Корекційне заняття "Тютюнопаління – зло. Міф чи реальність?"

Про матеріал
Корекційне заняття розроблене для учнів 7 - 8 класів з метою пропаганди здорового способу життя та запобігання формуванню шкідливих звичок.
Перегляд файлу

Тема: Тютюнопаління – зло. Міф чи реальність?

 

   Мета. Розкрити проблеми, пов’язані з негативною дією паління на організм

             людини; допомогти учням усвідомити, що тютюнопаління – дуже 

             шкідлива  звичка; сформувати у них стійку мотивацію до ведення

             здорового способу життя; формувати вміння висловлювати власну

             точку зору, працювати разом, конструктивно спілкуватись.

 

                                                                                «Цигарка – це бікфордів шнур:

                                                                                 з одного кінця – вогник,

                                                                                 а з другого – дурник».

                                                                                                             Бернард Шоу

 

 

   15 листопада – міжнародний День некуріння, тобто боротьби з палінням.

  Згідно з останніми даними Всесвітньої організації охорони здоров’я, щоденно в усьому світі від хвороб, пов’язаних з курінням, помирає 2,5 млн. осіб. Кожні 13 сек. забирають одне життя! Це більше смертей ніж від вживання алкоголю, наркотиків, а також СНІДу, насильницької смерті, авто- й авіакатастроф разом узятих.

  В Україні щороку від куріння помирає 100-120 тис. українців.

  Отже, куріння – це найвагоміша з усіх причин смертей!

Тому ООН започаткувала День боротьби з тютюнопалінням, для того, щоб кожна пересічна людина в будь-якій країні світу замислилась над цими цифрами і обрала здоровий спосіб життя.

   Що ж таке тютюн і звідки він узявся?

Тютюн – однорічна рослина родини пасльонових, висушене листя якої використовують для куріння. У дикому вигляді росте а Америці та Австралії. Тютюн – рослина, яка здатна викликати залежність. У тютюновому листі є нікотин, вуглеводи, органічні кислоти, смоли й ефірні олії. Тютюновий дим містить ще більшу кількість шкідливих речовин: нікотин, чадний газ, синильну кислоту, аміак, формальдегід та ін. Особливо шкідливим вважається бензопірен, який має канцерогенний ефект (можуть утворюватися ракові пухлини).

    До Європи тютюн потрапив завдяки Христофору Колумбу, який в кінці XVІ століття привіз його з Америки як чудодійний лікарський засіб (заспокійливий, такий, що знімає головний біль, втому).

   Пізніше, в період великих відкриттів, морськими і сухопутними караванними шляхами його завезли в різні куточки земної кулі. На сьогодні немає жодної країни, населення якої не знало б що таке тютюн.

   Чому ж він такий популярний? Особливо серед молоді.

 

Пропоную вам виконати вправу «Чому підлітки палять?»

Мета: допомогти учням усвідомити справжні причини куріння.

Клас поділено на 2 команди, перед якими стоїть завдання написати й озвучити якомога більше причин чому підлітки палять. 

Обговорення результатів.

 

Гра «Наслідки тютюнокуріння»

Мета: розкрити проблеми, пов’язані з негативною дією паління на організм людини.

Перемагає команда, яка вказала й аргументувала найбільше шкідливих наслідків паління.

 

Інтелектуальна гра «Чарівна регата» ( по типу «морський бій»)

Розпочинає гру команда, що перемогла у попередніх іграх.

На дошці зашифрована фраза «Тютюн – це зло». В хаотичному порядку розміщено цифри, під якими закодовані запитання і букви, що символізують «кораблики». Роблять «постріли» команди почергово. Якщо капітан своїм «пострілом» влучає в цифру, то команда відповідає на запитання, закодоване під ним. На обдумування команді відводиться 30 секунд. Якщо команда не може дати правильної відповіді на запитання або навела неправильну відповідь, право на «постріл» передається іншій команді. За правильну відповідь команді нараховується 10 балів.

  Якщо капітан своїм «пострілом» влучив у літеру, то команда автоматично отримує 10 балів і має право на наступний «постріл». Якщо кораблик збитий, автоматично навколо нього відкриваються сусідні клітинки.

  Під час гри ( в міру влучень у кораблик) відкриватиметься все більше число літер. Тому команди повинні намагатися першими вгадати закодовану фразу. Тій команді, яка вгадає цю фразу, нараховується 30 балів і гра закінчується. (Див. додаток)

Команда переможниця визначається за загальною кількістю балів.

 

Рефлексія. Висновок: відповідаючи на запитання гри ми можемо чітко сказати:         « Тютюнопаління – це реальне зло!»

 

Вправа «Вчимося говорити «НІ».

Мета: навчити учнів відмовлятись від пропозицій запалити.

Учні повинні підібрати якомога більше аргументів для відмови, коли їм пропонують запалити.

Представники команд по черзі продовжують фразу «Якщо мені запропонують запалити, я скажу…..».

Перемагає команда, всі члени якої дають більше відповідей.

 

Підсумок заняття. За результатами усіх конкурсів визначається команда –переможець. Членам цієї команди присвоюється почесне звання  «Найкращий борець за здоровий спосіб життя» і вручаються почесні емблеми.

 

 

Додаток

                        Запитання до гри « Чарівна регата».

 

  1. Яка головна причина зростання числа курців?

(Тютюн уміло рекламується)

  1. Чому люди стають курцями?
  2. Як проявляється нікотинове отруєння? ( Це слинотеча, нудота, слабкість, запаморочення, сонливість, збліднення)
  3. До яких хвороб дихальних шляхів призводить куріння?
  4. Хто такі «пасивні курці»?
  5. Чи завдає курець шкоди здоров’ю навколишніх людей?
  6. Чи може людина, що курить, стати винуватцем виникнення пожежі?
  7. Правильно чи ні, що куріння тютюну викликає сильне звикання?
  8. Чому куріння і заняття спортом несумісні?
  9.  Чому держава не забороняє рекламу і продаж сигарет?
  10.  Чи мають право торгівельні заклади продавати цигарки підліткам?
  11.  На які внутрішні органи впливає негативно тютюновий дим?
  12. Чи може курець в будь-яку хвилину позбутись згубної звички?
  13.  Чи впливає куріння на розвиток дітей курців?
  14.  Як тютюн з’явився у Європі?
  15. Які шкідливі звички ти знаєш?
  16.  Чи впливає куріння на успішність учнів?
  17.  Як можна вирішити проблему паління?

 

                 

                      Як сказати «НІ» у ситуації тютюнової провокації?

 

  • Ні! Дякую. Мені це не потрібно.
  • Ні! Це не в моєму стилі.
  • НІ! Я хочу себе контролювати.
  • Ні! Для чого мені конфлікти з батьками.
  • Ні! Мені потрібно на тренування.
  • Ні! В мене багато інших важливих і більш цікавих справ.
  • Ні! Мені не подобаються цигарки.
  • Ні! Я добре себе почуваю й без цигарок.
  • Ні! Я вже пробував і мені не сподобалось.
  • Ні! Я хочу бути здоровим.
  • Ні! Ці «радощі» не для мене.
  • Ні! Курити зараз не модно.
  • Ні! У мене бувають алергічні реакції.
  • Ні! Я й без цього себе гарно почуваю.
  • Ні! Не хочу неприємностей.
  • Ні! Не схоже, щоб мені сьогодні від цього стало краще.
  • Ні! Я за здоровий спосіб життя.

 

 

 

 

docx
Додав(-ла)
Шишка Оксана
Пов’язані теми
Психологія, Розробки уроків
Додано
27 листопада 2022
Переглядів
440
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку