«Оригамі в корекційно-розвитковій роботі психолога із дитиною із ЗПР»

Про матеріал

У статті окрeслeно основні пeрeваги використання тeхніки 《оригамі》 в роботі практичного психолога із дітьми із затримкою психічного розвитку як для дитини, так і для самого фахівця. Також навeдeні зразки ідeй щодо використання виробів оригамі в роботі з дитиною.

Перегляд файлу

ОРИГАМІ В КОРЕКЦІЙНО-РОЗВИТКОВІЙ РОБОТІ ПСИХОЛОГА ІЗ ДИТИНОЮ ІЗ ЗПР

 

Неважко погодитись із тим, що створення виробів із використанням техніки оригамі є дуже важким для звичайних дітей. А що й говорити про дітей із затримкою розвитку? Однак доцільність використання саме такого напрямку роботи оправдовує себе на практиці. Враховуючи особливості психічного та фізичного розвитку, варто вводити хвилинки-ігри з оригамі з найпростіших форм на первинних заняттях, а далі завдання можна ускладнювати.

Дитина із ЗПР у віці 5-6 років часто має порушене орієнтування у просторі, погано володіє знаннями про геометричні фігури, які сприяють ефективному оволодінню математичними навичками під час освітнього процесу. Саме робота з дитиною з використанням даної техніки дуже допомагає опанувати відповідними знаннями.

Під час роботи з дитиною оперую такими поняттями: кут, сторона (ліва, права), лінія, вершина, частина тощо.

Переваги використання методу оригамі для психолога:

  • не має значних часових затрат;
  • доступність;
  • можливість створення ситуації успіху для дитини.

Для того, щоб використовувати оригамі  в роботі з молодшими школярами із затримкою психічного розвитку, достатньо вмінь працювати із найпростішими техніками даного напрямку роботи. Також не потрібно шукати спеціальні матеріали для його застосування (папір завжди є під рукою) та витрачати величезний проміжок часу  до його використання.

Переваги використання оригамі для дітей із ЗПР:

- безпечність;

- опанування та коригування знань про геометричні фігури;

- формування просторових уявлень дитини;

- позитивний розвиток образу власного «Я», зростання віри у власні сили;

- розвиток пізнавальних процесів: концентрації уваги, пам’яті, розвиток дрібної моторики рук, мислення;

- формування та розвиток стійкої емоційної сфери;

- активізація творчого мислення.

Ідеї щодо використання виробів оригамі в роботі практичного психолога із дитиною із ЗПР:

1) Поробки оригамі можна використовувати для подальшого творчого процесу, розвитку мовлення дитини, наприклад, розповісти історію про створену фігурку тварини;

2) Не менш цікавим для дитини може стати і розфарбовування своїх виробів.  В даному разі це може мати терапевтичний ефект для неї – зняття емоційного напруження, вивільнення негативних почуттів;

3) Зробити фігурки оригамі різного розміру і з їх допомогою освоювати поняття великий, маленький середній;

4) Літачки, човники, фігурки тварин можна просто використовувати для ігор (Вправа-гра «Давай подружимось»), розвитку уявлень дитини про навколишній світ, формування уявлень про світ професій (схема оригамі «Кораблик»).

Поєднання методу оригамі з іншими напрямками артерії  в корекційно-розвивальній роботі психолога з дітьми із ЗПР.

Позитивним аспектом використання методу оригамі в роботі практичного психолога з молодшими школярами із затримкою психічного розвитку є одночасний розвиток психічних процесів у поєднанні із розвитком та корекцією емоційної, особистісної сфери дитини завдяки його поєднанню із іншими напрямами арттерапії. 

Оригамі поєднує в собі прийоми і форми роботи таких арт-терапевтичних напрямків: казкотерапія  (казки оригамі), ігротерапія  (ігри з рухомими фігурками), терапію засобами драми і лялькотерапії  (розігрування сцен з ляльками оригамі, масок, і тому подібне), терапія засобами музики, терапія кольором (використовується різнобарвний папір).

 

doc
Додав(-ла)
Сайчишин Любов
Пов’язані теми
Психологія, Методичні рекомендації
Інкл
Додано
14 серпня 2018
Переглядів
1353
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку