Зразки контрольних тестів для підсумку роботи над вивченням теми. Вони мають комплексний характер, тобто перевіряють знання й уміння, здобуті й вироблені школярами в межах одного або кількох тематичних блоків згідно з чинною програмою з української мови.
Семестрова контрольна робота
1 семестр
1. У якому варіанті представлено речення зі звертанням? (Розділові знаки не розставлені)
А Мабуть весна принесе з собою і радість. Б Сподіваюся сину мій ти усе зробив правильно.
В Поля ліси гори усе сяяло після дощу.
2. Укажіть речення, у якому є вставне слово або словосполучення (розділові знаки пропущені):
А. Дивна річ лежить переді мною. Б. Дивна річ лелеки залишились зимувати в селі.
В. Ранньою весною буває на річці повінь.
3. Позначте рядок, у якому є складне речення (розділові знаки вилучено)
А Барви яріли мінилися переходили одна в одну й нарешті меркли (І. Ющук).
Б Прозора пелюстка молодого місяця не тьмарилась не танула а наливалася світлом І. Ющук).
В Сонце скотилося майже до самого обрію але раптом застигло на місці (І. Ющук).
Г Сонце до половини сховалося за хмару тільки червоний півкруг його ще палахкотів зверху (І. Ющук).
4. Укажіть рядок, у якому частини складного речення поєднано сполучниками (розділові знаки вилучено)
А Миті жодної не можна повернути щоб заново по-іншому пожить (В. Симоненко).
Б Відбились зорі у воді летять до хмар тумани (О. Олесь).
В Із серця виросла калина над хвилями Дніпра злетіла пісня журавлина (Р. Іванченко).
Г Хтось стиха завів пісню до нього пристав ще один голос
5. Знайдіть рядок, у якому правильно поставлено розділові знаки
А Навшпиньках підійшов вечір, і засвітив зорі (П. Тичина). Б Земля гуде, і ридають дерева (Р. Лубківський).
В До землі ти голову притулиш, і матір`ю тихенько назовеш Г Сії гори стоять одвіку, і стоятимуть довіку
6. Доберіть другу частину до речення Вітер дужчав, щоб утворилося складне речення
А … і пригинав до землі дерева Б … і здіймав на дорозі куряву
В … і починав накрапати дощ Г … і розганяв чорні хмари
7. Визначте речення з прямою мовою (розділові знаки вилучено)
А Диктор повідомив про відкриття у місті нового стадіону.
Б Диктор повідомив що у місті відкрився новий стадіон.
В Диктор повідомив у місті відкрився новий стадіон.
Г За повідомленням диктора в місті відкрився новий стадіон.
8. Укажіть речення, що відповідає схемі: «П, - а, - п». (розділові знаки вилучено)
А Я люблю зиму сказала дівчинка бо в січні в мене день народження.
Б Я люблю зиму бо в січні в мене день народження сказала дівчинка.
В Дівчинка сказала я люблю зиму бо в січні в мене день народження.
Г Дівчинка сказала що любить зиму бо в січні в неї день народження.
9. Укажіть словосполучення. А. Хлопчики та дівчатка, червоний та блакитний. Б. Діти працюють, теплий одяг.
В. Біля дому, поблизу школи. Г. Весело співати, безхмарне небо.
10. У якому рядку поєднання слів не є словосполученням. А. Густий кущ, стояли в кущах, старий чорногуз, золоті руки.
Б. Працювати з папером, тканина в клітину, заплющити очі, добре працювати.
В. День утомився, минають дні, квіти розцвітають, море грає.
Г. Приїхав давно, полоти картоплю, розцвітають пишно, закінчити роботу .
11. Позначте речення, в яких усі розділові знаки розставлено правильно:
А. Ранньою весною, буває, на річці повінь. (М. Вінграновський). Б. Земля, і вода, і повітря все поснуло.
В. Того можливо, не знайду я слова, щоб наш прекрасний оспівати світ (М. Рильський).
Г. Бобри натягали гілляк, склали їх упоперек річки й обмазали мулом (В. Таращук).
12. У якому варіанті правильно розставлені розділові знаки?
А Неспокій рух і боротьбу я бачив скрізь: у дубовій корі, у старих пеньках, у болотяній воді.
Б Неспокій, рух і боротьбу я бачив скрізь, у дубовій корі, у старих пеньках, у болотяній воді.
В Неспокій, рух, і боротьбу я бачив скрізь — у дубовій корі, у старих пеньках. у болотяній воді.
Г. Неспокій, рух і боротьбу я бачив скрізь: у дубовій корі, у старих пеньках, у болотяній воді.
13. Установіть відповідність між поданими реченнями та їх характеристиками (одне речення є зайвим).
А Речення із звертанням; 1. Люблю я Києве тебе в ранковий час…
Б. Речення складне 2. Можливо блискавиць крило ці горді коси заплело
В Речення із вставним словом 3. Високий чистий дзвін коси передвіщав мені радість і втіху.
Г Речення з однорідними членами 4. Позирають ночі світлі в розмальовані шибки.
Д. Речення з прямою мовою 5 Канікули будуть цікавими бо я відпочиватиму в Буковелі сказав Марко.
6. Тихесенький вечір на землю спадає і сонце сідає в гай
14. Підкресліть у реченні головні та другорядні члени речення.
Випливло з-за хмар сонечко і розіслало на землю свої промені.
15. Перетворіть речення з прямою мовою на конструкції з непрямою мовою.
«Сестричко, ти допоможеш прибрати у кімнаті?» - поцікавилася Оленка. «Цю історію розповіла мені бабуся», - сказав Дмитрик.
16. Напишіть невеликий текст ( 5 речень) на тему «Мороз малює пензлем на вікні». Використайте у структурі тексту речення із вставними словами, із однорідними членами та складними реченнями.