КУЛЬТУРА ХАРЧУВАННЯ
Режим харчування. Гігієна приготування їжі. Зберігання продуктів харчування і готової їжі
(соціально-побутове орієнтування корекційне заняття 6 клас)
Підготувала: Куцай Алла
Тема: Режим харчування. Гігієна приготування їжі. Зберігання продуктів харчування і готової їжі.
Мета: ознайомити із поняттями «режим», «гігієна», вчити основних правил харчування, приготування та зберігання їжі, розширити знання про культуру харчування; розвивати навички роботи за аналогією та вміння дотримуватись режиму харчування; виховувати бережливе ставлення до власного здоров’я.
Обладнання: «Стіна слів», ілюстрації, картки із завданнями, пам’ятка «Режим харчування»
Хід заняття:
І. Підготовчий етап.
1.Налаштування на роботу: Пропоную розпочати сьогоднішнє заняття із побажань.
- Доброго дня, Христино! Я дуже рада тебе бачити. Бажаю веселого та щасливого дня!
- Спробуй побажати щось мені.
2. Бесіда Мета: оголосити тему заняття та завдання які необхідно виконати. Провести зв’язок із повсякденним життям учениці.
- Сьогодні у нас дуже цікаве заняття, інформація якого нам буде корисною у повсякденному житті. Ми будемо вчитися правильно харчуватись. Розглянемо такі основні поняття як «Режим». «Гігієна» та «Зберігання» (читають слова разом Додаток 1) і спробуємо з’ясувати що вони означають.
Добре, ти відповіла на всі мої запитання, але ми дізнаємось чи правильно ти все робиш. Отож, розпочнімо!
ІІ. Основний етап.
- Чи знаєш ти для чого ми взагалі споживаємо їжу? Так, але для того щоб їжа приносила нам користь, необхідно дотримуватись РЕЖИМУ харчування – тобто приймати їжу кожного дня у той же самий час. Тоді наш шлунок звикне переробляти її швидше. Безладне (неорганізоване) споживання їжі може призвести до переїдань і після до захворювань шлунка. -Давай разом з’ясуємо які правила входять до правильного режиму харчування ( Додаток 2)
Режим харчування:
3.Завдання 1 Мета: перевірити рівень запам’ятовування матеріалу
Розглянь будь ласка малюнки і скажи, які помилки роблять діти? (Додаток 3)
|
Відповіді: годує собаку своєю порцією, переїдає, спочатку їсть десерт
4. Завдання 2 Мета: закріпити новий навчальний матеріал, вправлятись в орієнтуванні на циферблаті годинника
- А зараз я тобі пропоную скласти своєрідну карту прийомів їжі (Додаток 4) За її допомогою ти зможеш легко визначити яку страву і о котрій годині можна їсти. Для цього я тобі зачитуватиму продукти, а ти будеш шукати відповідні страви з них (Додаток 5) та вказувати на годиннику оптимальний час для їхнього споживання (Додаток 6) Отож, розпочнімо!
Лікарі радять!
До першого сніданку віднести : молочні каші, рибні або м’ясні страви,круп’яні вироби із овочами, чай, молоко, какао. Другий сніданок: фрукти, чай із бутербродом, кефір або молоко з булочкою. Обід – 1, 2 та 3 страви. Сюди відносять супи, риба, м’ясо, соки, фрукти Підвечірок – молочний напій, булочка, фрукти. Вечеря – каші, сир, молоко, яєчні страви
Вчитель зачитує продукти і прийом їжі, учениця шукає відповідні страви і вклеює у карту прийомів їжі. Показує на годиннику та зазначає у карті час. Вчитель контролює процес виконання, при необхідності дає підказки.
5. Бесіда. Мета: продовжувати пояснення теми заняття
- Молодець! Ти дуже добре впоралась із завданнями. Але ми ще не все вивчили із нашої теми. Які ще поняття ми повинні розглянути? Правильно! Гігієна та зберігання (Додаток1) Ти вже неодноразово чула слово «ГІГІЄНА». З чим ми можемо його пов’язати? ( гігієна: рук, волосся, зубів, одягу, робочого місця і т.д.) Чи можеш ти самостійно пояснити це слово?(пояснює) Зрозумілими для нас словами гігієна – це правила чистоти. Отож, як існують правила чистоти тіла, речей так само існують правила чистоти харчування. Тому давай спробуємо разом скласти пам’ятку ( Додаток 7). Тут є вже готові малюнки тобі потрібно вписати відповідні правила у другій колонці
Гігієна харчування
До кожного нового правила вчитель ставить запитання «А для чого це потрібно?» або «Чому?» учениця намагається пояснити. Вчитель дає точне і правильне пояснення (Наприклад вимити руки , підстригти і вичистити нігті для того, щоб у їжу не потрапили мікроби).
6. Завдання 3 Підпиши малюнки (Додаток 8) Мета: закріпити сприйнятий навчальний матеріал
ВАЖЛИВО!
Чиста кухня Вимитий посуд Охайність
7. Завдання 4 Робота з малюнками (Додаток 9)
8.Бесіда Мета: пояснити навчальний матеріал
- Молодець! Ти була дуже старанною! Виконала дуже добре всі завдання. А зараз ми вже підійшли до останнього слова нашого заняття – це «ЗБЕРІГАННЯ». Що ж означає зберігати продукти? Тобто зупиняти процес їхнього псування. Скажи будь ласка де ми зберігаємо наші вже готові страви? Так, правильно! У холодильнику. А де ж тоді знаходяться звичайні продукти які ми купили для приготування страв? Також в холодильнику але лише деякі з них. Давай розглянемо всі інші продукти де і в чому їх зберігають господині (Додаток 10)
хлібниця маслянка Баночки для круп Перець/сіль
9. Завдання 5. З’єднай де зберігається кожен продукт (Додаток11) Мета: закріпити сприйнятий матеріал
ІІІ. Заключна частина.
1. Бесіда Мета: перевірити рівень засвоєння навчального матеріалу
- Молодець! Ти дуже добре справилась із усіма завданнями. Тож давай пригадаємо що ми сьогодні вивчили на занятті!
- Що таке режим? (порядок і правила)
- Скільки прийомів їжі включає у себе РХ? (п’ять)
- Що таке гігієна? (правила чистоти)
- Які правила гігієни харчування ти запам’ятала?
- Де потрібно зберігати готові страви?
- Сподобалось тобі заняття?
Мені було дуже приємно з тобою працювати.
2. Домашнє завдання
Розфарбувати малюнок і описати який саме це прийом їжі, о котрій годині і з чого він складається (Додаток 12)
Це _______________________. _______складається з___________________________
_________________________________________________________________________
Зазвичай я_____________________ о____год._______хв.
Додаток 1
Додаток 2
РЕЖИМ ХАРЧУВАННЯ |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Додаток 3-4
|
Карта прийомів їжі |
_________год
|
__________год
|
_________год
|
__________год
|
_________год |
Додаток 5
Додаток 6
Додаток 7
Гігієна харчування |
|
|
1._______________________________________________ _________________________________________________ |
2._______________________________________________ _________________________________________________ _________________________________________________ _________________________________________________ |
|
3._______________________________________________ _________________________________________________ |
|
4._______________________________________________ _________________________________________________ |
|
5._______________________________________________ _________________________________________________ |
Додаток 8
ВАЖЛИВО!
1_________________ 2._____________________ 3._______________ ______________________________________________________________________ |
Додаток 9
Додаток 10
хлібниця маслянка Баночки для круп Перець/сіль |
Додаток 11
З’єднай! |
|
Додаток 12
Домашнє завдання
Розфарбувати малюнок і описати який саме це прийом їжі, о котрій годині і з чого він складається
Це _______________________. _______складається з___________________________
_________________________________________________________________________
Зазвичай я_____________________ о____год._______хв.