Арт-терапевтичне заняття «Мій страх і його трансформація»
Мета: створити умови для корекції страхів, зниження тривожності в дітей, в естетичній формі відредагувати свій страх, дати вихід накопиченим емоціям, розвивати сенсорні відчуття, моторику рук, пошук шляхів керування страхами.
Арт-терапевтичне заняття «Мій страх і його трансформація»
Мета: створити умови для корекції страхів, зниження тривожності в дітей, в естетичній формі відредагувати свій страх, дати вихід накопиченим емоціям, розвивати сенсорні відчуття, моторику рук, пошук шляхів керування страхами.
Хід заняття
Вправа «Віконечко привітань»
(Модифікація Л. Стреж)
Мета: розвиток групової взаємодії, налагодження взаємин між дітьми, підвищення самооцінки.
Форма: групова.
Вік: з 5 років.
Алгоритм
Всі учасники по черзі, піднімаючи праву руку, утворюють віконечко: вітаються, роблять комплімент один одному чи щось бажають.
Шерінг:
Вправа «Знайомство»
(Модифікація Л. Стреж)
Мета: розвиток групової взаємодії, гармонізація внутрішнього стану, зниження тривожності, створення позитивного настрою.
Форма: групова чи індивідуальна.
Вік: з 10 років.
Матеріал: МАК «Емоційні портрети» Л. Стреж, МАК «Із сундука минулого» Г. Кац, К. Мухаматуліна, МАК «Можливості і сила» О. Мачина, «Креатив» Ю. Луценко.
Алгоритм
Вибрати картки за принципом:
1-а – я вдома;
2-а – я на роботі;
3-я – мій стан зараз.
Поділитися з групою враженнями, асоціаціями за кожною з карток.
Прочитати послання на картці.
Вправа «Правила роботи групи»
Мета: акцентувати увагу учасників на дотримання правил роботи в групі
Прийняти правила роботи і спілкування під час тренінгу.
1.Бути лаконічним
2.Говорити по черзі
3.Бути доброзичливим
4.Зберігати таємниці
5.«Тут і тепер»
6.Говорити від себе
7.Бути толерантним
Вправа «Печера страхів»
Мета: трансформація негативних почуттів, корекція тривожності й страхів, створення емоційно позитивного настрою, розвиток творчої уяви.
Форма: індивідуальна чи групова.
Вік: з 5 років.
Матеріал: фарби, вологі серветки, ескіз малюнка «печера страхів».
Алгоритм
Частина 1.
Дітям пропонується розглянути ескіз малюнка «печера страхів».
Шерінг:
Дітям пропонується зобразити страхи пантомімічними і мімічними засобами (взяти страх за кінчики, походити як страх, покричати як страх, підняти вгору, лівору, праворуч, подивитися на страх зверху вниз).
Частина 2.
Хто знищив свій малюнок, малює на чистій серветці нового жителя печери (за бажанням):
Шерінг:
Руханка «Жила-була дівчинка …»
(Модифікація Л. Стреж)
Мета: зниження м’язового та нервового напруження, створення позитивного емоційного середовища.
Форма: групова.
Вік: з 2 років.
Алгоритм
Розпочинає психолог:
Кожний учасник представляється і виконує рухи.
Вправа «М’ячик бажань»
(Модифікація Л. Стреж)
Мета: створення позитивного емоційного настрою, зниження тривожності, агресивності, гармонізація внутрішніх станів.
Форма: групова чи індивідуальна.
Вік: з 12-14 років.
Матеріал: слівер (нефарбована вовна), різнокольорова вовна, голки для валяння, поролонова губка, коробочка з-під «Кіндера», гравій або морська сіль для наповнення коробочки, стікер для записування бажання.
Правила роботи:
Алгоритм
Шерінг:
Вправа «Чарівна Фея»
(Модифікація Л. Стреж)
Мета: підведення підсумків заняття, аналіз групової та індивідуальної роботи учасників, усвідомлення учасниками отриманого досвіду. Отримання зворотного зв'язку для тренера.
Форма: групова.
Вік: з 5 років.
Матеріал: «подарунок» від Феї (н-д браслет).
Алгоритм