Арт-теравпетичне заняття "Страх і його трансформація"

Про матеріал

Арт-терапевтичне заняття «Мій страх і його трансформація»

Мета: створити умови для корекції страхів, зниження тривожності в дітей, в естетичній формі відредагувати свій страх, дати вихід накопиченим емоціям, розвивати сенсорні відчуття, моторику рук, пошук шляхів керування страхами.

Перегляд файлу

Арт-терапевтичне заняття «Мій страх і його трансформація»

 

Мета: створити умови для корекції страхів, зниження тривожності в дітей,   в естетичній формі відредагувати свій страх, дати вихід накопиченим емоціям, розвивати сенсорні відчуття, моторику рук, пошук шляхів керування  страхами.

 

Хід заняття

Вправа «Віконечко привітань»

(Модифікація Л. Стреж)

Мета: розвиток групової взаємодії, налагодження взаємин між дітьми, підвищення самооцінки.

Форма: групова.

Вік: з 5 років.

Алгоритм

Всі учасники по черзі, піднімаючи праву руку, утворюють віконечко: вітаються, роблять комплімент один одному чи щось бажають.

Шерінг:

  • Чи сподобалося вітатися через віконечко?
  • Що було приємніше: говорити комплімент чи отримувати?
  • Який у вас зараз настрій?

Вправа «Знайомство»

(Модифікація Л. Стреж)

Мета: розвиток групової взаємодії, гармонізація внутрішнього стану, зниження тривожності, створення позитивного настрою.

Форма: групова чи індивідуальна.

Вік: з 10 років.

Матеріал: МАК «Емоційні портрети» Л. Стреж, МАК «Із сундука минулого» Г. Кац, К. Мухаматуліна, МАК «Можливості і сила» О. Мачина, «Креатив» Ю. Луценко.

Алгоритм

 Вибрати картки за принципом:

1-а – я вдома;

2-а – я на роботі;

3-я – мій стан зараз.

 Поділитися з групою враженнями, асоціаціями за кожною з карток.

Прочитати послання на картці.

  • Що для вас значать ці слова?

Вправа «Правила роботи групи»

Мета: акцентувати увагу учасників на дотримання правил роботи в групі

Прийняти правила роботи і спілкування під час тренінгу.

1.Бути лаконічним

2.Говорити по черзі

3.Бути доброзичливим

4.Зберігати таємниці

5.«Тут і тепер»

6.Говорити від себе

7.Бути толерантним

 

Вправа «Печера страхів»

Мета: трансформація негативних почуттів, корекція тривожності й страхів, створення емоційно позитивного настрою, розвиток творчої уяви.

Форма: індивідуальна чи групова. 

Вік: з 5 років.

Матеріал: фарби, вологі серветки, ескіз малюнка «печера страхів».

Алгоритм

Частина 1.

Дітям пропонується розглянути ескіз малюнка «печера страхів». 

  • У печері жив-був Страх. Всі його боялися, і ніхто не хотів з ним грати.  Сумно і нудно стало страху одному, і вирішив він піти пошукати собі друзів, але нікого не знайшов, тому що всі його боялися і ховалися від нього. Закрийте очі й уявіть Страх, який живе в цій печері.
  • А тепер візьміть серветки, фарби і намалюйте Страх, який ви уявили.
  • Назвіть Страх.

Шерінг:

  • Хто / що це? 
  • Чому він / вони страшні? 
  • Кого він / вони лякають? 
  • Як?  Коли? 
  • А ти їх / його боїшся?  Чому? 
  • Його / їх можна перемогти?  Як? 
  • Що ти відчував, коли малював? 
  • Що згадував?  Про що думав?  Чому вибрав ці кольори, лінії? 

Дітям пропонується зобразити страхи пантомімічними і мімічними засобами (взяти страх за кінчики, походити як страх, покричати як страх, підняти вгору, лівору, праворуч, подивитися на страх зверху вниз).

Частина 2.

  • Що ви хочете зі страхом зробити? (спалити або порвати і викинути малюнок Страху;  перетворити страшне в смішне, домалювавши малюнок; прикрасити його, щоб він став симпатичним або добрим; або придумати свій варіант).

Хто знищив свій малюнок, малює на чистій серветці нового жителя печери (за бажанням):

  • Намалюй свій настрій, який ти відчуваєш на новій серветці.
  • Який настрій зображено?
  • Чому?
  • Тобі подобається малюнок?
  • Що ти з ним зробиш?

Шерінг:

  • Який спосіб позбавлення від страху ви вибрали? 
  • Який цей страх зараз? 
  • Які відчуття у вас виникали під час «позбавлення»? 
  • Чи змінилося ваше ставлення до цього страху тепер?

 

 

Руханка «Жила-була дівчинка …»

(Модифікація Л. Стреж)

Мета: зниження м’язового та нервового напруження, створення позитивного емоційного середовища.

Форма: групова. 

Вік: з 2 років.

Алгоритм

Розпочинає психолог:

  • Жила-була дівчинка … (своє ім’я). В неї були плечі і плечі робили так … . (рухи плечима).
  • Наступний учасник продовжує:
  • Жила-була дівчинка … (своє ім’я). В неї були руки і руки робили так … . (рухи руками).

Кожний учасник представляється і виконує рухи.

Вправа «М’ячик бажань»

(Модифікація Л. Стреж)

Мета: створення позитивного емоційного настрою, зниження тривожності, агресивності, гармонізація внутрішніх станів.

Форма: групова чи індивідуальна. 

Вік: з 12-14 років.

Матеріал: слівер (нефарбована вовна), різнокольорова вовна, голки для валяння, поролонова губка, коробочка з-під «Кіндера», гравій або морська сіль для наповнення коробочки, стікер для записування бажання.

Правила роботи:

  • голку необхідно вводити перпендикулярно поверхні вовни;
  • рухи рукою, при встановленні голки, важливо виконувати чітко і однаково;
  • голка під час роботи повинна знаходитися над виробом, а не навпаки;
  • на початковому етапі важливо не увалять заготовку до кінцевої щільності, інакше далі працювати з виробом буде неможливо.

Алгоритм

  1. Записати на стікері своє бажання.
  2. Сховати в коробочку.
  3. Обмотати коробочку слівером. Голкою валяємо м’ячик, поставивши його на поролонову губку, притримуючи рукою.
  4. Прикрашаємо м’ячик фарбованою вовною. Вибираємо вовну  потрібного відтінку, розпушуємо, прикладається до основної заготовки і точно так голкою обвалюємо до отримання гладкої поверхні. 

Шерінг:

  • Що ви відчували під час роботи?
  • Який у вас був настрій?
  • Чи подобається вам ваша робота?
  • Придумайте назву своєму м’ячику.
  • Що ви з ним зробите?

 

 

 

 

Вправа «Чарівна Фея»

(Модифікація Л. Стреж)

Мета: підведення підсумків заняття, аналіз групової та індивідуальної роботи учасників, усвідомлення учасниками отриманого досвіду. Отримання зворотного зв'язку для тренера.

Форма: групова. 

Вік: з 5 років.

Матеріал: «подарунок» від Феї (н-д браслет).

Алгоритм

  • Сьогодні Чарівною Феєю буде … .
  • Кому Фея дарує цей браслет? – психолог запитує у Феї. Фея називає імена учасників по черзі. Той, хто отримав подарунок, дякує і відповідає на запитання:
  • За що він отримав цей браслет?
  • Яким він сьогодні був?
  • Про що сьогодні дізнався?
Середня оцінка розробки
Структурованість
4.0
Оригінальність викладу
4.0
Відповідність темі
4.0
Загальна:
4.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Левченко Ольга
    Чому малювати страх потрібно на серветках. воно ж розкисне все. Чи так задумано?
    Загальна:
    4.0
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    4.0
docx
Пов’язані теми
Психологія, Інші матеріали
Додано
26 березня 2018
Переглядів
8137
Оцінка розробки
4.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку