Прeдставлeний матeріал містить вправи та ігри для роботи практичного психолога з дітьми із ЗПР, спрямовані на корeкцію тривоги дитини, розвиток комунікативних навичок, уваги.
ЗАНЯТТЯ «МІЙ СТРАХ»
Мета: корекція тривоги дитини, розвиток комунікативних навичок, уваги
Обладнання: аркуш паперу форматом А4, фарби, баночки для води, пензлики.
Хід заняття:
Вправа «Привітання»
Мета: зняти емоційне напруження, створення доброзичливої атмосфери
Хід вправи: психолог повідомляє дитині, що дуже радий її бачити і хоче привітатись по особливому – «долонька з долонькою». Дитина кладе руки долоньками вгору, а психолог вітається з нею на ім’я та легенько хлопає своїми долонями по долоньках дитини.
Вправа-гра «Я – маленький чоловічок»
Мета: розвиток комунікативних навичок, уваги.
Хід вправи: психолог дає дитині силует людини, виготовлений з паперу та просить розповісти про нього, продовживши речення:
- Я радію, коли…
- Мені весело, якщо…
- Я сумую, коли…
- Мені буває страшно, коли…
- Найбільше я боюсь…
Психолог
Кожна людина час від часу переживає хороші та погані емоції. До хороших почуттів належить радість, задоволення та все те, що викликає посмішку на обличчі.
Бесіда з дитиною:
Психолог пропонує дитині розмалювати силует людини тими фарбами, тими кольорами, якими можна було б передати страхи дитини.
Вправа «Мій найбільший страх»
Мета: зняти емоційну напругу, корекція страхів дитини, розвивати моторику руки
Хід виконання: просимо дитину сісти якомога зручніше, закрити очі, слухати та уявляти все те, що говоритиме психолог.
«Згадай момент, коли ти дуже чогось боїшся. Спробуй уявити свій страх. Можливо він на щось схожий: тваринку, предмет, людину? Який він: великий чи маленький? Відчуй ту частинку тіла, де він сидить? Спробуй зрозуміти, що він хоче тобі сказати?»
Потім просимо дитину або намалювати або зліпити те, що вона уявила. Для активізації позитивного емоційного стану пропонуємо зліпити або домалювати страхові дитини подарунок, щоб він став добрим і ніколи більше не злився і не лякав інших діток. Або ж пропонуємо дитині його знищити і викидаємо розірваний страх у смітник.
Рефлексія заняття: