. Успішні сходинки. Тематичне оцінювання. 3 клас / І.А.Бикова. – Х.: ПЕТ, 2014. – 144 с.

3. Будна Н.О. Підсумкова перевірка та оцінювання знань. Дидактичний матеріал. 3 клас / Н.О.Будна, З.Л.Головко, Я.М.Заяць, О.В.Козуб, С.І.Рябова. – Тернопіль : Навчальна книга – Богдан, 2005. – 80 с.

4. Будна Н.О Позакласне читання. Збірник художніх творів із щоденником читача: Посібник для учнів 2 класу. – 5-е вид., перероб. І доп. / Упорядники Будна Н.О., Головко З.Л. – Тернопіль: Навчальна книга – Богдан, 2007. – 128 с.

5. Йолкіна Л.В. Книжкова країна : позаклас. читання : навч. посіб. з літ. читання для  2-го кл. загальноосвіт. навч. закладів / Л.В.Йолкіна. - : Генеза, 2013. – 112 с.

6. Нечаєва Л. Перевірка навичок мовленнєвої діяльності. Посібник для вчителів початкових класів / Л.Нечаєва.  – Тернопіль: Підручники і посібники, 2006. – 112 с.

7. Пачашинська М. Перевірка аудіативних умінь на уроках української мови у 2-4 класах. Збірник тестів і завдань до них. Видання друге, перероблене / М.Пачашинська.  – Тернопіль: Підручники і посібники, 2002. – 48 с.

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
4.8
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.9
Всього відгуків: 59
Оцінки та відгуки
  1. Марціновська Дарина Святославівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Палійчук Лілія Петрівна
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Авраменко Вікторія Валеріївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Осадча Людмила Ничипорівна
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
  5. Докучаєва Оксана Анатоліївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  6. Вовканич Тетяна Михайлівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  7. Шевгеніна Тетяна Григорівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  8. Лошицька Ірина Миколаївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  9. Сидоркевич Лариса Василівна
    Загальна:
    4.3
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    4.0
  10. Перекрест Анастасия
    Приємно готуватись до контрольної роботи. Все чітко, згідно вимог, зрозуміло. Тексти цікаві для дітей. Дякую за роботу.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  11. Луців Оксана Володимирівна
    Дуже змістовна і продумана робота. Дякую !!! Все в одному документі !!! Супер !
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  12. Вильк Галина Іванівна
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
  13. Каніна Тетяна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  14. Гордієнко Оксана Вікторівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  15. Жигалова Наталія Олександрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  16. Кажукало Надія Іванівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  17. Єфімова Олена
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  18. Lazuka-Vakulich Olena
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  19. Цюп'ях Зоряна Юріївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  20. войтович іван
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  21. Харченко Ольга
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  22. Кузьменко Алла Юріївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  23. Духович Наталя
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  24. Кушнірук Оксана Петрівна
    Дуже корисні розробки контрольних робіт.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  25. Кушнірук Оксана Петрівна
    Дуже корисні розробки контрольних робіт.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  26. райкун николай
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  27. ШАПОВАЛ Оксана Вікторівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  28. ШАПОВАЛ Оксана Вікторівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  29. ШАПОВАЛ Оксана Вікторівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  30. Георгица Галина Михайлівна
    Щиро дякую за матеріал! Це велика допомога в роботі. Натхнення Вам!!!
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
  31. Ільченко Оксана Олексіївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  32. Паламарчук Тетяна Олександрівна
    Дякую за збережений час при підготовці до контрольних робіт.
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
  33. Засідко Тетяна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  34. Засідко Тетяна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  35. Засідко Тетяна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  36. Павленко Людмила Володимирівна
    Щиро дякую за матеріал! Це велика допомога.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  37. Малєванчик Тетяна Костянтинівна
    Дякую за матеріал для практичного використання. Це велика допомога.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  38. Омельяненко Олена Василівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  39. Захарчук Танюша
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  40. Захарчук Танюша
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  41.  Oksana
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  42. Ільченко Світлана
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
  43. Пічугова Наталія Олегівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  44. Рассолова Оксана Валеріївна
    Чудовий матеріал до роботи! Дуже вдячна! Натхнення Вам в подальшій роботі!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  45. Рассолова Оксана Валеріївна
    Чудовий матеріал до роботи! Дуже вдячна! Натхнення Вам в подальшій роботі!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  46. Ткаченко Юлія Іванівна
    Щиро вдячна. дякую за допомогу.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  47. Дубатова Наталія
    Щиро дякую за допомогу!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  48. Гаврилова Татьяна Миколаївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  49. Філіппова Ганна Валеріївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  50. Венгрин Світлана Ігорівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  51. Обдар Богдан
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  52. Оліярник Наталія Федорівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  53. Стращенко Оксана Миколаївна
    Загальна:
    4.3
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
  54. Біловолова Ніна Олександрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  55. Трофимчук Наталія Олександрівна
    Дякую за корисний матеріал
    Загальна:
    4.0
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    4.0
  56. Панченко Наталія
    Дуже дякую за чудовий матеріал!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  57. Ісаєва Лариса Миколаївна
    Дякую за чудову роботу!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  58. Назарчук Валентина Василівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  59. Обиюх Олена Сергіївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 56 відгуків
doc
Додано
18 березня 2018
Переглядів
146353
Оцінка розробки
4.9 (59 відгуків)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку