Урок - подорож "Площі прямокутника і квадрата“

Про матеріал
Засвоїти поняття одиниці вимірювання площ; сформувати вміння обчислювати площу прямокутника квадрата та фігури; вчити застосовувати дані знання при розв’язуванні практичних задач; розвивати увагу, пам’ять, творчі здібності учнів; удосконалювати обчислювальні навички; виховувати самостійність творчу активність.
Зміст архіву
Перегляд файлу

Урок- подорож

”Площі прямокутника і квадрата“

5 клас

 

Близнюк Наталія Михайлівна, учитель математики Чернігівського ліцею № 32, м. Чернігів.

     Мета: засвоїти поняття одиниці вимірювання площ; сформувати вміння обчислювати площу прямокутника квадрата та фігури; вчити застосовувати дані знання при розв’язуванні практичних задач; розвивати увагу, пам’ять, творчі здібності учнів; удосконалювати обчислювальні навички; виховувати самостійність творчу активність.

Тип уроку: удосконалення знань і вмінь.

Матеріали та обладнання: комп’ютерне забезпечення, роздатковий матеріал, рулетки, плитки для стелі, підручник Істер О.С. «Математика 5» .


                                                  Хід уроку

 

І. Організаційний момент.

      Вітання з учнями. Перевірка присутніх та відсутніх.    

 

II. Перевірка домашнього завдання.
         Давайте перевіримо домашнє завдання. Зробимо самоперевірку. На дошці (слайд презентації 2 та 3, №809,№813(мал.1) ) ви бачите правильні відповіді до номерів домашнього завдання. Якщо результати однакові, поставте « +», якщо не однакові-  « - ».У кого є інший хід розв’язання? Прокоментуйте.

Молодці, ви гарно попрацювали вдома.

ІІ . Актуалізація опорних знань.

Демонстрація слайду 4

- Назвати фігури, вершини ,сторони фігур. Яка фігура зайва?

- Чи є серед даних фігур прямокутник, квадрат? Назвіть їх.

Записуємо число, тему уроку. Оголошення мети уроку.

Сьогодні на уроці ми будемо з вами подорожувати. Але подорож наша буде

незвичайна- до математичної фортеці « Прямокутників та Квадратів».

       Як водиться, в кожній фортеці існує скарб. Щоб  отримати  його, нам потрібно буде вирішувати різноманітні завдання та випробування, за виконання яких, ми будемо отримувати ключі від головного нашого скарбу, а якого- ви дізнаєтеся в кінці нашої подорожі, а ще, за кожну вашу правильну відповідь ви отримаєте смайлик.

       Сподіваюсь, що всі ви візьмете активну участь у цих випробуваннях. Тож бажаю усім успіху.

       А щоб розпочати нашу подорож до головного скарбу, ми повинні підтвердити нашу готовність до подорожі, та дати відповідь на такі запитання. (Слайд №5)

  • Яка фігура називається прямокутником? Квадратом?
  • Як знайти периметр прямокутника, якщо відомо дві його суміжні сторони?  P = 2(a+b)
  • Як знайти периметр квадрата, якщо відома його сторона? P = 4a
  • Як обчислити площу прямокутника? S = a*b
  • Як обчислити площу квадрата?  S =
  • Якими одиницями вимірюється площа?  , , ,
  • В яких одиницях вимірюються площі земельних ділянок?    а, га,

Довідка:

До речі площа України – 603 700

Чернігівської області – 31 865

Чернігова – 79

Молодці починаємо наші випробування.

 

 

III. Основна частина. Розв’язування вправ та задач.

 

І випробування «Усний рахунок» (Слайд 6.)

  • Довжина прямокутника 15м, а ширина 10м. Знайдіть площу та периметр прямокутника.
  •  Периметр квадрата 36 см. Чому дорівнює його площа?
  • Прямокутник з довжиною 5 см і шириною 3 см поділили на квадрати зі стороною 1 см. Скільки утворилося квадратів?
  • Скільки треба взяти квадратів зі стороною 2 см, щоб скласти квадрат із стороною 6 см?
  • Петрик Тяпляпкін накреслив квадрат і знайшов його периметр і площу. Зясувалося: Р=20 см, S=. Чи правильно він підрахував?

Після виконання завдання, учні отримують перший ключ та літеру «З». Все це кріпимо на дошці.

ІІ випробування «Співвідношення між одиницями площ»( Слайди 7 та 8.)

         Чи знаєте, ви, співвідношення між одиницями площ, та чи вмієте їх застосовувати? Учні повторюють співвідношення між одиницями площ.

( Слайд 7)

Робота в парах. Виконують №814 з наступною самоперевіркою.  Після виконання виконують самоперевірку.

 (Слайд 8)

Отримують другий ключ і літеру «Н», яку теж кріпимо на дошці. Молодці! Продовжуємо мандрівку.

ІІІ випробування «Обчислення площ».

        Задача №822. Інтерактивна вправа «Мозковий штурм».  Після виконання задачі, діти отримують ключ 3 і літеру «А», які кріпимо до дошки.

Молодці, але я бачу ви вже стомилися. Пропоную відпочити.

 

 

Фізкультхвилинка

Всі піднесли руки – раз .

І навшпиньки став весь клас .

Два присіли, руки вниз.

На сусіда не дивись.

Будем дружно ми вставати,

Щоб ногам роботу дати .

Хто старався присідати –

Може вже відпочивати.

 

IV випробування «Площа фігури». ( Робота в парах). Діти отримують картки, на яких зображена фігура (неповний квадрат чи прямокутник). Учні повинні зробити потрібні виміри та обчислити площу. Завдання має два варіанти. Пара, яка справилася першою показує розв’язання на дошці для свого варіанта .  Отримують четвертий ключ та літеру «Н», кріпимо їх до дошки.

Молодці ,але наші випробування ще не закінчилися, тому вперед!

 

V випробування «Робота в групах». Завдання групі: Уявіть, що ви будівельна фірма і отримали таке замовлення:

Задача (діти отримують карточку з умовою задачі)

Чернігівській ліцей №32 замовив виготовлення підвісної стелі в каб.211, розміри якої : ширина 6 м, а довжина 9 м. Потрібно порахувати кількість упаковок, що необхідні для стелі, знаючи, що в одній упаковці 10 плиток.

Кожна група вибирає директора фірми, замірщика та бухгалтерів. Директор контролює роботу своєї фірми. Група, яка перша розв’язала задачу показує розв’язання на дошці.

Отримують ключ 5 та літеру «Н», які кріпимо на дошку. Весь час найактивніші учні отримують смайлики.

Дуже багато завдань ми виконали сьогодні, але залишилося ще одне. Отже, вперед !

 

 

 

VI випробування «Логічні вправи».  (Слайд №9)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Після виконання завдань діти отримують ключ 6 і літеру «Я», які також кріпимо на дошку.

 

IV. Підсумок уроку.

На базарі їх не купиш, на дорозі не знайдеш,

їх не зважиш на терезах, і ціни не підбереш.

 

Що це ? Діти читають на дошці слово «Знання» (Слайд №10)

Знання – це скарб, а вміння вчитись – ключ до нього!

Отже, наша подорож завершується, наш скарб- знання, нам залишилось записати домашнє завдання, та підрахувати смайлики, які ви отримали.

 Дякую всім за роботу і за урок.

V. Домашнє завдання.

п. 24(вивчити)

№ 812 (мал.170), №815, №820.

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Площа прямокутника та квадрата. Мета: Навчальна: домогтися засвоєння поняття одиниці виміру площі; сформувати вміння обчислювати площі прямокутника , квадрата , фігури. Розвивальна: розвивати увагу, пам’ять, творчі здібності учнів, вдосконалювати обчислювальні навички. Виховна: виховувати самостійність, творчу активність. Место для уравнения. 

Номер слайду 2

Перевірка домашнього завдання№809 Розв’язання 1) 56 : 7 = 8 (см) – I сторона .2) 56: 2 =28 (см) – сума двох суміжних сторін.3) 28 – 8 = 20 (см) – II сторона.4) 8 * 20 = 160 (см2)Відповідь : площа прямокутника 160 см2.  

Номер слайду 3

№813 Розв’язання6*8=48(см2)- S1 12 – 8 = 4 (см) – a2 12*4 = 48 (см2)- S248+48=96 (см2)Відповідь : площа фігури 96 см2. 12 см12 см6 см8 см

Номер слайду 4

Назвіть зображені фігури! Назвіть вершини і сторони фігур, та яка фігура зайва?АВСDEFGKTSMNPORABCD

Номер слайду 5

Яка фігура називається прямокутником? Квадратом?Як знайти периметр прямокутника, якщо відомо дві його суміжні сторони? P = 2(a+b)Як знайти периметр квадрата, якщо відома його сторона? P = 4a. Як обчислити площу прямокутника? S = a*b. Як обчислити площу квадрата? S =𝑎2 Якими одиницями вимірюється площа? мм2, см2, дм2, м2 В яких одиницях вимірюються площі земельних ділянок? а, га, км2 

Номер слайду 6

Усний рахунок. Довжина прямокутника 15м, а ширина 10м. Знайдіть площу прямокутника. Рериметр. Периметр квадрата 36 см. Чому дорівнює його площа?Прямокутник з довжиною 5 см і шириною 3 см поділили на квадрати зі стороною 1 см. Скільки утворилося квадратів?Скільки треба взяти квадратів зі стороною 2 см, щоб скласти квадрат із стороною 6 см?Петрик Тяпляпкін накреслив квадрат і знайшов його периметр і площу. З’ясувалося: Р=20 см, S=36см2. Чи правильно він підрахував? 

Номер слайду 7

Установіть співвідношення між одиницями площ1см2 = 100мм21дм2 = 100см21м2 = 100дм2 = 10000см21км2 = 1000000м21а = 100 м21га = 10000м21га = 100а1км2 = 100га 

Номер слайду 8

№814 17см2 = 1700мм290000см2 =  9 м2     1500м2 =15а 270га = 27000а 

Номер слайду 9

Логічні вправи. Скільки квадратів на малюнку?Скільки прямокутників на малюнку?Площа якої зафарбованої фігури більша?

Номер слайду 10

Знання – це скарб, а вміння вчитись – ключ до нього!

zip
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
Додано
12 березня 2019
Переглядів
1269
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку