Предмет: Геометрія Вчитель: Околіта М. В.
Клас 11
Тема: Конус і його елементи
Мета: формування в учнів поняття конуса та його елементів: твірних, радіуса, основи, висоти, осі та осьового перерізу; засвоєння властивостей конуса; формування вмінь розв’язувати задачі, що передбачають застосування цих понять і властивостей.
Тип уроку: засвоєння і формування знань та умінь.
Хід уроку
І. Організаційний етап.
- привітання;
- перевірка присутніх учнів і їх готовність до уроку;
- налаштування на роботу.
ІІ. Перевірка домашнього завдання.
Збираємо зошити учнів на перевірку і оцінюємо домашню роботу.
III. Формулювання мети і завдань уроку.
На сьогоднішньому уроці ми докладемо усіх зусиль ,для вивчення такої теми, як «Конус та його елементи». Ознайомимося з такими поняттями: конус, твірна, радіус, основи, висоти, осі та осьовий переріз. Також будемо використовувати ці знання для розв’язування задач різного типу.
IV. Актуалізація опорних знань.
Проводжу фронтальне опитування.
V. Засвоєння знань.
Конусом називають тіло, яке складається з круга (основа конуса), точки, що не належить площині цього круга (вершини конуса), і всіх відрізків, що сполучають вершину конуса з точками основи.
Властивості конуса та його елементів:
- усі твірні конуса рівні;
- усі твірні конуса утворюють рівні кути зплощиною основи;
- осьовим перерізом конуса є рівнобедрений трикутник, бічні сторони якого – твірні конуса, а основа трикутника – діаметр основи конуса.
VI. Формування вмінь.
Виконуємо усні вправи
а) радіус основи конуса;
б) висота конуса;
в) твірна конуса?
Виконуємо письмові вправи
VII. Підсумок уроку.
Контрольні запитання
а) висота більша від твірної;
б) висота і твірна рівні?
а) правильний трикутник;
б) прямокутний трикутник;
в) тупокутний трикутник?
VIII. Домашнє завдання.
Вивчити означення конуса, його елементи і властивості.
Виконати письмово вправи 984, 986.