Корекційна програма Пісочна терапія "Сонячна казка на піску"

Про матеріал
Дана програма призначена для групової та індивідуальної корекційної роботи з дітьми молодшої групи які мають ряд проблем. Це діти з негативним попереднім життєвим досвідом, високим рівнем емоційної напруженості та тривоги, низьким рівнем адаптації до суспільства, низьким рівнем сформованості пізнавальних процесів, негативними рисами характеру, низькою самооцінкою, проблемами в спілкуванні, що викликає забезпечення психологічного супроводу.
Перегляд файлу

Комунальний заклад

«Оріхівський обласний центр соціально – психологічної реабілітації дітей» Запорізької обласної ради

 

 

 

 

Програма корекції емоційно – вольової сфери

методом пісочної терапії

«Сонячна казка на піску»

 

 

 

Укладач:

практичний психолог

Якушина Ю.Ю.

 

 

2014 р.

Корекційно – розвивальна програма для дітей молодшої групи

« Сонячна казка на піску » укладена  Якушиною Ю.Ю.   практичним психологом КЗ  «Оріхівський обласний центр соціально – психологічної реабілітації дітей» Запорізької обласної ради, в 2014 році.

Реалізація даної програми відбувається на базі даного закладу.

Кількість сторінок – 46.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Дана програма призначена для групової та індивідуальної корекційної роботи з дітьми  молодшої групи які мають ряд проблем. Це діти з негативним попереднім життєвим досвідом, високим рівнем  емоційної напруженості  та тривоги, низьким рівнем адаптації до суспільства, низьким рівнем сформованості пізнавальних процесів, негативними рисами характеру, низькою самооцінкою, проблемами в спілкуванні, що викликає забезпечення психологічного супроводу.

Пояснювальна записка

Пісочна терапія - це можливість висловити те, для чого важко підібрати слова, стикнутися з тим, до чого важко звернутися безпосередньо, побачити в собі те, що зазвичай йде від свідомого сприйняття.

 К.Г.Юнг

Пісочна терапія - це унікальна можливість досліджувати свій внутрішній світ за допомогою безлічі мініатюрних фігурок, підноса з піском, деякої кількості води - і відчуття свободи та безпеки самовираження, що виникає в спілкуванні з психологом. Немає в світі нічого простішого і доступнішого, живішого і об'ємнішого, зручнішого і різноманітнішого за пісок. Ідея пісочної гри чудова, оскільки пісок є тим дивовижним природнім матеріалом, який здатний водночас передавати багато чого: відчуття розмаїття природи, можливостей свого тіла, сутності життя безліччю форм.

Пісок складається з окремих піщинок, які символізують індивідуальність людини, а піскова маса - життя у Всесвіті. Пісочна терапія - це лікувальний метод, що активізує психічну енергію і відкриває перед людиною можливість до змін. Уперше пісочну ігротерапію запровадила у 1929 році дитячий психотерапевт М. Ловенфельд у Лондонському Інституті Дитячої психології. Розроблена нею техніка "побудови світу" отримала популярність. У 1935 році вона опублікувала книгу, що мала назву "Гра в дитинстві". Ця робота була помічена К. Г. Юнгом, і він запропонував своїй учениці Дорі Калфф приділити особливу увагу дитячій грі на піску. Саме вона ввела термін "пісочна терапія". Дора Калфф стверджувала, що під час пісочної терапії розвивається самоусвідомлення дитини. 

Використовувати піскову терапію можна з дітьми різних вікових груп. Таким чином, спостереження і досвід доводять: гра з піском позитивно позначається на емоційному самопочутті дітей і що робить її чудовим засобом для "турботи про душу" (саме так перекладається термін психотерапія)

У багатьох випадках гра з піском є провідним методом корекційного впливу (як наприклад, при емоційних і поведінкових порушеннях невротичного характеру). В інших випадках це допоміжний засіб, що дає змогу стимулювати дитину, розвинути її сенсомоторні навички, знизити емоційне напруження.

Мета даної програми: зниження рівня внутрішньої напруги, робота над  внутрішніми страхами.

Завдання програми:

- гармонізація психоемоційного стану дитини;

- розвиток тактильної чутливості, мислення, творчої уяви, сприйняття;

- відкриття в собі доступу до пізнання власної  душі, внутрішнього світу;

- розвиток навичок спілкування та позитивної соціальної поведінки;

- трансформування власного негативу в позитив;

- зниження емоційної напруги;

- підвищення самооцінки;

- формування візуальних образів успіху та благополуччя;

- створення у процесі малювання кола цілей, цінностей;

 Цільова група: корекційно – розвивальна програма розрахована на дітей  молодшої групи.

Перелік методів та форм роботи, які будуть використовуватись під час занять: ігрові методи, словесний метод, дидактичні  ігри, малювання піском, групові та індивідуальні форми роботи, наглядні методи (демонстрація іграшок, ілюстрацій та моделювання).

Структура кожного заняття:

І. Вступна частина

1.1. Привітання

1.2. Мій настрій

1.3. Правила роботи

ІІ. Основна частина

2.4.  Творча робота : індивідуальна або колективна (пісочна терапія, ізотерапія).

2.5. Релаксація

ІІІ. Заключна частина

3.6. Рефлексія

3.7. Ритуал прощання

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Заняття № 1

1. Привітання

Мета: Згуртування колективу, створення позитивного емоційного настрою, пояснення правил поведінки при грі в пісочниці. Встановлення психологічного контакту між дітьми.

 Психолог пропонує дітям привітатись долоньками з пісочком. Діти залишають відбитки долонь на піску.

 2. Вправа «Планшет емоцій»

Мета: визначити власний емоційний стан, прослідкувати динаміку зміни настрою.

Із запропонованих емоцій, потрібно обрати малюнок, що передає внутрішній емоційний стан, настрій дитини на даний момент. Та прикріпити до планшету власних емоцій.

3. Правила групи

1. Не можна брати пісок до рота.

2. Не можна обсипатися піском.

3. Не можна вдихати пісок.

4. Вправа «Дім»

Мета: зниження психофізичної напруги,  покращення емоційного стану, розвиток творчої уяви.

Психолог показує дітям  малюнок  будинку на  піску (підготований раніше). У будинку намальовані вікна за кількістю дітей в групі. Психолог просить дітей уявити, що всі вони сьогодні приїхали в цей будинок, і будуть разом жити в ньому, поки будуть ходити на заняття. Він пропонує кожному вибрати собі місце в будинку і намалювати в порожньому віконці який - небудь малюнок, себе чи приклеїти свою фотографію.

5. Релаксація «Повітряна кулька»

Мета: ефективне зняття психологічної напруги та збільшення антистресової стійкості вихованців.

Лунає музичний супровід

Психолог: «Лягаєте зручніше. Закрийте очі. Дихаємо спокійно і рівно. Дамо нашим ногам і рукам відпочити, витягнемо і розслабимо їх. Давайте помовчимо і прислухаємося до звуків довкола себе. (пауза).

Прислухайтеся до вашого дихання. (пауза) Дихання рівне і спокійне. Дозвольте своєму тілу розслабитися і відпочити. (пауза). Послухайте, що я хочу вам розповісти.»

Уявіть собі, що всі ви – повітряні кульки, дуже красиві і веселі. Вас надувають і ви легшаєте все і легше. Все ваше тіло стає легким, невагомим. І ручки легені, і ніжки стали легені, легені. Повітряні кульки піднімаються все вище і вище.

Дує теплий ласкавий вітерець, він ніжно обдуває кожну кульку (пауза – погладжування дітей). Обдуває кульку, пестить кульку . Вам легко, спокійно. Ви летите туди, куди дме ласкавий вітерець. Але прийшла пора повертатися додому. Ви знову в цій кімнаті. Потягніться і на рахунок «три» розплющте очі. Посміхніться своїй кульці.

6. Рефлексія

1. Що вам сподобалось і що не сподобалось?

2. Що нового ви для себе дізнались на нашому занятті?

3. Наскільки корисною була для вас наша зустріч?

7. Ритуал прощання

Мета: покращити атмосферу групи, закріпити позитивні спогади в кінці заняття.

Діти стають  в коло, протягують руки та беруться за руки  говорячи: «Ми беремо з собою все важливе, що було сьогодні з нами, все чому ми навчились!»

Заняття 2

1. Привітання

Мета: Згуртування колективу, створення позитивного емоційного настрою, пояснення правил поведінки при грі в пісочниці. Встановлення психологічного контакту між дітьми.

Психолог пропонує дітям привітатись долоньками з пісочком. Діти залишають відбитки долонь на піску.

 2. Вправа «Планшет емоцій»

Мета: визначити власний емоційний стан, прослідкувати динаміку зміни настрою.

Із запропонованих емоцій, потрібно обрати малюнок, що передає внутрішній емоційний стан, настрій дитини на даний момент. Та прикріпити до планшету власних емоцій.

3. Правила групи

1. Не можна брати пісок до рота.

2. Не можна обсипатися піском.

3. Не можна вдихати пісок.

4. Вправа  «Відбитки наших рук»

На рівній поверхні піску діти і психолог по черзі роблять відбитки кистей рук: внутрішньою та зовнішньою стороною. Важливо затримати руку на піску, злегка удавивши її, і прислухатися до своїх відчуттів.Дорослий починає гру, розповідаючи дитині про свої відчуття: «Мені приємно. Я відчуваю прохолоду (або тепло) піску. Коли я рухаю руками, я відчуваю маленькі піщинки. А що відчуваєш ти? »

Тепер, коли дитина отримав зразок промовляння Ваших відчуттів, він спробує сам розповісти про те, що відчуває. Чим молодша дитина, тим коротшим буде його розповідь, і тим частіше потрібно повторювати цю гру.Не біда, якщо на початку гри, дитина в точності відтворює ваші слова, передаючи свої відчуття. Поступово, накопичуючи свій чуттєвий досвід, він навчиться передавати свої відчуття та іншими словами. Не виключено, що Ваші і його відчуття не співпадатимуть. Постарайтеся не нав'язувати йому свою думку. Далі, дорослий перевертає свої руки долонями вгору: «Я перевернула руки і мої відчуття змінилися. Тепер я по-іншому відчуваю шорсткість піску, по-моєму, він став трохи холодніше. А що відчуваєте ви? Мені не дуже зручно тримати так руки. А вам? »Якщо у дітей схожі відчуття, можна обговорити: що краще зробити, щоб їх змінити.Можна рухати руками?

  •                  «Поскользить» долонями по поверхні піску, виконуючи зигзагоподібні і кругові рухи (як машинки, змійки, санки та ін)
  •                  виконати ті ж рухи, поставивши долоню на ребро,
  •                  «Пройтися» долоньками по прокладених трасах, залишаючи на них свої сліди,
  •                  створити відбитками долонь, кулачків, кісточками кистей рук, ребрами долонь всілякі химерні візерунки на поверхні піску, спробувати знайти подібність візерунків з об'єктами навколишнього світу (ромашка, сонечко, дождінкі, травички, дерево, їжачок та ін),
  •                  «Пройтися» по поверхні піску окремо кожним пальцем по черзі правою і лівою рукою, після - одночасно (спочатку тільки вказівним, потім - середнім, потім - безіменним, великим, і нарешті - мізинчиком).
  •                  далі, можна групувати пальці по-два, по три, по-чотири, збагнути. Тут вже діти можуть спостерігати загадкові сліди. Як добре разом пофантазувати: чиї вони?
  •                  «Пограти» по поверхні піску, як на клавіатурі піаніно або комп'ютера. При цьому, рухаються не тільки пальці, але і кисті рук, роблячи м'які руху «вгору-вниз».

5. Релаксація  «Хмарка»

Мета: відкрити в собі доступ до пізнання власної  душі, внутрішнього світу.

Уявіть собі теплий літній вечір. Ви лежите на траві і дивитеся на хмари, що пропливають в піднебінні, – такі білі, великі, пухнасті хмари в блакитному піднебінні. Довкола все тихо і  спокійно, вам тепло і затишно. З кожним зітханням і видихом ви починаєте повільно і плавно підніматися в повітря, все вище і вище, до самих хмар. Ваші ручки легенькі, легенькі, ваші ніжки легенькі. все ваше тіло стає легким, як хмаринка.

Ось ви підпливаєте до найбільшої і пухнастої, до найкрасивішої хмари на небі. Ближче і ближче. І ось ви вже лежите на цій хмарці, відчуваєте, як вона ніжно гладить вас, це пухнаста і ніжна хмара .  (пауза – погладжування дітей). Гладить ., погладжує . Вам добре і приємно. Ви розслаблені і спокійні. Але хмарка опустила вас на галявину. Посміхніться своїй хмарці. Потягніться і на рахунок «три» розплющте очі. Ви добре відпочили на хмарці.

6. Рефлексія

1. Що вам сподобалось і що не сподобалось?

2. Що нового ви для себе дізнались на нашому занятті?

3. Наскільки корисною була для вас наша зустріч?

7. Ритуал прощання

Мета: покращити атмосферу групи, закріпити позитивні спогади в кінці заняття.

Діти стають  в коло, протягують руки та беруться за руки  говорячи: «Ми беремо з собою все важливе, що було сьогодні з нами, все чому ми навчились!»

Заняття 3

1. Привітання

Мета: Згуртування колективу, створення позитивного емоційного настрою, пояснення правил поведінки при грі в пісочниці. Встановлення психологічного контакту між дітьми.

Психолог пропонує дітям привітатись долоньками з пісочком. Діти залишають відбитки долонь на піску.

 2. Вправа «Планшет емоцій»

Мета: визначити власний емоційний стан, прослідкувати динаміку зміни настрою.

Із запропонованих емоцій, потрібно обрати малюнок, що передає внутрішній емоційний стан, настрій дитини на даний момент. Та прикріпити до планшету власних емоцій.

3. Правила групи

1. Не можна брати пісок до рота.

2. Не можна обсипатися піском.

3. Не можна вдихати пісок.

4. Вправа «Чарівна галявина»

Психолог дає дітям наступне завдання: «Ви - Чарівники. Ви задумали вирушити в дорогу, в подорож, для того щоб знайти країну, в якій ще ніхто не жив. Там ви хочете створити квітучу казкову країну. Зараз ви виберете собі по ТРИ героя, яких ви б хотіли поселити в новій країні. Окремо захопіть дерева, камені, квіти, будинки - все, що буде вам потрібно для створення казкової країни ». Діти будують в піску вигадану ними країну, потім описують (в міру своїх можливостей) чим займаються їхні герої, що за країну вони створили, які там правила, і т.д.

5. Вправа «Водоспад» 

Мета: відкрити в собі доступ до пізнання власної  душі, внутрішнього світу.

Уявіть собі, що ви  стоїте біля водоспаду. Чудовий день, блакитне небо, тепле сонце. Гірське повітря свіже і приємне. Вам дихається легко і вільно. Але водопад наш незвичайний, замість води в нім падає м'яке біле світло. Уявіть собі, що ви стоїте під цим водопадом і відчуваєте, як це прекрасне біле світло струмує по вашій голові. Ви відчуваєте, як воно  торкається вашого волосся, потім  обличчя, та шиї.

Біле світло тече по ваших плечах ., допомагає їм стати м'якими і розслабленими (пауза – погладжування дітей). А ніжне світло тече далі по грудях ., по животу . Хай світло гладить ваші ручки, пальчики. Світло тече  і по ногах і ви відчуваєте, яке тіло м'яке і ви розслабляєтеся.

Цей дивний водопад з білого світла обтікає все ваше тіло. Ви відчуваєте себе абсолютно спокійно, і з кожним зітханням ви все сильніше розслабляєтеся. А тепер потягніться і на рахунок «три» розплющте очі. Чарівне світло наповнило вас свіжими силами і енергією.

6. Рефлексія

1. Що вам сподобалось і що не сподобалось?

2. Що нового ви для себе дізнались на нашому занятті?

3. Наскільки корисною була для вас наша зустріч?

7. Ритуал прощання

Мета: покращити атмосферу групи, закріпити позитивні спогади в кінці заняття.

Діти стають  в коло, протягують руки та беруться за руки  говорячи: «Ми беремо з собою все важливе, що було сьогодні з нами, все чому ми навчились!»

Заняття 4

1. Привітання

Мета: Згуртування колективу, створення позитивного емоційного настрою, пояснення правил поведінки при грі в пісочниці. Встановлення психологічного контакту між дітьми.

Психолог пропонує дітям привітатись долоньками з пісочком. Діти залишають відбитки долонь на піску.

 2. Вправа «Планшет емоцій»

Мета: визначити власний емоційний стан, прослідкувати динаміку зміни настрою.

Із запропонованих емоцій, потрібно обрати малюнок, що передає внутрішній емоційний стан, настрій дитини на даний момент. Та прикріпити до планшету власних емоцій.

3. Правила групи

1. Не можна брати пісок до рота.

2. Не можна обсипатися піском.

3. Не можна вдихати пісок.

4. Вправа «Міна»

Психолог і діти разом занурюють в сухий пісок кисті рук. І починають ними ворушити, спостерігаючи за тим як змінюється піщаний рельєф. Завдання: повністю звільнити руки від піску, не здійснював різких рухів, тільки ворушачи пальцями і здмухуючи піщинки.

Щоб ускладнити завдання, цю вправу можна виконати з вологим піском. Всім відома пляжна гра «Міна».Рука одного грає перетворюється на «міну»: вона може знаходитися в піску в будь-якому положенні. Завдання іншого граючого - «сапера», відкопати «міну», не торкаючись до неї. «Сапер» може діяти руками, дути на «міну», допомагати собі тонкими паличками.

5. Вправа «Водоспад» 

Мета: відкрити в собі доступ до пізнання власної  душі, внутрішнього світу.

Уявіть собі, що ви  стоїте біля водоспаду. Чудовий день, блакитне небо, тепле сонце. Гірське повітря свіже і приємне. Вам дихається легко і вільно. Але водопад наш незвичайний, замість води в нім падає м'яке біле світло. Уявіть собі, що ви стоїте під цим водопадом і відчуваєте, як це прекрасне біле світло струмує по вашій голові. Ви відчуваєте, як воно  торкається вашого волосся, потім  обличчя, та шиї.

Біле світло тече по ваших плечах ., допомагає їм стати м'якими і розслабленими (пауза – погладжування дітей). А ніжне світло тече далі по грудях ., по животу . Хай світло гладить ваші ручки, пальчики. Світло тече  і по ногах і ви відчуваєте, яке тіло м'яке і ви розслабляєтеся.

Цей дивний водопад з білого світла обтікає все ваше тіло. Ви відчуваєте себе абсолютно спокійно, і з кожним зітханням ви все сильніше розслабляєтеся. А тепер потягніться і на рахунок «три» розплющте очі. Чарівне світло наповнило вас свіжими силами і енергією.

6. Рефлексія

1. Що вам сподобалось і що не сподобалось?

2. Що нового ви для себе дізнались на нашому занятті?

3. Наскільки корисною була для вас наша зустріч?

7. Ритуал прощання

Мета: покращити атмосферу групи, закріпити позитивні спогади в кінці заняття.

Діти стають  в коло, протягують руки та беруться за руки  говорячи: «Ми беремо з собою все важливе, що було сьогодні з нами, все чому ми навчились!»

Заняття 5

1. Привітання

Мета: Згуртування колективу, створення позитивного емоційного настрою, пояснення правил поведінки при грі в пісочниці. Встановлення психологічного контакту між дітьми.

Психолог пропонує дітям привітатись долоньками з пісочком. Діти залишають відбитки долонь на піску.

 2. Вправа «Планшет емоцій»

Мета: визначити власний емоційний стан, прослідкувати динаміку зміни настрою.

Із запропонованих емоцій, потрібно обрати малюнок, що передає внутрішній емоційний стан, настрій дитини на даний момент. Та прикріпити до планшету власних емоцій.

3. Правила групи

1. Не можна брати пісок до рота.

2. Не можна обсипатися піском.

3. Не можна вдихати пісок.

4. Вправа «Візерунки на піску»

Психолог пальцем, ребром долоні, пензликом у верхній частині пісочниці малює різні геометричні фігури (відповідно до вікових норм освоєння), прості / складні візерунки (прямі і хвилясті доріжки, парканчики, драбинки). Діти по черзі повинні намалювати такий самий візерунок внизу на піску, або продовжити візерунок дорослого. Потім завдання ускладнюється психолог малює на дошці, дає усну інструкцію намалювати на піску певний візерунок, діти всі разом намагаються повторити візерунок психолога. Ті ж візерунки на піску виготовляються шляхом викладання в заданій послідовності предметів, наприклад камінчиків, жолудів, великих гудзиків і пр.

5. Вправа «Небагато полінуймось»

Мета: відкрити в собі доступ до пізнання власної  душі, внутрішнього світу

Сьогодні Ви багато займалися, грали і напевно втомилися. Я пропоную вам небагато полінуватися. Уявіть собі, що ви - ледарі і голубитеся на м'якому, м'якому килимі. Довкола тихо і спокійно, ви дихаєте легко і вільно. Відчуття приємного спокою і відпочинку охоплює все ваше тіло.

Ви спокійно відпочиваєте, ви лінуєтеся. Відпочивають ваші руки, відпочивають ваші ноги (пауза – погладжування дітей). Відпочивають ручки, відпочивають ніжки. Приємне тепло охоплює все ваше тіло, вам лінь ворушитися, вам приємно. Ваше дихання досконало спокійне. Ваші руки, ноги, все тіло розслаблене. Відчуття приємного спокою наповнює вас зсередини. Ви відпочиваєте, ви лінуєтеся. Приємна лінь розливається по всьому тілу. Ви насолоджуєтеся повним спокоєм і відпочинком, який дарує вам сили і гарний настрій. Потягніться, скиньте з себе лінь і на рахунок «три» розплющте очі. Ви добре відпочили, у вас бадьорий настрій

6. Рефлексія

1. Що вам сподобалось і що не сподобалось?

2. Що нового ви для себе дізнались на нашому занятті?

3. Наскільки корисною була для вас наша зустріч?

7. Ритуал прощання

Мета: покращити атмосферу групи, закріпити позитивні спогади в кінці заняття.

Діти стають  в коло, протягують руки та беруться за руки  говорячи: «Ми беремо з собою все важливе, що було сьогодні з нами, все чому ми навчились!»

Заняття 6

1. Привітання

Мета: Згуртування колективу, створення позитивного емоційного настрою, пояснення правил поведінки при грі в пісочниці. Встановлення психологічного контакту між дітьми.

Психолог пропонує дітям привітатись долоньками з пісочком. Діти залишають відбитки долонь на піску.

 2. Вправа «Планшет емоцій»

Мета: визначити власний емоційний стан, прослідкувати динаміку зміни настрою.

Із запропонованих емоцій, потрібно обрати малюнок, що передає внутрішній емоційний стан, настрій дитини на даний момент. Та прикріпити до планшету власних емоцій.

3. Правила групи

1. Не можна брати пісок до рота.

2. Не можна обсипатися піском.

3. Не можна вдихати пісок.

4. Вправа «Веселка»

Психолог пропонує на веселці зображеній на піску розмістити казкових героїв.

5. Релаксація «Дерево»

Мета: пошук ресурсів через розслаблення, медитацію учасників до гармонізації особистості.

Ви гуляєте по стежині, навколо вас свіже і тепле повітря, у вас багато сил, ви легко рухаєтеся і роздивляєтеся все довкола вас, поля і дерева. Пауза. Ви рухаєтеся по стежині, яка приводить вас в ліс, світлий і спокійний, довкола вас звуки птиць і шелест дерев. Пауза. Ви рухаєтеся далі і бачите вдалині дерево, яке привернуло вашу увагу, воно стоїть далеко від всіх дерев, самотньо, посеред галявини, залучаючи погляди прохожих поряд людей, що заблукали.

Пауза. Повз цього дерева неможливо пройти. Воно притягує погляди своєю потужністю і енергією. Пауза. Листя ніби розмовляє і грає один з одним.  Пауза. Кора дерева притягує своїм теплом і ніжністю. Пауза. Погляньте на це дерево, розгляньте, який колір у нього, які гілочки, листя, якого воно розміру, високе або низьке, з корінням або без, відчуйте його запах. Пауза.

Погляньте ще раз уважно на це дерево і попрощайтеся з ним, адже вам вже пора повертатися з лісу. Зробіть глибокий вдих і розплющуйте очі».

Після того, як діти прослухали текст, психолог просить намалювати дерево таким, яким побачили учасники із закритими очима. Після того, як діти намалюють, вони розповідають про своє дерево.

6. Рефлексія

1. Що вам сподобалось і що не сподобалось?

2. Що нового ви для себе дізнались на нашому занятті?

3. Наскільки корисною була для вас наша зустріч?

7. Ритуал прощання

Мета: покращити атмосферу групи, закріпити позитивні спогади в кінці заняття.

Діти стають  в коло, протягують руки та беруться за руки  говорячи: «Ми беремо з собою все важливе, що було сьогодні з нами, все чому ми навчились!»

Заняття 7

1. Привітання

Мета: Згуртування колективу, створення позитивного емоційного настрою, пояснення правил поведінки при грі в пісочниці. Встановлення психологічного контакту між дітьми.

Психолог пропонує дітям привітатись долоньками з пісочком. Діти залишають відбитки долонь на піску.

 2. Вправа «Планшет емоцій»

Мета: визначити власний емоційний стан, прослідкувати динаміку зміни настрою.

Із запропонованих емоцій, потрібно обрати малюнок, що передає внутрішній емоційний стан, настрій дитини на даний момент. Та прикріпити до планшету власних емоцій.

3. Правила групи

1. Не можна брати пісок до рота.

2. Не можна обсипатися піском.

3. Не можна вдихати пісок.

4. Вправа «Урок чаклунства: ліс, поляна»

Сьогодні ви перетворюєтеся в маленьких чарівників, але навіть чари не відбувається просто так. Зараз ви повинні закрити очі і почекати трохи, тільки без дозволу очі не відкривайте. (Діти закривають очі, психолог безшумно засаджує пісок іграшковими деревами, квітами, грибами.) Відкрийте очі і подивіться - як гарно. А тепер ви всі разом зробіть інший ліс. Які тварини живуть у лісі? Запроси їх на свій ліс.

5. Релаксація «Дерево»

Мета: пошук ресурсів через розслаблення, медитацію учасників до гармонізації особистості.

Ви гуляєте по стежині, навколо вас свіже і тепле повітря, у вас багато сил, ви легко рухаєтеся і роздивляєтеся все довкола вас, поля і дерева. Пауза. Ви рухаєтеся по стежині, яка приводить вас в ліс, світлий і спокійний, довкола вас звуки птиць і шелест дерев. Пауза. Ви рухаєтеся далі і бачите вдалині дерево, яке привернуло вашу увагу, воно стоїть далеко від всіх дерев, самотньо, посеред галявини, залучаючи погляди прохожих поряд людей, що заблукали.

Пауза. Повз цього дерева неможливо пройти. Воно притягує погляди своєю потужністю і енергією. Пауза. Листя ніби розмовляє і грає один з одним.  Пауза. Кора дерева притягує своїм теплом і ніжністю. Пауза. Погляньте на це дерево, розгляньте, який колір у нього, які гілочки, листя, якого воно розміру, високе або низьке, з корінням або без, відчуйте його запах. Пауза.

Погляньте ще раз уважно на це дерево і попрощайтеся з ним, адже вам вже пора повертатися з лісу. Зробіть глибокий вдих і розплющуйте очі».

Після того, як діти прослухали текст, психолог просить намалювати дерево таким, яким побачили учасники із закритими очима. Після того, як діти намалюють, вони розповідають про своє дерево.

6. Рефлексія

1. Що вам сподобалось і що не сподобалось?

2. Що нового ви для себе дізнались на нашому занятті?

3. Наскільки корисною була для вас наша зустріч?

7. Ритуал прощання

Мета: покращити атмосферу групи, закріпити позитивні спогади в кінці заняття.

Діти стають  в коло, протягують руки та беруться за руки  говорячи: «Ми беремо з собою все важливе, що було сьогодні з нами, все чому ми навчились!»

Заняття 8

1. Привітання

Мета: Згуртування колективу, створення позитивного емоційного настрою, пояснення правил поведінки при грі в пісочниці. Встановлення психологічного контакту між дітьми.

Психолог пропонує дітям привітатись долоньками з пісочком. Діти залишають відбитки долонь на піску.

 2. Вправа «Планшет емоцій»

Мета: визначити власний емоційний стан, прослідкувати динаміку зміни настрою.

Із запропонованих емоцій, потрібно обрати малюнок, що передає внутрішній емоційний стан, настрій дитини на даний момент. Та прикріпити до планшету власних емоцій.

3. Правила групи

1. Не можна брати пісок до рота.

2. Не можна обсипатися піском.

3. Не можна вдихати пісок.

4. Вправа «Урок чаклунства: море, річка, озеро»

Завдання формулюється так само, як і в першому уроці чарівництва, тільки тепер діти називають морських мешканців, і т.д.

5. Релаксація «Дихай і думай красиво»

Мета: знижувати рівень емоційного напруження.

 Інструкція. Заплющить очі, глибоко вдихніть. Подумки говоріть:

• «Я –лев» - видихни, вдихни;

• «Я - птах» - видихни, вдихни;

• «Я - камінь» - видихни, вдихни;

• «Я – квітка» - видихни, вдихни;

• «Я спокійний» - видихни.

Коли дуже хвилюєтеся, спробуйте красиво і спокійно дихати.

6. Рефлексія

1. Що вам сподобалось і що не сподобалось?

2. Що нового ви для себе дізнались на нашому занятті?

3. Наскільки корисною була для вас наша зустріч?

7. Ритуал прощання

Мета: покращити атмосферу групи, закріпити позитивні спогади в кінці заняття.

Діти стають  в коло, протягують руки та беруться за руки  говорячи: «Ми беремо з собою все важливе, що було сьогодні з нами, все чому ми навчились!»

Заняття 9

1. Привітання

Мета: Згуртування колективу, створення позитивного емоційного настрою, пояснення правил поведінки при грі в пісочниці. Встановлення психологічного контакту між дітьми.

Психолог пропонує дітям привітатись долоньками з пісочком. Діти залишають відбитки долонь на піску.

 2. Вправа «Планшет емоцій»

Мета: визначити власний емоційний стан, прослідкувати динаміку зміни настрою.

Із запропонованих емоцій, потрібно обрати малюнок, що передає внутрішній емоційний стан, настрій дитини на даний момент. Та прикріпити до планшету власних емоцій.

3. Правила групи

1. Не можна брати пісок до рота.

2. Не можна обсипатися піском.

3. Не можна вдихати пісок.

4. Вправа «Урок чаклунства: місто і його жителі, професії та служби»

Завдання таке ж, як і попереднє, тільки тепер діти розповідають які професії, вони знають, називають міста, намагаються побудувати своє містечко.

5. Релаксація «На березі моря»

Мета: розслаблення, зняття психоемоційної напруги.

Діти лягають на килим. Психолог включає музику «Шум моря» і  спокійним рівним голосом говорить:

«Закрийте очі, уявіть, що ми лежимо на березі моря. Світить тепле сонечко, ми гріємося. Ручки і ніжки розслаблені. По тілу розливається тепло. Дме ласкавий вітерець (у цей момент можна погладити кожного дитяти).

Дихаємо спокійно і глибоко. Набираємо повні легені повітря і видихаємо все повітря. Нам добре і спокійно. Море спокійне, а під водою плавають різнокольорові казкові рибки. Уявіть, які вони красиві: блакитні, жовті, зелені – вони блищать і переливаються. А ми лежимо на березі, і всі турботи і тривоги покидають нас, спливають як рибки. Потихеньку розплющуємо очі, можна потягнутися, повертаємося в нашу кімнату».

6. Рефлексія

1. Що вам сподобалось і що не сподобалось?

2. Що нового ви для себе дізнались на нашому занятті?

3. Наскільки корисною була для вас наша зустріч?

7. Ритуал прощання

Мета: покращити атмосферу групи, закріпити позитивні спогади в кінці заняття.

Діти стають  в коло, протягують руки та беруться за руки  говорячи: «Ми беремо з собою все важливе, що було сьогодні з нами, все чому ми навчились!»

Заняття 10

1. Привітання

Мета: Згуртування колективу, створення позитивного емоційного настрою, пояснення правил поведінки при грі в пісочниці. Встановлення психологічного контакту між дітьми.

Психолог пропонує дітям привітатись долоньками з пісочком. Діти залишають відбитки долонь на піску.

 2. Вправа «Планшет емоцій»

Мета: визначити власний емоційний стан, прослідкувати динаміку зміни настрою.

Із запропонованих емоцій, потрібно обрати малюнок, що передає внутрішній емоційний стан, настрій дитини на даний момент. Та прикріпити до планшету власних емоцій.

3. Правила групи

1. Не можна брати пісок до рота.

2. Не можна обсипатися піском.

3. Не можна вдихати пісок.

4. Вправа «Урок чарівництва: село і його мешканці»

Завдання те ж саме, діти розповідають про селах, домашніх тварин і т.д., потім будують разом село.

5. Релаксація «Подорож до чарівного лісу»

Мета: пошук ресурсів через розслаблення, медитацію учасників до гармонізації особистості.

Інструкція: «Ляжте зручно і закрийте очі. Уявіть собі, що ви в лісі, де багато дерев, кущів і всіляких квітів. У самій гущавині стоїть біла кам'яна лавка, сядемо на неї...Прислухайтеся до звуків. Ви чуєте спів пташок, шелест трав. Відчуйте запахи: пахне волога земля. Вітер доносить запах сосен. Запам'ятаєте свої відчуття. Відчуття, захопите їх з собою, повертаючись з подорожі. Хай вони будуть з вами весь день».

6. Рефлексія

1. Що вам сподобалось і що не сподобалось?

2. Що нового ви для себе дізнались на нашому занятті?

3. Наскільки корисною була для вас наша зустріч?

7. Ритуал прощання

Мета: покращити атмосферу групи, закріпити позитивні спогади в кінці заняття.

Діти стають  в коло, протягують руки та беруться за руки  говорячи: «Ми беремо з собою все важливе, що було сьогодні з нами, все чому ми навчились!»

Заняття 11

1. Привітання

Мета: Згуртування колективу, створення позитивного емоційного настрою, пояснення правил поведінки при грі в пісочниці. Встановлення психологічного контакту між дітьми.

Психолог пропонує дітям привітатись долоньками з пісочком. Діти залишають відбитки долонь на піску.

 2. Вправа «Планшет емоцій»

Мета: визначити власний емоційний стан, прослідкувати динаміку зміни настрою.

Із запропонованих емоцій, потрібно обрати малюнок, що передає внутрішній емоційний стан, настрій дитини на даний момент. Та прикріпити до планшету власних емоцій.

3. Правила групи

1. Не можна брати пісок до рота.

2. Не можна обсипатися піском.

3. Не можна вдихати пісок.

4. Вправа «Космічна подорож»

Психолог просить дітей розповісти, що вони знають про інопланетян, про зірки і т.д. Потім після обговорення, психолог просить зобразити на столі для пісочної анімації космічний світ за допомогою різного пісочного матеріалу, так як вони собі його уявляють.

Релаксація «Квітка»

Мета: пошук ресурсів через розслаблення, медитацію учасників до гармонізації особистості.

Інструкція: «Сядьте навпочіпки, опустіть голову і руки. Уявіть, що ви насіннячка, з яких виростуть прекрасні квіти. Ось теплий промінь сонця досяг землі і зігрів в ній насіннячко. З насіннячка виклювався паросток. З паростка виросла прекрасна квітка. Встаньте, підніміть і розведіть руки в сторони.

Голубиться квітка на сонечку. Підставляє теплу і світлу кожну пелюстку, повертаючи голівку услід за сонцем. Підведіть підборіддя, уявіть, що ви дивитеся на сонечко з-під опущених вік, посміхніться, повільно повертайте голову вправо-вліво. А тепер розкажіть про те, що ви відчували, коли були квітками».

6. Рефлексія

1. Що вам сподобалось і що не сподобалось?

2. Що нового ви для себе дізнались на нашому занятті?

3. Наскільки корисною була для вас наша зустріч?

7. Ритуал прощання

Мета: покращити атмосферу групи, закріпити позитивні спогади в кінці заняття.

Діти стають  в коло, протягують руки та беруться за руки  говорячи: «Ми беремо з собою все важливе, що було сьогодні з нами, все чому ми навчились!»

Заняття 12

1. Привітання

Мета: Згуртування колективу, створення позитивного емоційного настрою, пояснення правил поведінки при грі в пісочниці. Встановлення психологічного контакту між дітьми.

Психолог пропонує дітям привітатись долоньками з пісочком. Діти залишають відбитки долонь на піску.

 2. Вправа «Планшет емоцій»

Мета: визначити власний емоційний стан, прослідкувати динаміку зміни настрою.

Із запропонованих емоцій, потрібно обрати малюнок, що передає внутрішній емоційний стан, настрій дитини на даний момент. Та прикріпити до планшету власних емоцій.

3. Правила групи

1. Не можна брати пісок до рота.

2. Не можна обсипатися піском.

3. Не можна вдихати пісок.

 4. «Продовж розповідь»

Психолог розповідає дітям історію про прекрасну принцесу.

«Давним-давно існувала чарівна країна, якою правила прекрасна принцеса, всі жителі цієї країни дуже її любили. Вдень вони працювали, а ввечері відпочивали й веселилися, життя їх була прекрасна і щаслива, поки одного разу зла відьма не захотіла отримати владу в цій країні. Темної ночі вона послала своїх підлеглих у чарівну країну і наказала заточити принцесу в замку. І зла відьма почала правити країною. Все життя мешканців чарівної країни різко змінилася, вона змушувала працювати їх днями і ночами. І ось коли їм все це набридло, вони вирішили врятувати принцесу з ув'язнення і повернути свою прекрасну країну ». Далі психолог пропонує дітям придумати продовження оповідання, як жителі чарівної країни звільняли принцесу і повернули своє колишнє життя.

Психолог пропонує дітям побудувати на піску чарівну країну і замок, в який заточили принцесу, за допомогою природного матеріалу, різних фігурок і формочок для піску, потім після будівництва розповісти, що, де знаходитися.

Психолог пропонує кожній дитині вибрати із запропонованих ляльок-маріонеток свого героя, яким він буде рятувати принцесу. Назвати його, розповісти, чим він займається у чарівній країні, з ким дружить. Далі діти всі разом повинні показати, як за їх розповіді вони рятують принцесу, Що робить кожен герой для порятунку чарівної країни.

5. Релаксація «Тихе озеро»

Мета: пошук ресурсів через розслаблення, медитацію учасників до гармонізації особистості.

Інструкція: Закрийте очі і слухайте мене. Уявіть собі дивний сонячний ранок. Ви знаходитеся біля тихого, прекрасного озера. Чутно лише ваше дихання і плеск води.

Сонце яскраво світить, і це заставляє вас відчувати все краще і краще. Ви відчуваєте. як сонячні промені зігрівають вас. Ви чуєте щебетання птиць і цвіркотання коника. Ви абсолютно спокійні. Сонце світить, повітря чисте і прозоре. Ви відчуваєте всім тілом тепло сонця.

Ви спокійні і нерухомі, як цей тихий ранок. Ви відчуваєте себе спокійними і щасливими,  вам лінь ворушитися. Кожна клітинка вашого тіла насолоджується спокоєм і сонячним теплом. Ви відпочиваєте. А тепер розплющте очі. Ми  повертаємося до нашої кімнати, ми добре відпочили, у нас бадьорий настрій, і приємні відчуття, які не покинуть вас протягом всього дня».

6. Рефлексія

1. Що вам сподобалось і що не сподобалось?

2. Що нового ви для себе дізнались на нашому занятті?

3. Наскільки корисною була для вас наша зустріч?

7. Ритуал прощання

Мета: покращити атмосферу групи, закріпити позитивні спогади в кінці заняття.

Діти стають  в коло, протягують руки та беруться за руки  говорячи: «Ми беремо з собою все важливе, що було сьогодні з нами, все чому ми навчились!»

Заняття 13

1. Привітання

Мета: Згуртування колективу, створення позитивного емоційного настрою, пояснення правил поведінки при грі в пісочниці. Встановлення психологічного контакту між дітьми.

Психолог пропонує дітям привітатись долоньками з пісочком. Діти залишають відбитки долонь на піску.

 2. Вправа «Планшет емоцій»

Мета: визначити власний емоційний стан, прослідкувати динаміку зміни настрою.

Із запропонованих емоцій, потрібно обрати малюнок, що передає внутрішній емоційний стан, настрій дитини на даний момент. Та прикріпити до планшету власних емоцій.

3. Правила групи

1. Не можна брати пісок до рота.

2. Не можна обсипатися піском.

3. Не можна вдихати пісок.

4. Вправа «Місто моєї мрії»

Діти діляться на дві команди і пропонують за допомогою різних фігурок, природного матеріалу і т.д. Побудувати на піску свої вигадані міста, потім діти розповідають, що знаходиться в їхніх містах. Потім психолог пропонує дітям по одній маленькій іграшки, кожна дитина бере її і придумує чим вона займається в побудованому місті.

5. Релаксація «Незвичайна веселка»

Мета: пошук ресурсів через розслаблення, медитацію учасників до гармонізації особистості.

Інструкція: «Ляжте зручно, розслабтеся, дихайте рівно і глибоко. Закрийте очі. Уявіть, що перед вашими очима незвичайна веселка. Перший колір – блакитний. Блакитний може бути м'яким і заспокійливим, як струмуюча вода. Блакитний приємно пестить при жаркій погоді, він освіжає тебе, як купання в озері. Відчуєте цю свіжість.

Наступний – жовтий колір. Жовтий приносить нам радість, він зігріває нас, як сонечко, він нагадує нам ніжного пухнастого курчати, і ми посміхаємося. Якщо нам сумно і самотньо, він піднімає настрій.  Зелений колір – колір м'якого лужка, листя і теплого літа, якщо нам ніяково, і ми відчуваємо себе невпевнено, зелений колір допоможе відчувати себе краще.

Розплющте очі. Що ви відчували, коли дивилися на блакитний, жовтий і зелений колір? Візьміть з собою ці відчуття на весь день».

6. Рефлексія

1. Що вам сподобалось і що не сподобалось?

2. Що нового ви для себе дізнались на нашому занятті?

3. Наскільки корисною була для вас наша зустріч?

7. Ритуал прощання

Мета: покращити атмосферу групи, закріпити позитивні спогади в кінці заняття.

Діти стають  в коло, протягують руки та беруться за руки  говорячи: «Ми беремо з собою все важливе, що було сьогодні з нами, все чому ми навчились!»

Заняття 14

1. Привітання

Мета: Згуртування колективу, створення позитивного емоційного настрою, пояснення правил поведінки при грі в пісочниці. Встановлення психологічного контакту між дітьми.

Психолог пропонує дітям привітатись долоньками з пісочком. Діти залишають відбитки долонь на піску.

 2. Вправа «Планшет емоцій»

Мета: визначити власний емоційний стан, прослідкувати динаміку зміни настрою.

Із запропонованих емоцій, потрібно обрати малюнок, що передає внутрішній емоційний стан, настрій дитини на даний момент. Та прикріпити до планшету власних емоцій.

3. Правила групи

1. Не можна брати пісок до рота.

2. Не можна обсипатися піском.

3. Не можна вдихати пісок.

4. Вправа «Великий дружний острів»

Психолог пропонує дітям з допомогою різного підручного матеріалу (черепашки, камінчики, гілочки і т.д., формочки і фігурки для піску) побудувати свій загальний великий острів з водоймою, з морськими мешканцями і т.д., але цей острів чарівний, тим, що на ньому можуть жити різні тварини, птахи, люди, фантастичні персонажі і т.д., всі, хто зазвичай не можуть жити на островах. Потім розповісти про свою споруді. Що де знаходитися і які мешканці живуть на острові.

5. Релаксація  «Пурхання метелика»

Мета: зниження психоемоційної напруги

Інструкція: «Закрийте очі і слухайте мій голос. Дихайте легко і спокійно. Уявіть собі, що ви знаходитеся на лугу в прекрасний літній день. Прямо перед собою ви бачите прекрасного метелика, що пурхає з квітки на квітку. Простежте за рухом його крил. Рухи його крил легкі і граціозні.

Тепер нехай кожен спробує уявити, що він метелик, що у нього гарні та великі крила. Відчуйте, як ваші крила повільно та плавно рухаються вверх та вниз. Насолоджуйтесь відчуттям повільного та плавного паріння в повітрі. А тепер погляньте на луг, над яким ви летите. Подивіться скільки в ньому яскравих кольорів. Знайдіть очима найкрасивішу квітку і поступово починайте наближатися до нього. Тепер ви відчуваєте аромат своєї квітки. Вдихніть ще раз його аромат і розплющте очі. Розкажіть про свої відчуття.

6. Рефлексія

1. Що вам сподобалось і що не сподобалось?

2. Що нового ви для себе дізнались на нашому занятті?

3. Наскільки корисною була для вас наша зустріч?

7. Ритуал прощання

Мета: покращити атмосферу групи, закріпити позитивні спогади в кінці заняття.

Діти стають  в коло, протягують руки та беруться за руки  говорячи: «Ми беремо з собою все важливе, що було сьогодні з нами, все чому ми навчились!»

Заняття 15

1. Привітання

Мета: Згуртування колективу, створення позитивного емоційного настрою, пояснення правил поведінки при грі в пісочниці. Встановлення психологічного контакту між дітьми.

Психолог пропонує дітям привітатись долоньками з пісочком. Діти залишають відбитки долонь на піску.

 2. Вправа «Планшет емоцій»

Мета: визначити власний емоційний стан, прослідкувати динаміку зміни настрою.

Із запропонованих емоцій, потрібно обрати малюнок, що передає внутрішній емоційний стан, настрій дитини на даний момент. Та прикріпити до планшету власних емоцій.

3. Правила групи

1. Не можна брати пісок до рота.

2. Не можна обсипатися піском.

3. Не можна вдихати пісок.

4. Вправа «Галявинка для мишки»

Психолог: А тепер ми з вами піднімемо собі настрій. До нас у гості прибігла мишка (маленька іграшка), але їй ніде жити, давайте побудуємо на піску для неї дивну галявинку, де вона буде жити. Наша мишка любить квіточки, ягодигриби і дуже любить сонячну погоду. Діти будують все разом на піску поляну для мишки, використовуючи різний матеріал (камінці, формочки і т.д.). Потім розповідають про свою будівлю.

5. Релаксація «Подорож на хмарі»

Мета: пошук ресурсів через розслаблення, медитацію учасників до гармонізації особистості.

Я хочу запросити тебе в подорож на хмарі. Стрибни на білу пухнасту хмару, схожу на м'яку гору з пухких подушок. Відчуй, як твої ноги, спина,  загалом все тіло зручно розташувалися на цій великій хмарній подушці.

Тепер починається подорож. Твоя хмара повільно піднімається в синє піднебіння. Відчуваєш, як вітер овіває твоя особа? Тут, високо в піднебінні, все спокійно і тихо. Хай твоя хмара перенесе тебе зараз в таке місце, де ти будеш щасливий.

Постарайся в думках «побачити» це місце як можна точніше. Тут може статися що-небудь дивне і чарівне (Пауза 30 секунд) Тепер ти знову на своїй хмарі, і вона везе тебе назад. На твоє місце в класі. Злізь з хмари і подякуй його за те, що вона такий хороший тебе покатало Тепер постеж, як вона повільно розтане в повітрі Потягнися, випрямися і знову будь бадьорий, свіжий і уважний.

 

6. Рефлексія

1. Що вам сподобалось і що не сподобалось?

2. Що нового ви для себе дізнались на нашому занятті?

3. Наскільки корисною була для вас наша зустріч?

7. Ритуал прощання

Мета: покращити атмосферу групи, закріпити позитивні спогади в кінці заняття.

Діти стають  в коло, протягують руки та беруться за руки  говорячи: «Ми беремо з собою все важливе, що було сьогодні з нами, все чому ми навчились!»

Заняття 16

1. Привітання

Мета: Згуртування колективу, створення позитивного емоційного настрою, пояснення правил поведінки при грі в пісочниці. Встановлення психологічного контакту між дітьми.

Психолог пропонує дітям привітатись долоньками з пісочком. Діти залишають відбитки долонь на піску.

 2. Вправа «Планшет емоцій»

Мета: визначити власний емоційний стан, прослідкувати динаміку зміни настрою.

Із запропонованих емоцій, потрібно обрати малюнок, що передає внутрішній емоційний стан, настрій дитини на даний момент. Та прикріпити до планшету власних емоцій.

3. Правила групи

1. Не можна брати пісок до рота.

2. Не можна обсипатися піском.

3. Не можна вдихати пісок.

4. Вправа «Мій страх»

Дітям пропонується на столі для пісочної анімації зобразити власний страх. По закінченні роботи учасники повинні стерти страхи, таким чином позбувшись їх.

5. Релаксація  «Відпочинок на морі»

Мета: пошук ресурсів через розслаблення, медитацію учасників до гармонізації особистості.

(звучить спокійна розслаблююча музика)

Психолог.: «Ляжте в зручне положення, закрийте очі і слухайте мій голос. Уявіть собі, що ви знаходитеся в прекрасному місці на березі моря. Дивний літній день. Небо блакитне, сонце тепле. Ви відчуваєте себе абсолютно спокійними і щасливими. М'які хвилі докочуються до ваших ніг, і ви відчуваєте приємну свіжість морської води. З'являється відчуття що обдуває все тіло легкого свіжого вітерця.

Повітря чисте і прозоре. Приємне відчуття свіжості і бадьорості охоплює особу, плечі, спину, живіт, руки і ноги. Ви відчуваєте, як тіло стає легким, сильним і слухняним. Дихається легко і вільно. Настрій стає бадьорим і життєрадісним, хочеться встати і рухатися. Розплющуються очі. Ми повні сил і енергії. Постарайтеся зберегти ці відчуття на весь день».

6. Рефлексія

1. Що вам сподобалось і що не сподобалось?

2. Що нового ви для себе дізнались на нашому занятті?

3. Наскільки корисною була для вас наша зустріч?

7. Ритуал прощання

Мета: покращити атмосферу групи, закріпити позитивні спогади в кінці заняття.

Діти стають  в коло, протягують руки та беруться за руки  говорячи: «Ми беремо з собою все важливе, що було сьогодні з нами, все чому ми навчились!»

Заняття 17

1. Привітання

Мета: Згуртування колективу, створення позитивного емоційного настрою, пояснення правил поведінки при грі в пісочниці. Встановлення психологічного контакту між дітьми.

Психолог пропонує дітям привітатись долоньками з пісочком. Діти залишають відбитки долонь на піску.

 2. Вправа «Планшет емоцій»

Мета: визначити власний емоційний стан, прослідкувати динаміку зміни настрою.

Із запропонованих емоцій, потрібно обрати малюнок, що передає внутрішній емоційний стан, настрій дитини на даний момент. Та прикріпити до планшету власних емоцій.

3. Правила групи

1. Не можна брати пісок до рота.

2. Не можна обсипатися піском.

3. Не можна вдихати пісок.

4. Вправа «Подарунок для товаришів»

Психолог пропонує дітям зробити один одному подарунки. Для цього діти діляться на дві команди, ділять пісочницю і з допомогою підручного матеріалу на піску викладають сюрприз для протилежної команди.(Психолог може підказати, що це може бути казкова країна, картина, яка-небудь тварина і т.д.) Потім кожна група по черзі розповідає, що вони зобразили для протилежної групи, а та у свою чергу говорить, чи сподобався їм подарунок і щоб вони в нього додали.

5. Релаксація «Жовта квітка»

Мета: пошук ресурсів через розслаблення, медитацію учасників до гармонізації особистості.

Створи в своїй кімнаті затишну обстановку.  Сядь зручно в крісло або ляж   на ліжко. Розслабся. Пригадай  епізод свого життя, коли тобі було так добре, що Душа співала і літала. Епізод, коли ти була щаслива.

Це може бути і перше побачення і перший поцілунок, це можуть бути твої відчуття від перебування на природі, твій захват і тріумфування від якоїсь своєї перемоги.  Наповни себе  приємними і радісними спогадами.

А тепер уяви, що в твоєму сонячному сплетенні яскрава жовта квітка. Це може бути  Жовта Троянда, або Жовта Ромашка, або календула.  Ця яскрава квітка випромінює промені світла такі яскраві, як сонце. Квітка пульсує – вона жива. Вона перетворюється в сонці, потім знов стає квіткою.  Яскраві промені світла виходять з неї.

Вона починає освітлювати все усередині тебе, ти починаєш весь світитися, наповнюватися світлом, всі клітинки твого тіла знаходяться в променях Сонця, ти стаєш суцільним світлом, сяєш сама, як  прекрасна квітка, як Жовта Роза Життя. Ти - світло і світло яскраве і любляче.

Ти хочеш наповнити світлом  свою найближчу і дорогу тобі людину. Ти бачиш його в потоці цього світла. Він посміхається. Ти бачиш, як з його тіла до тебе теж прямує потік  світла. Відчуваєш тепло в серці.

6. Рефлексія

1. Що вам сподобалось і що не сподобалось?

2. Що нового ви для себе дізнались на нашому занятті?

3. Наскільки корисною була для вас наша зустріч?

7. Ритуал прощання

Мета: покращити атмосферу групи, закріпити позитивні спогади в кінці заняття.

Діти стають  в коло, протягують руки та беруться за руки  говорячи: «Ми беремо з собою все важливе, що було сьогодні з нами, все чому ми навчились!»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Індивідуальна корекційно – розвивальна програма

для дітей молодшої групи

« Сонячна казка на піску »

 

Реалізація даної програми відбувається на базі даного закладу.

 Дана програма призначена для групової та індивідуальної корекційної роботи з дітьми  молодшої групи які мають ряд проблем. Це діти з негативним попереднім життєвим досвідом, високим рівнем  емоційної напруженості  та тривоги, низьким рівнем адаптації до суспільства, низьким рівнем сформованості пізнавальних процесів, негативними рисами характеру, низькою самооцінкою, проблемами в спілкуванні, що викликає забезпечення психологічного супроводу.

 

           Назва теми заняття

Примітка про виконання

1.

1. Привітання                                     2. Вправа «Планшет емоцій»           3. Правила роботи з піском              4. Вправа «Дім»                                  5. Релаксація «Повітряна кулька»

 6. Рефлексія

7. Ритуал прощання

 

2.

1. Привітання                                      2. Вправа «Планшет емоцій»           3. Правила роботи з піском              4. Вправа «Відбитки наших рук»                                            5. Релаксація « Веселка»                  6. Рефлексія

7. Ритуал прощання

 

3.

1. Привітання                                     2. Вправа «Планшет емоцій»            3. Правила роботи з піском              4. Вправа « Чарівна галявина»                                             5. Релаксація « Водоспад»                6. Рефлексія

7. Ритуал прощання

 

4.

1. Привітання                                     2. Вправа «Планшет емоцій»           3. Правила роботи з піском              4. Вправа « Міна»                                             5. Релаксація « Щасливі посмішки»                                 6. Рефлексія

7. Ритуал прощання

 

5.

1. Привітання                                     2. Вправа «Планшет емоцій»           3. Правила роботи з піском              4. Вправа « Візерунки на піску»                                             5. Релаксація « Трішки полінуймось»                                      6. Рефлексія

7. Ритуал прощання

 

6.

1. Привітання                                     2. Вправа «Планшет емоцій»           3. Правила роботи з піском              4. Вправа «  Веселка»                                             5. Релаксація « Чарівне дерево»                                      6. Рефлексія

7. Ритуал прощання

 

7.

1. Привітання                                     2. Вправа «Планшет емоцій»           3. Правила роботи з піском              4. Вправа «  Урок чаклунства»                                             5. Релаксація «Ми маленькі гномики  »                                           6. Рефлексія

7. Ритуал прощання

 

8.

1. Привітання                                     2. Вправа «Планшет емоцій»           3. Правила роботи з піском              4. Вправа «Урок чаклунства: море, річка, озеро»                                             5. Релаксація « Дихай і думай красиво»                                              6. Рефлексія

7. Ритуал прощання

 

9.

1. Привітання                                     2. Вправа «Планшет емоцій»           3. Правила роботи з піском               4. Вправа «Урок чаклунства: село і його мешканці  »                                             5. Релаксація«На березі моря»        6. Рефлексія

7. Ритуал прощання

 

10.

1. Привітання                                     2. Вправа «Планшет емоцій»            3. Правила роботи з піском              4. Вправа «Урок чаклунства: місто і його жителі »                                             5. Релаксація « Подорож до чарівного лісу  »                                  6. Рефлексія

7. Ритуал прощання

 

11.

1. Привітання                                     2. Вправа «Планшет емоцій»             3. Правила роботи з піском                4. Вправа «  Космічна подорож»                                             5. Релаксація «  Квітка»                     6. Рефлексія

7. Ритуал прощання

 

12.

1. Привітання                                       2. Вправа «Планшет емоцій»             3. Правила роботи з піском              4. Вправа « Продовж розповідь »                                             5. Релаксація «  Тихе озеро»             6. Рефлексія

7. Ритуал прощання

 

13.

1. Привітання                                          2. Вправа «Планшет емоцій»                 3. Правила роботи з піском                    4. Вправа «  Місто моєї мрії»                                             5. Релаксація «  Незвичайна веселка»                                                      6. Рефлексія

7. Ритуал прощання

 

14.

1. Привітання                                              2. Вправа «Планшет емоцій»                  3. Правила роботи з піском                 4. Вправа «  Великий дружний острів»                                                          5. Релаксація «  Пурхання метелика»                                                 6. Рефлексія

7. Ритуал прощання

 

15.

1. Привітання                                     2. Вправа «Планшет емоцій»                      3. Правила роботи з піском                      4. Вправа «  Галявинка для мишки»                                                5. Релаксація «  Подорож на хмарці»                                                  6. Рефлексія

7. Ритуал прощання

 

16.

1. Привітання                                       2. Вправа «Планшет емоцій»                  3. Правила роботи з піском                     4. Вправа «  Мій страх»                                             5. Релаксація « Відпочинок на морі»                                                             6. Рефлексія

7. Ритуал прощання

 

  17.         

1. Привітання                                              2. Вправа «Планшет емоцій»                   3. Правила роботи з піском                       4. Вправа «  Подарунок для товаришів»                                             5. Релаксація «Жовта квітка»                   6. Рефлексія

7. Ритуал прощання

 

 

 

 

Практичний психолог: ______________________________

doc
Пов’язані теми
Психологія, Методичні рекомендації
Інкл
Додано
24 січня 2022
Переглядів
1279
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку