Корекційне заняття Геометричні фігури"

Про матеріал
Корекційне заняття з математики та інформатики для дітей з вадами інтелектуального розвитку
Перегляд файлу

Тип заняття: Фронтальне (групове)

Мета заняття: формувати пізнавальну мотивацію, позитивне ставлення до навчання, цілісне сприйняття світу. Розвивати позитивні мотиви навчання; спостережливість, логічне мислення, уміння висловлювати й обґрунтовувати особисту думку, уміння швидко орієнтуватись у поставлених завданнях дрібну моторику рук, орієнтування на площині; увагу. Виховувати позитивне ставлення до оточуючих.

Корегувати зорове, тактильне та слухове сприймання.

Завдання заняття: розвивати в дітей навички роботи з комп’ютером.

Основний зміст заняття:

  1. Стимулювання процесу оволодіння навичками роботи з комп’ютером (Word).
  2. Розвиток уміння ставити мету та планувати власні дії.
  3. Розвиток комунікативних навичок та взаємодії.
  4. Забезпечення потреб особистісного зростання учнів.

Принципи проведення заняття:

  1. Безпека і емоційний комфорт. Створення атмосфери доброзичливості, прийняття кожної дитини.
  2. Вікова відповідність (врахування у вправах особливості віку, психофізичного розвитку).
  3. Наступність і формування зони «найближчого розвитку».
  4. Пріоритет розвитку мотивації (розвиток окремих якостей здійснювати через перебудову і розвиток мотиваційної сфери підлітка).
  5. Принцип діяльності. Завдання розвитку психічних функцій вирішувати через використання видів діяльності, властивих і доступних дитині з особливими потребами. Через ігрову діяльність, а саме дидактичні ігри, продуктивна діяльність (конструктивна, образотворча), спілкування.
  6. Чергування статичного стану й рухової активності учасників.
  7. Наочність. Активне використання предметного середовища.
  8. Особистісно – орієнтований підхід (урахування індивідуальних особливостей учнів).
  9. Право на помилку кожного учасника заняття.

Обладнання заняття:  таблиця геометричних фігур, комп’ютерні файли із завданнями № 1-7, картки - плани із завданнями № 1–7, музичний запис, моделі фігур з різних матеріалів, кольорові сигнальні картки (червона – не розумію завдання, жовта – потребую допомоги, зелена – завдання виконано). 

 

 

ХІД УРОКУ

І. Вправи на актуалізацію зорового, слухового, тактильного сприймання

  • Очима обвести контури геометричних фігур;
  • Із зав’язаними очима визначити геометричну фігуру і матеріал, з якого вона виготовлена;
  • Педагог називає предмет – учень відбирає геометричну фігуру, що відповідає по формі.

ІІ. Робота над згуртуванням колективу

Психологічна розминка «Я бажаю тобі...» (Діти по колу передають із пушинкою побажання особистого зростання на уроці.)

ІІІ. Вступне слово вчителя

Люблю я тих, хто вміє дивуватись.

(А не скептично споглядає світ).

Малій тварині, начебто із казки.

І першій квітці, на просонні віт!

 Дивуйтеся!

Хіба це не прекрасно —

Знаходить щось в природі і в словах?!

Хай день підносить здивуванню — гасло,

І світ незвичний кружеля, як птах!

                                      Вадим Крищенко

І дійсно, якщо нас не перестає дивувати чаруючий світ живого, а думка бажає огорнути оберегом усе, що дивує, значить, ми є величні люди на загадковій планеті Земля.

Щоб написати та прочитати слово, треба знати абетку. А щоби написати та виконати музичний твір, треба знати нотну грамоту. Із такою ж мудрою точністю, як у світі слів і музики, народжені своя абетка та свої ноти в загадковому світі, що нас оточує.

 

 

 

ПРАКТИЧНА РОБОТА

ІV. Створити геометричні фігури

1. У програмі Word створити геометричні фігури: коло, круг, квадрат, прямокутник, трикутник, овал, ромб.

2. Утворити пари (геометрична фігура – предмет) і «зафарбувати» фігури у колір, що відповідає кольору предмету.

V. Видозмінити трикутник (за сторонами і кутами)

  1. Змінити трикутник на прямокутний, тупокутний;
  2. Про вести у трикутниках висоти;
  3. Змінити орієнтацію трикутника* (завдання для психологічного розвантаження).

VІ. Поділити фігуру відповідним чином.

Розділити п’ятикутник по прямій лінії на:

  • пятиугольник, п'ятикутникТрикутник і чотирикутник;                                     
  • Трикутник і п’ятикутник;
  • Трикутник і шестикутник;
  • Два чотирикутники;
  • Чотирикутник і п’ятикутник;
  • Чи є у фігури вісь симетрії?

 

VIІ . Фізкультурна пауза     (Музичний супровід)

VIIІ.  «Побудувати» будинок

IХ. Заповнити таблицю елементами, яких бракує.                                              

 

 

             ?

 

 

 

 

 

                                                      ?

                       ?          ?

Х. Рефлексія (ретроспективна оцінка заняття)

І. Емоційний аспект:

Люблю я тих, хто вміє дивуватись

І дар цей збереже до сивини,

Малій тварині начебто із казки

І першій квітці на устах весни.

  • Що вам сподобалося на занятті?
  • Чим ви не задоволені?
  • Чим кожен з вас збагатився на занятті?
  • Що вас здивувало?

ІІ. Смисловий аспект:

  • Про що ви дізналися на занятті?
  • Чому це важливо?
  • Навіщо ми це робили;

ХІ. Заключне слово вчителя

Спостерігаючи за вашими обличчями під час роботи на занятті, я переймала ваші приємні посмішки.

Я сподіваюсь, що від нашої спільної праці ви отримали задоволення. Я бажаю вам уміти дивуватись і завжди отримувати насолоду від відкриття.

Заняття закінчено. До нових зустрічей!

 

doc
Пов’язані теми
Математика, Інші матеріали
Інкл
Додано
11 березня 2019
Переглядів
1230
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку