Корекційно-розвивальне заняття "Світ емоцій та почуттів"

Про матеріал
Життя людини без емоцій неможливе. Людина не тільки сприймає навколишній світ, але й впливає на нього. Ми сумуємо, радіємо. Захоплюємося, тужимо, гніваємося, хвилюємося або веселимося – все це прояви емоцій. Емоції не бувають погані чи гарні – це частинка нас самих. Однак вони можуть впливати на наші вчинки. Саме тому кожному з нас необхідно навчитись керувати власним емоційним станом.
Перегляд файлу

СВІТ ЕМОЦІЙ ТА ПОЧУТТІВ

(корекційно-розвивальне заняття)

Мета: створення умов для зацікавлення підлітків у заняттях; знайомство зі світом емоцій і їхньою роллю в житті людини; формування вміння розуміти почуття та емоції інших людей та адекватно виявляти свої; розвивати навички саморегуляції.

Обладнання: папір, фломастери, олівці, ручки, ватмани.

Час проведення: 45 хвилин

Вікова категорія: учні 5 класу

Форма роботи: групова

Зміст тренінгу

Вид роботи

Час (хв.)

Ресурсне забезпечення

1

Вступ. Привітання.

2

 

2

Повідомлення теми, мети заняття.

1

 

3

Вправа «Знайомство» «Не хочу хвалитися, але я…»

3

 

4

Правила роботи в групі.

3

ватман, маркери

5

Бесіда «Роль емоцій у житті людини»

4

 

6

Вправа «Плутанина»

5

 

7

Вправа «Де живуть почуття»

5

роздруковані аркуші паперу

8

 Вправа «Малюємо злість»

5

аркуш паперу, фломастери, олівці

9

Вправа «Без маски»

7

картки

10

Рефлексія заняття «Я відчуваю»

3

 

11

Етюд «Куля бажань»

5

повітряні кулька

12

Підсумок заняття.

2

 

 

Хід заняття

  1.                   Вступ. Привітання (2 хв.)

Психолог: Ми зібрались сьогодні невипадково. Напевно, багато хто з вас хотів би з’ясувати, чому в нього бувають труднощі у спілкуванні з людьми, у навчанні, навіть у ставленні до себе. Хтось почувається невпевнено, хтось самотньо, хтось тривожно. Саме ці питання та багато інших будуть обговорюватися на наших заняттях. Саме тут ви зможете познайомитися одне з одним ближче, стати згуртованою командою, перебороти тривожність і скутість у спілкуванні. Головне поділитися власними невдачами й досягненнями, прикрощами і радощами, одержати допомогу й підтримку, відчути значимість і цінність своєї особистості. А все це можливо лише завдяки доброзичливій і душевній атмосфері.

  1.                   Повідомлення теми і мети заняття (1 хв).
  2.                   Вправа «Знайомство». «Не хочу хвалитися, але я...» (3 хв.)

Учні стають у коло і по черзі говорять  про себе щось позитивне («розумний, веселий, добрий...»), розпочинаючи з психолога по колу.

  1.                   Правила роботи в групі (3 хв.)

Психолог пропонує учасникам сформулювати правила спільної взаємодії, що сприятимуть продуктивній праці протягом тренінгу. Деякі з них записані на плакаті:

- Відкинути всі неприємності, які існують у реальному житті.

- Налаштуватися на творчу атмосферу, співпрацю.

- Отримати максимум задоволення від спілкування одне з одним.

- Усе сказане сьогодні повинно бути щирим.

- Бути активним, доброзичливим і позитивним.

- Стислість і конкретність  у передачі почуттів і думок.

- Я – висловлювання. Говорити від свого імені і про свої почуття.

- Зберігати таємниці учасників (конфіденційність)

- Виконання будь – якого завдання – важлива й відповідальна справа.

Психолог: Давайте прочитаємо правила хором. Прочитавши, скажемо: «Прийнято!», - і завершимо оплесками.

  1.                   Бесіда «Роль емоцій у житті людини» (4 хв.)

Психолог: Емоції відіграють велику роль у житті кожної людини. Ми сумуємо, радіємо. Захоплюємося, тужимо, гніваємося, хвилюємося або веселимося – все це прояви емоцій.

Емоції можна «відчувати», тобто ми можемо описати, що відбувається з нашим тілом, коли в нас виникають сильні почуття (можна почервоніти, відчути, що «перехопило подих», відчути порожнечу в животі тощо.)

Почуття допомагають нам зрозуміти, що добре, а що погано, і ми можемо почати якісь дії, наприклад, утекти, коли страшно, або поділитися своєю радістю, коли щасливі.

Емоції не бувають погані чи гарні – це частинка нас самих. Однак вони можуть впливати на наші вчинки. Однак людина, переживаючи тривогу й занепокоєння з приводу майбутньої контрольної, буде дуже ретельно до неї готуватися й отримає гарну оцінку. Інша, навпаки, настільки розхвилюється, боячись не впоратися, що забуде загальновідомі елементарні речі. Емоції дуже впливають на нашу поведінку, тому важливо знати, чим відрізняються емоції (почуття) від думок і дій (поведінки). Що робить людина в тій або іншій конкретній ситуації, як вона визначає свій стан – «я думаю», «я відчуваю» чи «я роблю»?

  •         Скажіть, які емоції ви знаєте?
  1.                   Вправа «Плутанина» (5 хв.)

Мета: подолання замкнутості, пасивності, скутості, рухове розслаблення.

Учні стають у коло і, витягнувши руки вперед, заплющують очі, сходяться в центр. Правою рукою кожен бере за руку іншого учасника гри, ліва рука – для того, щоб за неї хтось узявся. Психолог стежить, щоб за одну руку взявся лише один учасник. Виходить плутанина. Після цього всі розплющують очі. Завдання учнів – розплутатися, не відпускаючи рук.

  1.      Вправа  «Де живуть почуття»

 Психолог: Кожен на отриманому бланку необхідно проставити місце де «живе» те чи інше почуття, поруч у колонці проставити оцінку інтенсивності прояву за 10-бальною шкалою.

 

 

«Назва почуттів»

Місце, де я зазвичай відчуваю їх

Вдома

Школа

В новій компанії

Серед друзів

В інших місцях (вказати, де саме)

Гнів

 

 

 

 

 

Образа

 

 

 

 

 

Радість

 

 

 

 

 

Сором

 

 

 

 

 

Злість

 

 

 

 

 

Захоплення

 

 

 

 

 

Страх

 

 

 

 

 

Здивування

 

 

 

 

 

Провина

 

 

 

 

 

Сум

 

 

 

 

 

Задоволення

 

 

 

 

 

Любов

 

 

 

 

 

Хитрість

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 Обговорення:

  •                        Що дає ця вправа?
  •        Чи можна змінити щось? Як
  1.                   Вправа «Малюємо злість» (5 хв.)

Мета: зняття психоемоційного напруження. 

Учасникам пропонується намалювати на аркушах паперу свою злість так, як вони її уявляють, а потім розірвати малюнок і викинути в «Мішечок для гніву». 

  1.                   Вправа «Без маски» (7 хв.)

Мета: навчання навичок самоаналізу, рефлексії.

Психолог:  Перед вами набір карток.  Ви будете по черзі брати по одній й одразу,  без підготовки, продовжувати фразу, початок якої написаний в цій картці. Ваше висловлення повинно бути гранично щирим і відвертим! 

Приблизний зміст карток:

• Особливо мене дратує те, що я...

• Я не можу стримати свої почуття, коли....

• Іноді люди не розуміють мене, тому що я...

• Вірю, що зможу...

• Мій настрій часто....

• Я почуваюся спокійно, коли...

  1.               Рефлексія заняття. «Я відчуваю» ( 5 хв.)

Психолог: Необхідно сказати, які почуття й відчуття ви пережили на цьому занятті.

  1.               Етюд «Куля бажань» (5 хв.)

Мета: спонукання учнів проявити увагу один до одного.

Усі стають колом, один з учнів бере в руки кулю, передає її сусіду ліворуч, промовляючи: …(ім’я), бажаю тобі…»

Упродовж виконання завдання треба дивитися одне на одного, виражаючи інтонацією та мімікою своє добре ставлення.

  1.               Підсумок заняття. (3 хв.)

Психолог пропонує учням висловити свої  враження від заняття. Разом сказати: «До побачення!» і помахати один одному руками.

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Самусь Ольга
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Пов’язані теми
Психологія, Інші матеріали
Додано
24 березня 2021
Переглядів
1566
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку