2 червня о 18:00Вебінар: Оцінювання, само- та взаємооцінювання в умовах дистанційного навчання і не тільки

Урок літературного читання 3 клас.Тема: "Підсумковий урок за розділом «Тарас Шевченко: сторінки життя і творчості».

Про матеріал

Урок проводиться у формі змагання команд. Під час уроку узагальнюється вивчений матеріал про життя та творчість

Т. Шевченка. Краще такий урок провести під час Шевченківських днів.

Перегляд файлу

ЛІТЕРАТУРНЕ ЧИТАННЯ 3 КЛАС

 

Тема:Підсумковий урок за розділом «Тарас Шевченко: сторінки життя і творчості».

Мета:систематизувати знання учнів про Т. Г. Шевченка та його твори (поетичні й художні); розвивати творчу діяльність, зв’язне мовлення; виховувати любов до Шевченкових творів як скарбниці розуму, культури й історії українського народу.

Обладнання:портрет Тараса Шевченка, комп’ютерна презентація, картки для групової роботи.

 

Хід уроку:

 

І. Організаційний момент.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми і мети уроку.

Мов троянда, розквітає

Вільна Україна,

Народ повік не забуде

Великого сина.(Слайд 2)

- Кого називають Великим сином України?

- Який розділ ми закінчили вивчати?

- Сьогодні у нас урок – змагання: ми підведемо підсумок за розділом, перевіримо набуті знання. Бажаю вам успіхів!

IV. Систематизація й узагальнення здобутих знань.

1.Представлення команд.

Команда «Калинка»

Девіз: Девіз у нас: як Тарас калину любити та рідній Україні чесно служити.

Команда «Вербиченька»

Девіз: Девіз у нас: бути як Тарас! Вербичку плекати, про Україну дбати.

Команда «Пастушки»

Девіз: Йдемо з дитинства до Тараса! Вчимося змалку в Кобзаря любити Україну і мову нашу солов’їну.

2.Гра «Розминка»

  •    Коли народився Т. Шевченко?
  •    В якому селі він народився?
  •    Хто були батьки Тараса?
  •    В якому селі пройшло дитинство Тараса?
  •    Яке найбільше нещастя спіткало Шевченка в дитинстві?
  •    Яким хлопчиком ріс Тарас?
  •    Кого пас Тарас за селом?
  •    Чому Тарас не зміг потрапити на навчання до вчителя- маляра, хоча той погодився навчати хлопця?
  •    Ким служив Тарас у пана Енгельгарда в Петербурзі?
  •    Хто визволив Шевченка із кріпацтва?
  •    Як називається найбільша збірка поета?
  •    Де похований Тарас Шевченко?
  •    Про що найбільше мріяв Тарас в дитинстві?
  •    За що Тарас Шевченко потрапив до Орської тюрми?
  •    Скільки років Тарас Шевченко почувався вільною людиною?

3.Тест «Що з трьох правильно?»(Слайд 3-14)

1. Хто попросив батька  взяти  Тараса чумакувати?

А) дідусь        Б) мачуха           В) сестра

2. Яке місто минули мандрівники?

А) Херсон           Б) Одесу        В) Гуляйполе

3.Про кого розмовляли батько з сином ?

А) Про злу мачуху Б) Про запорожців-козаків В) Про сіль

4. Дяк не шкодував для   школярів…

А) Ляпасів та березової каші Б) Фарби та олівців В) Зошитів та книг

5. Сховається у бурянах…

А) Малює та пише вірші  Б) Та ляже спати  В)Малює і співає сумні пісні

6. Повернувся…. Тарас у своє село та й пішов у найми.

А) радісний        Б) сумний         В) старий

7. Це ж …. ота кучерява…., з якою гралися маленькими!

А) Оленочка   Б) Оксаночка   В) Олечка

8. А що ти ледащо,то правда. Дивись, де твої….

А) козенята    Б) телята   В)  ягнята

 9. От виростеш і будеш…еге ж?

А) малярем    Б) кобзарем   В) співцем

10. У вірші « І досі сниться…Т. Шеченко описує

 А) Своє дитинство  Б) Свої мрії  В) Вигадані події

11. У вірші “ Тече вода із-за гаю” Т. Шевченко розповідає про

А) Тяжку працю людей  Б) Життя укр.народу  В) Красу природи

12. У вірші «Село! І серце…» Т. Шеченко описує

А) Красу рідного міста Б)  Красу рідного села  В)  Красу Дніпра

4.Гра «Пригадай рядки з твору». Назвіть автора і твір. (Слайд 15- 21)

*Він лежить на пагорбу, забувши про ягнят,забувши про всі поневірення і знущання.( О. Іваненко « ЧАБАН»)

* Тарас почув таку милу новину, і мовби його на сто коней посадили.

( А. Лотоцький « Малий Тарас чумакує»)

* Дуже Тарас вчитись хотів.Дяк погодився. Ще б пак - даровий наймит!

( О. Іваненко «Тарас у наймах»)

*І знов села, поля,хутори. При дорозі буйна трава.Батько спиняє воли, випрягає, пускає їх на пашу . ( А. Лотоцький « Малий Тарас чумакує»)

*Та коли прийшов до панського управителя за дозволом, той залишив хлопця у пана  “козачком”- прислужником. ( О. Іваненко «Тарас у наймах»)

*Ніби прокинувся Тарас від сну чарівного. Хто він? Що він?

( О. Іваненко « ЧАБАН»)

 5.Віднови рядки поезії Тараса Шевченка. Назвіть назву вірша.(Сл. 22 -25)

*  З качуром за ними,

Ловить ряску, розмовляє

З дітками своїми.

А качечка випливає

* А кругом широколистії тополі,

І сині гори за Дніпром.

А там і ліс, і ліс, і поле,

Сам Бог витає над селом.

* Хорошеє та кучеряве

Сидить неначе й досі сивий дід

Своє маленькеє внуча

Коло хатиночки і бавить

6.Конкурс читців віршів Тараса Шевченка.

7.Робота за картками. Визначити риси характеру Тараса в прочитаних творах.

Картка 1. Підкреслити риси характеру, що є у малого Тараса у творі «Малий Тарас чумакує»: наполегливість, хвалькуватість, допитливість, заздрість, працьовитість, уважність, лінь, спостережливість, доброта, зацікавленість, терплячість, брехливість, мрійливість, непосидючість.

Картка 2. Підкреслити риси характеру, що є у малого Тараса у творі «Чабан»: наполегливість, хвалькуватість, допитливість, замріяність, заздрість, працьовитість, уважність, фантазер, спостережливість, брехливість, непосидючість, зацікавленість, скупість, дружелюбність.

Картка 3. Підкреслити риси характеру, що є у малого Тараса у творі «Тарас у наймах»: наполегливість, хвалькуватість, допитливість, заздрість, працьовитість, доброта, уважність, лінь, спостережливість, терплячість, брехливість, мрійливість, непосидючість.

8.Встав пропущене порівняння.(Слайди 26-27)

Село на нашій Україні – неначе ……..

 А на горі стоять палати,неначе ……

Під горою старий дуб,немов …….

Отара ягнят, як біла ……

Виглядають з густих садів хати, ніби в білих…..

Тарас, як та ……,що тягнеться вгору.

Світлі кучері з коси вибилися, ніби ……сонячне.

V. Підсумок уроку.

1.Виразне читання вірша учнями.


Спи спокійно, Тарасе,

Нащадки твої

Словом шани й любові

Тебе пам’янули.

Народи Вкраїни

Заповітів священних,

Твоїх не забули.

Ти з нами будеш, крокуєш ти з нами,

Дивуєш захоплений світ.

Гордися, Кобзарю, своїми синами,

Що здійснили твій заповіт.


                                                                                           (Слайди 28-30)

2. Підрахунок балів команд.

3. Гра «Закінчи речення»  - Сьогодні на уроці я…

- Мені вдалося…

- Важко було…

 

docx
Додано
18 березня 2018
Переглядів
3146
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку