Заняття з елементами тренінгу для старшокласників "Мій вибір - здорове життя!

Про матеріал

Здоровий спосіб життя передбачає дотримання звичайного виконання певних правил, що забезпечують гармонійний розвиток, високу працездатність, духовну рівновагу та здоров'я людини. В основі здорового способу життя лежить індивідуальна система поведінки й звичок кожної окремої людини, що забезпечує їй потрібний рівень життєдіяльності й здорове довголіття. Здоровий спосіб життя – це практичні дії, спрямовані на запобігання захворювань, зміцнення всіх систем організму й поліпшення загального самопочуття людини.

Головне – замислитися про наслідки своїх дій. Зрозуміло, що для того, аби бути здоровим, потрібно докласти певних зусиль і не набувати шкідливих звичок. Якщо із якихось причин вони вже є, то треба ужити всіх заходів, аби їх позбутися. Звички, які завдають шкоди здоров'ю, життю людини або не відповідають культурним нормам суспільства, в якому живе людина – шкідливі. Найбільш шкідливими звичками, які можуть сформуватись у шкільному віці, є куріння та вживання алкоголю, наркотичних речовин. Саме ці звички згубно впливають на організм, який формується і ще не має належно рівня захисту від зовнішніх і внутрішніх несприятливих чинників, що часом призводять до незворотних процесів здоров'ї людини.

В основі здорового способу життя лежать такі принципи:

  • раціональне харчування;
  • оптимальний руховий режим;
  • загартування організму;
  • особиста гігієна;
  • відсутність шкідливих звичок;
  • позитивні емоції;
  • інтелектуальний розвиток;
  • моральний і духовний розвиток;
  • формування розвиток вольових якостей.
Перегляд файлу

«Мій вибір – здоровий спосіб життя»

Корекційно – розвивальне заняття для старшокласників з елементами тренінгу

Мета:

  • формувати свідоме ставлення до власних вчинків, свого здоров’я та здоров’я інших людей як найвищої цінності;
  • розкрити причини вживання наркотичних речовин і негативні наслідки їхнього впливу на молодий організм;
  • навчити школярів оцінювати ситуації ризику, приймати відповідальні рішення та протистояти соціальному тиску.
  1. Вступ (2-3 хв.)

      Добрий день, дорогі друзі! Ви  - молоді, завзяті і кмітливі, повні сил і енергії.

     У вас багато мрій, бажань, планів на майбутнє. Щодня ви пізнаєте життя, відкриваєте для себе світ, прагнете все спробувати, усе зрозуміти.

     Уже сьогодні ви тримаєте в своїх руках власне майбутнє.

     І лише ви самі відповідальні за нього. Від вас теперішніх і від ваших сьогоднішніх рішень залежить, якими ви будете.

 

  1. Мозковий штурм : «Що таке здоров’я» (5 хв.)

     Кожна група має розробити свою модель здоров’я відповідно до власного бачення цієї проблеми.

     Допоміжні запитання:

  • Які, на вашу думку, складові здоров’я?
  • Що закладає основи здоров’я?
  • Без чого не можна уявити здорову людину?

    На виконання завдання – 5 хвилин, після чого групи представляють свої моделі, обмінюються ними. Учасники кожної команди по черзі називають чинники, що руйнують здоров’я. Необхідно зруйнувати здоров’я і повернути модель авторам, які мають відновити втрачене здоров’я.

    Одному представнику групи пропонують розказати, що він та його друзі відчували, коли створювали здоров’я, що коли руйнували, а що – коли отримали свою модель розірваною?

     Чи можна відновити те, що вже зруйновано? Чи матиме той самий вигляд? Що легше – запобігти руйнуванню чи відремонтувати?

Висновок: відновлювати зруйноване дуже важко, тому треба берегти те, що маємо (здоров’я).

 

  1. Вправа «Чарівна скринька» (кросворд) (5 хв.)

1.

 

 

 

 

 

 

2.

 

 

 

 

3.

 

 

 

 

 

 

 

 

4.

 

 

 

 

 

 

 

5.

 

 

 

 

 

 

 

6.

 

 

 

 

 

7.

 

 

 

 

Запитання:

  1. Яку медаль мріє отримати кожен спортсмен?
  2. Хто підтримує у будь-якій ситуації?
  3. Які змагання відбуваються раз на 4 роки?
  4. Що відчуває спортсмен після перемоги?
  5. Як називають спортсмена, який завжди вірить у перемогу?
  6. Що допомагає спортсмену перемогти у змаганнях?
  7. Який снаряд штовхають атлети?
  1. Вправа «Попрацюємо в групах» (3-5 хв.)

    А тепер поділимося на три групи за допомогою фішок. Кожна група отримує своє запитання, відповідь на яке обмірковує протягом 3 хвилин і далі записує на аркуші паперу.

    Обговорення

  • Для чого нам потрібне здоров’я?
  • Що заважає людям бути здоровими?
  • Що шкодить здоров’ю?

 

  1. Вікторина «Ви ризикуєте…» (7 хв.)

    Групам по черзі пропонують відповісти на запитання вікторини:

  • Скільки відомих канцерогенних речовин міститься в одній цигарці? (4?8?12?15?)
  • Який орган разом із легенями найбільше страждає від наслідків паління? (Серце. Паління є однією з причин захворювань серця.)
  • Чи викликає тютюнопаління сильне звикання? (Так. Паління породжує як фізичну, так і психологічну залежність, це одна з причин важкого відвикання від куріння.)
  • Назвіть причини небезпеки для вагітних жінок. (Зростає ризик народження дітей із недостатньою вагою, викиднів та смерті дитини.)
  • Який відсоток курців заявляє, що хотіли б покинути палити? (25. 65. 85 чи 100%?)
  • Чи правда, що якщо знати про паління більше, то ймовірність того, що людина почне курити – менша? (Це справді так.)
  • Назвіть щонайменше три причини, через які підлітки воліють не палити. (Неприємний запах; друзі, батьки, які не курять, тощо.)
  • Які проблеми типові для дітей-курців? (Часто хворіють на бронхіт, пневмонію тощо.)

    На підтвердження правильності думки про шкідливість паління зачитуємо вислови видатних особистостей.

«Цигарка – це бікфордів шнур, на одному кінці якого – вогник, а на другому – дурник» (Бернард Шоу)

« Від паління тупіють, воно несумісне, з творчою роботою, паління годиться лише для нероб» (Йоганн Вольфганг фон Гете)

«Звичка, огидна для зору, нестерпна для нюху, шкідлива для мозку, небезпечна для легенів, - ось що таке паління» (Яків І, король Англії).

  1. Проблемні ситуації «Зроби вибір» (10 хв.)

     Ситуація 1. Одного разу у шкільному туалеті старший за віком учень запропонував тобі цигарку. Ти відмовився.

Тоді він почав насміхатися з тебе, говорячи, що «ти ще малий» тощо. Ти дуже обурений ще й тому, що поряд стоять важливі для тебе люди, однолітки. Що ти робитимеш?

 

     Ситуація 2. Ти разом зі своїм другом на дні народженні у приятеля. Усі розмовляють, розважаються.  Один із товаришів каже, що хорошого настрою недостатньо, і дістає пляшку з вином. Тобі запропонували випити. Що ти робитимеш?

 

  1. Міні – повідомлення «Реклама в нашому житті» ( 10 хв.)

     Чи замислювалися ви про те, навіщо, для кого і ким створюється реклама? (Відповіді учнів.)

    Реклама (від лат. Reklamo вигукую, кричу) – заходи, спрямовані на популяризацію чогось у засобах масової інформації, на плакатах, стендах,  в оголошеннях для залучення споживачів.  Тобто реклама  має викликати в людей бажання купити товар. Але, подумайте, чи завжди реклама чесна? Чи все в рекламі правда? І, нарешті, чи може реклама завдати шкоди?

     (Обговорення.)

     Ми часто бачимо рекламу тютюнових виробів т алкогольних напоїв, вони продаються в крамницях, але ми знаємо, що вживання алкоголю та тютюнових виробів до 18 років є не тільки небажаним, а й забороненим за законом.

    Історія Стародавнього Світу може стати джерелом цікавих прикладів, що дають інформацію для роздумів нашим сучасникам. Мабуть, усі чули про Спарту – місто – державу, мешканці якої вирізнялися винятковою «спортивністю», кмітливістю, витримкою та енергійністю. Коли на Елладу напали вороги (перси), греки не були готові до війни, і затримали нечувано велике військо – 150 тис. воїнів! – змогли тільки 300 спартанців. Порівняйте ці цифри. Скільки хвилин міг тривати бій за таких умов? Спартанці ж тримали ворота понад три доби, і тільки підступністю перси спромоглися здолати їх. Цікава деталь: жоден зі спартанців ніколи не вживав вина. Але Спарта була одним із найбільших тогочасних виробників цього товару. Куди ж «зникало» це вино?

    Важко здогадатися… Виявляється, вином напували рабів! Щоб тримати їх у покорі. Щоб вони були млявими, неенергійними, некмітливими. На кого ж ми хочемо бути схожими: на відважних спартанців чи їхніх рабів?

    Я впевнена, що ви зробите правильний вибір у житті.

 

  1. Вправа «Шлях до острова здоров’я» (5 хв.)

    Учасникам необхідно написати правила здорового способу життя або заповіді здоров’я – назвати ті умови, дотримання яких дасть змогу залишитися здоровими.

 

  1. Підсумки.

    Я бачу. Що ви обрали правильний шлях. Тож бажаю вам успіху у житті, упевненості під час прийняття рішень, міцного здоров’я, добробуту. Хай вам щастить на шляху до власного здоров’я! «Якщо є сумнів, утримайся!» - каже давній вислів. Тож хочеться побажати вам утримання рішень, що шкодить здоров’ю.

    А насамкінець хочу прочитати вам притчу.

 

  1. Притча «Цінність часу» (5 хв.)

     Кожному з нас від народження дається найцінніший дар – життя. Це найдорожче, що в нас є. Але, хоч як дивно, люди дуже легковажно ставляться до нього. Не вміють берегти здоров’я, насолоджуватися ним.

    Один бізнесмен накопичив великий капітал – 3 мільйони доларів. Він вирішив, що візьме собі рік відпустки, щоб удосталь відпочити. Але не встиг прийняти це рішення, як його відвідав Янгол Смерті. Бізнесмен дуже злякався і вирішив відкупитися. «Продай мені три тижні життя, і я віддам тобі мільйон», - запропонував бізнесмен. Але Янгол Смерті йому відмовив. «Гаразд, продай тільки 1 день, я віддам усе, що маю». Янгол відмовив. Тоді чоловік запитав, чи може Янгол Смерті дати йому кілька хвилин, щоб він зміг написати прощального листа. Янгол погодився. Чоловік написав: «Правильно використовуйте час, який вам відведено для життя. Я не зміг купити навіть години за 3 мільйони доларів. Перевірте, чи все, що вас зараз оточує, справді має цінність».

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Пов’язані теми
Психологія, Розробки уроків
Додано
26 березня 2018
Переглядів
2812
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку