Корекційно-розвивальна робота практичного психолога з дітьми в умовах освіти сталого розвитку

Про матеріал

Корекційно-розвивальна робота практичного психолога з дітьми в умовах освіти сталого розвитку. З досвіду роботи психологічної служби я/с №8 "Іскорка" м. Каховки

Перегляд файлу

Корекційно-розвивальна робота практичного психолога з дітьми в умовах освіти сталого розвитку.

 

У сучасному суспільстві , де щороку посилюються вимоги до маленької особистості, де відбуваються зміни життєвих норм та правил,такі короткочасні стани, як тривожність, агресивність,замкнутість перетворюються на стійкі. Не кожна дитина здатна впоратися з такими вимогами,і це провокує до постійності негативних станів,які суттєво впливають на здоров’я  кожного.

     Тому на сьогоднішній день актуальним є питання формування у дітей дошкільного віку світогляду,що базується на засадах сталості,системності. Це в свою чергу дасть можливість моделювати різні  варіанти напрямків розвитку дитини,з високою точністю прогнозувати результати та виробляти найбільш оптимальний,збалансований варіант розвитку.

      Необхідною передумовою повноцінного функціонування і розвитку людини в процесі її життєдіяльності є психологічне здоров’я. Основними показниками сформованості психологічного здоров’я у дітей дошкільного віку є:

  • процес адаптації під час вступу до дошкільного закладу;

-  рівень розвитку комунікативних навичок:

- рівень позитивної мотивації до соціально важливої для даного віку діяльності;

- відсутність відхилень у поведінці.

   На психологічне здоров’я дитини        впливають об’єктивні та суб’єктивні чинники. До об’єктивних чинників відносяться чинники навколишнього середовища(сім’я,ДНЗ,однолітки,суспільство,екологія). До суб’єктивних чинників належать індивідуально особистісні чинники(активна позиція дитини,генетика,темперамент,хвороби,патології фізичного розвитку).

      З метою збереження психологічного здоров’я дошкільників,сприяння повноцінному психологічному та особистісному розвитку,профілактики порушень в динаміці розвитку та усунення тих перешкод,які гальмують або деформують розвиток особистості в дошкільному закладі проводиться корекційно - розвивальна робота.

     Корекційно-розвивальна робота передбачає активний,цілеспрямований вплив на такі сфери,як:

- когнітивну(розвиток мислення,пам’яті,уваги,мовлення,дрібної та великої моторики ,формування позитивної мотивації):

-емоційно-вольову (зняття напруження,підвищення емоційного тонусу, вивільнення пригнічених емоцій та вироблення конструктивних шляхів від реагування на них , корекція тривожності,агресивності, гіперактивності );

- особистісну (формування позитивного ставлення до себе   та інших,робота з порушеннями);

- поведінкову сферу (налагодження партнерських відносин з однолітками,розширення поведінкового репертуару).

     Під час здійснення психокорекційної роботи з дошкільниками використовуються  такі методи та прийоми:тренінгові вправи,сюжетно-рольові ігри,ігри-драматизації,пальчикова гімнастика,аутогенне тренування, релаксація, арт-терапія (ізотерапія, казкотерапія, пісочна терапія, музикотерапія, танцювальна терапія, колажування, кольоротерапія, лялькотерапія), психогімнастика (етюди).

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Чулинда Олександра
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
26 березня 2018
Переглядів
6414
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку