Презентація до міні-проекту практичного психолога дитячого садка «Профілактика асоціальної поведінки дітей з проявами агресії за допомогою роботи з мандалами”
Мандала (санскр. «коло», «диск») — сакральний символ, що використовується при медитаціях в буддизмі, ритуальний предмет. Мандала — це геометричний символ складної структури. Технічне виконання не обмежене: тканина, піщані малюнки, метал, камінь, дерево; рідше — вода. Мандалу подекуди відтворюють з різнокольорових порошків . На завершення ритуалу виготовлену мандалу прийнято руйнувати.
Задовго до, та й після Карла Густава Юнга, який ідентифікував мандалу як архетипічний символ людської досконалості (нині цей образ використовується в психотерапії як засіб досягнення повноти розуміння власного «я»), проблемі квадратури кола у філософії та математиці присвятила себе ціла низка філософів: Піфагор, Леонардо Да Вінчі,Бенуа Мандельброт та інші.
Карл Густав Юнг (26 липня 1875—6 червня 1961) — швейцарський психоаналітик, психолог, філософ культури, родоначальник аналітичної психології. Вперше запропонував ряд філософських концепцій: архетип, колективна підсвідомість, комплекс, синхронність. Значно поглибив і розширив уявлення про несвідоме. Широкою популярністю зараз користується його система психологічних типів напр. Соціоніка, Інтроверсія - екстраверсія. Він першим познайомив з ідеєю Мандали західних вчених
Діагностично - підготовчий етап: 17.09.-30.09.2012 Збір інформації про дітей середнього і старшого дошкільного віку з проявами агресії Анкетування батьків та педагогів Спостереження за психо-емоційним станом дітей Експрес-діагностика стану емоційно-вольової сфери та агресивної поведінки дітей Створення системи корекційно-відновлюваних занять з використанням арт-терапевтичного методу «Мандала» Розробка методичного супроводу Придбання дидактичного та арт-терапевтичного матеріалу
Рефлексивний етап: 14-16.11.2012 р Проведення психологогічного моніторингу змін у психолого-емоційному розвитку дітей ; Аналіз отриманих результатів; Здійснення рефлексії процесу і результатів реалізації проекту Визначення стратегії і тактики подальшої роботи після завершення проекту; Узагальнення отриманого досвіду роботи. Здійснення презентації досвіду у вигляді звіту та методичних матеріалів. після проведення корекції відхилень розвитку було проведено контрольне тестування : - Тест «Кактус» - Тест «Два будинки» - Методика «Намалюй людину» - спостереження за дитиною в групі