Корекційно - розвиткове заняття «Злість»

Про матеріал
Мета: ігрова корекція агресивності, зняття вербальної агресії; заучування соціально-прийнятих норм поведінки за допомогою зворотних зв'язків з ровесниками, встановлення довірливих відносин, стимуляція гуманних почуттів; ауторелаксація.
Перегляд файлу

Корекційно-розвивальне заняття «Злість»

(корекція агресивної поведінки молодших школярів)

 

 

      Мета: ігрова корекція агресивності, зняття вербальної агресії; заучування соціально-прийнятих норм поведінки за допомогою зворотних зв'язків з ровесниками, встановлення довірливих відносин, стимуляція гуманних почуттів; ауторелаксація.

       Матеріали: дзвіночок, піктограми «Злість», «Радість».

Хід заняття

       1. Привітання

 

      2. Вправа «Добрий ранок»

      Мета: забезпечення позитивної психологічної атмосфери, згуртованості групи.

      Ведучий: Я радий вас бачити. Давайте всі разом візьмемося за руки і голосно

скажемо один одному: «Доброго ранку!».

 

      3. Вправа «Знайомство з почуттям злості»

     Мета: ознайомити з емоцією, вчити розрізняти емоційні стани. Детальний

розгляд піктограми «Злість», порівняння її з піктограмою «Радість».

     Запитання до дітей:

· Коли буває весело?

· Чому сумно?

· Коли люди сердяться?

· Чому зляться?

· На що схожа злість?

· Яка злість на смак?

· Якого кольору може бути злість?

За командою ведучого «Зло, зло, зло...» кожна дитина своєю мімікою зображує Зло. За командою «Добро» -зображують добру й ласкаву дитину.

 

     4. Казкотерапія «Як злість Олю і Толю в полон піймала»

Дітям читають казку.

Жили собі веселі діти Оля і Толя. Усі їх дуже любили: і мама з татом, і вихователька, і діти в дитячому садку. Але якось вони вийшли гуляти на двір, налетіла раптом звідкілясь зла фея і захопила в полон Олю і Толю. І понесла в

«Королівство Злобляндія». Усі, хто потрапляв у те королівство, одразу ставали от такими (діти показують), злими і некрасивими. І Оля і Толя злими стали, навчились кусатися, плюватися, битися і навіть ногами копатись. Хто може

сказати, чого вони навчилися? І навіть обзиватися вони навчилися? Як видумаєте, якими словами? Але зла фея ще більше зло для наших малят придумала: Вона повернула їх назад у свій дім, але розчакловувати не стала. І що тут почалося! Оля і Толя на маму зляться. В тата потихеньку комп'ютер ламають. А малят у дитячому садку то образять, то стукнуть, то іграшки забирають. А як ви думаєте, яке життя в Олі і Толі настало? Чому? Правильне ви здогадалися, зовсім погане життя в них настало, тому що злим дуже важко живеться на світі. Але був у Олі і Толі найкращий друг Даня. Вирішив Даня перемогти злу фею і попросив допомоги у виховательки Тамари Андріївни, і сказала вона: «Зло ти

злом не переможеш, тільки людям нашкодиш». «А чим же мені перемогти зло?» — розгубився Даня. «Злого треба полюбити, щоб про зло він міг забути»,— відповіла йому мудра вихователька. От і ми з вами запам'ятаємо ці слова І

пограємо в зачарованих злих Олю і Толю, яких всі разом розчаклуємо.

 

      5. Гра «Змінюємо Олю, змінюємо Толю»

      Мета: ігрова корекція агресивності.

Двоє дітей - Оля і Толя - сідають на стільчиках у центрі групи, роблять злі обличчя. Діти по черзі підходять до них, гладять і говорять добрі слова. Оля і Толя не розчакловуються і не посміхаються. Вихователь пропонує дітям сказати

правила, які повинні знати Оля і Толя. Тільки тоді вони розчаклуються:

· жити дружно;

· миритись;

· іграшками ділитись;

· допомагати іншим;

· не ображати дітей.

Діти закріплюють правила.

А якщо вони дуже розсерджені кимось, то вони можуть зробити так (навчальні дії): зім'яти чи порвати якийсь папірець; потупати ногами;. пострибати; голосно покричати в «стаканчик для криків»; пом'яти пластилін.

 

       6. «Вправа «Слухаємо себе»

       Мета: розвиток здатності до релаксації, уміння слухати себе й визначати свій настрій, уміння діагностувати емоційне самопочуття учасників групи.

Школярам пропонують сісти в зручній позі, заплющити очі, розслабитись й прислухатися до себе, ніби зазирнула в себе, й подумати: що кожний відчуває, який у нього настрій. Через кілька хвилину сі учасники групи по черзі

розповідають, не розплющуючи очей, про те, як вони почуваються і який у них настрій.

      7. Гра «Злюка»

      Мета: ігрова корекція агресивності.

Один з учасників групи сідає на стілець. У руках у нього рушник або легка косинка. Всі інші учасники бігають довкола нього і всіляко дражнять, намагаючись розлютити: кривляються, торкаються його, лоскочуть. Психолог стежить за тим, щоб діти не допускали образливих слів. Після умовного сигналу злюка перетворюється на добру дитину.

 

      8. Гра «Тух-тібі-дух»

      Мета: вироблення навичок зниження негативних емоцій, навчання дітей альтернативних варіантів поведінки в ситуації агресивності.

      Ведучий: Я повідомлю вам по секрету особливе слово. Це чарівне заклинання проти поганого настрою, проти образ і розчарувань. Щоб воно подіяло по-справжньому, необхідно зробити ось що. Зараз ви почнете ходити по кімнаті, ні з ким не розмовляючи. Як тільки вам захочеться поговорити, зупиніться навпроти одного з учасників, подивіться йому в очі й тричі, сердито-пресердито вимовте чарівне слово: «Тух-тібі-дух». Потім продовжуйте ходити по кімнаті. Час від часу зупиняйтеся перед кимось і знову сердито-пресердито вимовляйте це чарівне слово. Щоб чарівне слово подіяло, необхідно говорити його не в порожнечу, а дивлячись в очі людини, що стоїть перед вами. У цій грі закладений комічний парадокс. Хоча діти повинні вимовляти слово «Тух-тібі-дух» сердито, через якийсь час вони не можуть не сміятися.

 

       9. Вправа «Вільне малювання»

       Мета: сприяти відтворенню емоційного стану.

Дитина малює свої фантазії. Дорослий допомагає запитаннями, поступово посилюючи позитивне забарвлення елементів.

 

       10. Етюд «Усмішка по колу»

Усі беруться за руки і «передають усмішку по колу»: кожний учасник

обертається до свого сусіда праворуч і ліворуч і , побажавши йому що-небудь

хороше і приємне, усміхається йому, той усміхається наступному сусідові і т. д.

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Кобка Ярослава
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Пов’язані теми
Психологія, Інші матеріали
Інкл
Додано
7 лютого 2023
Переглядів
400
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку