ТЕМА: Контрольний диктант
МЕТА: оцінити рівень орфографічної та пунктуаційної грамотності учнів:
правильно писати слова на вивчені правила; ставити розділові знаки
відповідно до опрацьованих правил пунктуації; перевірити якість
оформлення роботи (охайність, каліграфія, дотримання червоного рядка, відсутність виправлень), виховувати красою слова.
Тип уроку: контроль та корекція знань і вмінь.
Методи: словесні,практичні.
Обладнання: текст диктанту.
Хід уроку
І. Організація класу.
ІІ. Оголошення теми, мети уроку.
ІІІ. Мотивація навчання школярів.
ІV. Написання контрольного диктанту.
1.Перше прочитання тексту вчителем.
2.Написання диктанту.
3. Перевірка написаного.
4.Заключне читання тексту диктанту вчителем і самоперевірка.
V. Організований збір контрольних робіт.
VІ. Відповіді на запитання, що виникли в учнів під час написання контрольного диктанту.
VІІ. Домашнє завдання.
Повторити п. 21, с.111;повторити орфограми е, и, о ,що позначають ненаголошені голосні, на с.112
Контрольний диктант
Осінній ліс
Йдеш осіннім лісом і милуєшся його прив’ялою красою. Тихо довкола. Зовсім не чути пташиних голосів. Поволі осідає густий туман на віти дерев, на прибиті морозом трави, зволожує опале листя, і воно не шелестить під ногами, а м’яко пружинить. Пахне грибами, ягодами, корою дерев, відсирілою землею. На душі – легко й спокійно, і думки линуть одна за одною, ніби щедрі гостинці осіннього лісу.
Біжить, петляє в’юнка стежка. Ось і зарості терну. Звіддаля бачу, що верхівки чагарників аж сині від рясних плодів. Саме пора збирати їх. Після морозу вони пом’якшали, стали приємні на смак. Годяться тепер і в компот, і в наливку.
(За С.Мацюцьким, 99 слів)