Корекційно-логопедичне заняття для дітей із ЗПР 1-3кл.
Автор: Грунтковська Оксана Казимирівна
Учитель-логопед
КНЗ «Довбиська спеціальна загальноосвітня школа-інтернат»
Житомирської обл.
Тема:Інтегроване заняття для дітей молодшого шкільного віку «Овочі та фрукти». Закріплення звука «а».
Мета: Закріплювати вміння учнів впізнавати і виділяти звук «а» серед голосних звуків;розширювати словниковий запас слів по темі: «Овочі та фрукти»; корекція уваги,сприймання,пам’яті;розвиток спостережливості,активної уваги,мовлення,мислення.
Дидактичний матеріал: «Чарівна торбинка», «Встав пропущену букву «а» », «Впіймай звук», «Так-ні», «Чого не стало».
Методичні прийоми: Ігровий момент,пальчикова гімнастика, фізкультхвилинка,аплікація.
Хід заняття
1.Організаційний момент.
На заняття завітав зайчик.
Привітання вчителя-логопеда і зайчика з учнями.
Доброго ранку,сонце привітне!
Доброго ранку,небо блакитне!
Доброго ранку, у небі пташки!
Доброго ранку,тобі і мені!
(Промовляти віршовані рядки і показувати дії)
2.Пальчикова гімнастика «Граємось як зайчики».
Ми долоньки розітремо
І зігрієм пальчики.
Будем гратися руками,
Як маленькі зайчики.
(Розтирати долоні і пальці. Плескати в долоні)
П’ять братів, п’ять зайців.
П’ять завзятих молодців.
То не в лісі сірі зайці,
А умілі твої пальці.
(Почергово торкатися пальцями руки до великого пальця. Рухи виконувати узгоджено з ритмом вірша,спочатку-повільно,потім-швидше. На перші два рядочки - однією рукою,далі-другою. Складніший варіант-одночасно двома руками.)
Зайчик взяв свій барабан
І ударив : бам,бам,бам!
Зайчик вушками махає -
Зайченяток розважає.
3.Закріплення звука «а». Зайчик не може впоратись із завданням,яке йому задали в лісовій школі. Давайте допоможемо йому.
(Вставити пропущену букву «а» . Прочитати слова.)
м_к ш_ф_ х_л_т
л_к к_ш_ с_л_т
д_х ф_р_ б_з_р
р_к зим_ к_б_н
ч_й с_ни б_р_н
с_д с_лют г_р_ж
4.Дидактична гра «Чарівна торбинка».
Зайчик приніс чарівну торбинку і хоче з вами погратись.
(Кожен учень витягує з торбинки по одній демонстраційній картинці «овочі та фрукти» і називає її.
5.Фізкультхвилинка «Зайчики».
(Рухи під музику «На галяві зайці танцювали..»2хв.)
6.Дидактична гра «Впіймай звук»
Зайчик співатиме вам пісеньку,а ви коли почуєте звук «а»,плесніть в долоні.
И-а-е-о-а-и-у-е-а-о…..
7.Дидактична гра «Так-ні».
Продовжуємо гратись із зайчиком.(Якщо слово починається зі звука «а»,то говорите «так»,Якщо слово починається з іншого звука,говорите «ні».
Апельсин,автобус,стіл,велосипед,акула,ромашка,телефон,дім,кавун,ананас…
8.Дидактична гра «Чого не стало?»
(Погляньте зайчик приніс вам гостинці. На столі розкладені овочі та фрукти; логопед просить запам’ятати всі продукти,потім діти заплющують очі,логопед ховає один предмет,учні по-черзі відгадують чого не стало. Називаючи повністю назву продукту та відносять до овочів або фруктів.)
9. Робота в зошиті(або альбомі,можлива аплікація).
Зайчику вже час додому,але він заблукав,якщо ми йому допоможемо,то він повернеться додому.
Учні малюють в одному кошику овочі, в іншому фрукти.