Корекційно-розвивальна робота практичного психолога з дітьми в умовах освіти сталого розвитку.
Корекційно-розвивальна робота практичного психолога з дітьми в умовах освіти сталого розвитку.
У сучасному суспільстві , де щороку посилюються вимоги до маленької особистості, де відбуваються зміни життєвих норм та правил,такі короткочасні стани, як тривожність, агресивність,замкнутість перетворюються на стійкі. Не кожна дитина здатна впоратися з такими вимогами,і це провокує до постійності негативних станів,які суттєво впливають на здоров’я кожного.
Тому на сьогоднішній день актуальним є питання формування у дітей дошкільного віку світогляду,що базується на засадах сталості,системності. Це в свою чергу дасть можливість моделювати різні варіанти напрямків розвитку дитини,з високою точністю прогнозувати результати та виробляти найбільш оптимальний,збалансований варіант розвитку.
Необхідною передумовою повноцінного функціонування і розвитку людини в процесі її життєдіяльності є психологічне здоров’я. Основними показниками сформованості психологічного здоров’я у дітей дошкільного віку є:
- рівень розвитку комунікативних навичок:
- рівень позитивної мотивації до соціально важливої для даного віку діяльності;
- відсутність відхилень у поведінці.
На психологічне здоров’я дитини впливають об’єктивні та суб’єктивні чинники. До об’єктивних чинників відносяться чинники навколишнього середовища(сім’я,ДНЗ,однолітки,суспільство,екологія). До суб’єктивних чинників належать індивідуально особистісні чинники(активна позиція дитини,генетика,темперамент,хвороби,патології фізичного розвитку).
З метою збереження психологічного здоров’я дошкільників,сприяння повноцінному психологічному та особистісному розвитку,профілактики порушень в динаміці розвитку та усунення тих перешкод,які гальмують або деформують розвиток особистості в дошкільному закладі проводиться корекційно - розвивальна робота.
Корекційно-розвивальна робота передбачає активний,цілеспрямований вплив на такі сфери,як:
- когнітивну(розвиток мислення,пам’яті,уваги,мовлення,дрібної та великої моторики ,формування позитивної мотивації):
-емоційно-вольову (зняття напруження,підвищення емоційного тонусу, вивільнення пригнічених емоцій та вироблення конструктивних шляхів від реагування на них , корекція тривожності,агресивності, гіперактивності );
- особистісну (формування позитивного ставлення до себе та інших,робота з порушеннями);
- поведінкову сферу (налагодження партнерських відносин з однолітками,розширення поведінкового репертуару).
Під час здійснення психокорекційної роботи з дошкільниками використовуються такі методи та прийоми:тренінгові вправи,сюжетно-рольові ігри,ігри-драматизації,пальчикова гімнастика,аутогенне тренування, релаксація, арт-терапія (ізотерапія, казкотерапія, пісочна терапія, музикотерапія, танцювальна терапія, колажування, кольоротерапія, лялькотерапія), психогімнастика (етюди).