Корекція успіху для підліткового віку

Про матеріал
Історія Успіху « Незамінних немає, а неповторні є» Знайди свою Трою Згадаймо історію про Генріха Шлімана, який десятки років працював заради досягнення мети свого життя відкриття стародавньої Трої
Перегляд файлу

Історія Успіху « Незамінних немає, а неповторні є»

Знайди свою Трою

   Згадаймо історію про Генріха Шлімана, який десятки років працював заради досягнення мети свого життя відкриття стародавньої Трої

   Малим хлопцем Генріх Шліман отримав новорічній подарунок – дитячу ілюстровану книгу зі світової історії. Кольорові малюнки зачаровували його. Особливо він не міг відвести очей  від малюнка, де художник зобразив втечу жителів з палаючої Трої. Даремно батько пояснював хлопцеві, що Трої ніколи не існувало. Син був непохитний у своїх переконаннях і заявив: « Коли виросту я знайду Трою!» Від тоді він жив з твердим переконанням, що мусить знайти Трою.

  І врешті – решт це йому вдалося. Але ж скільки перешкод на своєму шляху він мусив здолати! Генріх Шліман змінив багато професій: був продавцем, юнгою, слугою. Кожну вільну хвилину використовував для вивчення мов. За кілька років він вивчив голландську, англійську, французьку, іспанську, італійську та португальську мови, пізніше оволодів грецькою давньоєвропейською, арабською, турецькою, перською, китайською, японською російською. Він почав торгувати зерном і за 15 років зібрав великий статок, необхідних для пошуків Трої. Нарешті німецький археолог вирушив до тих місць, які в «Іліаді» то « Одісеї» описав Гомер. І хоча тодішні вчені насміхалися з нього, що, мовляв, казкову Трою він хоче шукати на пагорбах, описаних Гомером. Шліман не зважав на їх кепкування і взявся за роботу. Він уперто твердив: « Гомерову Трою треба шукати на пагорбі Гіссарлик». І справді, знявши величезний шар грунту, вчений знайшов її там. Пізніше в Греції біля Марафона ним були знайдені поховання легендарних героїв битви проти персів.

  Ця історія показує те, що буть-яку роботу виконувати набагато легше, коли є мета. Праця дає задоволення, коли людина чітко уявляє заради чого вона виконується. Визначивши мету, важливо продумати черговість далеких і більш близьких цілей.

  Наприклад, у Шлімана близькими цілями  могли бути: отримання знань і накопичення відповідальної інформації , вивчення мов, фізичне загартування ( діяльність аргеолога вимагає неабиякої фізичної підготовки). Далекими цілями – розвиток підприємницьких якостей, накопичення грошей для пошукової експедиції.

  Поставлені цілі мобілізують сили і спонукають до більш ефективної праці. Досягнення мети приносить нам задоволення, а сам процес праці – радість.

  1. Правила групи
  2. Вправа Очікування

Корабель – море – берег

  1. Вправа « Людина – коваль свого щастя »

   Щоб досягти  життєвого успіху, мало самих тільки добрих намірів. Не допоможе тут і нарікання, що , мовляв, он, бач як йому щастить, а я… Давнє прислів’я справедливо говорить: « Людина – коваль свого щастя» Ми завжди певним чином впливаємо на життєву ситуацію, що складається навколо нас, особливо на її розв’язання ( хоча б уже тим , що певним чином ставимося до неї, що шукаємо з неї вихід). Звичайно, зважаємо на те, що можливості наші більшою чи меншою мірою можуть бути обмежені.

  Мозковий штурм, що потрібно вміти щоб бути успішним? Працюємо разом. Відповіді записуємо на дошку.

  • Уміти визначити головну мету свого життя;
  • Робити все для того, щоб праця викликала задоволення;
  • Виховувати в собі позитивні риси характеру;
  • Опанувати принципи раціонального навчання;
  • Тренувати наполегливість і силу волі;
  • Оволодіти принципами організації праці;
  • Виробити необхідні навики в усіх сферах життя;
  • Дбати про своє здоров’я та зовнішність, правильно харчуватись, розвивати фізичні дані;
  • Добре поводити себе з людьми;
  • Правильно і гарно говорити;
  • Займатися різними видами фізичної праці;
  • По-господарському обходитися з грішми;
  •  Вчитися на основі життєвої практики;
  • Раціонально використовувати час самоосвіти та улюблених  занять;
  • Навчитися виконувати всі справи вчасно;
  • Наполегливо долати труднощі.

 

 

  1. Виступ: Схема коли розпочати працювати над вибором професії ( Леся Василівна)
  2. Виступ учнів з презентаціями.
  3. Виступ: Робітничі професії ( Леся Василівна)
  4. Вправа «Оптимісти та скептики».( Ватман, ножиці, фломастери, клей, аркуш паперу А4 )

Перед початком вправи уточнюються значення слів «оптиміст» та  «скептик».

       Кожна професія має свої плюси та мінуси, які необхідно враховувати у виборі професії. Я вам пропоную об’єднатися у чотири групи, кожна з яких буде аналізувати професії будівельник, продавець, медсестра, водій. Всі групи за допомогою журналів пробують зобразити дану професію плюс перша і третя група - це «оптимісти», друга та четверта - «скептики». Групи отримують завдання для «Оптимістів»: записати на аркуші паперу А4 професійні якості людини, що забезпечують її успішність у професійній діяльності та завдання для «Скептиків»: записати на аркуші паперу А4 особисті якості людини, що перешкоджають ефективності її професійної діяльності.

      Презентація та обговорення напрацювань груп.

Зворотній зв’язок

Питання для обговорення:

  • Чи важко було Вам виконувати роль скептиків чи оптимістів?
  • Чи різнилися думки у членів Вашої групи відносно аналізу даних професій?
  • Що дає виконання даної вправи?
  1. Міні – лекція «Формула вибору професії»

З десятків тисяч професій і спеціальностей кожному необхідно виділити одну – свою, яка:

  • може приносити задоволення та радість;
  • доступна та посильна;
  • потрібна людям і суспільству.

У виборі повинні з’єднатися три базових фактори: Я-Хочу, Я-Можу, Я-Треба. Це і є головною формулою вибору професії. Розглянемо першу складову цієї формули. Вона має назву «Я-ХОЧУ». ХОЧУ — це Наші інтереси, схильності. Це Наше прагнення займатися певною діяльністю. Потребу людини в певній діяльності в психології називають схильністю. Про неї кажуть, коли робота подобається людині, захоплює її. Зовнішніми проявами цієї схильності є тривале та постійне прагнення людини до певної діяльності, наприклад, малювання чи креслення, моделювання одягу та шиття, ремонт різноманітної техніки; успіх її виконання; прояв стійкого інтересу до тієї чи іншої області знань; прагнення до постійного їх накопичення. Справжня схильність зазвичай поєднує в собі стійкий інтерес до тих чи інших явищ дійсності та стійке прагнення самому діяти в цьому напрямку.  Ознакою схильності до тієї чи іншої професійної діяльності являються інтереси. Значення інтересів для життя людини велике: вони спонукають нас здобувати знання, розширювати свій кругозір, допомогають долати труднощі та перепони. Між інтересами та схильностями багато спільного, але є й різне. Можна, наприклад, проявляти інтерес до спорту, не пропускаючи жодного спортивного змагання по телевізору чи на стадіоні, збираючи фотокартки відомих спортсменів, вивчаючи їх біографію, але самому не робити навіть ранкової гімнастики.

Розглянемо другу складову формули вибору професії. Вона має назву «Я-МОЖУ»  МОЖУ - це Наші здібності (фізичні — стан здоров’я, розумові -інтелект, пам’ять, увага, психологічн - наші емоції, вольові якості). В основі успішного оволодіння професією лежать здібності. Здібності - це можливість досягти високого рівня майстерності в тій чи іншій справі. Це такі індивідуально-психологічні особливості людини, що допомогають їй досягти успіху в якій-небудь діяльності. Розрізняють загальні та спеціальні здібності.

 До загальних здібностей належать такі якості, як працелюбність, увага, Наприклад, токару постійно доводиться мати справу з вимірювальним інструментом, вміти розрізняти форму, величину, колір деталей, визначати «на око» відхилення в роботі верстата, дрібні дефекти на поверхні деталей, тому важливе значення в роботі має зорове сприйняття, слухова чутливість не менш важлива, бо вона допомагає визначити особливості роботи верстата, фіксувати зміну якості різця тощо.  Для успішної роботи  водія необхідні добре розвинута моторно-зорова координація, швидка реакція і зорове сприймання, високий рівень концентрації, розподілу та переключення уваги. Професія перукаря передбачає високий рівень розвитку зорових, слухових, тактильних відчуттів (розрізнення кольорів, і відтінків, форми, розмірів, визначення за запахом косметичних препаратів). Також обслуговування клієнтів передбачає активне спілкування, встановлення контакту з відвідувачем, вміння правильно організувати свою роботу, тому перукарю має бути притаманний високий рівень розвитку комунікативних здібностей.

Третя складова має назву  «Я-ТРЕБА» «ТРЕБА» — потреба ринку праці Нашого регіону в конкретній професії. Про що було сказано  раніше.

 

  1. Вправа. Чи збулися очікування. Чи прибув корабель з очікуваннями до берега профорієнтації. Сірникова коробка.

 

 

 

 

 

 

 

 

Пояснювальна записка

 

Підготовка до ЗНО як правило, йде впродовж останніх років навчання в школі. Вчителі намагаються підготувати школярів за допомогою завдань у формі тестів, додаткових занять. Крім того, старшокласники відвідують курси, купують різні посібники для підготовки до ЗНО. Батьки наймають репетиторів, але ступінь тривожності, напруги у випускників не знижується. В свою чергу, підвищений рівень тривоги на іспиті призводить до дезорганізації діяльності, зниження концентрації уваги та працездатності. Чим більше дитина тривожиться, тим менше сил у неї залишається на навчальну діяльність.

Абсолютно очевидно, що перед психологами постає проблема охорони психічного здоров'я школярів, для вирішення якої необхідна продумана система заходів, що передбачає створення стабільної сприятливої атмосфери, зменшення ймовірності виникнення стресових ситуацій і підвищення функціональних можливостей школярів. Саме тому актуальною та доцільною є тренінгові заняття з розвитку психологічної готовності учнів до ЗНО.

 

docx
Пов’язані теми
Психологія, Інші матеріали
Додано
9 березня 2023
Переглядів
390
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку