Корекційна робота психолога з учнями спеціальної школи

Про матеріал
Особливе значення в спеціальній школі на кожному уроці, занятті з фахівцем, виховному заході має корекційна спрямованість. Вона як би пронизує весь процес навчання і виховання дитини. Принцип корекційної спрямованості передбачає корекцію пізнавальної, емоційно-вольової, поведінкової сфер і рухової активності учнів з порушенням інтелекту засобами навчання і виховання. Це відображено в задачах спеціальної школи в програмах кожного навчального предмета, з метою кожного уроку та виховного заходу.
Перегляд файлу

Корекційна робота психолога  з учнями спеціальної школи

Дети, Мальчик, Очки, Милый

В даний час в області спеціальної освіти є ряд проблем, однією з яких є пошук найбільш ефективних умов організації навчання дітей з особливими освітніми потребами.

Особливе значення в спеціальній школі на кожному уроці, занятті з фахівцем, виховному заході має корекційна спрямованість. Вона як би пронизує весь процес навчання і виховання дитини. Принцип корекційної спрямованості передбачає корекцію пізнавальної, емоційно-вольової, поведінкової сфер і рухової активності учнів з порушенням інтелекту засобами навчання і виховання. Це відображено в задачах спеціальної школи  в програмах кожного навчального предмета, з метою кожного уроку та виховного заходу.

 

У ході багаторічної практики в нашій школі сформована чітка і динамічна система корекційної роботи з дітьми з особливими освітніми потребами, визначені першочергові завдання, спрямовані на створення оптимальних умов:

 

  • для корекції фізичного, психічного та інтелектуального розвитку учнів;
  • для максимальної соціально-персональної реабілітаційної роботи індивідуально з кожною дитиною;
  • для переходу від корекційно-розвивального педагогічного процесу до соціальної та трудової реабілітації наших вихованців;
  • для впливу педагогічної, психологічної корекції та реабілітації на фізичний, психічний, моральне здоров'я школяра і їх подальшу соціалізацію.

Завдання корекційної роботи можуть бути правильно поставлені тільки на основі комплексної діагностики та оцінки резервів потенційних можливостей дитини, виходячи з поняття «зона найближчого розвитку». Вибір оптимальних засобів і прийомів корекційно-педагогічного впливу неможливий без всебічного і глибокого вивчення причин труднощів, які виникають у дітей при засвоєнні навчальних програм.

Система психологічної корекційної роботи в

дитячому середовищі включає в себе:

  • вивчення особистісних і психофізіологічних особливостей дітей;
  • проведення систематичної корекційно-розвиваючої роботи (розробка індивідуальних програм, розвиток комунікативних якостей, корекцію відхилень у психічному розвитку, зняття негативних переживань;
  • розвиток готовності до орієнтації в різних життєвих ситуаціях.

Ефективність занять учнів з фахівцями значно підвищується, якщо активізувати пізнавальну діяльність школярів через впровадження в практику корекційної роботи нестандартних методів корекції.

Найбільш продуктивним є підхід, при якому здійснюється профілактика і корекція соціально-емоційних порушень, що створює системний вплив на всю психіку дитини в цілому.

Вся система корекційно - педагогічної роботи покликана реабілітувати і соціально адаптувати аномального школяра до реалій навколишнього світу, зробити його повноправним і активним трудівником, який нарівні з усіма людьми може включитися в трудову та суспільне життя та приносити користь суспільству.

Хоча порушення інтелекту розглядається як явище необоротне, це не означає, що воно не піддається корекції. При правильно організованому комплексному корекційно-педагогічному впливі в умовах спеціальних установ, при правильній організації системи навчально-виховної роботи відзначається позитивна динаміка розвитку дітей з особливими освітніми потребами.

Таким чином, вміло і професійно організована робота по корекційної спрямованості навчання і виховання дітей з вадами у розвитку дозволить з найменшими витратами інтегрувати їх у суспільство, сформувати соціальну компетентність і самодостатність, на що і спрямована робота педагогічного колективу нашої школи.

doc
Пов’язані теми
Психологія, Методичні рекомендації
Інкл
Додано
27 березня 2020
Переглядів
1244
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку