Корекційна робота психолога з учнями спеціальної школи
В даний час в області спеціальної освіти є ряд проблем, однією з яких є пошук найбільш ефективних умов організації навчання дітей з особливими освітніми потребами.
Особливе значення в спеціальній школі на кожному уроці, занятті з фахівцем, виховному заході має корекційна спрямованість. Вона як би пронизує весь процес навчання і виховання дитини. Принцип корекційної спрямованості передбачає корекцію пізнавальної, емоційно-вольової, поведінкової сфер і рухової активності учнів з порушенням інтелекту засобами навчання і виховання. Це відображено в задачах спеціальної школи в програмах кожного навчального предмета, з метою кожного уроку та виховного заходу.
У ході багаторічної практики в нашій школі сформована чітка і динамічна система корекційної роботи з дітьми з особливими освітніми потребами, визначені першочергові завдання, спрямовані на створення оптимальних умов:
Завдання корекційної роботи можуть бути правильно поставлені тільки на основі комплексної діагностики та оцінки резервів потенційних можливостей дитини, виходячи з поняття «зона найближчого розвитку». Вибір оптимальних засобів і прийомів корекційно-педагогічного впливу неможливий без всебічного і глибокого вивчення причин труднощів, які виникають у дітей при засвоєнні навчальних програм.
Система психологічної корекційної роботи в
дитячому середовищі включає в себе:
Ефективність занять учнів з фахівцями значно підвищується, якщо активізувати пізнавальну діяльність школярів через впровадження в практику корекційної роботи нестандартних методів корекції.
Найбільш продуктивним є підхід, при якому здійснюється профілактика і корекція соціально-емоційних порушень, що створює системний вплив на всю психіку дитини в цілому.
Вся система корекційно - педагогічної роботи покликана реабілітувати і соціально адаптувати аномального школяра до реалій навколишнього світу, зробити його повноправним і активним трудівником, який нарівні з усіма людьми може включитися в трудову та суспільне життя та приносити користь суспільству.
Хоча порушення інтелекту розглядається як явище необоротне, це не означає, що воно не піддається корекції. При правильно організованому комплексному корекційно-педагогічному впливі в умовах спеціальних установ, при правильній організації системи навчально-виховної роботи відзначається позитивна динаміка розвитку дітей з особливими освітніми потребами.
Таким чином, вміло і професійно організована робота по корекційної спрямованості навчання і виховання дітей з вадами у розвитку дозволить з найменшими витратами інтегрувати їх у суспільство, сформувати соціальну компетентність і самодостатність, на що і спрямована робота педагогічного колективу нашої школи.