3 клас
Тема: Звук і буква О (утворення та читання складів, слів). Засвоєння слів-назв предметів тематичної групи: овочі.
Мета: вчити утворювати склади зі звуком [о] та зливати утворені склади у слова; виділяти на слух наявність даного звука в складі, слові та визначати місце звука. Формувати вміння виділяти даний звук у складах, словах. Збагачувати словниковий запас назвами овочів, коригувати правильну вимову слів. Виховувати інтерес до рідної мови.
Обладнання: мнемотаблиця «Збирай урожай», цеглинки Лего, м’яч, таблиці складів для читання, таблиці з малюнками та словами для підпису малюнків, малюнки з зображенням овочів, мнемосмужки для складання речень.
Х І Д З А Н Я Т Т Я
І. Підготовча частина
1. Всі сідайте тихо, діти,
Домовляймось не шуміти,
На уроці не дрімати,
А старанно працювати.
2. Ігри на розвиток ФФС
Повторення вірша за мнемотаблицею «Збираємо врожай»
Дидактична гра «Побудуй вежу»
Мета: добирати слова на відповідний звук, розвивати пам’ять, увагу, мислення.
Діти працюють в парах, придумують слова з буквою У. Назвавши слово, ставлять цеглинку Лего.
ІІ. Основна частина
Мета: розвивати фонематичний слух.
Зараз працюють наші вушка та долоньки. Якщо ви почули звук [о] – плесніть у долоньки. Якщо ні – долоньки наші відпочивають.
Спочатку називаю ізольовані голосні звуки, далі у складах, а потім у слова.
Мета: розвивати фонематичний слух.
Діти працюють з трьома цеглинками Лего та чоловічком. Якщо вони почули звук [о] на початку слова – ставлять чоловічка на першу цеглинку. Якщо вони почули звук [о] в середині слова – ставлять чоловічка на середню цеглинку. Якщо вони почули звук [о] в кінці слова – ставлять чоловічка на останню цеглинку.
Сова, отара, табло, тато, офіцер, торт, ложка, комар, компас, кіно, гора, оправа, орел, скло, борг, Оксана, осел, яблуко, лось, ребро, овес, ядро, зерно, борщ.
Діти працюють спочатку усно утворюють склади зі звуком [о], а потім за таблицею читають склади та слова.
Мета: визначати голосний звук О у словах, робити відповідні підписи до малюнків.
Діти працюють з таблицями і заповнюють кожну клітинку, називаючи зображений предмет на малюнку, визначають, який перший звук у слові та наявність звука [о] у слові, його місце.
(Окуляри, оса, озеро, огірок, олень, обруч, орел, осел)
Мета: закріпити назви овочів, розвивати пам’ять.
Нас у гості запросила бабуся Одарка. Вона хоче нам показати, який щедрий урожай вона зібрала у цьому році на своєму городі. Але вона забула, як це називається. Допоможемо їй пригадати, що вона виростила на городі?
(Діти за малюнками називають овочі, а потім називаємо узагальнююче слово «Овочі»)
Мета: закріпити вміння використовувати прийменники у своєму мовленні.
На дошці креслю лінію, умовно позначаю, де ростуть і дозрівають овочі.
Діти по черзі виходять до дошки, вибирають овоч, називають його та визначають, де росте: на землі чи під землею. Дає відповідь. Наприклад: Це морква. Вона росте під землею.
Мета: розвивати зв’язне мовлення, утворення простих речень, узгодження слів у реченні.
Діти за графосмужками складають речення про овочі.
Осінь принесла людям щедрий урожай.
Мама зробила овочевий салат з помідорів та огірків.
Мама зварила борщ з буряком.
Дідусь пішов на город і зірвав гарбуза.
Бабуся зробила сік з помідорів.
Діти пішли на город збирати овочі.
ІІІ. Заключна частина
Релаксація
Пригадай слова Олі, які вона тебе просила написати?
Які овочі росли на городі у бабусі Одарки?